راهنمای خرید موبایل

کد فعال سازی گوشی برای سامانه همتا

کد فعال سازی گوشی برای سامانه همتا

در صورتی که به سامانه همتا مراجعه کرده باشید، برای فعال کردن گوشی در سامانه همتا به وارد کردن یک کد اختصاصی نیاز است که به آن “کد فعال سازی” می گویند. حال می خواهیم بدانیم که این کد چیست و چگونه باید به آن دسترسی پیدا کرد؟ در این مقاله قرار است که به ماهیت کد فعال سازی گوشی در سامانه همتا و نحوه دستیابی به آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

از وقتی فاز دوم طرح رجیستری گوشی موبایل شروع شد، همه چیز با برنامه‌ ریزی دقیق تری انجام می شود. در حال حاضر سامانه ‌ای با عنوان همتا ایجاد شده است که از طریق آن فروشندگان و خریداران موبایل می ‌توانند اقدامات لازم را برای رد و بدل گوشی های هوشمند رجیستر شده انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با سامانه همتا پیشنهاد می ‌کنیم، حتماً مقاله ما در سایت کوک موبایل با عنوان “نحوه ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا” مطالعه نمایید.

وقتی این طرح پیاده شد، با توجه به قوانین جدید طرح رجیستری موبایل هر کاربر باید ضمن خرید گوشی جدید آن را فعال سازی کند. بدین معنی که گوشی را به یک سیم کارت خاص نسبت داده و در واقع حق تملک آن را به سیم کارت خاصی واگذار می ‌کنید.

همانطور که در بالاتر اشاره شد، برای فعال کردن گوشی در سامانه همتا نیاز به وارد کردن یک کد اختصاصی است. این کد برای بسیاری از کاربران نامفهوم است و سوالات زیادی را در ذهن آنها ایجاد کرده است. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های توضیح داده شده پرسشی در ذهن تان ایجاد شد، می‌ توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی ما از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

کد فعال سازی گوشی

این کد، با نام کد فعال سازی یک کد شش رقمی یک بار مصرف بوده که باید به همراه گوشی در اختیارتان قرار گیرد. با استفاده از این کد شما می ‌توانید حق مالکیت گوشی را به هر سیم کارت که بخواهید، منتقل کنید. مثلاً اگر یک آیفون 8 بخرید و بخواهید با یک سیم کارت دیگر از آن استفاده کنید، باید با استفاده از کد فعال سازی گوشی، آیفون 8 را با سیم کارت خود همگام سازی کنید و مالکیت آن را به سیم کارتتان منتقل کنید. پس برای فعال کردن گوشی های مشمول طرح رجیستری به کد فعال سازی گوشی نیاز است.

نحوه ی دستیابی به کد فعال سازی گوشی

دستیابی به کد فعال سازی گوشی

در سامانه همتا در این مورد اطلاعاتی ارائه شده است و گفته شده که اگر گوشی خود را از نمایندگی های رسمی شرکت هایی مثل سامسونگ، ال‌جی و غیره خریداری نمودید، در جعبه آن ها یک کارت اختصاصی با نام Activation Card  یا کارت فعال سازی وجود دارد که حاوی یک کد می باشد. شما می توانید با وارد کردن این کد در سامانه همتا نسبت به فعال سازی گوشی خود اقدام کنید.

اطلاعات کامل با آشنایی سامانه همتا را مطالعه کنید.

ولی اگر گوشی را از فروشندگان موبایل دیگر مثل مغازه دار ها خریداری نمودید و کد فعال سازی گوشی در جعبه آن وجود نداشت، فروشنده باید کد فعال سازی گوشی را به شما تحویل دهد. برای این کار فروشنده از شما می‌ خواهد تا شماره سیم کارتی که می خواهید در گوشی جدیدتان از آن استفاده نمایید را ارائه کنید. سپس فروشنده مراحلی را طی خواهد کرد که باید برای انتقال مالکیت گوشی انجام می شود. این مراحل را در مقالات دیگری در هیمن سایت توضیح داده ایم. در صورتی که به این مقالات نیاز داشته باشید می توانید، به آنها مراجعه کنید.

در پایان کار پیامکی از سوی سامانه همتا به شماره سیم کارتی که شما در اختیار فروشنده قرار داده بودید ارسال می گردد. این پیامک حاوی کد فعال سازی بوده که شما می ‌توانید با استفاده از آن فعال کردن گوشی در سامانه همتا را با سیم کارت خودتان انجام دهید. به این نکته هم توجه کنید که اگر گوشی را به عنوان یک گوشی دست دوم از فرد دیگری خریداری کنید این مورد بسیار ضروری ست که مراحل مشابه طی شده و کد فعال سازی جدید گوشی به شماره سیم کارت خریدار پیامک گردد تا وی بتواند گوشی را فعال کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *