اخبار فناوری

آذری جهرمی: آیفون ها و آیپدها، اولین هدف طرح رجیستری موبایل

blank

پس از اما و اگرها در مورد اجرای طرح رجیستری موبایل، قرار شد که این طرح از 28 مهرماه سال 1396 اجرا شود. پس از اعلان این خبر، بسیاری از افراد به فکر افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه از هر برندی افتادند. با این حال آقای جهرمی وزیر ارتباطات،  در اینستاگرام خود از سودجویی این افراد گفت و اعلام کرد که اجرای طرح رجیستری قرار نیست هزینه ای بر قیمت تمام شده ی گوشی های تلفن همراه اضافه کند و هر گونه افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه و تبلت ها به بهانه ی اجرایی شدن طرح رجیستر موبایل،  سودجویی و فرصت طلبی سودجویان است.

امروز اجرای فاز اصلی طرح رجیستر موبایل آغاز می شود و آن گونه که از مصاحبه ی صبح امروز خبرنگاران با آقای آذری جهرمی بر می آید، اولین هدف طرح رجیستری موبایل تمامی گوشی ها، تبلت ها و محصولات ساخت شرکت اپل است. اجرای این طرح با شروع از برند اپل، از روز سه شنبه 14 آذرماه آغاز خواهد شد و این بدان معناست که قرار است به قاچاق و واردات غیرقانونی آیفون ها و آیپدها خاتمه داده شود. آقای آذری جهرمی در مصاحبه ی امروز خود در پاسخ به خبرنگاری که گفته بود اپل در ایران نماینده رسمی ندارد و پس نمی توان محصولات این برند را به صورت قانونی وارد کرد، پس تکلیف چیست؟!  گفت:

از آن جا که هنوز تصمیمی برای ایجاد نمایندگی رسمی شرکت اپل در ایران گرفته نشده است، در نتیجه تنها شرکت هایی که مجوز ارائه ی خدمات اپل را دارند، می توانند مصولات این شرکت را به صورت قانونی وارد کرده و از طرح رجیستری گوشی های آیفون بهره مند شوند.

در واقع بر اساس قانون صنعت و معدن؛ تنها نمایندگی های مجاز ارائه ی خدمات اپل در کشور می توانند محصولات اپل اعم از آیفون، آیپد و اپل واچ ها را وارد کنند.  بدیهی است که مردم برای خرید محصولات اپل بایستی تنها از طریق این نمایندگی های مجاز اقدام کنند و در غیراین صورت عواقب رجیستر نشدن آیفون ها و آیپدهایشان بر عهده ی خودشان خواهد بود.

آیفون-ها-و-آیپدها،-اولین-هدف-طرح-رجیستری-موبایل

آیفون-ها-و-آیپدها،-اولین-هدف-طرح-رجیستری-موبایل

لازم به یادآوری است که تنها گوشی هایی که بعد از تاریخ شروع طرح رجیستری گوشی، معرفی و تولید شده اند شامل طرح رجیستری می باشند و این محدودیت شامل ریجستری گوشی های دست دوم و کارکرده  و نیز قبلا خریداری شده ی اپل نمی باشد.

 

مطالب مرتبط