اخبار فناوری

آیا قلم اپل فقط مخصوص طراحان است؟

blank

آگهی های تبلیغاتی اپل به صورتی می باشد که به شما القا می کند شما وقتی می توانید یکی از قلم های الکترونیکیش را خریداری کنید که به نوعی هنرمند باشید یا سر و کارتان با طراحی باشد، اما این قلم می تواند برای خیلی کار های دیگر به غیر از طراحی مفید باشد، اگرچه شاید این کارایی های دیگر این قلم زیاد به چشم جذاب به نظر نیایند اما می توانند بسیار مفید باشند. البته که همه ی کاربران نیاز به این قلم اپل ندارند اما وقتی شما یکی از آن ها را داشته باشید می توانید خیلی از کارهای زیر را با آن انجام دهید.

قبل از این که شروع کنیم به چند نکته می پردازیم، اول اینکه اگر در خلوت خودتان هیچگاه به این فکر نیفتادید که اگر یک قلم در کنار آیپدتان بود خیلی از کارها آسان تر انجام می شد، حتما شما به این‌ محصول نیازی نخواهید داشت. و دوم اینکه، خیلی راه های دیگر برای راه انداختن کار های شما به غیر از استفاده از قلم الکترونیکی اپل هستند، اما این را در ذهن داشته باشید که آن ها حاصل تکنولوژی کمپانی نخبه ی اپل و حاصل طراحی این شرکت نیستند. هنگام استفاده از این قلم، احساس این را خواهید داشت که با یک مداد رنگی تمام عیار می نویسید.

یادداشت های دست نویس و ایده هایتان را بر روی کاغذ (آیپد) بیاورید

قبل از این که از این قلم استفاده کنیم برایمان به منزله ی یک نشانگر بود اما در عمل به ما نشان داده شد که خیلی چیز بهتری است نسبت به آن چیزی که فکرش را می کردیم و تجربه ای همانند نوشتن بر روی کاغذ و به همان ظرافت به ما می دهد و در این لحظه ی تاریخی حس می کنیم که اپل توانسته آرزوی لذت نوشتن بر روی وسایل الکترونیکی که حافظه ی نسبتا نامحدودی دارند و هزینه ی مصرف کاغذ را ندارند همانند نوشتن با جوهر و قلم بر روی کاغذ های گرانی که منجر به نابودی محیط زیست می شوند را برای ما به بهترین نحو ممکن بازسازی کند.

 

آیا قلم اپل فقط مخصوص طراحان است؟

آیا قلم اپل فقط مخصوص طراحان است؟

 

این سیستمی که اپل با استفاده از آیپد خود و قلم ‌الکترونیکیش برای فرآیند نوشتن پیاده کرده است قابلیت القای حس نوشتن به صورت سنتی با استفاده از قلم و کاغذ واقعی را با استفاده از اپلیکیشن های مناسب به ما داده است. البته که شما به راحتی می توانید همه ی این کارها را با تایپ کردن انجام دهید اما چیزی که در این میان تفاوت دارد حسی است که شما هنگام نوشتن دریافت می کنید که این بار امیال و افکارتان مجبور نیستند به وسیله ی فشردن کلید های کیبورد به دنیای بیرون پا بگذارند بلکه این بار شما قادر هستید با استفاده از قلم‌ اپل و آیپد این کمپانی بزرگ حس بسیار خوشایند نوشتن بر روی کاغذ با گرفتن قلم در دستانتان را تجربه کنید. همچنین این قلم قابلیت بسیار جالبی دارد که به شما اجازه می دهد دایره هایی دقیق و مطابق اندازه مورد نظرتان ترسیم‌ کنید و همچنین این امکان را در اختیار شما می گذارد که قسمت های مورد نظر و متونی که به نظر شما مهم می باشند را هایلایت کنید. همچنین شما می توانید لذت نوشتن در حاشیه ی متون را با استفاده از قلم اپل داشته باشید و با استفاده از اپلیکیشن های تخصصی مثل MyScript Nebo و Notability از این گونه قابلیت ها در هنگام نوشتن بهره مند شوید. البته هنوز نرم‌افزار وُرد نتوانسته فرآیند تبدیل نوشته های دست نویس به متون تایپ شده را محقق کند اما شما با استفاده از آیپدتان می توانید هر آن چه را که در ذهنتان جاری می شود در قالب یادداشت های روزانه یا هر ایده ای که دارید را با استفاده از قلم اپل و آیپد به صورت دست نویس درآورید و در آخر متنی به صورت ماشینی تایپ شده در اختیار داشته باشید که البته این قابلیت می تواند یک ویژگی بسیار جذاب برای نویسندگان باشد. در انتها باید به این نکته اشاره کرد که این قلم می تواند تمامی این تجارب واقعی از نوشتن با کاغذ و قلم و دست خط خودتان را در اختیارتان بگذارد اما این بار بدون آسیب زدن به محیط زیست و قطع شدن هیچ درختی .

آیپد به عنوان یک میز کار واقعی

وقتی می خواهید از طریق لپ تاپ فایلی را جابجا کنید باید راست کلیک کنید و مدام منتطر این می شدید که فرآیند انتقال اطلاعات مورد نظرتان به اتمام برسد اما حالا قلم اپل این کار را تحمل پذیرتر کرده و تقریبا خیلی خوشایند است که شما با استفاده از یک قلم باریک آیکون اپلیکشن های مورد نظرتان را بدون ذره ای اشتباه در خطای تاچ کردن و با دقت بالا انتخاب کنید. و همچنین تنها با چند لحظه بیشتر نگه داشتن قلم بر روی آیکون مورد نظرتان آن فرآیند راست کلیک را انجام دهید اما اینبار بسیار ساده تر و بدون دردسرتر. اما همچنان این ایده و طراحی به خوبی استفاده از یک موس نیست ولی خیلی بهتر و مناسب تر از استفاده ی از آیپد بدون داشتن این قلم و با دستانی خالی است. اما تقریبا داریم به تمامی آن چیزی که از کار با تکنولوژی می خواهیم نصیبمان شود نزدیک می شویم و البته این قلم‌ حتما از انگشتان ما برای کار با آیپد بهتر هستند.

یک وایت بُرد دیجیتال برای کنفرانس ها و ارائه در جلسات

آیا تلویزیونی دارید که به آیپدتان وصل شود؟ آیا کابل HDMI برای این کار را دارید؟ اگر جواب شما مثبت است که عالی می باشد چرا که شما داری یک امکان فوق العاده در هنگام ‌کنفرانس در دانشگاه و یا در محل کارتان هستید. تنها با استفاده از آیپدتان شما دارای یک صفحه نمایشگر برای بزرگ نمایی نوشته هایتان می باشید همانند یک تخته وایت برد همراه.

بسیاری از شما از قابلیت استفاده از پاور پوینت و یا Keynote آگاهی دارید، با این حال شما می توانید با استفاده از اپلیکیشنی سازگار با آیپدتان مثل OneNote، از آن به عنوان یک تخت وایت برد در جلساتتان برای نوشتن مطالبی که در لحظه می خواهید برای بقیه بنویسید و کشیدن نقشه های ذهنیتان، استفاده کنید. همچنین این قابلیت به شما اجازه می دهد جلسات تعاملی تری نسبت به جلساتی که صرفا در آن ها به نشان دادن اسلاید هایی به صورت یک طرفه از طرف شما به آن ها نشان داده می شوند، داشته باشید و همچنین تاثیر بیشتری بر افرادی که می خواهید ایده هایتان را با آن ها در میان بگذارید و سخنرانی شما را گوش می دهند، می گذارد.

فایل های پی دی اف و تصاویر(اسکرین شات) مورد علاقه تان را علامت گذاری کنید

نرم‌افزار پر کاربرد پی دی اف بعد از گذشت سال ها هنوزم‌ با ما همراه می باشد و استفاده های گوناگونی مخصوصا در دانشگاه ها، مدارس و محل کار از آن می کنیم. من شخصا هنوز قرارداد هایی در محل کارم باید امضا کنم که فرمتشان پی دی اف می باشند و هر روز به صورت مداوم سر و کارم با پی دی اِف است، با استفاده از اپلیکیشن PDF Expert شما قادر خواهید بود که با استفاده از قلم و آیپدی که کمپانی اپل در اختیار شما قرار گذاشته هر قسمت از متن را که دوست داشتید هایلایت کنید و یا یادداشت هایی در حاشیه ی آن بنویسید، به راحتی آب خوردن دقیقا همانند وقتیکه با کاغذ و کتاب و خودکار واقعی سر و کار داشتید. همچنین می توانید ابتکار عمل را به دست بگیرید و در لحظه و با هر فونت و شکلی که دوست دارید با دست خط خودتان بر روی متون دلخواه تان یادداشت اضافه کنید و یا زیر نکات مهم متن خط بکشید. همه ی این امکانات به وسیله قلم و آیپد کمپانی بزرگ اپل برای شما فراهم‌ شده است.

 

آیا قلم اپل فقط مخصوص طراحان است؟

آیا قلم اپل فقط مخصوص طراحان است؟

 

همچنین این ‌قابلیت قلم‌ اپل بر روی اسکرین شات های گرفته شده توسط شما نیز کار می کند. به سادگی می توانید بر رو اسکرین شات های مورد علاقه تان نقاشی کنید و یا متون دلخواهتان را با دستان خودتان و با در دست گرفتن قلم ‌دلنشین اپل به وسیله دستخط تان ثبت کنید. همچنین باید خاطر نشان کرد که این قابلیت شگفت انگیز هم اکنون بر روی سیستم‌ عامل های mac و ios برای کاربران کمپانی اَپل در دسترس می باشد . همچنین این قلم امکاناتی مثل به سادگی چرخاندن تصویر و ادیت کردن آن به سرعت و بدون کلیک های اضافه را برای ما به ارمغان آورده است. برای انجام همه این کارا تنها کافیست که قلم را در دستانتان بچرخانید و متن و یا تصویر ذهنی مورد نظرتان بر روی کاغذ سبز(آیپَد) بیاورید.

ادیت کردن عکس ها در نرم افزار Adobe Lightroom و یا نرم افزار های مشابه

به نظر من ادیت کردن عکس یک هنر محسوب می شود که شما در طی آن عکس مورد نظرتان رابه تصاویر ذهنی دلخواهتان نزدیک می کنید و قلم تولید شده توسط اپل قطعا این کار را برای شما ساده تر خواهد کرد و باید اعتراف کنم که من یکی از بزرگترین طرفداران ادیت کردن عکس ها در نرم افزار لایت روم آن هم با استفاده از قلم بی نظیر اپل می باشم. همچنین می شود این کار ها را با استفاده از مک بوک و موس انجام داد اما لذت تفریح کردن هنگام انجام ادیت با قلم اپل را از شما می گیرد و آن را تبدیل به یک کار روتین اداری می کند و حس ناخوشایند و سردی به شما القا می کند.

باید بگویم تجربه ی استفاده از آیپد با استفاده از قلم اپل به شدت شیرین تر از گذشته شده است. جالب است که حتی وقتی که کار ساده ای مثل انتخاب کردن بخشی از صفحه ی دسکتاب را با قلم انجام می دهم به من حس این را می دهد که در حال طراحی یک چیز فوق العاده می باشم. می شود گفت استفاده از این قلم به دستان و انگشتان شما این اجازه را می دهد که با ابتکار عمل و خلاقیت بیشتری کارهای روزمره تان را انجام دهید. حتی تنظیم اسلایدر های مختلف در بخش تنظیمات با قلم حس یسیار خوشایندتری را نسبت به قبل برای شما به ارمغان ‌می آورد. و باید اعتراف کرد که استفاده از این قلم استعداد نهفته ی شما در طراحی و نوشتن را بیدار خواهد کرد و الهام بخش شما در به تصویر کشیدن ایده ها و افکارتان خواهد بود در صورتی که هیچ کدام از این ها در صورت استفاده از موس برای شما اتفاق نمی افتاد، با همه ی این ها امیدوارم تمام این احساسات خوبی که با کار کردن بر روی نرم افزار لایت روم به وسیله ی قلم اپل دریافت کردم را بتوانم در سال آینده میلادی همزمان با انتشار نسخه جدید نرم افزار فتوشاپ با حس خوشایند تری تجربه کنم البته که این حس با استفاده از قلم جادویی اپل دوچندان خواهد شد.

لذت وب گردی خود را افزایش دهید

در نهایت می خواهم آخرین حس خوشایندی که با استفاده از قلم اپل به شما القا خواهد شد را با شما در میان بگذارم. البته که نمی شود به کسی پیشنهاد خریدن این قلم را داد به خاطر این دلیل ولی قطعا یکی از آن خرده لذت هایی است که دارندگان این قلم اپل بدون آنکه آن را به زبان بیاورند از آن بهره می برند. وقتی که شما در حال استفاده از این قلم‌ برای انجام کار های روزمره تان مثل نوشتن یادداشت ها و لیست خرید و یا انجام کار های اداری تان هستید متوجه این خواهید شد که هنگام باز کردن لینک ها و یا بستن صفحه ها در اینترنت فرآیند ساده تر و لذت بخش تری را با استفاده از قلم اپل تجربه می کنید. همچنین در مواقعی که شما می خواهید یک تکه از متنی را هایلایت کنید این حس برای شما مشهود تر خواهد بود نسبت به اینکه این کارها با دستان خالی و بدون استفاده از این قلم اپل انجام دهید. در نهایت در مواقعی که آیپدتان روی میز و قلم اپل کنار دستانتان هست حس بهتری نسبت به تکنولوژی پیدا خواهید کرد و حس ارزشمند بودن می کنید زیرا که تکنولوژی در خدمت خواسته های شما در آمده است.

مطالب مرتبط