ترفند اندروید

10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

blank

عناوین این مقاله

نرم افزارهای متعددی به منظور اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر ارائه شده‌اند. بنابراین در صورت تمایل به مدیریت گوشی از طریق کامپیوتر، می‌توانید از نرم افزارهای ارائه شده در این زمینه استفاده کنید. در ادامه این مطلب به معرفی 10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر خواهیم پرداخت. با کوک موبایل همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

ممکن است برای شما هم پیش بیاید که در حین کار با کامپیوتر نیاز به استفاده از گوشی خود داشته باشید. در چنین شرایطی مدیریت و کنترل گوشی با استفاده از کامپیوتر بسیار کاربردی خواهد بود. خوشبختانه نرم افزارهایی بدین منظور ارائه شده‌اند که امکان مدیریت کامل گوشی از طریق کامپیوتر را برای کاربران خود فراهم می‌آورند.

به عنوان مثال شما می‌توانید توسط این نرم افزارها، از کامپیوتر خود پیامک ارسال کرده و یا نوتیفیکیشن های گوشی خود را روی کامپیوتر دریافت کنید. از دیگر قابلیت‌های کاربردی این نرم افزارها می‌توان به امکان انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی اشاره کرد. چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان “انتقال فایل از موبایل به کامپیوتر” نحوه انتقال فایل از موبایل به کامپیوتر را خدمتتان شرح دادیم. حال در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر بپردازیم.

برنامه AirDroid

برنامه AirDroid یکی از بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر محسوب می‌شود. شما می‌توانید به راحتی از طریق نرم افزار نسبت به انتقال بی سیم فایل بین دستگاه اندرویدی و کامپیوتر خود اقدام نمایید. هنگامی که با استفاده از این نرم افزار گوشی اندرویدی خود را به کامپیوتر متصل کنید، قابلیت‌هایی نظیر دسترسی به تصاویر، ویدیوها، ارسال پیامک، ضبط اسکرین شات، انتقال و حذف فایل‌های گوشی اندرویدی و بسیاری دیگر در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

نرم افزار Airstream

برنامه Airstream برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند از طریق گوشی به مدیریت کامپیوتر خود بپردازند، بسیار کاربردی خواهد بود. برنامه مذکور امکان دسترسی به تمام فایل‌های موجود در کامپیوتر را از طریق گوشی اندرویدی برای کاربران خود فراهم می‌آورد. بنابراین شما می‌توانید توسط این برنامه نه تنها به تصاویر و آهنگ ها، بلکه به تمام فایل‌های موجود روی کامپیوتر خود از طریق گوشی دسترسی داشته باشید. بدین منظور تنها کافیست تا این برنامه را روی کامپیوتر و دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.

10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

برنامه Polkast

برنامه Polkast  یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر محسوب می‌شود. این برنامه یک تونل مخفی بین دستگاه اندرویدی و کامپیوتر شما ایجاد می‌کند که به موجب آن می‌توانید دسترسی امن به فایل‌های خود داشته باشید. علاوه بر آن، نرم افزار Polkast شامل قابلیتی تحت عنوان Super Search می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید از طریق دستگاه اندرویدی به جستجو تمام فایل‌های روی کامپیوتر بپردازید.

10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

برنامه Desktop Notifications

اگر تمایل دارید تا نوتیفیکیشن های دستگاه اندرویدی خود را روی کامپیوتر دریافت کنید، برنامه Desktop Notifications یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان خواهد بود. با نصب این برنامه و دریافت نوتیفیکیشن های گوشی روی کامپیوتر، دیگر در زمان دریافت نوتیفیکیشن جدید نیازی به آنلاک کردن و بررسی گوشی خود نخواهید داشت.

10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

برنامه Pushbullet

از دیگر نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر می‌توان به برنامه Pushbullet اشاره کرد. در واقع این برنامه امکان ارسال نوتیفیکیشن یا اعلان را برای کاربران خود فراهم می‌کند. بنابراین با استفاده از این برنامه قادر به دریافت نوتیفیکیشن های گوشی خود روی کامپیوتر خواهید بود. همچنین می‌توانید از برنامه Pushbullet به منظور تبادل اطلاعات بین کامپیوتر و گوشی خود استفاده کنید.

10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

افزونه Message Beam

اگر قصد ارسال متن یا URL از طریق کامپیوتر به دستگاه اندرویدی را دارید، می‌توانید از افزونه Message Beam بدین منظور استفاده کنید. با استفاده از این افزونه تنها کافیست تا متن مورد نظر خود را در کادر مربوطه وارد کرده و روی گزینه Send کلیک کنید. بدین ترتیب می‌توانید متن مورد نظر خود را به راحتی از کامپیوتر برای دستگاه اندرویدی خود ارسال نمایید. همچنین شما می‌توانید از این افزونه جهت انتقال متن از گوشی به کامپیوتر هم استفاده کنید. بدین منظور نیاز است تا اپلیکیشن Message Beam را برای دستگاه اندرویدی خود دانلود نمایید.

 

10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

اپلیکیشن MightyText

اگر قصد تایپ یک پیامک طولانی را دارید و استفاده از کیبورد گوشی جهت انجام این عمل برایتان دشوار است، پیشنهاد می‌کنیم تا برنامه MightyText روی کامپیوتر خود نصب کنید. پس از نصب این اپلیکیشن از شما خواسته می‌شود تا اکانت گوگل خود را به آن متصل نمایید. سپس URL دریافتی را در مرورگر کامپیوتر خود وارد کنید. بدین ترتیب پیامک های گوشی شما روی کامپیوتر سینک خواهد شد و می‌توانید نسبت به ارسال پیامک از طریق کامپیوتر اقدام کنید. همچنین می‌توانید از این برنامه برای گرفتن بکاپ از پیامک های خود استفاده کنید.

10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

برنامه TeamViewer QuickSupport

برنامه TeamViewer QuickSupport از دیگر نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر است. با استفاده از این برنامه می‌توانید از طریق کامپیوتر به گوشی اندرویدی خود متصل شده و به کنترل وضعیت دستگاه و نصب اپلیکیشن ها بپردازید. در واقع این برنامه جهت عیب یابی دستگاه های اندرویدی بسیار کاربردی خواهد بود.

10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

برنامه Mobizen

برنامه Mobizen از دیگر نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر است که امکان کنترل دستگاه اندرویدی از طریق کامپیوتر را برایتان فراهم می‌کند. از قابلیت‌های ارائه شده توسط برنامه Mobizen می‌توان به امکان انتقال فایل، بکاپ و بازیابی، گرفتن اسکرین شات و دریافت نوتیفیکیشن گوشی روی کامپیوتر اشاره کرد. علاوه بر آن شما می‌توانید با استفاده از این برنامه از طریق کامپیوتر خود پیامک هم ارسال کنید.

10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

برنامه Splashtop 2 Remote Desktop

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کنترل کامل کامپیوتر از طریق دستگاه اندرویدی امکان پذیر است. با استفاده از برنامه Splashtop 2 Remote Desktop می‌توانید نسبت به کنترل کامپیوتر خود و تماشا فیلم، گوش دادن به موسیقی، انجام بازی های ویدیویی و غیره اقدام کنید.

10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به معرفی 10 بهترین نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر پرداختیم و لینک دانلود آن‌ها را خدمتتان ارائه کردیم. بنابراین اگر تمایل دارید تا گوشی اندروید خود را از طریق کامپیوتر کنترل کرده و یا برعکس به کنترل کامپیوتر از طریق گوشی اندرویدی بپردازید، می‌توانید از نرم افزارهای ذکر شده در فوق استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد نرم افزارهای اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

1- چگونه با استفاده از AirDroidفایل ها را بین ویندوز و اندروید جابجا کنیم؟

برای انتقال فایل ها بین ویندوز و اندروید برنامه ای رایگان زیادی معرفی شده اند که یکی از آنها AirDroid است. برای استفاده از این برنامه و انتقال فایل به صورت عمل کنید:

  • از وب سایتAirDroid ، برنامه تحت دسکتاپ و اندروید AirDroid را دانلود کنید.
  • در برنامه ثبت نام کنید و سپس با استفاده از همان پسورد و رمز عبور در برنامه تحت ویندوز نیز ثبت کنیدو وارد سیستم شوید.
  • اطمینان حاصل کنید که هر دو دستگاه به یک شبکه Wi-Fi متصل هستند.
  • تلفن هوشمند و رایانه تحت ویندوز شما در هر دو برنامه در بخش My Device راه اندازی می شوند.
  • اکنون می توانید فایل هایی را که می خواهید به اشتراک بگذارید، بکشید و رها کنید و یا اتچ کنید.

2- چگونه می توانم از طریق کامپیوتر فایل های موجود در دستگاه اندرویدم را ببینم؟

با کابل USB ، تلفن خود را به رایانه متصل کنید. در تلفن ، روی نوتیفیکیشن «شارژ کردن این دستگاه از طریقUSB » ضربه بزنید. در بخش «Use USB for»، انتقال فایل را انتخاب کنید. یک پنجره File Transfer اندروید در رایانه شما باز می شود.

3- آیا می توانم تلفن اندرویدم را به ویندوز 10 متصل کنم؟

اگر می خواهید تلفن خود را به رایانه Windows 10 خود متصل کنید، باید یک شماره تلفن فعال داشته باشید.

  • در رایانه Windows 10 خود، برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • روی گزینه Phone کلیک کنید.
  • اکنون، برای اتصال دستگاه اندروید خود به ویندوز 10، می توانید با کلیک بر روی Add a phone شروع کنید. مطمئن شوید که رایانه شخصی و تلفن شما هر دو دارای اینترنت فعال باشند
  • در پنجره جدیدی که ظاهر می شود، کد کشور خود را انتخاب کنید و شماره تلفن همراه خود را پر کنید. برای دریافت پیامک روی تلفن خود روی گزینه Send کلیک کنید.
  • با استفاده از لینک موجود در پیامک دریافتی، برنامه اندروید به نامMicrosoft Apps را دانلود کنید. این مورد بخصوص وقتی می خواهید تلفن اندروید را به رایانه تحت Windows 10 متصل کنید و از ویژگی Continue on PC استفاده کنید، ضروری است.

4- چگونه می توانم دستگاه اندرویدی را به ویندوز 10 اضافه کنم؟

برای نصب آخرین نسخه ویندوز 10 ، دکمه Start را فشار دهید، سپس Settings> Update & Security را انتخاب کرده و روی Check for updates کلیک کنید. گزینه افزودن تلفن را انتخاب کنید، سپس دستورالعمل ها را برای وارد کردن شماره تلفن خود دنبال کنید. منتظر بمانید تا از طرف Microsoft یک پیام متنی حاوی لینک، دریافت کنید. پیام را باز کنید و روی لینک ضربه بزنید.

5- چگونه می شود بدون کابل USB فایل ها را از لپ تاپ به گوشی منتقل کرد؟

انتقال فایلها از کامپیوتر به گوشی اندروید بدون USB از طریق بلوتوث

  • بلوتوث رایانه شخصی و گوشی اندروید خود را روشن کنید.
  • از گوشی خود به بخش «تنظیمات»> «بلوتوث»> روشن کردن بلوتوث بروید
  • رایانه و گوشی اندروید خود را جفت کنید.
  • فایل ها را از رایانه به اندروید منتقل کنید.

6- آیا برنامه های اندروید می توانند روی کامپیوتر کار کنند؟

مایکروسافت اکنون به کاربران ویندوز 10 اجازه می دهد تا برنامه های اندروید را همزمان با برنامه های ویندوز در رایانه اجرا کنند. این پشتیبانی از برنامه جدید اندروید همچنین به کاربران ویندوز 10 این امکان را می دهد تا با سایر برنامه های ویندوز با پشتیبانی از تب + چند وظیفه ای انجام دهند و حتی می توانید این برنامه های اندروید را در نوار وظیفه ویندوز 10 یا منوی استارت پین کنند.

7- از چه برنامه هایی می توانم برای انتقال فایل ها بین اندروید و پی سی استفاده کنم؟

بجز برنامه هایی که در متن مقاله فوق به آنها اشاره شده، برای انتقال فایل ها بین اندروید و ویندوز می توان به استفادهاز سرویس های ذخیره سازی ابری مانند Dropbox، OneDrive، We Transfer، Google Drive و غیره اشاره ویژه ای داشت. این سرویس ها به شما امکان می دهند فایل ها را در cloud ذخیره کرده و از هر دستگاهی به آنها دسترسی داشته باشید، به شرطی که با کلمه عبور و پسورد یکسان وارد سیستم شده باشید.

8- آیا امکان انتقال فایل ها از اندروید به PC بدون کابل شارژ وجود دارد؟

انتقال فایل ها از تلفن هوشمند اندروید به رایانه شخصی ویندوز یا بالعکس، قبلاً یک امر دشوار بود. تلفن خود را از طریق کابل USB به رایانه متصل می کردید، فایل ها را جستجو و آنچه را که می خواستید پیدا کرده و سپس کپی و پیست می کردید. به روش دیگر، پس از جفت شدن دو دستگاه، فایل ها از طریق بلوتوث جابجا می شدند که این روش نیز کند پیش می رفت. خوشبختانه، با توسعه برنامه ها، روند به اشتراک گذاری فایل ها از اندروید به یک دستگاه ویندوز به یک امر آسان تر تبدیل شده است. در مقاله فوق چندین برنامه رایگان برای انتقال فایل بین اندروید و ویندوز را معرفی کرده ایم که می توانید آنها را امتحان کنید.

9- چرا فایل های من از اندروید به رایانه منتقل نمی شوند؟

در دستگاه اندروید خود به منو «تنظیمات» بروید و «درباره دستگاه» را پیدا کنید. چند بار روی شماره ساخت ضربه بزنید تا اینکه حالت توسعه دهنده یا «Developer Mode» روشن شود، سپس به « developer options» بروید، مطمئن شوید که کادر تأیید اشکال زدایی USB علامت خورده است. اکنون سعی کنید تلفن را به رایانه شخصی متصل کنید. اگر مشکل رفع نشد، کابل دیگری امتحان کنید.

10- چگونه می توانم فایل ها را از طریق WiFi از تلفن به کامپیوتر منتقل کنم؟

نحوه انتقال فایل ها از اندروید به ویندوز با Wi-Fi Direct

  • اندروید را به عنوان هات اسپات تنظیم کنید. به تنظیمات> شبکه و اینترنت> هاتاسپات و اتصال اینترنت بروید.
  • برنامه Feem را روی اندروید و همچنین ویندوز نصب کنید و اجرا کنید.
  • با استفاده از Wi-Fi Direct فایل مورد نظر خود را از اندروید به ویندوز ارسال کنید، دستگاه مقصد را انتخاب کنید و روی Send File ضربه بزنید.

مطالب مرتبط