راهنمای خرید موبایل

گوشی های مناسب برای افراد سالمند

blank

گوشی های هوشمند در سراسر جهان دارای طرفداران بی شماری هستند، ولی این محصول برای تمام افراد قابل استفاده نمی باشد زیرا بسیاری از افراد دانش و مهارت کافی برای استفاده از این گوشی ها را ندارند. از جمله افرادی که با استفاده از موبایل های هوشمند دچار مشکل می شوند، می توان به افراد سالمند اشاره نمود که به علت کهولت سن و ناتوانی نمی توانند از امکانات آن بهره مند گردند.

این مقاله که برای مشاوره خرید گوشی مناسب سالمندان و مخصوص افراد مسن نوشته شده است را مطالعه کنید. امیدوارم بتوانیم در انتخاب یک گوشی مناسب برای سالمندان، پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های عزیز به شما کمک کرده باشیم. خرید موبایل مناسب برای سالمندان دارای اهمیت بالایی می باشد و بایستی این دستگاه پر استفاده در زندگی امروزی را انتخاب نمود که از ویژگی های زیر برخوردار باشد. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

ویژگی های گوشی های مناسب برای سالمندان:

۱٫ فونت درشت برای دید بهتر
۲٫ کلید هایی با دسترسی آسان
۳٫ رابط کاربری ساده
۴٫ کیبرد بزرگ جهت شماره گیری راحت
۵٫ نمایشگر بزرگ و واضح
۶٫ مقاومت در برابر ضربه
۷٫ قیمت مناسب
۸٫ عمر باتری طولانی

در رابطه با انتخاب موبایل مناسب برای سالمندان حتما بایستی گوشی معمولی و ساده ای را برگزید که دارای وزن سبک و شکل ظاهری مناسبی باشد تا موجب تمایل سالمندان به استفاده از آن گردد. با توجه به نکات ذکر شده در بالا می توان به معرفی چند گوشی از شرکت های مختلف پرداخت؛ که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ ) کیسا

گوشی | اموزش تعمیرات موبایل
این مدل گوشی مخصوص افراد مسن طراحی و تولید شده است چرا که این گوشی فاقد نمایشگر و صفحه کلید می باشد و در عوض دارای ۱۰ دکمه قابل برنامه ریزی به همراه نام یا تصویر مخاطب است. به سبب طراحی خاصی که این مدل گوشی از آن برخوردار می باشد، افراد مسن به آسانی می توانند با ۱۰ نفر از مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایند، بدون آنکه دچار مشکل شوند. انتخاب مدل گوشی کیسا برای سالمندان، بسیار مناسب می باشد ولی به دلیل آنکه در تعداد محدودی در بازار موجود است، خرید آن کار دشواری می باشد.

۲) امپوریا

گوشی | تعمیرات موبایل

امپوریا از شرکت های پیشرو در زمینه تولید موبایل های مناسب برای سالمندان به شمار می آید که مدل های مختلفی را تولید می نماید. این شرکت اتریشی به منظور طراحی گوشی های خود از دکمه های بسیار بزرگی استفاده نموده است تا بتوان به آسانی با آن تماس حاصل نمود و ساده پیامک را نوشته و ارسال کرد. مدل های Euphoria و Connect از محبوب ترین مدل گوشی های این شرکت می باشد که مدل Euphoria دارای یک دوربین ۲ مگاپیکسلی و همچنین دکمه مخصوص تماس اضطراری را داراست. از نکات مثبت این مدل از گوشی آن است که مکان دقیق کاربر را به سرعت برای تماس های اضطراری ارسال می نماید.

۳ ) دورو مدل ۶۱۲

گوشی | تعمیرات تخصصی موبایل

شرکت انگلیسی دورو از جمله شرکت هایی به شمار می آید که در راستای تولید تلفن های همراه مختلف که دارای کاربری ساده هستند، پیش قدم می باشد. این شرکت به سبب تولید گوشی های متفاوت توانسته حق انتخاب مشتری را افزایش دهد.

از مدل های معروف و بسیار پر فروش این شرکت می توان به مدل PhoneEasy 612 تاشو اشاره نمود که دارای صفحه نمایش روشن، دوربین با کیفیت متوسط، وزن سبک، کیبرد درشت و همچنین برخورداری از دکمه میانبر به منظور تماس های مورد علاقه و ضروری می باشد.

۴ ) جاست ۵ مدل CP10S

گوشی | اموزش تعمیرات موبایل

طراحی گوشی CP10S نسبت به سایر مدل های تولید شده دارای ظاهر متفاوت تری می باشد، زیرا به منظور افزایش زیبایی آن دکمه های آن را به رنگ های مختلفی تولید نموده اند. شرکت جاست ۵ این مدل از گوشی را با استحکام بسیار بالایی طراحی کرده است که به سبب همین امر در برابر ضربه دارای مقاومت ویژه ای می باشد.

از ویژگی های منحصر به فرد این مدل از گوشی آن است که در صورت تمام شدن باتری می توان از چراغ قوه و رادیو استفاده نمود. همچنین در پشت این گوشی دکمه ای وجود دارد که می توان تماس های ضروری مانند اورژانش را تعریف نمود تا در مواقع اضطراری دسترسی به آن آسان تر باشد.

۵ ) سامسونگ Jitterbug 5

گوشی | تعمیرات موبایل

از مدل تلفن های همراه تاشو بسیار باکیفتی است که در رنگ های مختلفی تولید شده است. از ویژگی های بارز این مدل از گوشی آن است که دارای کاربری بسیار ساده ای می باشد و به همین دلیل تمامی افراد می توانند به آسانی از این مدل گوشی استفاده نمایند. گوشی Jitterbug 5 دارای یک دکمه می باشد که قابلیت اتصال افراد به مراکز اورژانس پزشکی را فراهم می سازد. این مدل از تلفن های همراه دارای دکمه بسیار بزرگ و برقراری تماس ساده ای است.

۶ )اسنپفون ezTWO3G

گوشی | تعمیرات تخصصی موبایل

در میان سایر مدل ها این مدل از گوشی دارای قیمت بسیار مناسب و ارزانی می باشد. از امکانات این گوشی می توان به چراغ قوه، صفحه نمایش روشن، کیفیت بالا، کاربری ساده و همچنین برخورداری از دوربین معمولی اشاره نمود. برخورداری از این امکانات در کنار قیمت بسیار مناسب این مدل از گوشی موجب شده تا بسیاری از افراد این مدل از موبایل را برای سالمندان تهیه نمایند.

۷ )مکس کام MM461

گوشی | اموزش تعمیرات موبایل

این مدل از گوشی دارای صفحه نمایشی با نور بسیار مناسب می باشد که موجب شده گزینه ای ایده آل برای سالمندان به شمار آید. تلفن همراه مکس کام MM461 از امکانات دیگری نیز برخوردار می باشد که شامل چراغ قوه، بلندگو با حجم صدای بالا و دکمه های بسیار بزرگ می باشد.

۸) آلکاتل وان تاچ ۲۰۰۱ ایکس

گوشی | تعمیرات موبایل

از مدل گوشی های تک سیم کارت است که دارای ویژگی های بسیار مناسبی برای سالمندان است که از جمله آن ها می توان به صفحه نمایش بزرگ و روشن، کیبرد درشت، کاربری آسان و ساده، کلید کمک، دوربین ساده، وزن سبک و همچنین قیمت مناسب اشاره نمود.
نکته قابل توجه برای این مدل آن است که تمام فایل ها و عکس ها به بهترین نحو و به صورت خودکار ذخیره می شوند. این مدل از موبایل ها برای سالمندان گزینه بسیار مناسبی می باشد که در بازار به آسانی در دسترس می باشد.

مطالب مرتبط