راهنمای خرید موبایل

بررسی دوربین های تلفن هوشمند

بررسی دوربین تلفن هوشمند

4- دوربین تلفن ها

این احتمالا مورد توجه ترین ویژگی کاربران امروزی است. تقریبا تمام تلفن های هوشمند امروزه می توانند عکس های زیبایی بگیرند، اما تنها تعداد معدودی از این همه گوشی هوشمند دارای دوربین های با کیفیت هستند که در نور روز و در شرایط نور کم عملکرد چشمگیری دارند. و در بیشتر موارد، کیفیت تصویر با مشخصات سطح بالا دیگر همراه می باشد، بنابراین ممکن است لازم باشد برای خرید و تهیه یک گوشی پرچمدار کمی بیشتر هزینه کنید.

گرچه کیفیت عکس گاهی اوقات بستگی به سوژه دارد، اما این روزها، عکاسی با حساب و کتاب می تواند برای ما بسیار موثر باشد و تصاویر شبیه DSLR تولید می کند و نمی توان انکار کرد که این همه تصاویر با کیفیت از دوربین با نرم افزار پیشرفته بدست آمده است. تولید کنندگان تجهیزات اصلی همچنین برای ساخت و راه اندازی دوربین های چندگانه تلاش می کند تا دوربین گوشی ها بتوانند تقریبا در هر شرایط و موقعیتی بهترین عکس ها را بگیرند. ما چند گوشی جمع آوری کرده ایم که در محدوده قیمت مناسب قرار دارد و خوشحالیم که یک جفت از گوشی های میان رده مشاهده می کنیم که شکل ظاهری شان هم خوب است.

اما فناوری امروز در این زمینه به حدی پیشرفت کرده است که تقریبا هر تلفنی در اینجا می تواند در نور روز عکس های بسیار جذابی بگیرد، بنابراین رقابت بین گوشی هایی است که دروبین های آنها از توانایی بالایی در عکس گرفتن در شرایط نور کم برخوردار است. تلفن های زیر از این نظر خیلی خوب هستند.

Oppo Reno 10X Zoom با قیمت 800 یورو در اروپا و 49.999 روپیه در هند

  • جنبه های مثبت: طراحی عالی با مکانیزم دوربین پاپ آپ، عملکرد عالی دوربین، عمر باتری، شارژ سریع، ریدر اثر انگشت سریع و قابل اعتماد
  • جنبه های منفی: فاقد تاگل زوم 5 برابری اصلی، فاقد جک صوتی، ضبط ویدیو فقط در دوربین اصلی موجود است.

blank

این گوشی پرچمدار که اخیرا توسط شرکت Oppo عرضه شده است، با قابلیت بزرگنمایی 10 برابری، سهم تبلیغات اینترنتی بالای خود را کسب کرد. با این حال، به نظر می رسد که دوربین تله فوتو این گوشی می تواند تا 5 برابر بزرگنمایی اصلی داشته باشد و به لطف بزرگنمایی دیجیتال و برخی پیشرفت هایی که نرم افزار این دوربین داشته است، بزرگنمایی بسیار بالاتر از این هم می تواند داشته باشد. حتی گزینه بزرگنمایی 60 برابری وجود دارد که با وجود دیجیتالی بودن، باز هم چشمگیر است.

با این حال، زوم دیجیتالی در این گوشی، عملکرد کلی و عالی دوربین را از بین نمی برد، زیرا این گوشی دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با f/1.7 و OIS، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و لنز تله فوتو پریسکوپ 13 مگاپیکسلی است. یک دوربین سلفی پاپ آپ متحرک همه این ویژگی ها را با رزولوشن 16 مگاپیکسل و فلاش LED تکمیل می کند.

اما داشتن دوربین عالی تنها جنبه مثبت فروش آن نیست، عمر باتری، شارژ سریع و همچنین صفحه نمایش اولد با دور قاب باریک، صفحه نمایش بدون ناچ دوربین و طراحی جذاب آن بسیار ارزشمند است. با کمال تعجب، رابط کاربری داخلی، تصویربرداری در دوربین با بزرگنمایی 5 برابری اصلی را دشوار می کند، و نمی تواند با استفاده از دوربین های فوق عریض و تله فوتو فیلمبرداری کرد. جک صوتی 3.5 میلی متری نیز وجود ندارد.

هواوی میت 20 پرو با قیمت 540 یورو

  • جنبه های مثبت: دوربین ، عمر باتری ، شارژ سریع ، خواننده اثر انگشت UD و باز کردن قفل پیشرفته صورت
  • جنبه های منفی: بدون جک صوتی، پشتیبانی از کارت های حافظه اختصاصی، بلندگوهای استریوی افتضاح

blank

دست ها پایین، هواوی میت 20 پرو یکی از بهترین دوربین تلفن های سال 2018 است. این گوشی در قسمت پشت سه دوربین دارد و به تمام امکانات لازم از جمله لنزهای تله فوتو، فوق عریض و عادی مجهز است. بیش از نیمی از سال بعد، قیمت گوشی به طرز چشمگیری کاهش یافته است، و این یک معامله عالی و بسیار عالی است. گذشته از عملکرد دوربین استثنایی ، این گوشی همچنین از عمر باتری قابل توجه، پنل بزرگ اولد، شارژ سریع و دو گزینه امنیتی بیومتریک – قفل پیشرفته چهره و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش برخوردار است.

اگر حاضرید از نداشتن جک صوتی، کارت های حافظه اختصاصی و کیفیت صدای افتضاح بلندگوهای استریو استفاده کنید، مقاومت در برابر بسته ای با قیمت بیش از 540 یورو سخت است.

همچنین، امکانات دوربین این گوشی با گوشی Mate 20 X یکسان است و از این رو تجربه دوربین یکسانی را ارائه می دهد اما در یک بسته بندی و اندازه مشخص متفاوتی قرار دارد، و جایگزین خوبی برای لیست شماست.

هواوی P30 Pro با قیمت 740 یورو

  • جنبه های مثبت: دوربین، عمر باتری، شارژ سریع، ریدر اثر انگشت UD سریع، بزرگنمایی نوری 5 برابری

جنبه های منفی: فاقد جک صوتی، کارت های حافظه اختصاصی

blank

هواوی P30 Pro عکس های بهتری نسبت به Mate 20 Pro می گیرد و این یک دوربین گوشی عالی است. این گوشی جدیدترین و بهترین دستگاه از هواوی است و مثل همیشه یکی از بهترین دوربین تلفن هایی است که هم اکنون می توانید از آن استفاده کنید. دوربین سه گانه می تواند چندین عکس فوق العاده بگیرد در حالی که حالت شب بی نظیر دارد. همچنین یکی از دو گوشی موجود با بزرگنمایی نوری 5 برابر است.

این گوشی همچنین در بخش باتری، شارژ (سیمی و بی سیم) و ریدر اثر انگشت که در زیر نمایشگر قرار دارد از بهترین گزینه هایی است که تاکنون استفاده کرده ایم.

اما نبود پشتیبانی استاندارد از کارت حافظه microSD (مانند سری 20 Mate از کارت های NM استفاده می کند) و نبود ضبط ویدیوی 4k در سرعت 60 فریم بر ثانیه چند جنبه منفی این گوشی است. همچنین این گوشی فاقد جک صوتی 3.5 میلی متری است که این هم ایده آل نیست.

گوگل پیکسل 3 با قیمت 600 یورو و یا گوگل پیکسل 3 XL با قیمت 700 یورو

  • جنبه های خوب: دوربین، عمر باتری، اندروید ناب
  • جنبه های منفی: فاقد جک صوتی، بدون شکاف کارت microSD، دسترسی محدود به بازار، تنها 4 گیگابایت رم

blank

گوگل پیکسل از سال گذشته هنوز هم به عنوان یکی از بهترین دوربین تلفن ها در این سیاره مورد تحسین واقع شده است. و آنها این کار بزرگ را فقط با یک دوربین در پشت انجام می دهند. این بدان معناست که در این گوشی لنز تله فوتو یا لنز عریض وجود ندارد، اما چطور دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، در طول شب و روز، عکس های شگفت انگیزی می گیرد. این گوشی همچنین یکی از بهترین ها در ضبط تصاویر پرتره است. عکس های دیجیتالی و روش های پردازش عکس دیجیتالی که توسط گوگل گرفته شده اند، بی نظیر هستند..

اما در حالی که بخش عکاسی این گوشی ستاره دار است، پیکسل ها تلاش می کنند تا از روندهای موجود در بازار پیروی کنند – آنها دارای دور قاب بزرگ هستند، ناچ دوربین بزرگ در 3 XL ، تنها 4 گیگابایت رم و گزینه ای برای ذخیره بیش از 128 گیگابایت ندارند. دانگل صوتی 3.5 میلی متری نیز کیفیت صوتی مناسبی ندارد.

گوگل پیکسل 3a با قیمت 400 یورو و گوگل پیکسل 3a XL با قیمت 480 یورو

  • جنبه های مثبت: صفحه نمایش، عمر باتری، اندروید تمیز، دوربین
  • جنبه های منفی: فقط 4 گیگابایت رم، فاقد شکاف کارت حافظه microSD

blank

سری های Pixel 3a، احیای دوباره گوشی های افسانه ای Nexus هستند که خیلی وقت ها پیش انتظار آن می رفت و حتی اگرچه به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از گوشی های پرچمدار پیکسل هستند، گوش های 3a و 3a XL، در اینکه شبیه هم هستند (به اصطلاح خواهر و بردار هستند) از نظر قیمت و ارزش اشتباه گرفته می شوند. این گوشی مجهز به جک صوتی 3.5 میلی متری است و عمر باتری آنها به طور قابل توجهی بهبود یافته است. صفحه نمایش Pixel 3a همچنین اولد است – چیزی که نسبت به قیمتی که دارد در نوع خود نادر است.

مهمتر از آن ، 3a و 3a XL از نظر کیفیت دوربین هیچ ضعفی نشان نمی دهند، تقریبا با پیکسل های اصلی برابر می کنند. بنابراین اگر به دنبال بهترین دوربین گوشی ممکن در این بازه قیمتی هستید، به دنبال پیکسل های ارزان قیمت نباشید.

سامسونگ گلکسی S10 با قیمت 530 تا 770 یورو

  • جنبه های مثبت: صفحه نمایش، دوربین، عمر باتری (S10+)
  • جنبه های منفی: حالت شب با رقبا مطابقت ندارد، عمر باتری متوسط ( در سری های S10 و S10e)، ریدر اثر انگشت

blank

خلاصه کردن مزایا و معایب گوشی های سامسونگ گلکسی S10 دشوار است زیرا هرکدام چیزی را ارائه می دهند که بقیه ندارند. مطمئنا یک چیز از میان همه آنچه که گفته شده است این است که این گوشی بدون توجه به شرایط محیطی، می توانند عکس های شگفت انگیزی بگیرد. گوشی های پرچمدار سامسونگ مجهز به سنسورهای ISOCELL مخصوص به خود هستند، همیشه از نظر کیفیت عکس و فیلم از بهترین ها بوده اند.

گلکسی S10e تنها گوشی است که لنز تله فوتو ندارد اما از دوربین های اصلی و لنز فوق عریض که در همتایان خود وجود دارد برخوردار است. در حقیقت، دوربین های فوق عریض در هر سه گوشی از بهترین های این صنعت هستند. از این دوربین های فوق عریض نیز می توان برای ضبط فیلم های با عملکرد فوق العاده صاف مانند ویدئوهای 1080 پیکسلی استفاده کرد که باعث شده اکثر دوربین های اکشن را از دور خارج کنند.

گذشته از عملکرد عالی دوربین، هر سه مدل از نظر کیفیت صفحه نمایش از رقبا خود کمی پایین تر هستند. پانل های Dynamic AMOLED پیشرو در این صنعت چیزی است که باید در آینده دید.

متأسفانه عملکرد ریدر اثر انگشت روی مدل های گران قیمت چندان خوب عمل نکرده است و تنها ریدر در بغل در گلکسی S10e امتیاز خوبی گرفته است. همچنین ، حالت شب در این گوشی ها با رقبا مطابقت ندارد.

Redmi Note 7 / 7S با قیمت 170 یورو

  • جنبه های مثبت: کیفیت ساخت، عمر باتری، دوربین، عملکرد عالی
  • جنبه های منفی: بدون ضبط فیلم 4k اصلی، بدون NFC

blank

بله، درست دارید می خوانید. گوشی Redmi Note 7 (با نام Redmi Note 7S در هند) با توجه به اینکه در روز بسیار عالی و حتی شب بسیار خوب عمل می کند و نسبت به قیمتی که دارد، به راحتی می تواند در این دسته قرار بگیرد. برخی از اشکالات کوچک مانند نوردهی و دقت رنگ در طول روز، توی ذوق می زند همچنین امکان ضبط فیلم 4k با برنامه اصلی در دسترس نیست. اما Redmi Note 7 حتی با برخی از گوشی های بسیار گران قیمت می تواند به صورت سر به سر باشد. گوشی Redmi Note 7 عکاسی موبایل را با صرفه جویی در هزینه و ممانعت از خرید دوربین های عکسبرداری گران قیمت، امکان پذیر می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *