ترفند اندروید

آموزش کاهش حجم فیلم در اندروید

blank

آموزش کاهش حجم فیلم در اندروید به صورت تصویری در این مقاله بررسی می شود.

ضبط ویدئو با کیفیت بالا در دستگاه‌های اندرویدی با استفاده از بالاترین تنظیمات در دسترس، به این معنی است که حتی یک فایل ویدئویی 30 ثانیه‌ای می‌تواند به اندازه 15 تا 20 مگابایت حجم داشته باشد. اما از آن‌جایی که امروزه فضای ذخیره‌سازی خارجی نگرانی بزرگی برای کاربران گوشی‌های هوشمند نیست، اکثر آن‌ها نسبت به اندازه فایل‌های ویدئو هیچ حساسیتی ندارند و به آن اهمیت نمی‌دهند.از سوی دیگر، در حال حاضر استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی با رشد چشم‌گیری همراه است و بسیاری از افراد تمایل دارند تا فیلم‌های ضبط شده خود را روی این پلت‌فرم‌ها آپلود کنند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.در دنیای متنوع فرمت‌های ویدئویی مانند HD، Full HD و 4K، ممکن است یک ویدئوی ساده 1.5 دقیقه‌ای که از طریق گوشی هوشمند ضبط شده است بیش از 100 مگابایت حجم داشته باشد. بنابراین برای به اشتراک‌گذاری و یا رسال آن به دوستان خود می‌بایست برنامه‌ای را برای فشرده‌سازی آن‌ها در نظر بگیرید.از طرفی، ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که مجبور به کاهش حجم فیلم های خود برای ارسال در یک پلت‌فرم خاص باشید که از قضا دارای محدودیت حجم برای ارسال فیلم است.

معمولا اکثر پلت‌فرم‌ها کاربران را برای ارسال عکس درگیر نمی‌کنند و در ساده‌ترین حالت، با کاهش رزولوشن آن به‌طور خودکار تصویر موردنظر را بهینه و آپلود می‌کنند اما این داستان در مورد فیلم‌های با حجم بالا کاملا متفاوت است؛ به عنوان مثال در برخی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند واتس‌آپ چنین اتفاقی برای شما رخ نمی‌دهد؛ این پیام‌رسان به سادگی یک خطا را برای شما نمایش می‌دهد و این شما هستید که باید به دنبال یه راه‌حل برای برطرف کردن مشکل خود باشید.

آموزش کاهش حجم فیلم در اندروید

در ادامه این مطلب چند نرم‌افزار کاربردی برای کاهش حجم فیلم در دستگاه‌های اندرویدی و نحوه کار با آن‌ها را ارائه خواهیم داد.

همان‌طور که می‌دانید، مطمئنا بسیاری از مبدل‌های ویدئویی رایگان مبتنی بر ویندوز برای این کار وجود دارد، اما شما می‌توانید از نرم‌افزارهایی اندرویدی که برای این منظور طراحی شده‌اند به راحتی استفاده کرده و دیگر نیازی به انتقال فایل‌های ویدئویی بین گوشی و کامپیوتر خود نداشته باشید.

کاهش اندازه فایل‌های ویدئویی با استفاده از نرم‌افزارVIDEO CONVERTER

مانند همیشه، برنامه‌های زیادی در فروشگاه گوگل‌پلی وجود دارد که ادعا می‌کنند این کار را به راحتی انجام می‌دهند. اما بسیاری از آن‌ها فاقد تنظیمات فشرده‌سازی و در نتیجه ارائه یک خروجی باکیفیت هستند.

یکی از نرم‌افزارهای بسیار کاربردی در زمینه کاهش حجو ویدئو، نرم‌افزار VIDEO CONVERTER است. این برنامه در دو نسخه Lite و Pro منتشر می‌شود.

نسخه حرفه‌ای (Pro) این نرم‌افزار یک حالت از پیش تنظیم شده برای فشرده‌سازی اندازه ویدئو را به شما ارائه می‌دهد.

برای استفاده از این برنامه کافی است فایل ویدئویی موردنظر خود را انتخاب کرده و در نهایت فایل نهایی فیلم را به طور مستقیم و بدون هیچ دردسری دریافت کنید.

بنابراین، اگر زمان برای شما بیش از پول اهمیت دارد، می‌توانید از نسخه حرفه‌ای این نرم‌افزار برای تبدیل ویدئوهای خود به حجم کمتر استفاده کنید. در غیر این‌صورت شما می‌توانید با استفاده از نسخه Lite به صورت دستی و بدون در نظر گرفتن فرمت ویدئو، فایل ویدئویی موردنظر خود را فشرده‌سازی کنید.

برای این منظور، پس از نصب برنامه Video Converter بر روی دستگاه اندرویدی خود، کافی است آن را راه‌اندازی کرده و فایل ویدیویی که قصد فشرده‌سازی آن را دارید، وارد کنید. پس از انتخاب فایل ویدئویی، گزینه تبدیل (Convert) در پایین صفحه را لمس کنید.

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

برای تبدیل فایل و کاهش وضوح تصویر، میزان بیت و نرخ فریم فیلم، را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید.

نکته: تنظیمات توصیه شده در حین کاهش اندازه ویدئو  به ترتیب شامل 176 × 144، 800 و 23.98 هستند.

بهتر است برای دریافت خروجی با کیفیت هرگونه تنظیمات دیگر را فراموش کنید و فایل را بدون آسیب رساندن به کیفیت ویدئو تبدیل کنید.

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

نرم‌افزار Video Converter، در واقع ویدئوی اصلی را پردازش می‌کند و با توجه به فرمت خروجی مورد نظر، اندازه آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

اگر گیرنده، ویدئوی تبدیل شده را در تلفن همراه خود مشاهده کند، به سختی متوجه کاهش کیفیت آن خواهد شد. پس از آن‌که کار تبدیل به اتمام رسید شما می‌توانید آن را به راحتی در هر پلت‌فرمی که می‌خواهید، آپلود کنید.

کاهش حجم فیلم با استفاده از نرم‌افزارVideo Compressor

نرم‌افزارVideo Compressor، یک برنامه بسیار ساده و کاربردی است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید فایل‌های ویدئویی خود را به حجم‌های مختلف تبدیل کنید.

نحوه کار با این برنامه نیز بسیار ساده است، در ابتدا شما باید پوشه خروجی، نام فایل خروجی و اندازه فایل را بر حسب مگابایت(MB) تعیین کنید. سپس کافی است دکمه تبدیل (convert) را لمس کرده و منتظر نتیجه باشید.

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

برای پیگیری میزان پیشرفت فرآیند تبدیل شما می‌توانید از قسمت اعلان گوشی خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر بیش از یک بار این کار را انجام می دهید، فرآیند تبدیل چندین مرتبه انجام می‌شود.

کاهش اندازه فایل‌های ویدئویی با استفاده از نرم‌افزار Android Pixels

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

نرم‌افزار Android Pixels،  یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی برای کاهش حجم ویدئو است که به شما اجازه می‌دهد تا چند ثانیه با ارزش از فیلم‌های فشرده که نیاز دارید را انتخاب کنید. این نرم‌افزار از فرمت‌های MP4، 3GP و avi پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید فیلم‌های فشرده شده خود را به طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس‌بوک، واتس‌آپ، اینستاگرام و… به اشتراک بگذارید.

کاهش اندازه فایل‌های ویدئویی با استفاده از نرم‌افزار Vid Trim

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

کار اصلی برنامه Vid Trim فشرده‌سازی ویدیو نیست اما شما می‌توانید فیلم‌های موردنظر خود را با استفاده از گزینه transcode این برنامه فشرده کنید.  این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا حجم ویدئوهای خود را به راحتی و در سه کیفیت پایین، متوسط و بالا افزایش یا کاهش دهید.

به عنوان مثال شما می‌توانید با انتخاب گزینه 144p و کیفیت پایین (low)، یک ویدئوی 79 مگابایتی را به حجم 1.3 مگابایت برسانید. علاوه‌بر این، Vid Trim این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا فرمت ویدئوهای خود را به MP3 تبدیل کنید و یا فیلم‌های دلخواه‌تان را با یکدیگر ادغام کنید. همچنین، نسخه حرفه‌ای (pro) این نرم‌افزار فیلترهای مختلف و متنوعی را به همراه امکانات دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد.

کاهش اندازه فایل‌های ویدئویی با استفاده از نرم‌افزارVideo Slimmer

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

آموزش تصویری کاهش حجم فیلم در اندروید

برنامه Video Slimmer، امکان فشرده‌سازی فایل‌های ویدئویی در تمام دستگاه‌های آی‌اواس را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه تا 80 درصد فشرده‌سازی کنید.

نرم‌افزار Video Slimmer، علاوه‌بر فشرده‌سازی فیلم به شما اجازه می‌دهد تا فیلم‌های خود را ویرایش کرده و آن‌ها را با یکدیگر ادغام کنید، جهت آن‌ها را تغییر داده و ابعاد آن را سفارشی کنید و در نهایت به طور مستقیم از داخل برنامه با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

چنانچه احتیاج به مشاوره بیشتر در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل ما ارتباط بر قرار نمایید.

مطالب مرتبط