راهنمای خرید موبایل

ضد آب ترین گوشی های بازار – پارت دوم

blank

در مقاله ی ضدآب ترین گوشی های بازار-پارت اول تعداد 8 تا از ضد آب ترین گوشی ها را معرفی کردیم. در آن مقاله دیدیم که ضد آب ترین گوشی بازار نسخه ی اکتیو S8  است که در آمریکا ارائه شده است و اپراتورهای آمریکایی آن را پیشتیبانی می کنند. استاندارد IP67 , IP68 بیان می کنند که یک گوشی تا چه زمانی می توانند در چه عمقی از آب غوطه ور شوند. استفاده از چسب های مخصوص در ساخت و پلمپ کردن گوشی ها نیز می تواند اثر مستقیم و مهمی روی عدم نفوذپذیری آب در گوشی ها و تبلت های نام برده شده داشته باشد. در این مقاله قصد داریم گوشی هایی را که در رده های نهم تا نوزدهم لیست ضد آب ترین گوشی های بازار قرار دارند، معرفی کنیم. با کوک موبایل همراه باشید.

  1. LG V30 (شروع قیمت از 800 دلار)

آخرین پرچمدار ال جی به لطف سنسورهای دوگانه دوربین، لنزهای واید و افکت های ویدیویی ضبط فیلم، قطعا برای ثبت و ضبط محیط پیرامون شما از بهترین گزینه ها می باشد. پس دور از انتظار نیست که این دستگاه گواهینامه IP68 نیز داشته باشد؛ یعنی شما می توانید تا عمق 1.5 متری به مدت حداکثر 30 دقیقه گوشی را در آب فرو ببرید.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

 

یک رده بالاتر از iPhone 8 و Pixel 2 که دارای استاندارد IP67 هستند. این گوشی در حال حاضر حدود  سه میلیون و نیم قیمت دارد.

  1. CAT S41 (شروع قیمت از 99 دلار)

مانند سایر دستگاه های تولید شده توسط این کمپانی، CAT S41 نیز برای استفاده عمومی طراحی نشده است. یک طراحی بسیار مقاوم و حرفه ای که مشتریان خاص خود را دارد. این گوشی می تواند به مدت 1 ساعت تا عمق 2 متری در برابر آب مقاومت کند؛ اما این دیوایس بسیار جان سخت تر از این حرف هاست. طراحی آن به نحوی است که می تواند در بازه دمایی بین 25- تا 55 درجه سلسیوس کار کند.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

 

در حین تست میزان مقاومت، این گوشی را از مکان های بسیار مرتفع پرتاب کرده و حتی آن را در فریزر قرار داده اند؛ اما هیچگونه صدمه ای به جز چند خراش کوچک به آن وارد نشد. شاید از لحاظ قدرت پردازنده و کیفیت دوربین در حد دیوایس های بالا رده بازار نباشد، اما در خصوص پایداری و مقاومت آن هیچ شک و ابهامی وجود ندارد. گوشی های cat  را می توان گوشی های محبوب افراد ماجراجو و بالاخص کوهنوردان قلمداد کرد.

  1. BlackBerry Motion (شروع قیمت از 99 دلار)

امنیت گوشی های بلک بری، همواره زبان زد خاص و عام بوده است؛ اما میزان مقاومت آن ها در برابر نفوذ آب و رطوبت چقدر است؟ قطعا برندی مانند بلک بری، یک دیوایس ضعیف یا ناامید کننده تولید نمی کند؛ اما باید ببینیم دقیقاً تا چه حدی این دستگاه از خود در برابر آب مقاومت نشان می دهد.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

بلک بری Motion آخرین عضو از خانواده گوشی های اندرویدی بلک بری می باشد که دارای گواهینامه IP67 بوده و این یعنی می تواند تا عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه در برابر آب مقاومت نشان دهد. با این که در طراحی آن ویژگی خاصی دیده نمی شود، اما همچنان طرفداران پر و پا قرص خود را در سرتاسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است. اگرچه انتظار داشتیم که این شرکت کانادایی Motion را با قیمتی پایین تر از قیمت فعلی ارائه کند.

  1. LG G6

ال جی G6 اولین پرچمدار ال جی از خانواده G می باشد که باتری آن توسط کاربر قابل تعویض نمی باشد. اما با حذف این ویژگی، یک مزیت خاص به آن اضافه شده است و آن هم قابلیت ضد آب بودن آن است. LG G6 می تواند یک دوش آب گرم تمام عیار به مدت 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری داشته باشد.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

این ویژگی در کنار یک صفحه نمایش HDR 5.7 اینچی، حتما شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

  1. HTC U11

اگر چند قطره آب بر روی HTC U11 شما ریخت، اصلاً نگران نباشید! دیوایس جدید این کمپانی تایوانی از گواهینامه معتبر IP67 پشتیبانی می کند و این به معنای مقاومت در برابر آب تا عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه است. پس اگر خیلی اتفاقی دستگاه شما داخل سینک افتاد مشکلی برای آن پیش نمی آید. این دیوایس 649 دلاری کمپانی HTC از شیشه ای با رنگ های فوق العاده جذاب ساخته شده و هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. همچنین به لطف وجود سیستم صوتی حرفه ای BoomSound بر روی این گوشی، طعمی متفاوت و فوق العاده را از اسپیکرهای این دستگاه خواهید چشید. هدفون هایی با قابلیت تنظیم صدا مخصوص گوش های کاربر هم از دیگر ویژگی های خاص این دستگاه تایوانی می باشد.

  1. HTC U11 Life

این گوشی میان رده HTC که بسیار متناسب با قیمتش نامگذاری شده، در برابر هر گونه گرد و غبار و آب نیز مقاوم است. به دلیل داشتن گواهینامه IP67 این دستگاه نیز تا عمق 1 متری می تواند به مدت 30 دقیقه در برابر آب از خود مقاومت نشان دهد.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

U11 Life از بهترین گوشی های میان رده و ارزنده بازار به حساب می آید که به پردازنده اسنپ دراگون 630 شرکت کوالکام، 3 گیگابایت حافظه رم و یک دوربین بسیار سطح بالا مجهز شده است. همچنین مانند برادر لاکچری 630 دلاری خود، بدنه ای بسیار خوش رخ و دلربا دارد.

  1. iPhone 7 & 7 Plus

تا قبل از سال 2016، گوشی های آیفون بدون ویژگی هایی مانند ضد آب بودن ارائه می شدند که این روند با ورود آیفون7 و آیفون 7 Plus متوقف شد. این دو دستگاه هر دو دارای گواهینامه IP67 هستند و به مدت 30 دقیقه و عمق 1 متر می توانند در آب گشت و گذار کنند.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

شاید با ورود iPhone 8 و iPhone X، این دو دیوایس جذابیت قبلی خود را در ویترین فروشگاه ها از دست داده باشند، اما می توانید آن ها را 100 دلار پایین تر از قیمتی که توسط اپل ارائه شده بود، در بازار خریداری کنید.

  1. Huawei Mate 10 Pro (شروع قیمت از 99 دلار)

Mate 10 Pro ساخت شرکت هوآوی که از پرچمداران این شرکت به حساب می آید، به لطف داشتن گواهینامه IP67، می تواند در آب تا عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. اگر بخواهیم آن را با Galaxy S8 سامسونگ مقایسه کنیم، در این رقابت، دستگاه تولید شرکت سامسونگ برنده است، زیرا می تواند تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه در آب مقاومت کند.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

البته این دستگاه هنوز در بسیاری از کشورهای دنیا ارائه نشده است. سه گوشی که در ادامه معرفی می شوند گوشی هایی هستند که وارد بازار ایران نشده اند، اما نمی توان قابلیت ضدآب بودن آنها را نادیده گرفت.

  1. Alcatel Go Play (شروع قیمت از 130 دلار)

اگر نمی خواهید برای خرید یک گوشی ضد آب، حساب بانکی خود را خالی کنید، می توانید Alcatel Go Play را در نظر داشته باشید! ما برای تست این دستگاه 100 دلاری، بدون هیچ مشکلی، زیر آب با آن یک سلفی گرفتیم. همچنین این گوشی در یکی از تست های مقاومت، از یک ارتفاع 1.5 متری بر روی سطح زمین افتاد که از این آزمایش نیز نمره خوبی گرفت.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

به دلیل داشتن باتری با طول عمر مناسب، طراحی محکم و خوش ساخت، یکی از بهترین گزینه های میان رده با قیمت معقول در بین گوشی های ضد آب به حساب می آید.

  1. Kyocera DuraForce XD

یک گوشی بزرگ با صفحه نمایش 5.7 اینچی که قدرت بسیار بالایی نیز دارد و فعلاً تنها تحت شبکه AT&T کار می کند. DuraForce XD در برابر خاک و گرد و غبار مقاوم بوده و می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.8 متری آب دوام بیاورد. از ویژگی های خاص این دستگاه، بلندگوهای بسیار قدرتمند دوگانه آن است که جلوی گوشی طراحی شده اند. همچنین باتری 3700 میلی آمپری آن هم برای یک روز کامل در خدمت شما خواهد بود.

ضد آب ترین گوشی های بازار

ضد آب ترین گوشی های بازار

از قابلیت های کاربردی آن، امکان کار با صفحه نمایش در حین پوشیدن دستکش است. دیگر در زمستان برای کار با گوشی خود، نیازی نیست دستکش های خود را کنار بگذارید!

  1. Kyocera DuraForce Pro

اگر به یک نسخه جمع و جور از گوشی های مقاوم شرکت Kyocera نیاز دارید، DuraForce Pro 5 اینچی یک گزینه مناسب برای شماست. این دستگاه دقیقاً به اندازه DuraForce XD مقاوم است، همچنین در طراحی آن از یکسری درپوش استفاده شده که ورود آب به دستگاه را بسیار مشکل می کند.

مطالب مرتبط