ترفند آیفون

نحوه قفل کردن برنامه ها در آیفون با استفاده از قابلیت Restrictions

نحوه قفل کردن برنامه ها در آیفون با استفاده از قابلیت Restrictions

با استفاده از قابلیت رستریکشن (Restrictions) که مخصوص خود اپل است و از پیش روی سیستم عامل محصولات این شرکت، نصب شده است، می توانید بدون هیچ مشکلی برنامه های گوشی آیفون خود را قفل کنید. از اینرو، با کمک این ویژگی می توانید برای خود رمز عبوری تنظیم کنید که قبل از دسترسی به هر برنامه باید کلمه عبور را وارد کنید. این روش قفل کردن برنامه آیفون و رمزگذاری روی برنامه ها همچنین یک روش عالی برای محدود کردن دسترسی بچه ها به برنامه های خاص یا اپلیکیشن های خرید است. با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه قفل کردن برنامه ها در iPhone یا iPad با استفاده از رستریکشن را به شما آموزش دهیم. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1-روی آیکن Setting ضربه بزنید.

قفل دستگاه خود را باز کرده و به آیکن تنظیمات سپس عمومی و بعد رستریکشن ها بروید (Settings > General > Restrictions) .

روی آیکن Setting ضربه بزنید

روی آیکن Setting ضربه بزنید

2- قابلیت Restrictions را فعال کنید.

ویژگی رستریکشن را روشن کرده و برای محدود کردن برنامه های کد عبور تنظیم کنید. برای ایجاد امنیت بیشتر، می توانید رمز عبوری تنظیم کنید که شبیه کد عبور صفحه قفل شما نباشد. کد عبور 4 رقمی مد نظر خود را وارد کنید.

قابلیت Restrictions را فعال کنید

قابلیت Restrictions را فعال کنید

3- قفل کردن برنامه دلخواه خود را با Restrictions فعال کنید.

اکنون، می توانید با استفاده از قابلیت رستریکشن گوشی آیفون خود هر برنامه ای را که می خواهید قفل کنید. برای این کار از قسمت تنظیمات گوشی خود به بخش General و سپس Restrictions بروید و این ویژگی را برای هر برنامه دلخواه خود فعال کنید. برای فعال کردن کافی است روی تاگل در کنار هر برنامه ضربه بزنید تا برنامه قفل شود.

قفل کردن برنامه با Restrictions را فعال کنید

قفل کردن برنامه با Restrictions را فعال کنید

4- روی برنامه هایی که می خواهید قفل نباشند ضربه بزنید.

در صورت تمایل می توانید با استفاده از همان روش، این ویژگی را برای هر برنامه ای که می خواهید قفل نباشند و دسترسی باز داشته باشند را غیر فعال کنید.

روی برنامه هایی که می خواهید قفل نباشند ضربه بزنید

روی برنامه هایی که می خواهید قفل نباشند ضربه بزنید

در بالا به یکی از چندین روشی اشاره کردیم که از طریق آنها می توانید حریم خصوصی و امنیت دسترسی به برنامه آیفون پیش از نصب را در دستگاه iOS بالا ببرید. استفاده از قابلیت رستریکشن یکی از ساده ترین شیوه های قفل کردن برنامه هاست که براحتی و بدون نصب هیچ برنامه اضافی می توانید برخی از برنامه های مهم و حساس که بجز خودتان فرزند و یا اعضای دیگر خانواده به آن دسترسی داشته باشند را قفل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *