ترفند اندروید

۵ ویژگی گمنام اندروید که شما به استفاده از آن ها نیاز دارید

blank

اگر شما بیشتر از چند نسل از اندروید را استفاده کرده اید، دیده اید که تا چه حد اندروید ارتقاء پیدا کرده است. گوگل ویژگی های مفید بسیاری به اندروید اضافه کرده است، با این حال به بعضی از بهترین آن ها هم به اندازه ای که لیاقتش را دارند توجه نمی شود. اما ما می توانیم این مشکل را برطرف کنیم. در اینجا ما به ۵ ویژگی از آخرین نسخه ی اندروید که از همه بیشتر ارزش آن ها درک نشده می پردازیم.

1- کانال های نوتیفیکیشن

وقتی شما تعدادی اپلیکیشن پر سر و صدا دارید بیش از حد شدن تعداد نوتیفیکیشن هایتان مشکلی عادی به حساب می آید. اما به هیچ وجه لازم نیست همه ی نوتیفیکیشن هایتان را خاموش کنید یا اپلیکیشنی را پاک کنید تا این سر و صدا کم شود. اندروید با پشتیبانی از کانال های نوتیفیکیشن، به شما اجازه می دهد با کاهش سر و صدا هنوز به اطلاعاتی که برایتان مهم است برسید.

 

کانال های نوتیفیکیشن

کانال های نوتیفیکیشن

 

تمام اپ هایی که با اندروید Oreo یا جدید تر اجرا می شوند کانال های نوتیفیکیشن دارند، که با رفتن به Settings > Notifications، و با انتخاب یکی از اپ ها و سپس انتخاب Notifications قابل دسترسی هستند. در آن جا، شما می توانید تیک هر یک از قسمت های فرعی را برداشته تا نوتیفیکیشن های خاصی را منحصرا برای آن اپلیکیشن بلاک کنید. شما می توانید با زدن بر روی اسم کانال، اولویت و رفتار آن را تغییر دهید. به طور مثال، شما می توانید از pop-over ها جلوگیری کنید اما همچنان نوتیفیکیشن ها را دریافت کنید.

2- شخصی سازی کردن اپ ها

معرفی Doze Mode در اندروید 6.0 همه چیز را تغییر داد. بالاخره می توانید گوشی ای را بدون نگرانی در مورد خالی شدن باتری اش توسط اپلیکیشن های پس زمینه، برای چند ساعت کنار بگذارید. البته بعضی اوقات شما اپلیکیشن های مورد اطمینانی با دسترسی به پس زمینه می خواهید. به عنوان مثال، اپلیکیشن Google Photos که باعث آپلود شدن سریع تر عکس هایتان می شود. خوشبختانه، شما به تنظیمات Doze Mode دسترسی دارید. در نسخه های جدید تر اندروید دسترسی به فهرست آن مقداری سخت تر شده که در اندروید Pie، در این قسمت قرار دارد

Settings > Apps & notifications > Advanced > Special app access > Battery optimization

به سادگی اپلیکیشنی که می خواهید آزاد کنید را پیدا کنید، و بر روی آن بزنید تا از “Optimize” به “Don’t optimize” تغییر کند. اگر اپلیکیشنی کدنویسی قابل قبولی داشته باشد، نباید باتری گوشی تان را خالی کند. اما اپ های زیادی را از قابلیت Doze آزاد نکنید.

 

شخصی سازی کردن اپ ها

شخصی سازی کردن اپ ها

 

3- Do Not Disturb زمان بندی شده

شما زنگ خوبی برای گوشی خود انتخاب کردید، اما این به معنی آن نیست که بخواهید در طول شب یا در وسط جلسه شروع به زنگ زدن کند. وارد ویژگی Do Not Disturb اندروید شوید که شامل تنظیمات زمان بندی هم می شود. به Settings > Sound > Do Not Disturb بروید. در پایین “Turns on automatically”، با ساختن یک قانون زمانی جدید می توانید انتخاب کنید که چه زمانی Do Not Disturb فعال و غیر فعال می شود. این قسمت جزئی از تنظیمات سیستمی اندروید به شمار می رود، بنابراین حتی وقتی شما گوشی جدیدی را تنظیم می کنید بین بقیه دستگاه ها همگام سازی خواهد شد.

 

Do Not Disturb زمان بندی شده

Do Not Disturb زمان بندی شده

 

4- میانبر اپلیکیشن ها بر روی صفحه ی اصلی شما

گوگل در اندروید 7.1، App Shortcuts (که در ابتدا Launcher Shortcuts نام داشت) را اضافه کرد، اما فراموش کردن این که آن ها در پشت آیکون اپلیکیشن های شما پنهان شده اند، بسیار آسان است. با نگه داشتن انگشت خود بر روی هر کدام از اپ ها می توانید دسترسی های سریعی به قسمت های خاصی از اپلیکیشن فراهم سازید، که به صرفه جویی در وقت کمک می کند. البته شما می توانید علاوه بر زدن بر روی میانبرها، آنها را به صفحه ی اصلی خود نیز اضافه کنید.

 

میانبر اپلیکیشن ها بر روی صفحه ی اصلی شما

میانبر اپلیکیشن ها بر روی صفحه ی اصلی شما

 

برای اضافه کردن یکی از میانبرهای اپلیکیشن، تنها کافی است انگشت خود را بر روی آیکون اپلیکیشن نگه دارید تا لیست میانبرها باز شود. سپس انگشت خود را بر بر روی میانبری که می خواهید استفاده کنید نگه دارید و آن را drag کنید. آن را بر روی صفحه اصلی تان رها کنید، و آن میانبر درست مانند یک آیکون اپلیکیشنی عادی، قابل استفاده خواهد بود. کافی است بر روی آن بزنید تا قسمت از پیش تعیین شده از اپلیکیشن منبع را باز کند. برای مثال، می توانید برای فردی که بیشتر از همه به او پیام می دهید، یک میانبر Message ایجاد کنید، و همچنین می توانید برای ایجاد یک ایمیل در Gmail، و برای تنظیم کردن یک هشدار جدید در Clock میانبر ایجاد کنید.

5- متصل کردن به فهرست اشتراک

فهرست اشتراک اندروید (قسمت رابطی که شما می توانید با انتخاب از بین لیست اپ هایتان به اشتراک گذاری صفحات وب، عکس ها، ویدیوها، و دیگر انواع محتوا اقدام کنید) مشکلاتی دارد، اما اکنون به شدت قابل استفاده تر است چون می توانید برنامه هایی را که مرتبا از آن ها استفاده می کنید را پین کنید. منوی اشتراک کاملا کند است. پس قرار دادن مهمترین آیکون های اشتراک گذاری در بالا می تواند شما را از کندی باز شدن کل پنل اشتراک گذاری نجات دهد.

 

متصل کردن به فهرست اشتراک

متصل کردن به فهرست اشتراک

 

برای پین کردن یک آیتم در لیست اشتراک، آن را در لیست پیدا کنید. بعد با نگه داشتن بر روی آن از پنجره ی باز شده گزینه ی “Pin” را انتخاب کنید. این کار آیتم را به طور دائمی در بالای منوی اشتراک قرار می دهد.

مطالب مرتبط