ترفند آیفون

نحوه غیر فعال کردن درایو آی کلود در آیفون

نحوه غیر فعال کردن درایو آی کلود در آیفون

نحوه غیر فعال کردن درایو آی کلود در آیفون در این مقاله به صورت تصویری و کامل صورت می گیرد.

در حالی که این روزها تلفن های هوشمند در مورد فضای ذخیره سازی سخاوتمندتر عمل می کنند، اگر آنچه را که در زندگی تان حس می کنید، در تلفن خود ذخیره کنید، چیزهایی مثل تقویم های کاری واجتماعی، عکس ها، ویدئوها، برنامه ها، ایمیل ها، متن ها و غیره، زودتر از آنچه که فکرش را بکنید، فضای ذخیره سازی شما تمام می شود.

به همین دلیل است که فضای ذخیره سازی iCloud اپل مفید و قابل توجه است. این شرکت به همه کاربران، در سرورهای ابری شان، 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می دهد و البته می توان با پرداخت هزینه اشتراک، حداکثر 2 ترابایت فضا خریداری کرد.

براحتی می توانید داده ها و فایل های خود را روی این فضای ابری ذخیره کنید و هر وقت که بخواهید آنها را بازیابی و از آنها استفاده کنید. اما ممکن است زمانی پیش بیاید که دیگر نمی خواهید از این ویژگی در گوشی آیفون خود استفاده کنید.

نحوه غیر فعال کردن درایو آی کلود در آیفون

شاید لزوماً در ایده اشتراک عکس ها یا اسناد خصوصی خود با اپل راحت نباشد، یا میلی به همگام سازی داده های آی کلود از یک دستگاه به دستگاه دیگری ندارید. از اینرو، خوشبختانه غیر فعال کردن iCloud در گوشی های آیفون و دستگاه های آیپد به سادگی امکان پذیر است.

آی کلود وقتی فعال است چه اتفاقی می افتد

ویژگی و کاربرد آی کلود برای اکثر افراد کاملاً شناخته شده است: آی کلود فضایی برای ذخیره سازی داده ها و فایل های کاربران فراهم می کند که بعداً از طریق همگام سازی بین دستگاه ها و با ورود به این سیستم با حساب آی کلود می توانند فایل ها را اضافه و یا حذف کنند. این بدان معناست که اگر به این فضا لیست مخاطبی اضافه کنید، تقویم خود را به روز کنید یا عکس و فایل های بیشتری در گوشی آیفون خود اضافه کنید، این تغییر به طور خودکار در سایر آیفون ها، آیپدها، مک ها و سایر دستگاه های اپل اعمال می شود.

اما با آی کلود کارهای بسیار بیشتری نیز می توان انجام داد. از این سرویس همچنین می توانید برای پشتیبان گیری از داده های دستگاه های خود در فضای ابری استفاده کنید، با کمک این سرویس و با استفاده از ویژگی Find My iPhone می توانید دستگاه های گمشده یا به سرقت رفته خود را ردیابی کنید، عکس ها را در فوتو استریم های عمومی بارگذاری کنید و نام های کاربری و گذرواژه های Safari خود در دستگاه ها به اشتراک بگذارید و خیلی کارهای دیگر. با ورود به سیستم آی کلود همچنین به سایر سرویس ها و ویژگی های اپل مانند فیس تایم، آی مسیج، گیم سنتر و میانبرهای Siri نیز ورود پیدا می کند.برای غیر فعال کردن آی کلود در گوشی آیفون و تبلت آی پد خود براحتی مراحل زیر را دنبال کنید:

1- تنظیمات گوشی آیفون خود را باز کنید.

روی آیکن به شکل چرخ دنده خاکستری رنگ که معمولاً در صفحه اصلی گوشی آیفون شما قرار دارد ضربه بزنید و وارد منو تنظیمات شوید.

تنظیمات گوشی آیفون خود را باز کنید

تنظیمات گوشی آیفون خود را باز کنید

2- روی گزینه iCloud ضربه بزنید.

به پایین اسکرول کنید، تقریباً چهار گزینه پایین بیایید و گزینه آی کلود را انتخاب کنید.

روی گزینه iCloud ضربه بزنید

روی گزینه iCloud ضربه بزنید

3- گزینه iCloud Drive را انتخاب کنید.

در بخش آی کلود گزینه های مختلفی وجود دارند که هر کدام مربوط به تنظیمات خاصی هستند. برای غیر فعال کردن آی کلود گزینه iCloud Drive را انتخاب کنید.

گزینه iCloud Drive را انتخاب کنید

گزینه iCloud Drive را انتخاب کنید

4- دکمه کشویی در کنار iCloud Drive را به سمت چپ بکشید و غیر فعال کنید.

دکمه کشویی را به سمت چپ بکشید تا با تبدیل شدن به رنگ خاکستری، آی کلود درایو غیر فعال شود.

برنامه آی کلود درایو، که معمولاً در یکی از صفحات اصلی گوشی آیفون شما قرار دارد، اکنون پس از غیر فعال کردن به روش بالا، از روی صفحه محو می شود.

دکمه کشویی در کنار iCloud Drive را به سمت چپ بکشید و غیر فعال کنید

دکمه کشویی در کنار iCloud Drive را به سمت چپ بکشید و غیر فعال کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *