اخبار فناوری

مدل جدیدی از گوشی تاشوی سامسونگ در راه است

مدل جدیدی از گوشی تاشوی سامسونگ در راه است

به تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد مدل جدیدی از گوشی تاشوی سامسونگ در راه است. این مدل گوشی موبایل سامسونگ، مدلی غیرمنتظره محسوب می شود که در آن مدل تاشو به صورت دوبل است و صفحه دو سری لولا دارد. احتمال می رود که این گوشی تاشوی سامسونگ در همین سال 2021 روانه بازار شود. پاییز سال قبل، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه که سامسونگ قصد دارد گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳ و یک گوشی منعطف اقتصادی را در سال ۲۰۲۱ معرفی کند. اما در ماه دسامبر بود که صحبت از یک مدل دیگر هم به میان آمد. پایگاه خبری Nikkei Asia این مدل چهارم را گوشی دوبل تاشو سامسونگ نام گذاری کرده است.

ویژگی گوشی دوبل تاشوی سامسونگ

پیش‌ از این پتنت‌ هایی را دیده بودیم که به یک دستگاه منعطف دو لولایی اختصاص داشتند. ولی حالا برای نخستین بار است که از تصمیم محکم سامسونگ برای معرفی چنین محصولی خبری منتشر می شود. البته هنوز جزئیات چندانی از گوشی دوبل تاشو گلکسی Z بیرون نیامده. اما به نظر می ‌رسد سامسونگ به طراحی کارآمدتری فکر کرده است، طوری که اپلیکیشن ‌ها و گیم ‌ها سازگاری بهتر و بیشتری با این گوشی موبایل سامسونگ داشته باشند. مثلا استفاده از نسبت تصویر ۱۶:۹ یا ۱۸:۹ که در دنیای موبایل، استفاده بیشتری دارد. در این مورد باید گفت که گوشی گلکسی زد فولد ۲ نسبت تصویر ۲۵ به ۹ دارد. این مورد باعث می شود که سازندگان دردسر بیشتری برای ساخت برنامه هایی برای این مدل از گوشی موبایل داشته باشند.

ویژگی گوشی دوبل تاشوی سامسونگ 

ویژگی گوشی دوبل تاشوی سامسونگ

برنامه سامسونگ برای فروش 10 میلیون گوشی تاشو در سال 2021

بر اساس اعلام رسمی سامسونگ و به گفته جف پو، شرکت سامسونگ در سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۵ میلیون گوشی انعطاف پذیر یا Foldable Smartphone فروخته است. امسال این آمار می ‌تواند به ۷.۵ میلیون دستگاه برسد. این تحلیلگر شرکت GF SecuritiesT به احتمال جایگزینی گوشی ‌های منعطف سامسونگ با سری گلکسی نوت نیز اشاره کرد. او دلایلی را هم برای این تصمیم اعلام کرد از جمله طراحی مدرن ‌تر و حاشیه سود بیشتر برای مدل‌های تاشو گوشی های سامسونگ.

اما عامل مهم تری که در این بین وجود دارد این است که  پرچمداران سری S و Note بیش از پیش به یکدیگر شباهت پیدا کرده اند و شاید نیازی به وجود هر دوی آن‌ها نباشد. به همین دلیل هم هست که از این پس پرچمداران سامسونگ از قلم اس پن پشتیبانی خواهد کرد. جف پو اعلام کرد: این یک حرکت هوشمندانه‌ است. گوشی ‌های منعطف، گران ‌تر هستند و سامسونگ هم در این بین از رقبای خود در سطح بالاتری قرار دارد. این کمپانی می ‌تواند پنل‌ های تاشو را خودش تولید کند و سرمایه‌ گذاری خوبی برای تحقیق و توسعه در این فناوری انجام داده است. در کل سامسونگ در طراحی و ساخت نمایشگرها به جایی رسیده است که در گزارشی اعلام شد پنل آیفون 13 هم ساخت این شرکت خواهد بود.

برنامه سامسونگ برای فروش 10 میلیون گوشی تاشو در سال 2021

برنامه سامسونگ برای فروش 10 میلیون گوشی تاشو در سال 2021

اما در این بین سامسونگ گویا هدف بالاتری برای خود در نظر دارد و آن هم رسیدن به فروش 10 میلیون دستگاه از این مدل گوشی های هوشمند می باشد. ظاهرا هدف‌ گذاری سامسونگ، فروش گوشی ‌های منعطف به اندازه‌ سری گلکسی نوت است. هر چند در این راه هم دو عامل بازدارنده وجود خواهد داشت. یکی کمبود جهانی تراشه است که اخیرا خبرساز شده و دیگری تامین قطعات خاص گوشی های موبایل تاشو. یکی از مهمترین این قطعات گلس فوق باریک برای این نوع دیوایس می باشد. در این باره مدیرعامل سامسونگ اعلام کرده است که سامسونگ تمام تلاش خود را برای افزایش تعداد گوشی های موبایل تاشو خواهد کرد. هر چند تعداد زیادی از مسائل در این بین حل و فصل شده است اما هنوز تولید انبوه این نوع گوشی به اندازه گوشی های موشمند دیگر اجرا شدنی نیست.

گوشی های منعطف سامسونگ از بهترین نوع این گوشی ها در بازار جهانی می باشند. چیزی که باعث شده دیگر شرکت ها هم از آنها ایده بگیرند و برای خود از آنها استفاده کنند. گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ و گوشی موبایل زد فولد دارای چند مدل مختلف گوشی تاشو از برند سامسونگ می باشند. علاوه بر ساخت مدل های گوشی تاشوی برای خود، سامسونگ در حال ساخت نمایشگر تاشو برای کمپانی های دیگر نیز هست. باید دید کدام برند در این میان موفق تر عمل خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *