اخبار فناوری

شایعات ترسناک راجع به Airpod های Apple را باور نکنید

شایعات ترسناک راجع به Airpod  های Apple را باور نکنید

در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۵۰ نفر از دانشمندان نامه ای را امضا کردند و آن را به سازمان بهداشت WHO  فرستادند. این نامه یا سند راجع به نسل جدید سیستم های الکترو مغناطیس بی سیم بود که در شاخه ی EMF در محصولات الکترونیکی استفاده می شود. باید گفت که EMF  مجموعه ای از موج های نا مرئی الکترومغناطیسی هستند که عمود بر جریان الکتریکی می باشند، دستگاه هایی که دانشمندان بخاطر داشتن این ویژگی از آن ها نگرانی دارند شامل: مجموعه ای از تلفن های همراه و دستگاه هایی که بر پایه ی شبکه ی WiFi کارکرد دارند، مانیتور های کوچک و همینطور زیر ساخت هایی که به انتقال دادن جریان برق کمک می کنند. در این نامه و یا سند تحقیقاتی گفته شده است که این امواج EMF چطور بر سلامت انسان ها تاثیر می گذارند. حال دانشمندان توصیه می کنند که تا جای امکان انسان ها مواجه شان را با این شاخه از تکنولوژی به حداقل برسانند.

بر طبق گزارشات یک خبرگزاری بریتانیایی، در ابتدا شایعه شد که استفاده از Apple airpod  ها  منجر به سرطان می شود و سپس بیان شد که حتی ۲۵۰ نفر از دانشمندان سندی را امضا کردند که به تفصیل راجع به مضرات این تکنولوژی توضیح داده اند که در واقع باید گفت همه ی این شایعات و اخبار کذب بر پایه یک عوام فریبی و جلب توجه رسانه ای بوده است و این نامه و سندی که ۲۵۰ نفر از دانشمندان بر سر آن توافق داشته اند هیچ ربطی به هدفون های بلوتوثی و بی سیم محبوب کمپانی اپل ندارد.

مقاله معرفی iPad Air سال ۲۰۱۹ می تواند به شما در شناخت بیشتر Airpod کمک کند

این شایعاتی بود که تنها توسط چند تا از روزنامه ها منتشر شد و سپس مشخص شد صحت ندارند همچنین به طور مثال روزنامه ی U.K. طی مطلبی با این عنوان منتشر کرد که استفاده از هدفون های کمپانی Apple منجر به ایجاد سرطان در بدن می شود و همچنین استدلالش این بود که وقتی که شما از امواج WiFi  استفاده می کنید این امواج تقریبا ۴۰ برابر قوی تر از امواج بلوتوث می باشند و به همین دلیل است که شما می توانید این امواج را به راحتی تا چندین متر دریافت کنید و این در حالی است که امواج بلوتوث بعد از چند متر دور شدن از دستگاه مورد نظر قطع خواهند شد.

 نسل سوم Airpod  های اپل ممکن است امسال به بازار عرضه شوند

 به نظر می رسد پیشرفت تکنولوژی به حدی رسیده است که دانشمندان قادرند که میزان سینگال های EMF تولید شده در این هدست ها را کاهش دهند. علاوه بر این ها باید گفت که استفاده از هدفون های بدون سیم هنگام بر قرار کردن ارتباط نسبت به تلفن های هوشمند میزان سیگنال EMF  کمتری تولید می کند و این میزان کمتر است در مقایسه با زمانی که شما گوشی را بر روی گوش خود قرار دادید و منتظر برقراری ارتباط می باشید و به این وسیله شما در معرض میزان کمتری از سیگنال  EMF خواهید بود. و اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این رابطه داشته باشید تا خیالتان راحت تر بشود باید بگوییم که نگران نباشید چرا که قسمتی که در این Airpod ها وظیفه دریافت سیگنال ها را دارد در داخل گوش قرار نمی گیرند و این قسمت در انتهای هدفون شما قرار گرفته است و هیچ نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

احتمالا شاهد عرضه نسل جدید Airpod ها را تا آخر امسال باشیم، در این نسخه شاهد بعضی ویژگی های تقویت شده و جدید می باشیم به طور مثال این نسل از Airpod های اپل ضد آب هستند و نویز های بیشتری را نسبت به قبل خواهند گرفت و طول عمر باتری بیشتری در نسل جدید خواهیم داشت و دارای پشتیبانی کامل و همیشگی از سیستم Siri می باشند.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط