راهنمای خرید موبایل

ضد آب ترین گوشی های بازار – پارت اول

blank

فرقی نمی کند برای تعطیلات آخر هفته ای خود کجا می روید، شمال و ساحل یا حتی استخر!  قطعا اتفاقاتی جذاب پیش روی شما هستند و علاقه مند هستید آن ها را ماندگار کنید! پس نیاز است تا تلفن همراهتان در آماده ترین حالت ممکن، بتواند تمامی لحظات مورد علاقه تان را ثبت کند. اما امان از وقتی که این لحظه های خوب و خوش به خاطر خیس شدن و آسیب دیدن گوشی شما به واسطه ی سقوط گوشی درون آب تبدیل به یک تراژدی شوند. در یک لحظه گوشی از دستان شما به درون آب می افتد و تمام!

خوشبختانه روز به روز بر تعداد گوشی های مجهز و ضد آب افزوده می شود. در نتیجه شما می توانید صاحب دستگاهی به شدت زیبا و لوکس و در عین حال قدرتمند باشید که دیگر نگران افتادن آن در لیوان آب و یا استخر نیستید!  مدل گلکسی سامسونگ اس 8 اکتیو (Galaxy S8 Active) بهترین گزینه از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب است، ولی عجله نکنید! مدل های بسیار زیاد دیگری از برند هایی مانند اپل و گوگل نیز در لیست گوشی های ضد آب موجود هستند. در ادامه بهترین گوشی های ضد آب بازار را برای شما معرفی می کنیم. با کوک موبایل همراه باشید.

ضد آب ترین گوشی بازار: Galaxy S8 Active (شروع قیمت از 820 دلار)

مانند گلکسی اس 7 اکتیو که یک نسخه با استقامت تر از اس 7 بود، گلکسی اس 8 اکتیو نیز برای از بین بردن ترس شما از هرگونه لغزش، سقوط، ضربه و غرق شدن ارائه شده است! همانند گلکسی اس 8، نسخه اکتیو این گوشی هم تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه در برابر آب مقاومت می کند. اما بدنه آهنی و صفحه نمایش صاف آن، حاکی از قدرتمند تر بودن آن نسبت به نسخه معمولی S8 می باشد. صفحه نمایش AMOLED ضد ضربه ی این گوشی به این راحتی ها نمی شکند! همچنین باتری نسخه اکتیو S8، تقریبا 1000 میلی آمپر از نسخه معمولی S8 قوی تر است.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

یعنی ظرفیت باتری این گوشی دقیقاً برابر با 4000 میلی آمپر ساعت است و یکی از قوی ترین باتری های موجود در دنیای موبایل ها متعلق به این گوشی است. در نتیجه، اس 8 اکتیو با یک بار شارژ کامل، بازدهی بسیار بیشتر نسبت به اس 8 خواهد داشت. در تست هایی که برای سنجش قدرت باتری انجام داده شده است، دیده شد که باتری S8 اکتیو 11 ساعت و نسخه معمولی S8 در حدود 10 ساعت تحت شرایط یکسان کارایی داشتند. S8 اکتیو در بدو ورودش به بازار، تنها تحت شبکه AT&T قابل استفاده بود که اخیراً با شبکه T-Mobile نیز سازگاری شده است. طبیعی است که این گوشی در حال حاضر تنها در آمریکا به فروش می رسد.

  1. Galaxy S9 & S9+

گلکسی S9  , S9+ پرچمدار تازه وارد سامسونگ هستند که با ورودشان بسیار سر و صدا کرده اند ولی به تنومندی و سختی نسخه اکتیو S8 نیستند. با این حال این دو گوشی یک نسل از نسخه ی اکتیو 8 جدیدتر است! با این حال سامسونگ گواهینامه IP68 را برای محافظت از بدنه این گوشی در برابر آب و گرد و غبار برگزیده است و این یعنی استانداردی در سطح بالاترین گوشی های هوشمند بازار. خیالتان راحت باشد، سامسونگ برای گرفتن تاییدیه این گواهینامه قید جک 3.5 میلیمتری را نزده است.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

هر دو نسخه گلکسی S8 و گلکسی S8+ از پردازشگر اسنپدراگون 845 شرکت کوالکام بهره می برند. فضای RAM اختصاص داده شده به هر دو نسخه نیز بسیار چشمگیر و زیاد است؛ ظرفیت رم 4 گیگابایتی برای S8 و 6 گیگابایتی برای S8+ مقادیری راضی کننده برای کاربران حرفه ای این گوشی ها خواهد بود. این یعنی هیچگاه در حین کار با اس 9 و اس 9 پلاس،  حتی در استخر و در حالی که در آب غوطه ور هستید، نیازی به قربانی کردن برنامه های در حال اجرا برای باز کردن یک بازی سنگین نیست!

  1. iPhone X

گوشی های ضد آب زیادی در بازار موجود هستند، ولی هیچکدام جذابیت این فرزند کوپرتینو را ندارند! iPhone X نیز از گواهینامه IP67 بهره می برد. یعنی می توانید تا عمق 1 متری گوشی را کمتر از 30 دقیقه زیر آب نگه دارید و شنای یک دیوایس 1000 دلاری را زیر آب تماشا کنید! اما iPhone X ویژگی های دیگری نیز دارد که به شدت شما را مجذوب خود خواهد کرد.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

صفحه نمایش 5.8 اینچی با فناوری OLED که چیزی حدود 458 پیکسل را در هر اینچ جای داده و اپل آن را صفحه نمایش “سوپر رتینا” نامیده است. همچنین این دیوایس امریکایی مجهز به سنسور تشخیص چهره می باشد که از ویژگی های خاص آن به شمار می رود. همه این موارد آن را به یکی از قویترین گوشی های هوشمند بازار تبدیل کرده که بعد از آن iPhone 8 و iPhone 8 Plus قرار می گیرند.

  1. iPhone 8 & iPhone 8 Plus

دقیقاً مانند iPhone 7 و iPhone 7 Plus، نسخه های بعدی که iPhone 8 و iPhone 8 Plus هستند نیز از گواهینامه بین المللی IP67 بهره می برند. مقاومت در برابر آب تا عمق 1 متر و به مدت 30 دقیقه کمترین کاری است که این گوشی های می توانند در مواجهه با آب انجام دهند.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

این دو دیوایس از قدرتمندترین دستگاه های بازار هستند و هنوز هم جز بهترین گوشی ها دسته بندی می شوند. شاید این عبارت را در مورد خیلی از گوشی های پرچمدار برندهای مختلف شنیده باشید؛ اما محصولات شرکت اپل همواره متفاوت بوده اند. iPhone 8 و iPhone 8 Plus از پردازنده A11 بهره می برند که لقب سریع ترین پردازنده دنیا را از آن خود کرده است و حتی از پردازنده برخی کامپیوتر ها نیز سریع تر عمل می کند. از ویژگی های جدید این آیفون، قابلیت شارژ بی سیم آن می باشد. شاید ظاهر آن تفاوت چندانی با iPhone 7 و iPhone 7 Plus نداشته باشد، اما این گوشی ها در باطن بسیار متفاوت از اجداد خود هستند.

  1. Google Pixel 2 & Pixel 2 XL (شروع قیمت از 99 دلار)

اگر به یاد داشته باشید، تنها ایراد گوشی Google Pixel ضدآب نبودن آن بود که خوشبختانه در نسخه جدید آن یعنی Google Pixel 2 این مشکل برطرف گردیده و گوگل از استاندارد IP67 برای محافظت از این گوشی استفاده کرده است.استاندارد IP67 یعنی مقاومت در برابر آب در عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه!

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

 

 

مقاومت پیکسل های گوگل در برابر نفوذ آب و رطوبت مانند iPhone X است و با این حال یک مرتبه پایین تر از مقاومت Galaxy S8 و Galaxy S8 Active  است که تا عمق 1.5 متری در برابر آب مقاوم هستند. از نگاهی دیگر، جدیدترین دیوایس های گوگل جز برترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه های اندرویدی بازار هستند که البته برای کار با آن ها باید قید جک 3.5 میلیمتری را بزنید!

  1. Galaxy S8 & S8 Plus

اگر Galaxy S6 را کنار بگذاریم، سایر پرچمداران سری گلکسی سامسونگ همگی از استاندارد IP68 بهره می بردند و این موضوع در مورد گلکسی S8 و S8+ نیز صادق است. بر خلاف سایر دستگاه ها که برای گرفتن این گواهینامه، از درپویش های پلاستیکی در قسمت های مختلف برای ساخت آن ها استفاده شده است، در گلکسی S8 اثری از اینگونه درپوش ها نبوده و همه چیز عادی به نظر می رسد.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

از ویژگی های منحصر به فرد این دو دستگاه می توان به صفحه نمایش خمیده، دستیار صوتی Bixby و پردازنده اسنپ دراگون 835 اشاره نمود.

  1. SONY Xperia XZ1 (شروع قیمت از 597 دلار)

XZ1 آخرین عضو از خانواده گوشی های ضدآب شرکت سونی می باشد. شرکتی که آن را سالهاست به خاطر محصولاتی مانند پلی استیشین و واکمن می شناسیم. XZ1 نیز موفق به دریافت گواهینامه IP68 شده، یعنی تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه هیچ مشکلی با آب نخواهد داشت.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

در سری های قبلی گوشی های سونی، برای محافظت از آن ها در برابر آب و گرد و غبار، از درپوش هایی برای قسمت های مختلف گوشی مانند ورودی جک هدفون استفاده می شد. اما خوشبختانه در XZ1 خبری از این درپوش های پلاستیکی نیست. بر روی این پرچمدار سونی نیز از پردازنده معروف اسنپ دراگون 835 استفاده شده است که در حال حاضر بر روی دستگاه هایی مانند Galaxy S8 و Pixel 2 امتحان خود را پس داده است. از ویژگی های خاص این دیوایس سونی، قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 960 فریم بر ثانیه می باشد.

  1. Galaxy Note 8 (شروع قیمت از 84 دلار)

سامسونگ قیمت بالایی را برای این دیوایس 6.3 اینچی خاص خود اختصاص داده است. برای خرید نسخه آنلاک آن باید چیزی حدود 930 دلار هزینه کنید؛ اما حداقل خیالتان راحت است که در حال خرید یک گوشی های ضد آب با گواهینامه IP68 هستید که دارای مقاومت در برابر آب تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه می باشد. اما ضد آب بودن، ویژگی اصلی این گوشی نیست. صفحه نمایش بسیار بزرگ، دوربین های پشتی دوگانه و قلم S که می توانید به راحتی با آن نوت بردارید. در صورتی که قصد دارید مبلغ زیادی برای خرید یک گوشی تلفن همراه بپردازید، Note 8 می تواند گزینه خوبی باشد.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

در پارت دوم مقاله ای با همین عنوان، ده تا از ضد آب ترین گوشی هایی را که پس از این مدل های عنوان شده قرار دارند، معرفی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط