ترفند اندروید

ارتباط بین Recent Apps و کاهش مصرف شارژ

ارتباط بین بستن برنامه های اخیر و کاهش مصرف شارژ

برخی کاربران همیشه به دنبال روش هایی برای کاهش مصرف شارژ باتری خود هستند و می خواهند بدانند که آیا با پاک کردن برنامه های اخیر یا همان بخش Recent Apps می توانند در کاهش مصرف شارژ خود موثر باشند. ما در این مقاله قرار است در مورد ارتباط بین بستن برنامه های اخیر و کاهش مصرف شارژ و درست یا غلط بودن این باور صحبت کنیم. 

رابطه بین بستن برنامه های اخیر و کاهش مصرف شارژ

مطمئناً هر کاربری در گوشی خود روزی چندین مرتبه با بخش برنامه‌ های اخیر یا همان Recent Apps سیستم عامل اندرویدی برخورد می کند. حتماً می دانید که این بخش در اصل در سیستم عامل اندروید نشان دهنده ی لیستی از اپلیکیشن هایست که به تازگی در گوشی اجرا شده اند. حال با نظریه های مختلفی که هر روزه در مورد دستگاه های هوشمند ارائه می شود، برخی بر این باورند که پاک کردن بخش Recent Apps می تواند در کاهش مصرف شارژ باتری موثر و تاثیر گذار باشد. نظر شما در این باره چیست؟

بخش Recent Apps یا برنامه های اخیر

بخش Recent Apps یا برنامه های اخیر

طبق تحقیقاتی که ما انجام داده ایم و استفاده از نظرات افراد صاحب نظر در این مورد، پاک کردن برنامه ها از بخش Recent Apps هیچ تاثیری در کم کردن مصرف شارژ نخواهد داشت و حتی در بعضی شرایط ممکن است باعث مصرف انرژی گردد. در پایین تر سعی نموده ایم دلایل قانع کننده ای برای این مسئله داشته باشیم.

اگر به بخش برنامه های اخیر بروید، متوجه خواهید شد که برنامه ها و اپلیکیشن هایی که آنجا هستند، عملا غیرفعال هستند و فقط داده های پایه ی آن در گوشی ذخیره شده است. این موضوع نه تنها در اندروید بلکه در سیستم عاملiOS  هم صدق می کند. در واقع این برنامه ها وقتی بصورت غیر فعال هستند، چطور می توانند باعث افزایش مصرف شارژ شوند.

کار بخش برنامه‌ های اخیر یا Recent Apps این است که اطلاعات اولیه ی هر برنامه را در حافظه ذخیره کنند تا وقتی کاربر می خواهد برنامه را مجدد اجرا نماید، نیازی به بارگذاری از اول نباشد و حتی مصرف انرژی کمتری برای این کار نیاز باشد. پس نتیجه ی بررسی ما این است که قرار گرفتن برنامه ها در این بخش، به دلیل گفته شده، به طور غیر مستقیم باعث کاهش مصرف انرژی می شود. هنگامی که کاربر اپلیکیشن ها را از این بخش پاک می کند، هر زمان که دستگاه بخواهد برنامه ای را  اجرا نماید، به مصرف انرژی نیاز دارد.

اگر به دنبال راهی برای کاهش مصرف انرژی در گوشی یا تبلت خود هستید، می توانید به مقاله ی ما با عنوان “چگونگی کاهش مصرف باتری در اندروید” مراجعه کرده و اطلاعات کافی در این زمینه بدست آورید.

برای تکمیل کردن مطالب خود باید بگوییم که کمپانی اپل و گوگل هم اعلام کرده اند که این کار شاید در عملکرد RAM  گوشی تاثیر گذار باشد ولی هیچ تاثیر در کاهش مصرف باتری ندارد و همچنین Hiroshi Lockheimer  مهندس VP سیستم عامل اندروید مدعی ست که این کار با همان دلایل گفته شده در بخش بالایی مقاله، حتی تاثیر منفی در مصرف باتری دارد.

پس اگر در شرایطی قرار گرفتید که مجبور به نگه داشتن شاژ باتری خود بودید، به جای بستن برنامه های خود در بخش برنامه های اخیر یا Recent Apps، به راه های دیگری بیندشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *