ترفند اندروید

چطور ورژن اپلیکیشن اندروید موبایل خود را پیدا کنیم؟

چطور ورژن اپلیکیشن اندروید موبایل خود را پیدا کنیم

چطور ورژن اندروید موبایل خود را پیدا کنیم؟ برای دسترسی به بعضی از نرم افزارها و برنامه ها لازم است. حتما پیش آمده است که بخواهید یک برنامه یا اپلیکیشن را برای گوشی خود دانلود کنید ولی سیستم عامل گوشی شما این اجازه را نمی دهد. مخصوصا در مواقعی که گوشی موبایل ما جدید نیست یا مدت زیادی است که به روزرسانی نشده. در این مواقع ممکن است پیغام ” اندروید گوشی خود را ارتقاء دهید ” را بر روی گوشی موبایل خود ببینید.

باتوجه به اینکه به روزرسانی گوشی موبایل هم در اکثر موارد به ورژن اندروید شما و آپدیت بودن آن بستگی دارد پس بهتر است بدانیم چطور می توان به این اطلاعات دست پیدا کرد. بهتر است بدانیم که برخی از ویژگی ها و برنامه ها فقط بر روی آخرین ورژن اندروید قابل اجراست. در این مقاله توضیح داده خواهد شد که چطور در چند گام بفهمیم ورژن چه ورژنی از اپلیکیشن ها در گوشی اندروید ما در حال اجرا است.

چند روش برای فهمیدن ورژن اپلیکیشن اندروید گوشی وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم. برای مثال ما یک اپلیکیشن به نام Deezer Labs را برای به روز رسانی مد نظر قرار می دهیم و بر اساس مراحل زیر پیش می رویم:

چطور ورژن اندروید موبایل خود را پیدا کنیم

روش About Screen برای دانستن ورژن برنامه اندروید

برای یافتن ورژن نرم افزار اندروید نصب شده بر روی گوشی یا تبلت خود می توانید از روش About Screen در بخش ستینگ گوشی استفاده نمایید. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را باید طی کنید:

مرحله اول: پیدا کردن گزینه about برای دانستن ورژن اپلیکیشن اندروید

اولین و ساده ترین راه گزینه About در هر برنامه ای است. این گزینه برای هر اپلیکیشن و برنامه در یک جایی از آن برنامه قرار گرفته است که با کمی جستجو می توان آن را پیدا کرد. به طور معمول این گزینه در قسمت Setting یا تنظیمات هر اپلیکیشن وجود دارد. برای مثال در اپلیکیشن Deezer مطابق عکس زیر جای گرفته است.

گزینه about برای ورژن اپلیکیشن

پیدا کردن گزینه about برای دانستن ورژن اپلیکیشن

مرحله دوم: نشان دادن ورژن اپلیکیشن در مرحله about

با زدن بر روی گزینه About در این اپلیکیشن به راحتی ورژن اندروید نشان داده می شود. اما همیشه به این سادگی نیست. بعضی از برنامه ها اصلا گزینه About یا همان “درباره ما” را ندارند.

گزینه about برای ورژن اپلیکیشن اندروید

با زدن گزینه about ورژن اپلیکیشن اندروید نشان داده می شود

روش پیدا کردن ورژن برنامه اندروید از طریق برنامه Google Play Store

دومین روش ساده یافتن ورژن اپلیکیشن اندروید خود، استفاده از Google Play Store است. برای استفاده از روش گوگل پلی استور می توانید مراحل زیر را طی نمایید:

مرحله اول: وارد برنامه گوگل پلی استور شوید.

مطابق تصویر زیر می توانید وارد برنامه بشوید و به قسمت Play Store App بروید. در منوی سمت چپ روی گزینه My app & games بزنید.

گزینه google play store برای ورژن اپلیکیشن اندروید

برای پیدا کردن ورژن اپلیکیشن اندروید می توانید به قسمت google play store بروید

مرحله دوم: پیدا کردن برنامه مورد نظر در بین برنامه های نصب شده یا installed

در این قسمت می توانید تمام اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی خودتان را مشاهده کنید. اسکرول کنید تا برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید. روی اپلیکیشن مورد نظر کلیک کنید و گزینه Properties را ببینید.

پیدا کردن ورژن اپلیکیشن اندروید در قسمت play store app

با کلیک بر روی برنامه مورد نظر ورژن اپلیکیشن اندروید را در قسمت play store app پیدا کنید

مرحله سوم: رسیدن به گزینه About this app

حالا اسکرول کنید تا به گزینه About this app برسید و این گزینه را باز کنید.

پیدا کردن ورژن اپلیکیشن اندروید با گزینه about this app

پیدا کردن ورژن اپلیکیشن اندروید با گزینه about this app امکان پذیر است. می توانید در این قسمت توضیحاتی کلی در مورد برنامه را هم ببینید.

مرحله چهارم: پیدا کردن اطلاعات در قسمت App info

در این قسمت باز به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه App info را پیدا کنید. این گزینه ممکن است برای هر برنامه در جایی از همین صفحه قرار گرفته باشد. در میان اطلاعات و جزئیات دیگری که از هر برنامه در این قسمت نشان داده می شود می توانید ورژن برنامه را بفهمید. می توانید به اطلاعات دیگری از اپلیکیشن هم در این قسمت دست پیدا کنید که ممکن است برای شما مفید باشد.

ورژن اپلیکیشن اندروید در پلی استور

ورژن اپلیکیشن اندروید در پلی استور و در قسمت App info قابل دسترسی است.

روش دانستن ورژن برنامه اندروید از طریق Android System Setting

به طور قطع برای دستیابی به هر گونه اطلاعاتی که راجع به اندروید خود نیاز دارید قسمت Setting می تواند جای خوبی برای شروع باشد.

مرحله اول: به قسمت تنظیمات سیستم بروید

برای دانستن ورژن اندروید در گوشی موبایل خود هم این قسمت می تواند کمک کننده باشد.  همینطور دانستن ورژن نسخه هر برنامه ای که بر روی گوشی اندرویدی شما نصب شده است هم در این قسمت امکان پذیر است.

قسمت تنظیمات برای پیدا کردن ورژن اپلیکیشن اندروید

در قسمت تنظیمات و گزینه Apps and notifications می توانید ورژن اپلیکیشن اندروید را پیدا کنید

مرحله دوم: به قسمت Apps and notifications بروید

در قسمت تنظیمات یا Setting بر روی گزینه Apps and notifications ( یا گزینه نام سازنده گوشی ) بزنید. وقتی در این قسمت قرار دارید روی گزینه See all x apps کلیک کنید. ( منظور از حرف x  در این قسمت تعداد برنامه هایی است که بر روی گوشی شما نصب شده )

ورژن اپلیکیشن اندروید در قسمت تنظیمات و نشان دادن همه برنامه ها

در قسمت تنظیمات و گزینه Apps and notifications می توانید ورژن اپلیکیشن اندروید را بین برنامه های نصب شده پیدا کنید

مرحله سوم: نام برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید

حالا به سمت پایین اسکرول کنید تا نام اپلیکیشنی که می خواهید ورژن آن را بدانید را پیدا کنید. با زدن بر روی برنامه مورد نظر صفحه جزئیات آن برنامه برای شما باز می شود و می توانید با مشاهده قسمت Advanced به اطلاعاتی که می خواهید دست پیدا کنید.

قسمت تنظیمات پیشرفته برای پیدا کردن ورژن اندروید

قسمت تنظیمات پیشرفته برای پیدا کردن ورژن اندروید

فقط کافی است تا باز به سمت پایین اسکرول کنید تا به ورژن اندروید و شماره آن دسترسی پیدا کنید.

چطور ورژن اندروید موبایل خود را پیدا کنیم

ورژن اپلیکیشن اندروید در قسمت تنظیمات

در مجموع این روش ها برای رسیدن به ورژن اندروید گوشی موبایل شما یا ورژن برنامه های نصب شده است. هر کدام از این روش ها می توانند مفید باشند و این بستگی به شما دارد که از کدام راه بخواهید به اطلاعات مورد نظرتان برسید. دنیای اندروید و گوشی های اندرویدی دنیای پیچیده ای نیست ولی کاربردهای فراوانی دارد. همچنین این سیستم عامل میزان امنیت بالایی را برای گوشی شما در نظر گرفته است. برای همین ممکن است اجازه دانلود هر برنامه را از هر لینکی به شما ندهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *