ترفند شبکه های اجتماعی

گروه و چت ‌های Mute شده در تلگرام دسکتاپ

چت ‌های Mute شده در تلگرام دسکتاپ

بسیاری از کاربران صاحب مشاغل و برخی از کاربران تلگرم خود را بر روی لپ تاپ و یا کامپیوتر خود نصب کرده اند و از نسخه ویندوزی تلگرام یا Telegram Desktop استفاده می‌ کنند. شاید شما هم مانند خیلی از کاربران از وجود یک قابلیت منحصر به فرد و پنهان در تلگرام دسکتاپ بی اطلاع باشید. از طریق این قابلیت شما می ‌توانید نسبت به پنهان کردن گروه ‌ها، چت‌ ها و کانال ‌ها Mute شده خود اقدام کنید. در این مقاله قرار است به آموزش ترفند پنهان کردن گروه ‌ها و چت ‌ها در تلگرام ویندوزی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مطمئناً می دانید، تلگرام علاوه بر نسخه ‌های iOS و اندرویدی شامل یک نسخه اختصاصی برای کامپیوترهای ویندوزی می باشد که به آن دسکتاپ تلگرام (Desktop Telegram) می گویند. همین طور هر کاربر می تواند با نصب نسخه ویندوزی تلگرام در کامپیوتر یا لپ ‌تاپ خود به طور همزمان یک اکانت را در گوشی و کامپیوتر خود فعال نماید و از آن استفاده کند. با این کار و در این حالت نیازی نیست هر وقت در پشت کامپیوتر هستید، برای استفاده از تلگرام به گوشی خود مراجعه کنید و تلگرام تان را در گوشی اجرا کنید، براحتی و مستقیماً به تلگرام دسکتاپ خود رفته و هر کاری که دارید در همانجا انجام می دهید و چت ها و گفتگوهای خود را چک می کنید.

حالا می خواهیم در مورد قابلیتی که در نسخه ویندوزی تلگرام یا همان دسکتاپ تلگرام وجود دارد صحبت کنیم و این قابلیت پنهان را به شما معرفی کنیم و نحوه ی استفاده از آن را شرح دهیم. این قابلیت مربوط به امکان پنهان کردن گروه ‌ها و چت ‌های Mute در تلگرام ویندوزی می باشد. پس هر وقت که بخواهید می توانید از این قابلیت استفاده کرده و گفتگویMute  شده مورد نظرتان را پنهان نمایید.

پنهان کردن گروه‌ ها و چت ‌های Mute شده در تلگرام دسکتاپ

پس مجدداً اعلام می کنیم که ترفندی که قصد داریم آن را آموزش دهیم باعث می‌ شود تمام کانال‌ ها، گفتگوها‌ و گروه ‌های بی صدا شده (Mute) اکانت شما در نسخه دسکتاپ تلگرام یا همان تلگرام ویندوزی پنهان شوند. فقط نکته ی قابل توجه در این بخش این است که این ترفند فقط در نسخه ویندوزی تلگرام بکار می رود و منجر به پنهان شدن گفتگوها، کانال ‌ها و گروه‌ هایی می‌شود که بی صدا یا Mute شده هستند. پس در صورتی که می خواهید گروه، گفتگو یا کانال مورد نظر خود را با انجام این روش در نسخه ویندوزی تلگرام پنهان کنید، قبل از انجام مراحل اصلی باید گروه یا گفتگوی مورد نظر را بی صدا(Mute)  کنید.

برای استفاده از این ترفند و پنهان کردن گروه‌ ها و چت‌ها در تلگرام ویندوزی بی صدا شده مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا تلگرام دسکتاپ خود را اجرا نمایید.
  • بر روی آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه بزنید تا منوی اصلی تلگرام نمایش داده شود.
  • حالا در نسخه ویندوزی تلگرام روی بر روی گزینه Settings تپ کنید.
  • به محض اینکه به بخش تنظیمات (Settings) منتقل می شوید، با استفاده از کیبورد کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود عبارت Workmode را تایپ نمایید.
چت ‌های Mute شده

چت ‌های Mute شده

در همان لحظه برای شما پیغام “Enable Work Mode” نمایان می گردد.

در نهایت بر روی  OK کلیک کنید.

گروهای بی صدا شده تلگرام

گروهای بی صدا شده تلگرام

در این حالت دسکتاپ تلگرام شما به طور اتوماتیک مجدداً اجرا شده و گروه‌ ها، کانال‌ ها و گفتگوهای بی صدا (Mute) اکانت شما در آن پنهان می شوند.

اگر تصمیم گرفتید دوباره تمام گروه ‌ها، کانال‌ ها و گفتگوهایتان به نمایش دربیاید با کلیک بر روی گزینه Show all chats  می‌توانید دستور نمایش را صادر کنید. بنابراین با کلیک بر روی این گزینه مجددا وضعیت نمایش آرشیو چت ‌های شما به حالت اصلی و غیر پنهان برمی گردد.

چگونگی غیرفعال کردن اعلان چت ها در گروه تلگرام را مطالعه کنید.

حالت سکوت در تلگرام

حالت سکوت در تلگرام

اما همچنان گزینه ‌ای در بخش فوقانی لیست چت‌های اکانت شما با عنوان Hide all chats وجود دارد که هر زمان که بخواهید می ‌تواند دستور پنهان کردن گروه‌ ها و چت ‌ها در تلگرام ویندوزی را صادر نمایید.

پنهان کردن چت ها در تلگرام ویندوز

پنهان کردن چت ها در تلگرام ویندوز

همانطور که شرح داده شد با انجام مراحل بالا، گزینه ‌های فوق در بخش بالایی آرشیو چت تلگرام ویندوزی وجود دارند که مربوط به نمایش و پنهان کردن گروه‌ ها و چت‌ ها در تلگرام ویندوزی هستند.

اگر تمایلی به وجود این گزینه ها در بخش فوقانی آرشیو گفتگوهای تلگرام ویندوزی ندارید و تصمیم به حذف آنها گرفته اید و مایلید محیط تلگرام به حالت اصلی خود بازگردد، باید بار دیگر مراحلی که به منظور پنهان کردن گروه‌ ها و چت‌ ها در تلگرام ویندوزی سپری کردید را انجام دهید و در بخش تنظیمات عبارت Workmode  را تایپ کرده تا در این شرایط محیط تلگرام ویندوزی شما به حالت قبلی و اصلی خود برگردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *