راهنمای خرید موبایل

یازده موبایل گران تر از آیفون X

blank

یازده موبایل گران تر از آیفون X که بسیار لاکچری می باشند در این پست معرفی می شود. با ما همراه باشید.

زمانی که کمپانی اپل اعلام کرد ارزان ترین مدل گوشی iPhone X هزار دلار قیمت دارد، همه‌ی ما شوکه شدیم! یک عدد چهار رقمی برای قیمت گذاری موبایل مبلغ بسیار زیادی است؛ مخصوصا اینکه موبایل را همواره به دست داریم و هر لحظه امکان خراب شدن آن وجود دارد.  اپل به تازگی جایزه نوآورترین شرکت موبایل سازی را دریافت کرده است و طبیعی است که به عنوان پرچمدار بازار موبایل، هر قیمتی را که بخواهد می تواند روی محصولاتش بگذارد.

یازده موبایل گران تر از آیفون X: معرفی 

جالب است بدانید که قیمت 1000$ آنقدر ها هم  که ما فکر می کنیم زیاد نیست! برخی از کمپانی ها موبایل های لاکچری ای می سازند که بسیار گران تر هستند در حالی که قابلیت های منحصر به فرد iPhone X همچون صفحه‌ی نمایش لبه به لبه (Edge to Edge) یا قابلیت تشخیص هویت با استفاده از FaceID را هم ندارند!  در ادامه لیستی از مشهورترین و گران ترین موبایل های جهان که قیمت آنها حتی از ایفون X هم بیشتر است، آورده شده است.برای شناخت بعضی از این موبایل های لاکچری که تنها برای افراد پولدار ساخته می شوند، تا ادامه‌ی مطلب با کوک موبایل همراه باشید.

Solarin

قیمت : $14,000.00 (63 میلیون تومان)

در عصر حاضر “امنیت”  از مهم ترین مسائل و چالشی ترین موضوع است؛ بنابراین اگر نگرانِ نفوذ هکر ها به حافظه‌ی ابری (Cloud Storage) موبایلتان و به سرقت رفتن پول حساب هایتان هستید، این موبایل لاکچری که به عنوان “ایمن ترین تلفن همراه دنیا” شناخته می شود، گزینه‌ی خوبی برای شماست!

blank

این موبایل لاکچری توسط Sirin Labs ساخته شده و تا کنون توسط برخی از ستاره های هالیوود، از جمله “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo DiCaprio) و “تام هاردی” (Tom Hardy) خریداری شده و مورد تایید قرار گرفته است. گوشی Solarin یک نسخه‌ی سفارشی از سیستم عامل اندروید را اجرا می کند. اما مزیت واقعی آن، در بخش سخت افزارش نهفته است! در پشت این موبایل، یک کلید وجود دارد که در صورت فعال شدن، موبایلتان را وارد حالتی می کند که در آن  فقط انجام تماس های خارجی و ارسال پیام های ایمنِ رمز گذاری شده، وجود خواهد داشت. پیاده سازی این دست امکانات امنیتی شدید روی یک گوشی تلفن همراه مطمئنا ارزان تمتم نمی شود و علت سرسام آور بودن قیمت موبایل هم همین دلیل است.

Gresso Meridian Black

قیمت : $9,500.00 (حدود 43 میلیون تومان)

درحالی که اکثر تولید کنندگان تلفن های همراه به سمت ساخت موبایل هایی با صفحه های نمایش بزرگتر حرکت می کنند؛ بازرگانان لوکس Gresso نه تنها همچنان برروی وجود دکمه های فیزیکی روی گوشی تاکید دارند، بلکه آن ها را طلا هم گرفته اند!

blank

موبایل لاکچری The Meridian Black یک قطعه پلاتینوم با صفحه کلیدی از جنس طلاست که هر یک از دکمه های آن، توسط یک هنرمند جداگانه جلا و تراش داده شده است. این دستگاه با ظاهری یکپارچه، دارای قابلیت غیر معمولِ پشتیبانیِ همزمان از دو سیم کارت نیز می باشد. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا در صورت تمایل، به راحتی هویت خود را تغییر دهید. سایر مشخصات این دستگاه چندان هم چشمگیر نیستند. فضای داخلی آن 32 گیگابایت است و دوربین آن 3MPX می باشد. ولی به طور کلی، ظاهر بسیار خیره کننده ای دارد!

Goldvish Eclipse – Magic Onyx Alligator

قیمت : $7,965.00 (حدود 36 میلیون تومان)

هرچه نام یک موبایل جذاب تر باشد،  می توان آن را گران تر هم فروخت! علت نام گذاری موبایل Onyx Alligator (به معنای تمساح عقیق) ، چرم تمساح مشکی رنگی است که سطح بدنه ی این تلفن همراه را پوشانده است! این در حالی است که چرم تمساح  در اصل چیزی به عملکرد و امکانات موبایل اضافه نکرده است. این دستگاه دارای 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک پردازنده‌ی چهار هسته ای Snapdragon است و از جدید ترین نسخه‌ی Android Cyanogen پشتیبانی می کند.

Goldvish Eclipse – Magic Onyx Alligator

Goldvish Eclipse – Magic Onyx Alligator

 

سیستم عامل Android Cyanogen یک سیستم عامل شخصی سازی و بهبود یافته است که نسبت به نسخه اصلی اندروید، پیشرفت های زیادی در زمینه‌ی اجرا و عملکرد دارد. علاوه بر این، دوربین پنج مگاپیکسلی که در جلوی دستگاه نصب شده به شما اجازه می دهد تا صفحه‌ی اینستاگرامتان را با سلفی های با کیفیت و تماشایی پر کنید! اگر شما چنین موبایلی در دست می گیرید، احتمالا عکس ها و سلفی های زیادی هم می گیرید.

VIPN Black Diamond

قیمت : $300,000.00 (یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان)

پرداخت سیصد هزار دلار برای خرید یک موبایل بی نهایت مضحک به نظر می آید؛ اما چه چیزی می تواند این خرید را مسخره تر و خنده دار تر کند؟! مثلا اگر سیستم عامل موبایل مورد نظر ویندوز باشد، اینطور نیست؟ ویندوزی بودن سیستم عامل VIPN یکی از تصمیمات غیر قابل توضیحی است که درمورد گوشی بسیار گران قیمت VIPN Black Diamond گرفته شده است! این دستگاه که توسط آقای Jaren Goh  یک طراح اهل سنگاپور طراحی شده، دارای یک جفت الماس تراش خورده است که برروی سطح گوشی قرار گرفته اند؛ یکی از این الماس های قیمتی برروی جوی استیک گوشی و دیگری در قسمت کناری موبایل نشسته است.

VIPN Black Diamond-min

VIPN Black Diamond

مشخصات سخت افزاری این دستگاه، برای زمانی که این گوشی معرفی شد نسبتا خوب بود. موبایل لاکچری VIPN Black Diamond دارای دو گیگابایت حافظه SD، صفحه لمسی 2.1 اینچی، و یک صفحه کلید قدیمی است و دارای شکل و فرم عجیبی می باشد. از این موبایل، تنها پنج عدد تولید شد و صرفا هم بازار میلیونر های ثروتمند صنعت نفت را مورد هدف قرار گرفته بود.

Savelli Champagne Diamond

قیمت : $57,000.00 (دویست و پنجاه و شش میلیون تومان)

بسیاری از این موبایل های گران قیمت، بیشتر بخاطر استفاده از مواد باکیفیت و وجود امضای یک طراح که خودش را در سطح بالا می پندارد، گران هستند. موبایل Savelli Champagne Diamond که در سال 2013 وارد بازار شد، یک مثال بارز از این دسته از تلفن های همراه است. آقای Alessandro Savelli یک طراح اهل سوئیس که Champagne Diamond نیز از ساخته های معروف وی است.

Savelli Champagne Diamond

Savelli Champagne Diamond

این موبایل لاکچری را به عنوان یک دستگاه گوشی فوق لوکس طراحی کرد. این تلفن با پوسته ای از جنس طلای 18 عیار تزئین شده با 395 الماس سفید و کنیاک، یک جواهر هوشمند است! سیستم عامل اندروید این دستگاه، دارای یک نرم افزار منحصر به فرد به نام My Jardin Secret است که در واقع نسخه‌ی اشرافی Yelp است.

Vertu Signature Touch

قیمت : $10,800.00(حدود 49 میلیون تومان)

برچسب “ساخته شده توسط دست” یکی از مهم ترین فاکتور های گران قیمت بودن این دسته از موبایل های لاکچری است. همه می دانیم که اکثر گوشی های اپل هم توسط نیروی انسانی ساخته می شوند؛ آیفون ها را کارکنان چینی که دستمزد پایینی دریافت می کنند، می سازند؛ اما  Vertu’s Signature Touch توسط کارکنان انگلیسی ساخته شده و همین امر قیمت آن را بسیار بالا برده است.

Vertu Signature Touch

Vertu Signature Touch

این دستگاه از سیستم عامل اندروید استفاده می کند، دارای پردازنده‌ی دوهسته ای Qualcomm Snapdragon 810 است و شامل یک دوربین 21 مگاپیکسلی می باشد که با آن می توانید ویدیوهای باکیفیت 4K ضبط کنید. بلندگوهای جلویی این دستگاه، پخش صوتی بلوری زنگ های سفارشی را ارائه می دهد؛ زنگ خورهای گوشی تکه آهنگ هایی هستند که توسط London Symphony Orchestra  منحصرا برای Vertu ساخته شده اند. اگر مایل به خرید این گوشی هستید، همین حالا اقدام کنید؛ چرا که اخیرا شرکت Vertu به صورت کامل تعطیل شده است.

Dior Reveries Haute Couture

قیمت : $102,557.00(حدود 462 میلیون تومان)

چرا یکی از فشن ترین کمپانی های فعال در عرصه مد و پوشاک وارد عرصه‌ی تلفن های همراه نشود؟! به هر حال، هر چیزی که افراد آنها را در دست می گیرند می تواند بخشی از تیپ و استایل آنها شود. شکل و شمایل موبایل لاکچری The Dior Reveries از مد افتاده و دارای دوربین 5 مگاپیکسلی با کیفیت واقعی پنج مگا پیکسل است اما در عوض 1539 قطعه الماس و 46 عدد مروارید در آن به کار رفته است.

Dior Reveries Haute Couture

Dior Reveries Haute Couture

این دستگاه دارای یک نرم افزار Dior نیز می باشد که به شما اجازه می دهد تا به کاوش در تاریخچه‌ی چند رسانه ای این کمپانی بپردازید. زمان ارائه این گوشی لاکچری ساخت دیور، تنها 99 عدد از این مدل موبایل ساخته شد و رقابت برای خریدن آن ها بسیار شدید بود!

Mobiado Grand Pioneer

قیمت : $9,798.00 (حدود 44 میلیون تومان)

کمپانی Mobiado یک تولید کننده‌ی گوشی های هوشمند بوتیک است که به شدت علاقه مند به استفاده از مواد خاص در کالاهای خود می باشد؛ اما موبایل لاکچری Grand Pioneer که در سال 2009 عرضه شد در رده ای فراتر از سایر محصولات آن ها قرار گرفت! پوشش باتری این دستگاه، از قطعاتی از شهاب سنگ Gibeon (یک نوع سنگ فضایی که در سال 1836 کشف شد) است.

Mobiado Grand Pioneer

Mobiado Grand Pioneer

سایر بخش های این موبایل از جنس همان آلومینیومی است که در ساخت بدنه‌ی فضاپیماها به کار می رود. دکمه های موبایل نیز از جنس کریستال یاقوت کبود و فولاد ضد زنگ هستند. سیستم عامل آن نیز Nokia Symbian می باشد. با توجه به محدود بودن مقدار سنگ Gibeon ، تنها 350 واحد از این مدل موبایل تولید شد و با قیمتی گزاف وارد بازار مصرف گرایان شد.

Diamond Crypto

قیمت : $1,300,000.00(حدود 5 میلیارد و 800 میلیون تومان)

امنیت تا چه حد برای شما مهم است؟ آیا ارزش پرداخت هزینه ی حدود یک و نیم میلیون دلار برای یک موبایل را دارد؟ در سال 2006 شرکت روسی JSC Ancort با یک جواهر ساز اتریشی به نام Peter Aloisson وارد همکاری شد تا موبایلی با قیمت هفت رقمی تولید کند که نه تنها اطلاعات شما را امن نگه دارد، بلکه مردم اطرافتان را نیز خیره‌ی موبایلتان کند! گوشی موبایل لاکچری Diamond Crypto از جنس پلاتینوم با طلای تزئینی است و دارای صفحه کلید دستی، صفحه دکمه‌ی جهت و 28 قطعه الماس برش داده شده می باشد.

Diamond Crypto

Diamond Crypto

اگر چه ظاهر این گوشی بسیار خیره کننده است و امنیت اطلاعات مهم ترین فاکتور در ساخت آن بوده است؛ اما مشخصات سخت افزاری آن چندان هم چشمگیر نیست. سیستم عامل این گوشی ویندوز است و گوشی دارای یک پردازنده‌ی 266 مگاهرتزی Motorola MX21 و صفحه نمایشی با سایز 240 در 320 است. رمز گذاریِ سفارشی شده‌ی آن، به صاحبان این تلفن اجازه می دهد تا پیام های مخفیانه به یکدیگر ارسال کنند؛ البته اگر دوستانتان هم به اندازه‌ی خودتان پولدار باشند!

Lamborghini Alpha One

قیمت : $2,450.00 (حدود 11 میلیون تومان)

اجازه دهید درمورد گوشی Lamborghini Alpha One اینگونه توضیح دهیم: قیمت آن حداقل از ماشین های لامبورگینی پایین تر است! این موبایل لاکچری که در ماه آگوست سال 2017 وارد بازار شد، پوشیده از چرم مشکی ایتالیایی است و دارای پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 820 ، چهار گیگابایت RAM و 64 گیگابایت فضای داخلی می باشد و از سیستم عامل Android Nougat استفاده می کند.

Lamborghini Alpha One-min

Lamborghini Alpha One

دوربین های باکیفیت عقب و جلو به همراه بلندگوهای Dolby Atmos از دیگر ویژگی های این موبایل هستند. موبایل لاکچری Alpha One با توجه به قیمتی که دارد، امکانات مناسب و معقولانه ای را داراست؛ البته به جز پوسته‌ی چرم که در سایر موبایل های گران قیمت هم دیدیم که چگونه باعث افزایش قیمت می شود.

Goldvish Le Million

قیمت : $1,179,950.00(حدود 5 میلیارد و سیصد و ده میلیون تومان)

خوب این یکی دیگه واقعا مسخرست! در این لیست، ما یکی دیگر از گوشی های Goldvish را نیز داشتیم که قیمتش نزدیک به هشت هزار دلار بود. اما ظاهرا این کمپانی از قیمت شاهانه ای که برای Magic Onyx Alligator در نظر گرفته بود، چندان راضی نبود و تصمیم گرفت که یک موبایل بسیار گران تر تولید کند که تنها ثروتمند ترین احمق های دنیا توانایی خرید آن را داشته باشند!

Goldvish Le Million

Goldvish Le Million

 

این تلفن همراه در سال 2006 با قیمت یک میلیون یورو یا یک میلیون و سیصد هزار دلار به یک شخص روسی فروخته شد. بدنه‌ی این موبایل لاکچری با طلای سفید 18 عیار و الماس های تزئینی 120 عیار پوشانده شده است.

Goldvish-Le-Million

Goldvish-Le-Million

این وسیله هیچ وقت برای استفاده کردن راحت و مناسب نبود و در زمانی که عرضه شد حتی در سطح و رده ی اثر های هنری نیز قرار نگرفت و تنها با هدف خالی کردن جیب پولدارها به بازار معرفی شد.

 خلاصه اینکه

اگر چه برخی از ما گوشی تلفن همراه را تنها برای قابلیت های آنها خریداری می کنیم؛ اما هستند کسانی که موبایل خود را بخشی از تیپ و استایلشان می دانند و برای خرید یک موبایل لاکچری تا یک میلیون دلار و یا بیشتر هزینه می کنند. این گوشی های لاکچری عمدتا از طلای 24 عیار و قیراط های فراوان الماس پوشیده شده اند. جنس بدنه ی برخی از این موبایل های لاکچری از چرم تمساح و یا چرم های اعلا است و بازار هدف آنها بازیگران و خوانندگان و سیاستمداران هستند. شما نیز می توانید یکی از این گوشی ها را داشته باشید. برای خرید گوشی لاکچری سفارش خود را به کوک موبایل بدهید. 

مطالب مرتبط