ترفند اندروید

چگونه نسخه اندروید گوشی خود را بفهمیم؟

چگونه نسخه اندروید گوشی خود را بفهمیم

دانستن اینکه گوشی شما با کدام نسخه اندروید اجرا می شود بهترین راه برای این است که تشخیص بدهید که چه قابلیت ها و ویژگی های خاص و به روزی از اندروید در دسترس شما است و می توانید از آن لذت ببرید. اما چگونه بفهمیم گوشی ما با چه نسخه ای از اندروید در حال اجراست؟

دانستن اینکه گوشی شما با کدام نسخه از اندروید در حال اجراست مهم است و می تواند به بسیاری از سوالات شما پاسخ دهد.

سوالاتی مانند: «آیا گوشی من من می تواند از یک برنامه خاص پشتیبانی کند؟» یا «چرا تلفن من خیلی شارژ خالی می کند؟» یا حتی «چرا سرعت تلفن من کم شده است؟» با بررسی اینکه چه نسخه ای از نرم افزار اندروید را دانلود کرده اید، می توان به همه آنها پاسخ داد.

اگر به آخرین نسخه اندروید به روز نشده باشید، ممکن است ویژگی های جالب جدید اندروید را از دست بدهید. همچنین ممکن است برخی از برنامه ها و به روزرسانی ها با سیستم عامل تلفن شما کار نکنند و باعث اشکال، خرابی و مشکلات دیگر شوند.

از طرف دیگر، اگر تلفن قدیمی تری دارید، به روزرسانی در یک نرم افزار جدید می تواند مشکلاتی را به وجود آورد، به ویژه سرعت آن را کاهش و یا مصرف باتری را افزایش می دهد.

به طور کلی دانستن اینکه گوشی شما با چه نسخه ای از Android کار می کند ضروری است و اطلاعات بسیار مفیدی به شما می دهد، می توانید از برخی از ویژگی ها که فقط بر روی آخرین نسخه اندروید کار می کنند با خبر شوید.

1- به منو تنظیمات رفته و به سادگی گزینه about را انتخاب کنید.

ساده ترین و سریع ترین راه، رفتن به گزینه About در بخش تنظیمات است. روی آیکن چرخ دنده تنظیمات ضربه بزنید و وارد منو تنظیمات شوید. به پایین اسکرول کنید تا به گزینه About برسید. روی آن ضربه زده و آن را باز کنید.

به منو تنظیمات رفته و گزینه about را انتخاب کنید

به منو تنظیمات رفته و گزینه about را انتخاب کنید

در برخی گوشی ‌ها، برای رفتن به منو تنظیمات باید چند صفحه را طی کنید و روی چند گزینه ضربه بزنید تا به گزینه about برسید، در برخی از گوشی ها و دستگاه های با اندروید بالاتر، این تنظیمات ساده ‌سازی شده و نمایش منو تنظیمات در یک صفحه امکان پذیر است.

همچنین این تنظیمات و دانستن نسخه اندروید در دستگاه تبلت، مشابه با گوشی های اندرویدی است و برای پیدا کردن نسخه اندروید مطابق با آنچه که در بالا اشاره شد عمل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *