ترفند اندروید

غیر فعال سازی خودکار سرویس سیم کارت در هنگام اتصال به Wi-Fi

غیر فعال سازی خودکار سرویس سیم کارت در هنگام اتصال به Wi-Fi

هر کاربری می داند دسترسی به اینترنت مهم ترین اصل در گوشی های هوشمند امروزی می باشد و بهترین اسمارت ‌فون‌ ها و حتی خدمات تماس های صوتی را در اختیار ما قرار می دهد، در برخی شرایط مایلید بعد از اتصال دستگاه اندرویدی تان به یک شبکه Wi-Fi ، سیم کارت دستگاه و سرویس‌ های مربوطه ی آن را غیر فعال نمایید. در این مقاله قرار است نحوه ی غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس ‌های سیم کارت در هنگام اتصال به شبکه وای فای را به شما آموزش دهیم.

با پیشرفت فناوری و انتشار برنامه ها و پلت فرم های رسانه اجتماعی مانند اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام و غیره و نصب آنها بر روی دستگاه های هوشمند اندروید و iOS ، استفاده از خدمات سیم کارت محدود تر شده و اکثر کاربران از این برنامه ها برای پیام رسانی و حتی برقراری تماس استفاده می کنند که علاوه بر کاهش هزینه های مکالمه، سرعت و دسترسی راحت تری برای کاربر ارائه کرده اند. تا همین چند سال پیش، کاربران برای ارسال پیامک و پیام های متنی خود از سرویس SMS استفاده می کردند. اما امروزه برنامه های پیام رسان زیادی وجود دارند که جای این سرویس قدیمی را گرفته و دیگر کمتر کاربری را می بینیم که از سرویس پیامک و این روش سنتی استفاده کنند. هزینه این برنامه ها تنها به استفاده از داده و خرید بسته های اینترنتی بستگی دارد که هزینه ها را جای ممکن کاهش دهد.

اکنون که با برنامه های پیام رسان و با استفاده از شبکه های اجتماعی می توان مکالمه رایگان داشت و پیام رسانی را بدون هیچ هزینه اضافی انجام داد بنابراین چرا از خدمات پرهزینه سیم کارت استفاده کنیم؟ اکثر کاربران وقتی که به اینترنت داده دسترسی دارند و به شبکه وای‌ فای متصل می شوند، تمام مکالمات و مخصوصاً پیام های خود را با استفاده از اپ های ارائه دهنده خدمات پیام رسان و برقراری تماس انجام می دهند. اکنون سیم کارت شما تقریبا بلا استفاده مانده و سیگنال ‌های آن تنها فقط به مصرف شارژ باتری دستگاه شما می پردازند. بنابراین بهتر است از ترفندهایی استفاده کنیم تا بتوان پس از اتصال به شبکه وای فای تمام سرویس‌ های سیم کارت را به طور خوکار غیر فعال کرد و بدین طریق میزان مصرف انرژی باتری دستگاه را کاهش داد.

در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا یک برنامه RadioControl که برای سیستم عامل اندروید و به همین منظور طراحی شده است را به شما معرفی کنیم. این برنامه در مواقعی که دستگاه اندرویدی شما به شبکه وای فای متصل شود به طور خودکار تمام سرویس‌های سیم کارت را غیر فعال می کند. گفتنی است برای اجرا و کارکرد درست این برنامه، باید دستگاه اندروید شما روت شود، اگر می خواهید از برنامه RadioControl استفاده کنید و قابلیت توقف خودکار سرویس های سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای و یا اینترنت را فعال کنید باید گوشی یا تبلت اندروید شما روت شده باشد. این برنامه روی دستگاه های با اندروید آب نبات چوبی (اندروید 5.0) به بعد قابل اجراست.

برنامه RadioControl

برنامه RadioControl

ویژگی اصلی برنامه رادیوکنترل، کاهش مصرف شارژ باتری دستگاه است و عملکرد بسیار مطلوبی دارد. در این مقاله کاربرد و روش غیر فعال کردن خودکار سرویس ‌های سیم کارت با این برنامه به محض اتصال به شبکه وای فای را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

نحوه غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌ های سیم کارت هنگام اتصال به شبکه Wi-Fi

خوشبختانه برای این که بتوانیم از اپلیکیشن RadioControl استفاده کنیم، با پروسه سخت و پیچیده روبرو نیستیم و این کار، بسیار راحت صورت می گیرد. برای استفاده از این برنامه و برای غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌ های سیم کارت هنگام اتصال به شبکه Wi-Fi باید به شرح زیر عمل نمایید:

قبل از شروع، اول از همه برنامه RadioControl را از گوگل پلی استور (Google Play Store) دانلود کنید و در گوشی اندرویدی خود نصب نمایید.

فقط قابل ذکر است که بگوییم برای اجرای این برنامه، دستگاه شما نیاز به روت بودن خواهد داشت. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید می توانید به مقاله کوک موبایل با عنوان”روت کردن گوشی و تبلت های هوشمند” مراجعه نمایید و اطلاعات مورد نیاز و کاملی را در این زمینه بدست آورید.

وقتی کار نصب برنامه در دستگاه اندرویدی تان به پایان رسید، با لمس برنامه آن را اجرا نمایید. سپس گزینه Grant  را انتخاب کنید، با این کار دسترسی روت به این برنامه داده خواهد شد. در این بخش با راهنمای اولیه این برنامه روبرو خواهید شد که حاوی 3 صفحه می باشد. انگشت خود را بر روی نمایشگر دستگاه قرار دهید و به سمت چپ کشیده تا این راهنمای اولیه از صفحه نمایش کنار برود و با محیط اصلی برنامه RadioControl روبرو شوید.

 حالا ابتدا گزینه RadioControl را فعال کرده که باید توجه کنید که این گزینه باید به حالت RadioControl is Enabled  تغییر داده شود. وقتی این گزینه فعال شود هر وقت دستگاه اندرویدی شما به یک شبکه Wi-Fi متصل گردد، سرویس ‌های سیم کارت آن به طور اتوماتیک غیر فعال می گردد و وضعیت هواپیما یا Airplane Mode برای سیم کارت روشن خواهد شد.

ولی برخی کاربران مایلند در برخی شرایط و یا بعضی از شبکه های  Wi-Fiخاص، سرویس سیم کارت آن ها غیر فعال نشود. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید تا انتهای مقاله با ما همراهی کنید.

خوشبختانه در برنامه RadioControl این امکان وجود دارد که در هنگام اتصال به یک Wi-Fi منحصر به فرد، دیگر سیم کارت غیر فعال نشود. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

به بخش تنظیمات یا Settings برنامه RadioControl وارد شوید. سپس گزینه Network Settings را انتخاب نموده و در لیست موجود، اسلایدر شبکه یا شبکه ‌هایی که می خواهید جزء آن موارد خاص شما باشند را روشن کنید. با این کار وقتی که به آن شبکه ‌های Wi-Fi متصل می ‌شوید اپلیکیشن RadioControl سرویس ‌های سیم کارت شما را غیرفعال نمی کند.

فقط به ایت نکته توجه کنید در بعضی از شرایط نیاز است تا قابلیت Wi-Fi Calling دستگاه اندرویدی خود را فعال نمایید تا در صورت عدم وجود سرویس سیم کارت بتوان از طریق Wi-Fi به مکالمه پرداخت. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید و به بخش Call بروید. در این قسمت احتمالا گزینه ‌ای با عنوان Wi-Fi Calling را مشاهده خواهید کرد که باید به آن وارد شده و قابلیت مرتبط با آن را فعال نمایید.

به این مورد توجه کنید که ممکن است نحوه فعال کردن قابلیت Wi-Fi Calling در گوشی ‌های اندرویدی برندهای مختلف به شکل متفاوتی انجام گردد. ولی گزینه ها به همین نام هستند، فقط کافی ست کمی جستجو کنید تا گزینه های مورد نظرتان را پیدا کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *