راهنمای خرید موبایل

راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان

این روزها نرخ دلار و ارز کمی بالا رفته است و قیمت گوشی موبایل نیز افزایش پیدا کرده است. از اینرو انتخاب گوشی تا ۱۲ میلیون تومان در بازار موبایل ایران کمی سخت شده است. نه به این خاطر که تنوع گوشی های موبایل پایین است بلکه قیمت های گوشی های میان رده یک پله بالاتر رفته و جایگاه بهترین گوشی موبایل تا ۱۲ میلیون تومان کمی جابجا شده است. با این حال در این مقاله از کوک موبایل می خواهیم بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان بازار در برندهای سامسونگ و شیائومی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

پیشتر در صفحه خرید گوشی موبایل با شما مطالبی را به اشتراک گذاشتیم که در آن می توانید به پاسخ تمام سوالات خود برسید. در آنجا توضیح دادیم که چه گوشی و از کجا بخرید. با این حال در این پست، توضیحات خود را در مورد خرید بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان تکمیل کردیم و چند گوشی زیر 12 میلیون را به شما معرفی می کنیم.

خرید گوشی موبایل معمولاً سلیقه ای است و بسته به نیاز کاربر می توان گزینه‌های مختلفی را معرفی کرد. برای مثال برخی از کاربران به دنبال یک گوشی هوشمند برای بازی و گیم هستند. برخی دیگر قصد خرید گوشی دارند که با آن بتوانند فیلم و عکس بگیرند و آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. عده ای نیز در پی خرید یک گوشی هستند تا بتوانند با آن فیلم و ویدیو های آنلاین ببینند.

هر کدام از این دستگاه ها، مشخصات خاص خود را دارد. از این رو در معرفی گوشی های تا ۱۲ میلیون تومان در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش های مختلف گوشی از جمله صفحه نمایش، باتری، تراشه و دوربین داده ایم تا انتخاب برای شما ساده تر شود.

در بحث خرید گوشی هوشمند در بازار موبایل ایران، کسانی که به دنبال گوشی های قیمت مناسب هستند از برند شیائومی انتخاب می کنند. این غول چینی، شرکت های تابعه همچون پوکو و ردمی را خریداری کرده است و همه آنها را با نام شیائومی به بازار عرضه می کند. در این مقاله راهنمای خرید گوشی تا ۱۲ میلیون تومان با برند شیائومی شروع می کنیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi 12 Lite

گوشی تا ۱۲ میلیون تومان

گوشی شیائومی مدل ۱۲ لایت

گوشی موبایل شیائومی مدل ۱۲ لایت یکی از جدیدترین گوشی های سال ۲۰۲۲ این شرکت چینی است که با قیمت زیر ۱۲ میلیون تومان در بازار یافت می شود. این محصول سخت افزار نسبتاً قدرتمندی دارد و ویژگی های نرم افزاری مناسبی را با خود به یدک می کشد.

گوشی شیائومی ۱۲ لایت نسخه ۲۵۶ گیگابایت و حافظه رم ۸ گیگابایت مجهز به تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ جی 5G، نمایشگر ۶.۵۵ اینچ با فناوری امولد و باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی است.

این گوشی با قیمت گوشی تا ۱۲ میلیون تومان از دوربین سه گانه با رزولوشن ۱۰۸ پیکسل بهره می برد که در کنار آن یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق دوم ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

مشخصات شیائومی ۱۲ لایت
تراشه اسنپدراگون 778G 5G
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی

دوربین تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی

سیستم عامل اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
باتری ۴۳00 میلی‌آمپر ساعت

گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Poco X4 Pro

گوشی شیائومی Poco X4 Pro

گوشی شیائومی Poco X4 Pro

یکی از گوشی های خوب شیائومی زیر 12 میلیون تومان موبایل X4 Pro 5G است. از مزیت های این گوشی صفحه نمایش عالی با نرخ نوسازی 120 هرتزی با سرعت نمونه برداری لمسی 360 هرتز، حافظه 256 گیگ، دوربین سه گانه در پشت، 16 مگاپیکسل دوربین جلو، تراشه اسنپدراگون 695 ، مجهز به فناوری 1.0 Plus Liquid Cool، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با فست شارژ 67 واتی، رم 6 گیگابایتو حافظه داخلی قابل ارتقاء است. تنها عیب این گوشی زیر ۱۲ میلیون تومان، خشاب سیم کارت هیبرید است.

Poco X4 Pro یک دستگاه متعادل است که در محدوده قیمتی گوشی تا ۱۲ میلیون تومان در دسترس است. می‌توانید با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 256، تجربه خوبی از این گوشی داشته باشید.

شیائومی همچنین دوربین‌های فوق‌العاده‌ای را با باتری قوی برای اینفلوئنسرها قرار داده است که باعث می‌شود ساعت‌های طولانی‌تر عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید.

گوشی Poco X4 Pro از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد بدون حاشیه بزرگ با نسبت تصویر 20:9 بهره می برد. این گوشی هوشمند دارای یک سوراخ پانچ در جلو است که با تراکم پیکسلی 395 پیکسل و وضوح صفحه نمایش 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده است.

این دستگاه دارای دوربین سه گانه در پنل عقب خود است که شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی f/1.8، یک لنز زاویه باز 8 مگاپیکسلی f/2.2 و یک دوربین عکاسی ماکرو 2 مگاپیکسلی f/2.4 است. یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی f/2.45 در جلو وجود دارد که می‌تواند پرتره‌هایی با جزئیات خوب ثبت کند.

گوشی شیائومی مدل Poco X4 Pro دارای پیکربندی پردازنده هشت هسته ای است. یک رم 6 گیگابایتی و چیپست کوالکام اسنپدراگون 695 تجربه کاری یکپارچه را تضمین می کند. علاوه بر این، نیازهای گرافیکی توسط پردازنده گرافیکی Adreno 619 انجام می شود.

این گوشی هوشمند دارای باتری قدرتمند لیتیوم پلیمری با ظرفیت شارژ 5000 میلی آمپر ساعتی است. این باتری علاوه بر اینکه طبیعتاً غیر قابل تعویض است، با فناوری شارژ سریع 67 واتی سازگار است.

Poco X4 Pro با 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت کمی بیشتر از 10 میلیون است و نسخه 256 گیگابایت آن قیمتی زیر 12 میلیون توماندارد. امکان ارتقاء حافظه با استفاده از کارت microSD تا 1 ترابایت وجود دارد.

با توجه به اتصال، گوشی هوشمند دارای ویژگی هایی مانند Mobile Hotspot، A-GPS، شارژ USB، Wi-Fi، 5G و 4G VoLTE است.

مشخصات شیائومی Xiaomi X4 Pro
تراشه اسنپدراگون 695
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی

دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی

سیستم عامل اندروید 11
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت

گوشی موبایل شیائومی مدل POCO F4 5G

گوشی شیائومی POCO F4 5G

گوشی شیائومی POCO F4 5G

از دیگر گوشی های زیر 12میلیون تومان شیائومی به پوکو اف 4 می رسیم. یک گوشی جدید، خوش دست، و شیک. صفحه نمایش امولد با نرخ نوسازی چشمگیر 120 هرتز دارد. دوربین سه گانه در قسمت پشتی، 20 مگاپیکسل دوربین جلو، 67 وات شارژ سریه مجهز به حافظه داخلی 128 گیگابایتی، سنسور اثر انگشت نصب شده در لبه کناری و سیستم عامل اندروید نسخه 12 از مشخصات دیگر آن است.

با POCO F4 5G می توانید از یک تجربه بصری چشمگیر و همچنین از رم عظیم و چیدمان پردازنده با کیفیت لذت ببرید. اگرچه حافظه داخلی غیر قابل افزایش است، 128 گیگابایت فضا وجود دارد که به بخش ذخیره سازی برنامه و فایل رسانه کمک می کند.

با POCO یک تجربه بصری کامل را تجربه کنید

صفحه نمایش امولد و مجهز به امکانات چند لمسی POCO F4 5G دارای اندازه 6.67 اینچ است. این صفحه نمایش بدون حاشیه با تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ و وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل است.

همچنین نسبت تصویر موجود 20:9 همراه با نرخ تازه سازی 120 هرتز است. پنل جلو با گلس گوریلا 5 شرکت کورنینگ محافظت شده است.

در بخش دوربین ، ماژول دوربین سه گانه که در انتهای پشتی POCO F4 5G قرار گرفته است، با یک دوربین 64 مگاپیکسلی f/1.8 واید، یک لنز 8 مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض و یک دوربین 2 مگاپیکسلی f/2.4 ماکرو تعبیه شده است. در سمت جلو، پوکو یک لنز زاویه باز 20 مگاپیکسلی نیز نصب کرده است.

در POCO F4 5G، کاربران از چیپست Qualcomm Snapdragon 870 و یک پردازنده هشت هسته ای ساخته شده با طرح سه گانه Kryo 585 بهره می برند. این گوشی هوشمند با رم 6 گیگابایتی سرعت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و با استفاده از پردازنده گرافیکی Adreno 650، تصاویر گرافیکی شفافی را ارائه می‌ کند.

عملکردهای داخلی POCO F4 5G توسط باتری لیتیوم پلیمری تامین می شود که با سیستم فست شارژ 67 واتی قابل شارژ است. این یک باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت شارژ 4500 میلی آمپر ساعت است.

گوشی پوکو F4 5G دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی است و نمی توان آن را بیشتر افزایش داد. این گوشی هوشمند از اتصالات شبکه 5G و 4G VoLTE پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، Mobile Hotspot، A-GPS با Glonass، NFC، بلوتوث نسخه 5.2، وای فای و سوکت شارژ تایپ C از گزینه های اتصال موجود در این موبایل هستند.

مشخصات شیائومی POCO F4 5G
تراشه اسنپدراگون 870
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی

دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی

سیستم عامل اندروید 12
حافظه داخلی 128 گیگابایت
رم 6 گیگابایت
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت

گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Redmi Note 11 Pro Plus 5G

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus 5G

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus 5G

گوشی موبایل ردمی مدل نوت 11 پرو پلاس نسخه 5G یکی از بهترین گوشی های زیر 12 میلیون تومان شیائومی است.

این گوشی را برای نمایشگر خیره کننده، دوربین سه گانه در قسمت پشتی، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، چیپست کوالکام اسنپدراگون 695 با 6 گیگابایت رم، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر 67 واتی توربو شارژ، 128 گیگابایت حافظه داخلی پایه و حسگر اثر انگشت در لبه کناری خرید کنید.

شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G یک نسخه میان رده عالی برای خرید یک گوشی تا ۱۲ میلیون تومان است. این گوشی هوشمند اندکی از هر چیزی را که کاربران با این رنج قیمت انتظار دارند، ارائه می کند.

این برند در کنار چیپست و رم قدرتمند، یک باتری عظیم، مجموعه‌ای از دوربین‌های شگفت‌انگیز و فضای ذخیره‌سازی بزرگ را نیز نصب کرده است که فعالیت‌های روزانه بدون درز را تسهیل می‌کند.

شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus 5G دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 است. علاوه بر این، صفحه نمایش بدون حاشیه دستگاه نیز تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ و نرخ تازه سازی بالای 120 هرتز را به نمایش می گذارد.

در قسمت پشتی، یک دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی زاویه باز 108 مگاپیکسلی، دوربین زاویه باز 8 مگاپیکسلی f/2.2 و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی f/2.4 دیگر عرضه می‌شود. تشخیص چهره، فلاش خودکار، کنترل ISO، فوکوس خودکار، عکاسی مداوم، زوم دیجیتال، حالت HDR و جبران نوردهی تعدادی از عملکردهای اصلی بارگذاری شده برای دوربین این گوشی هستند.

یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی f/2.4 نیز در قسمت جلویی برای سلفی وجود دارد.

شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس مجهز به چیپست کوالکام اسنپدراگون 695 و یک پردازنده هشت هسته ای است که از چیدمان Dual Kryo 660 تشکیل شده است. علاوه بر این، پردازنده گرافیکی Adreno 619 و رم 6 گیگابایتی عظیم، عملکردهای استثنایی را نوید می دهد.

این دستگاه انرژی عملیاتی خود را از یک باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی می گیرد که طبیعتاً غیر قابل تعویض است. این دستگاه حتی با فناوری شارژ توربو 67 واتی نیز سازگار است.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro Plus 5G دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. از نظر اتصال، دستگاه علاوه بر سوکت شارژ Type-C، بلوتوث نسخه 5.1، OTG، و اتصالات شبکه 4G VoLTE و 5G و هات اسپات موبایل دارد.

مشخصات شیائومی Xiaomi Redmi Note 11 Pro Plus 5G
تراشه اسنپدراگون 695
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی

دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی

سیستم عامل اندروید 11
حافظه داخلی 128 گیگابایت
رم 6 گیگابایت
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت

خب تا اینجا چند تا از بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان شیائومی را معرفی کردیم. در ادامه چند مورد نیز از برند سامسونگ در بازه قیمت 10 تا 12 میلیون نیز معرفی خواهیم کرد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل A53 5G

گوشی سامسونگ A53 5G

گوشی سامسونگ A53 5G

گوشی A53 5G جدیدترین موبایل سامسونگ است که با قیمت حدود 12 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

از مزیت های این گلکسی هوشمند نمایشگر 6.5 اینچی سوپر امولد، باتری لیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپر ساعتی، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء، دوربین چهارگانه با لرزشگیر تصویر چشمگیر در سمت عقب، دوربین سلفی قدرتمند 32 مگاپیکسلی در جلو، تراشه Exynos 1280 سامسونگ با لیتوگرافی 5 نانومتری، IP67 مقاوم در برابر آب و اثرانگشت در زیر صفحه نمایش است. پس با این همه قابلیت حق دارد که با این برچسب قیمت، پشت ویترین قرار داده شود.

سامسونگ گلکسی A53 5G با تنظیمات دوربین چهارگانه کاملا خیره کننده و فضای داخلی 128 گیگابایتی، انتخاب مناسبی برای ولاگرها و عکاسان است.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A53 5G دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر امولد با وضوح 1080 در 2400 پیکسل است. این گوشی هوشمند همچنین دارای تراکم پیکسلی 405 پیکسل در هر اینچ و نرخ تازه سازی 120 هرتز در صفحه نمایش بدون حاشیه خود است که با لایه ای از گوریلا گلس 5 کورنینگ محافظت می شود. اکنون، صفحه جلویی دارای یک سوراخ پانچ است که در آن یک لنز عکسبرداری سلفی قرار داده شده است.

این برند یک دوربین چهارگانه در قسمت پشتی گوشی هوشمند ارائه کرده است که شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی f/1.8 و به دنبال آن یک دوربین 12 مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض، یک دوربین 5 مگاپیکسلی f/2.4 ماکرو و یک دوربین 5 مگاپیکسلی عمق است. همچنین دارای چندین ویژگی مانند فلاش LED، حالت HDR، عکاسی مداوم، فلاش خودکار و زوم دیجیتال است. در جلو، این گوشی هوشمند از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی f/2.2 با فلاش صفحه بهره می برد.

سامسونگ گلکسی A53 5G دارای چیپست اگزینوس 1280 سامسونگ است که تجربه بازی درخشانی را ارائه می دهد. این برند همچنین یک پردازنده هشت هسته ای را قرار داده است که شامل چیدمان هسته های دو و شش هسته ای به همراه 6 گیگابایت رم است.

سامسونگ یک باتری لیتیوم یونی 5000 میلی آمپر ساعتی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته است. علاوه بر غیر قابل جابجایی بودن، با سیستم شارژ سریع 25 واتی نیز سازگار است.

سامسونگ گلکسی A53 5G دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی است که می تواند تا 1 ترابایت افزایش یابد. کاربران می توانند دستگاه را با شبکه های 4G VoLTE و 5G برای برقراری تماس های ویدیویی و صوتی متصل کنند. این گوشی مجهز به سوکت شارژ تایپ C است.

مشخصات گوشی سامسونگ مدل A53 5G
تراشه اگزینوس 1280
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی 64 + 12 + 5 + 5 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 12 قابل ارتقاء به اندروید 13
حافظه داخلی 128 گیگابایت
رم 6 گیگابایت
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت

گوشی سامسونگ مدل A33

از دیگر گوشی های زیر 12 میلیون تومان سامسونگ که البته قیمت آن این روزها کمی افزایش یافته است (اما هنوز در بازه 10 تا 12 میلیون تومان است) می توان به گلکسی A33 ظرفیت 128 رم 8 گیگابایت است.

آنچه با خرید این گوشی به دست می آورید:

صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر امولد محافظ شده با گلس گوریلا 5 کورنینگ، تنظیمات دوربین پیشرفته در هر دو طرف سامسونگ، تراشه Exynos 1280، 8 گیگابایت حافظه رم، فست شارژ 25 وات سنسور اثر انگشت نوری زیر صفحه نمایش، ضد آب با IP67

اگر به دنبال گوشی هوشمند قدرتمندی هستید که عملکردی سریع و پایدار ارائه دهد، پس جستجوی شما به پایان رسیده است. گلکسی A33 5G 8GB RAM با چنین مشخصاتی بارگذاری شده است که مورد استقبال همه قرار خواهد گرفت. این دستگاه دارای یک Game Booster داخلی است که عملکرد باتری را بهینه می کند و باعث دوام بیشتر آن می شود. این برند همچنین امنیت Samsung Knox را برای حفظ امنیت کامل اطلاعات شما ارائه می دهد.

سامسونگ گلکسی A33 5G با 8 گیگابایت رم مجهز به صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر امولد دارای تراکم پیکسلی 411 پیکسل در هر اینچ، وضوح 1080 در 2400 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 است. ویژگی خاص از طریق نرخ تازه سازی 90 هرتز، یک تجربه اسکرول صاف را ارائه می دهد. همچنین، گلس گوریلا 5 محافظت کافی را از پنل جلو فراهم می کند.

یک دوربین 48 مگاپیکسلی f/1.8 واید OIS در قسمت پشتی رم 8 گیگابایتی سامسونگ گلکسی A33 5G قرار گرفته است. دوربین 8 مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض f/2.2، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی f/2.4 و دوربین عمق 2 مگاپیکسلی f/2.4 نیز همراه آن است.

این دوربین چهارگانه، همراه با تقویت‌کننده تصویر هوش مصنوعی، دارای لنزهای جدید اسنپ‌چت است که کاربران را قادر می‌سازد تا روی تصاویر خنده‌دار با دوستان خود کلیک کنند. یک دوربین قدرتمند ۱۳ مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه دید عریض نیز در سطح جلویی گوشی هوشمند موجود است.

رم 8 گیگابایتی گلکسی A33 5G با چیپست بومی اگزینوس 1280 سامسونگ، یک پردازنده هشت هسته ای و یک پردازنده گرافیکی Mali-G68 ترکیب شده است که باعث می شود تا مولتی تسکینگ سنگین را به راحتی انجام دهد. این برند یک ویژگی RAM Plus را در دستگاه تعبیه کرده است که از طریق آن می توان 8 گیگابایت رم موجود را به صورت خودکار 8 گیگابایت دیگر افزایش داد.

مکانیزم شارژ سریع 25 واتی باتری لیتیوم پلیمری را شارژ می کند. ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و طبیعتاً غیر قابل جابجایی است

برای فایل‌ها و برنامه‌ها، Samsung Galaxy A33 5G 8GB RAM با 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که تا 1 ترابایت قابل افزایش است. از نظر اتصال، این گوشی هوشمند از اتصالات 4G VoLTE به همراه 5G، وای فای، سوکت شارژ تایپ C، بلوتوث نسخه 5.1 و هات اسپات موبایل پشتیبانی می کند.

مشخصات گوشی سامسونگ مدل A33
تراشه اگزینوس 1280
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی 48 + 8 + 5 + 2 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 12 قابل ارتقاء به اندروید 13
حافظه داخلی 128 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *