ترفند اندروید

فلش دستگاههای LG به وسیله LG flash tool

blank

هدف از این که ما یک گوشی را اقدام به فلش کنیم، به این معنی است که یک نسخه جدید یا مشابه به آن سیستم عامل که مربوط به اندروید است  همراه با بوت لودر مربوطه را روی آن نصب نماییم. به همین علت تصمیم بر آن داریم که در این مقاله روشهای مربوط به فلش دستگاه های LG به وسیله LG flash tool را خدمت شما همراهان کوک موبایل توضیح دهیم.

LG flash tool برنامه ای است که توسط خود کمپانی LG برای مصرف کنندگان دستگاههای خود قرار داده تا بتوانید هم گوشی خود را به ارتقا نسخه و هم نصب فریمور نسخه کشوری دیگر را روی گوشی خود نصب کنید. اما بابت استفاده آن میتوانید به این آموزش دقت فرمایید. در رابطه با نصب یک نسخه فریمور دیگر روی گوشی هیچ جای نگرانی ندارد به خاطر این که امری بسیار  ساده میباشد.این برنامه توسط دولوپرهای XDA به بازار عرضه شده و شما میتوانید به وسیله این برنامه که روی ویندورهای جدید که نسخه های کنونی به قبل را ساپورت میکند، و میتوانید بر اساس مدل گوشی و همچنین شرایط اقلیمی و زبان مدنظر خود را انتخاب کنید و روی گوشی خود نصب نمایید در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت میان Normal flash و CSE flash:

هنگامی که شما برنامه را نصب کردید و یا آماده برای اجرا شد، با دو گزینه رو به رو میشوید مبنی بر انتخاب دو گزینه، هنگامی که شما با مشکلی مبنی بر نداشتن ارور های مخرب و همچنین با مشکلی جدی در گوشی مواجه نیستید، می توانید از Normal flash استفاده کنید در این حالت فریمور روی گوشی شما نصب میشود اما اطلاعاتی از گوشی شما پاک نمیشود و برایتان دردسری نخواهد داشت. اما هنگامی CSE flash را استفاده میکنید در این حالت کلیه اطلاعات روی حافظه دستگاه پاک میشود و همچنین مشکلات نرم افزاری نیز حذف میشود، اما به این نکته توجه داشته باشید که این امر در صورت وجود مشکل سخت افزاری، به اتمام نخواهد رسید و احتمال این که گوشی روی لوگو LG بماند بالاست.

نکات مهم قبل از انجام فلش:

قبل از آموزش گام به گام برای انجام کار ابتدا باید به این نکات توجه کنید که ابتدا در رابطه با فایل درایور های usb که نیاز است باید سالم و کامل باشد ( برای دانلود درایور های دستگاههای LG اینجا کلیک کنید). پشت دستگاه خود را باز کنید یا باطری را جدا کنید و هم میتوانید از طریق about device  شماره مدل (model number) را ببینید. برای این کار نیز باید گزینه usb debugging یا مشکل زدایی usb را از تنظیمات developer فعال کنید، برای فعال کردن آن میتوانید به قسمت about divice یا در باره دستگاه روی شماره ساخت یا Build number هفت مرتبه ضربه بزنید و developer option  فعال میشود.

مراحل گام به گام فلش:

حال به صورت گام به گام به آموزش فلش دستگاههای LG به وسیله LG flash tool را توضیح میدهیم.

درایورهای LG را روی ویندوز خود نصب کنید.

گوشی موبایل یا تبلت خود را به حالت دانلود مود میبریم برای این امر ابتدا باید نکاتی که در بالاتر گفته شد را رعایت کنید و پس از آن دستگاه را خاموش کرده ( در صورت دسترسی باتری را جدا کنید و بعد از 10 ثانیه مجدداً جای بذارید) و با نگه داشتن دکمه ولووم بالا و کابلی که به کامپیوتر وصل کرده اید را به گوشی متصل کنید.

فایل فریمور مربوط به گوشی خود را دانلود کنید و دقت داشته باشید که پسوند این فایلها KDZ. میباشد، برای این کار نیز سرچ در گوگل به نتیجه خواهید رسید.

روی گزینه Select Type را CDMA را انتخاب کنید و در قسمت Phone Mode را با DIAG پرکنید

فلش-دستگاههای-LG-به-وسیله-LG-flash-tool

حال نیاز است که طبق گفته های قبلی Normal Flash و CSE Flash را انتخاب کنید و روی گزینه Start را کلیک کنید و عملیات فلش شروع به کار میکند و بعد از اتمام این کار دقت داشته باشید که گوشی را خاموش نکنید که اطلاعات فریمور روی آن به روند خود انجام شود حتماً به این نکته دقت فرمایید که این کار نیاز است تا گوشی شما حداقل 50% باتری را داشته باشد.( این مرحله بسیار مهم است در صورت خاموشی گوشی ممکن است خسارات غیر قابل جبرانی روی دستگاه ایجاد شود).

اگر همه اقدامات بالا را به دستی انجام داده اید تبریک میگم، شما توانسته اید گوشی خود را فلش کنید. دقت داشته باشید که اگر در انجام این امر اطمینان ندازید میتوانید با کارشناسان تعمیرات موبایل مجموعه ی کوک موبایل با شماره 02167319 تماس بگیرید یا به یک متخصص مراجعه کنید.

برای درک بهتر این قسمت میتوانید به ویدیو زیر نیز توجه بفرمایید.

مطالب مرتبط