ترفند شبکه های اجتماعی

ربات تلگراف و Telegraph API

ربات تلگراف و Telegraph API

همانطور که می دانید هر روزه در تلگرام قابلیت های جدید و مفیدی اضافه می شود. یکی از قابلیت هایی که در این مقاله می خواهیم به شما معرفی کنیم، قابلیتی اختصاصی با عنوان Telegraph  است که به موجب آن کاربران می‌ توانند پست‌ های مورد نظر خود را به راحتی و در کوتاه ‌ترین زمان ممکن ارسال نمایند و فقط کافیست که با یک کلیک پست خود را در وبسایت خود منتشر نمایند. در حال حاضر تلگرام دوباره کمی به جلو حرکت کرده است و ربات تلگراف و Telegraph API را برای کاربران خود فعال نموده است. پس با ما همراه باشید.

بعضی ار قابلیت های تلگرام به ربات ها مربوط می شوند و در حال حاضر این ربات ها بخشی از امکاناتی که هر کاربر در تلگرام نیاز دارد را فراهم می کنند. قابلیت تلگراف یا Telegra.ph یکی از امکانات منحصر به فردی است که چند وقت پیش تلگرام آن را به طور اختصاصی برای برنامه پیام رسان خود طراحی و اجرا کرده است. با این ربات و ابزار Telegraph کاربران اپلیکیشن تلگرام می ‌توانند پست‌ های غنی و همراه با نشانه گذاری، عکس و یا حتی بسیاری از موارد این چنینی را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن ساخته و انتشار دهند. در همان لحظه نیز می توانید یک “نمایش فوری” یا همان “Instant View” جالب از تلگراف ارسالی خود را مشاهده نمایید. با ابزار Telegraph در کانال ‌های تلگرام می توان استوری یا داستان‌ های مختلف ایجاد کرد. پس این ربات می تواند بسیار کاربردی باشد.

ربات تلگراف

ربات تلگراف

در حال حاضر این ابزار بسیار جلو رفته و در خیلی از زمینه های پشرفت های چشمگیری داشته است. و با این قابلیت می توانید بسیار مفید باشد. در مطالب پایین تر این مقاله در ارتباط با این دو ویژگی جدید برنامه پیام رسان توضیحات تکمیل تری در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چگونگی دعوت به گروه با استفاده از آیدی تلگرام را مطالعه کنید.

کاربرد ربات تلگراف و Telegraph API

درست است که ما چندین بار به این مورد اشاره کردیم که تلگراف یا همان Telegraph یک ابزار کاربردی می باشد، ولی به معنی این نیست که نهایت پیشرفتش اینجاست، پس می تواند پیشرفت های بیشتری داشته باشد. پیش از این در برخی از موارد، ممکن بود که کاربر مایل باشد تا پست ‌ها یا مقالات خود را در دستگاه‌ های مختلفی ویرایش نماید یا به نحوی لاگین باقی بماند که نیازی به وارد کردن نام و لینک پروفایل خود در زیر عنوان هر پست جدید نباشد. منظور ما  از ویرایش پست ‌ها، در دستگاه‌ های مختلف همچون دستگاه‌ های هوشمندی مثل گوشی، تبلت، لپ ‌تاپ و… می باشد. حال تلگرام با معرفی ربات رسمی تلگراف (Telegraph Bot)  این مشکل را برطرف نموده است. با استفاده از ربات تلگراف می ‌توانید فرآیند لاگین را تکمیل کنید و پست‌ های تلگراف خود را به طور همزمان و به آسان ترین شکل ممکن در دستگاه ‌های مختلف مدیریت کنید. همین طور این ربات آمار مشاهده پست‌ هایتان را هم ارائه می ‌کند.

ربات رسمی تلگراف Telegraph API

ربات رسمی تلگراف Telegraph API

پس با این وجود ربات تلگراف باعث شده که ابزار تلگراف بیش از پیش کاربردی شده و مشکلاتی که شاید برای برخی از کاربران به وجود می آمد، برطرف شود. فرض کنید که چند پست تلگراف را قبلاً و با استفاده از مرورگر دستگاه‌ های مختلف خود نوشته ‌اید. این بسیار عالی ست که شما با استفاده از ربات تلگراف بتوانید نسبت به متحد کردن این پست ‌ها و مدیریت هرچه بهتر آن ‌ها وارد عمل شوید. برای این کار باید فقط گزینه Log in to this device  را لمس نمایید. با این کار تمام پست‌ هایی که پیش از این نوشته ‌اید به اکانت تلگراف شما اضافه می ‌شوند.

ورود به ربات Telegraph API

ورود به ربات Telegraph API

استفاده برنامه ‌نویسان یا توسعه دهندگان از Telegraph API

ولی ربات تلگراف تنها ویژگی جدیدی نیست که تلگرام امروز از آن رونمایی کرده است و و در مورد آن اطلاعاتی برای کاربران خود منتشر کرده است. مورد بعدی مربوط به رابط برنامه نویسی تلگراف یا همان Telegraph API  است. این قابلیت، یعنی قابلیت تلگراف تنها برای کاربران اپلیکیشن پیام رسان تلگرام کاربرد ندارد، بلکه تقریبا تحت هر شرایطی قابلیت تلگراف قابل استفاده می باشد. بسیاری از کاربرانی که از محدودیت ‌های مسنجرهای دیگر یا برنامه ‌های پیام رسان خسته شده ‌اند، می‌توانند از ابزار و ربات تلگراف استفاده نمایند. این موضوع از آنجایی بهتر شده و برای کاربران میسر و مقدور شده است که تلگرام یک ربات تلگراف و Telegraph API  آزاد را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است.

بنابراین با استفاده از رابط برنامه نویسی تلگراف یا همان Telegraph API هر توسعه دهنده ‌ای می‌ تواند ربات ‌های مشابه با ربات رسمی تلگراف را ساخته و در هر پلت فرم دیگری از آن استفاده نماید. پس تلگراف یک ابزار و قابلیت فراگیر است و صرفاً برای استفاده کاربران برنامه پیام رسان تلگرام ایجاد شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *