ترفند آیفون

نحوه حذف صدا از عکس های Live در آیفون

نحوه حذف صدا از عکس های Live در آیفون

در این مطلب قصد داریم نحوه حذف صدا از عکس های Live در آیفون را بررسی کنیم. هر زمانی که شما از طریق گوشی آیفون خود عکس لایو می گیرید، همانطور که حرکت در این عکس ها ضبط می شود، صدای کوتاهی از اطراف هم بر روی عکس ضبط می شود. در اکثر مواقع این صدا برای کاربر اهمیت خاصی ندارد اما مواردی هم پیش می آید که شما نمی خواهید صدای اطراف بر روی عکس شما شنیده شود. خوشبختانه روش ساده ای وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید صدای Live Photo را از روی آن حذف کنید.

مراحل حذف صدا از روی Live Photo در آیفون

از مدل آیفون 7 به بعد در گوشی موبایل اپل، گزینه ای به نام لایو فوتو وجود داشت که وقتی با این شیوه عکس گرفته می شد، عکس شبیه یک فیلم کوتاه چند ثانیه ای ذخیره می شد. علاوه بر حرکت سوژه در این عکس، صدای محیط هم ذخیره می شد. در بعضی موارد ما نمی خواهیم صدا بر روی عکس های لایو در آیفون ذخیره شود. در زیر مراحل حذف این صدا از روی عکس را بررسی می کنیم.

مرحله اول: به قسمت عکس ها در گوشی آیفون بروید

ابتدا وارد قسمت Photo در گوشی آیفون خود شوید. سپس بر روی عکس لایوی که می خواهید صدا را از روی آن حذف کنید بزنید تا عکس نشان داده شود.

به قسمت عکس ها در گوشی آیفون بروید

به قسمت عکس ها در گوشی آیفون بروید و بر روی عکس مورد نظر بزنید

مرحله دوم: بر روی گزینه ادیت عکس بزنید

در حالی که عکس Live را مشاهده می کنید بر روی گزینه Edit که در گوشه سمت راست بالای تصویر قرار دارد بزنید.

بر روی گزینه ادیت عکس بزنید

بر روی گزینه ادیت عکس بزنید

مرحله سوم: بر روی گزینه Live Photo در قسمت ادیت آیفون بزنید

بعد از باز کردن گزینه Edit بر روی دکمه Live Photo بزنید که در پایین صفحه قرار دارد. آیکون این گزینه به شکل سه دایره که درون هم قرار دارند، است.

بر روی گزینه Live Photo در قسمت ادیت آیفون بزنید

بر روی گزینه Live Photo در قسمت ادیت آیفون بزنید

مرحله چهارم: بر روی علامت اسپیکر بزنید

در این قسمت شما وارد ادیت عکس لایو شده اید. بر روی آیکون Speaker که در گوشه سمت چپ بالای تصویر قرار دارد بزنید. این گزینه صدای تصویر پس زمینه را برای عکس لایوی که انتخاب کرده اید قطع خواهد کرد. اگر رنگ آیکون اسپیکر زرد رنگ بود یعنی گزینه صدا برای آن عکس زنده، فعال است. ولی اگر رنگ اسپیکر به رنگ خاکستری بود یعنی صدا از قبل غیر فعال شده است.

بر روی علامت اسپیکر بزنید

بر روی علامت اسپیکر بزنید

مرحله پنجم: بر روی گزینه Done کلیک کنید

بعد از اینکه بر روی علامت اسپیکر زرد رنگ زدید این آیکون به رنگ خاکستری در می آید که یک خط به صورت اریب بر روی آن قرار گرفته است. بعد از اینکه آیکون به این شکل تغییر کرد بر روی گزینه Done که در پایین سمت راست تصویر قرار دارد بزنید.

بر روی گزینه Done کلیک کنید

بر روی گزینه Done کلیک کنید

بعد از انجام این مراحل بار بعدی که قصد دارید Live Photo بگیرید هیچ صدایی در عکس لایو در گوشی آیفون شما شنیده نمی شود. همچنین اگر این عکس را برای افراد دیگری ارسال کنید عکس بدون هیچ صدایی برای آنها ارسال می شود ولی موشن یا حرکت عکس ارسال می شود.

هرچند شما صدا را برای آن عکس لایو به خصوص قطع کرده باشید، گوشی آیفون یک نسخه دیگر از آن عکس را با صدا برای شما ذخیره می کند. اگر به هر دلیلی خواستید تا صدای Live Photo برای شما اجرا شود می توانید مجددا این مراحل را انجام دهید. یعنی بر روی آن عکس لایو بروید. روی عکس کلیک کنید و بر روی گزینه Edit عکس بزنید. سپس آیکون اسپیکر را به حالت اول برگردانید تا رنگ آن به زرد تغییر پیدا کند. صدای تصویر مجددا بر روی عکس اعمال خواهد گردید. آشنایی با نحوه ویرایش عکس ها و در کل برنامه Photos در آیفون می تواند به شما در گرفتن عکس های بهتر کمک کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *