ترفند آیفون

نحوه غیرفعال کردن سیری در هنگام قفل صفحه آیفون

نحوه غیرفعال کردن سیری در هنگام قفل صفحه آیفون

در این مقاله قصد داریم تا نحوه غیرفعال کردن سیری در هنگام قفل صفحه آیفون را بررسی کنیم. وقتی Siri یا همان دستیار صوتی شما روی گوشی آیفون فعال باشد، حتی وقتی صفحه قفل باشد هم ممکن است با صدا زدن سیری این دستیار صوتی چه به صدای خودتان چه به صدای دیگران واکنش نشان دهد. بنابراین ممکن است نخواهید وقتی گوشی آیفون شما قفل است با صدا زدن سیری عملکردی بر روی گوشی موبایل شما اتفاق بیوفتد. بنابراین اگر بخواهید دستیار صوتی را وقتی گوشی شما قفل است غیر فعال کنی می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

نحوه غیرفعال کردن سیری در هنگام قفل صفحه آیفون

سیری در واقع دستیار صوتی در دستگاه های iOS است که می توان با فرمان هایی که به آن می دهید، عملکردهایی را اجرا نمایید. این دستگاه صوتی را می توانید به طور کامل هم بی صدا نمایید تا در مواقعی که گوشی شما سایلنت است این برنامه هم صدایی پخش نکند. نحوه بی صدا کردن دستیار صوتی سیری روی آیفون در سایت کوک موبایل وجود دارد.

مرحله اول: وارد قسمت Setting شوید

در گوشی آیفون یا آیپد خود به قسمت تنظیمات یا همان Setting شوید.

وارد قسمت Setting شوید

در گوشی آیفون خود وارد قسمت Setting شوید

مرحله دوم: گزینه Touch ID & Passcode را انتخاب کنید

اگر گوشی شما با فیس آی دی کار می کند در قسمت تنظیمات بر روی گزینه Face ID & Passcode بزنید. اگر گوشی شما از مدل های قدیمی تر آیفون است و دکمه هوم روی آن قرار دارد بر روی گزینه Touch ID & Passcode کلیک کنید. این گزینه بسته به مدل گوشی آیفون شما فرق می کند و آپشن های مختلفی در اختیارتان قرار می دهد.

گزینه Touch ID & Passcode را انتخاب کنید

در قسمت تنظیمات گزینه Touch ID & Passcode را انتخاب کنید

مرحله سوم: رمز عبور خود را وارد کنید

در این مرحله رمزی که از شما خواسته می شود را وارد کنید.

رمز عبور خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد کنید

مرحله چهارم: بر روی گزینه قفل سیری در حالت Lock Screen بزنید

در این قسمت و بعد از وارد کردن Passcode خود، به سمت پایین اسکرول کنید. وقتی به گزینه Allow Access When Locked رسیدید بر روی آن بزنید. در این قسمت بر روی گزینه Siri بزنید و آن را روی حالت Off قرار دهید.

نحوه غیرفعال کردن سیری در هنگام قفل صفحه آیفون

بر روی گزینه قفل سیری در حالت Lock Screen بزنید

بعد از انجام این مراحل به هوم اسکرین در گوشی موبایل خود برگردید. گوشی را قفل کنید و Siri را صدا کنید. مشاهده می کنید که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. این به این معنیست که دیگر سیری وقتی گوشی شما قفل است فعال نخواهد بود. اگر تصمیم شما در این زمینه عوض شد و خواستید تنظیمات را به حالت قبلی برگردانید کافی است که این مراحل را تکرار کنید و مجددا آن را روی حالت On قرار دهید تا دستیار صوتی گوشی آیفون شما در حالت قفل صفحه هم فعال باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *