ترفند شبکه های اجتماعی

دلیل مشکل منقضی شدن کد تلگرام

منقضی شدن کد تلگرام

دلیل مشکل منقضی شدن کد تلگرام بسیار ساده حل می شود که در این مقاله به آن می پردازیم.

این که می گویند کد تلگرام منقضی شده به چه معنی است؟ برخی از کاربران تلگرام بعد از وارد شدن به اکانت خود با پیغام Code expired, please login again  روبرو می شوند که بدین معنی است: کد شما منقضی گردیده مجددا وارد شوید.

معمولا این مورد مواقعی اتفاق می افتد که شما می خواهید با اکانت خود در گوشی دیگر یا کامپیوتر و تبلت وارد شوید و حالا کد را وارد کرده اید و با این خطا روبرو می شوید. البته مدت زیادی از ارسال کد نگذشته و آن را نیز به صورت صحیح وارد می کنید ولی متاسفانه باز هم این پیغام را می دهد.

پیغام Code expired, please login again و دلیل مشکل منقضی شدن کد تلگرام

مشکل منقضی شدن کد تلگرام چیست؟

مطمئن باشید این کار برای افزایش امنیت حساب کاربری شماست. افرای هستند که با زرنگی با اکانت های جعلی تلاش دارند به کد 5 رقمی شما دسترسی پیدا کنند و خیلی از افراد بدون اطلاع، کد تایید را در اختیار هکر قرار می دهند و هکر وارد اکانت آنها شده و به سودجوئی می پردازد.

با این قابلیت جدید اگر شخصی با آی پی دیگر قصد ورود به تلگرام شما را داشته باشد و حتی به کد شما دسترسی پیدا کند با پیغام Code expired روبرو شده و نمی تواند وارد حساب کاربری شما شده و به اصطلاح شما را هک کند. پس در این حالت اگر خود شما هم بخواهید با گوشی دیگری وارد حساب کاربری تان شوید با این پیغام روبرو می شوید زیرا تلگرام تصور این را دارد که شما هکر هستید.

لطفا مقاله ما در مورد چگونگی نحوه ی فعال کردن منشی تلگرام را مطالعه نمایید.

مشکل منقضی شدن کد تایید را چگونه حل کنیم؟

با چند روش گفته شده در زیر، می توانید این پیغام را از بین برده و کمی زمان لازم دارد که بتوانید مشکل را حل کنید.

  • برای این کار از اینترنت Wi-Fi منزل یا دیتای موبایل خود استفاده کنید و از Wi-Fi دیگری استفاده نکنید زیرا دو آی پی مختلف باعث می شود مورد دوم آن را به عنوان ورود غیرمجاز بشناسد.
  • اگر این پیغام را دریافت کردید 48 تا 72 ساعت منتظر بمانید و مجددا تلاش کنید.
  • تا دو روز حتما صبر کنید و رگباری این کار را تکرار نکنید.
  • اگر موفق نشدید به قسمت دیلیت اکانت بروید و حساب کاربری خود را کاملا حذف و مجددا وارد کنید.

علت منقضی شدن لینک تلگرام

لینک‌های دعوت تلگرام می‌توانند به دلایل مختلف منقضی شوند. یکی از دلایل اصلی این است که تلگرام امکان ایجاد لینک‌های دعوت منقضی شونده را فراهم کرده است.

این لینک‌ها می‌توانند بعد از یک مدت زمان مشخص یا پس از استفاده توسط تعداد مشخصی از کاربران منقضی شوند. این ویژگی برای مدیران گروه‌ها و کانال‌ها بسیار مفید است، زیرا امکان مدیریت بهتر عضویت کاربران را فراهم می‌کند.

همچنین، اگر شما نمی‌توانید با استفاده از یک لینک دعوت به گروه بپیوندید و پیام “لینک منقضی شده” را می‌بینید، ممکن است در فهرست کاربران مسدود گروه قرار داشته باشید. در این صورت، باید با مدیر گروه تماس بگیرید و از او بخواهید شما را از فهرست مسدودها حذف کند.

همچنین بخوانید: دلیل مشکل ورود به تلگرام

بروز رسانی تلگرام منقضی شده

برای بروزرسانی تلگرام منقضی شده، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

روی دسکتاپ/لپ‌تاپ:

  • ابتدا برنامه تلگرام روی دسکتاپ/لپ‌تاپ خود را باز کنید.
  • روی سه خط افقی در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید تا گزینه‌های بیشتری نمایش داده شود.
  • روی گزینه «تنظیمات» کلیک کنید.
  • در پنجره جدیدی که باز می‌شود، روی گزینه «پیشرفته» کلیک کنید.
  • در لیست گزینه‌هایی که نمایش داده می‌شود، به زیر عنوان «نسخه‌ها و بروزرسانی‌ها» بروید.
  • آخرین گزینه در این بخش، که با متن آبی رنگی نشان داده شده است، نوشته «بروزرسانی تلگرام» است. اگر تلگرام شما با آخرین نسخه بروز نیست، روی این گزینه کلیک کنید تا تلگرام شما بروز شود.
  • برای مدیریت بروزرسانی‌های بعدی، می‌توانید تنظیمات را تغییر دهید تا بروزرسانی به صورت خودکار انجام شود.

اولین گزینه در این بخش امکان بروزرسانی خودکار را فراهم می‌کند. کلید کنار این گزینه را روشن کنید. با فعال کردن این تنظیم، فقط یک اعلان پاپ‌آپ برای بروزرسانی‌های مربوط به نسخه‌های جدید تلگرام دریافت خواهید کرد. این اعلان پاپ‌آپ در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش داده می‌شود. شما فقط باید روی این اعلان کلیک کنید و بروزرسانی به صورت خودکار نصب خواهد شد.

روی موبایل:

  • به فروشگاه برنامه خود بروید (Play Store برای اندروید و App Store برای iOS).
  • تلگرام را جستجو کنید.
  • اگر به‌روزرسانی موجود است، روی به‌روزرسانی ضربه بزنید.

اگر با این روش‌ها مشکل شما حل نشد، ممکن است باید با پشتیبانی تلگرام تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

14 thoughts on “دلیل مشکل منقضی شدن کد تلگرام

  1. blank محسن گفت:

    سلام
    از تلگرام لاگ اف کرده بودم والان که میخوام وارد بشم خطای code expired میده . نمیدونستم و چندین بار تکرار کردم. بعدش سایت شما رو خوندم و 48 ساعت صبر کردم ولی باز همین خطا رو میده.
    دو تا سوال:
    اولا از کجا میشه دیلیت اکانت کرد
    دوما اگر دیلیت اکانت کنم همه چت هام پاک میشه؟ چون من تمام اطلاعاتم تو تلگرامه
    واقعا نیاز به راهنمایی دارم. ممنون از لطفتون

    1. blank دهقان گفت:

      سلام! برای حل مشکلات ورود به تلگرام و اطلاعاتی در مورد حذف حساب کاربری و اثرات آن، توضیحات زیر ارائه شده‌اند:

      1. **حذف حساب کاربری تلگرام:**
      – برای حذف دائمی حساب کاربری تلگرام خود، به [صفحه حذف حساب تلگرام](https://my.telegram.org/auth?to=deactivate) بروید.
      – وارد کردن شماره تلفن و کد تاییدی که در تلگرام دریافت می‌کنید.
      – دنبال کردن دستورالعمل‌های صفحه برای حذف دائمی حساب کاربری خود.

      2. **تاثیر حذف حساب بر چت‌ها:**
      – با حذف حساب تلگرام، تمامی چت‌ها، گروه‌ها، و کانال‌هایی که شما عضو بوده‌اید حذف خواهند شد. این عمل غیر قابل برگشت است.
      – اگر اطلاعات مهمی در تلگرام دارید، پیشنهاد می‌کنم از چت‌ها و اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. تلگرام امکان ایجاد نسخه پشتیبان از چت‌ها را فراهم می‌کند.

      برای مشکل ورود به تلگرام، اگر بعد از 48 ساعت صبر کردید و باز هم مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنم با پشتیبانی تلگرام تماس بگیرید یا از طریق ایمیل به آدرس support@telegram.org اطلاع دهید. این ممکن است کمی زمان ببرد، اما آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا مشکل ورود به حساب کاربری خود را حل کنید.

    2. blank دلارام گفت:

      تلگرام ایکس نصب کن بالا میاد کد میاد رو خطتتون

  2. blank زهرا گفت:

    سلام راجب دموی تلگرام چیزی میدونید؟ من موقع اضافه کردن خط دیگم به تلگرام فک کنم دستم خورده بهش اکانت قبلیمم غیب شده دمو هم هیچی نشون نمیده دسترسی به تنظیمات ندارم ، دسترسی به هیچی ندارم . حتی برنامه رو حذف و نصب کردم برام میاد که به کد به تلگرام ارسال شده ولی من دسترسی به هیچ کدی ندارم هیچ دکمه ای هم ندارم بزنم به خطم ارسال بشه باید چیکار کنم؟

  3. blank 09354714132 گفت:

    سلام
    من متاسفانه تلگرام پدرمو حذف نصب کردم فقط میخوام نصب کنم الان دو روز به من میگه بیش از حد مجاز امتحان کردید بعدا دوباره امتحان کنید ،فقط به من بگین وصل میشه
    😏😏
    چیکارش کنم موندم

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام. معمولاً تا 72 ساعت بعد از حذف تلگرام، امکان نصب مجدد ان وجود ندارد و اگر زیاد امتحان کنید، پیغام خطا به شما می دهد. پس صبور باشید و دو سه روز بعد آن را نصب کنید.

  4. blank ترنم گفت:

    سلام میشه کمکم کنید
    سیکس گرام داشتم بعد از یک مدت اتصالش قطع شد . تلگرام اصلی رو نصب کردم ولی هیچ کدی ارسال نمیشه😑کمک کنید😥

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام باید ابتدا اکانت سیکس گرام خود را به طور کامل حذف کنید و سپس تلگرام اصلی را نصب و با شماره خود وارد شوید

  5. blank آگاه گفت:

    تلگرام من پیام داد که باید اپدیت بکنم، وقتی آپدیت شد اول درست کار کرد اما بلافاصله پیام داد که باید شماره تلفن را وارد کنم و پس از وارد کردن شماره سیم کارت، گفت کد نیاز داره که با تلفن کردن کد را میگوید. ولی از تلگرام زنگ خورد اما تماس تلفنی برقرار نشد و پیام داد ; کد راه اندازی 60 دقیقه دیگه sms میشه. که sms شد و وقتی این کد را در تلگرام زدم پیام داد کد منقضی شده، چند بار این کارو انجام دادم ولی همین پیام را داد و اتصال اینترنت هم با wifi هست. لطفا بفرمایید راه حلش چی هست؟

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام. چون تلگرام در کشورمان فیلتر است. احتمالاً در ایجاد ارتباط درست، اختلال ایجاد شده و این طول کشیدن باعث شده است که تلگرام به شماره شما اعتماد نکند. مجددا امتحان کنید. برای راهنمایی بیشتر می توانید با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی رایگان تیم شبکه اجتماعی ما بهره مند شوید.

  6. blank فاطمه گفت:

    آقا لطفاً یکی کمکم کنه تروخدا تلگرام اثلا بهم کد نمی‌ده نمی‌دونم چیکارش شده من همه زندگیم داخل تلگرامه به هر کی میگم یه جواب درست حسابی نمی‌ده کمکم کنید

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام. فاطمه خانم. برای اینکه بتوانیم به سوال شما درست پاسخ دهیم باید بیشتر توضیح بدید. اینکه بعد از اینکه برای وارد شدن به تلگرام و یا گرفتن کد تایید، چه پیامی رو دریافت می کنید؟. اینکه آیا برا دریافت کد، به صورت رگباری و پشت سر هم شماره تون را وارد می کنید؟ آیا از تلگرام اصلی استفاده می کنید و یا اپ های مشابه؟ لطفا بیشتر توضیح بدید.

      1. blank مریم گفت:

        من هرسه مورد رو انجام دادم هم تلگرام غیر اصلی هم شماره رو پشت سرهم وارد کردم چون کد نمیداد الان هم که میگه بیش از اندازه تلاش کردید بعدا امتحان کنید چه کار کنم و به این تلگرامی که پاک شده نیاز دارم

        1. blank تیم تحریریه کوک موبایل گفت:

          یک بار دیگر و از وای فای که همیشه استفاده می کنید، امتحان کنید و صبور باشید، ممکن است کد تا 72 ساعت بعد برای شما ارسال شود. پشت سر هم و رگباری درخواست کد ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *