ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی کات کردن ویدیو مسیج در تلگرام

کات کردن ویدیو مسیج در تلگرام

کاربران زیادی از تلگرام همیشه به دنبال، قابلیتی برای برش و اصطلاحاً کات کردن ویدئو مسیج ها، قبل از ارسال بودند و از آنجایی که اپلیکیشن تلگرام یکی از اپ های پرطرفدار و پرکاربرد است این قابلیت را به نسخه های جدید خود اضافه کرده است. کاربران به موجب این قابلیت و ویژگی، پیش از ارسال ویدیو مسیج(Video Message  ) آن را برش داده یا کات (Cut) می کنند. مطالبی که در این مقاله آورده شده است به چگونگی کات کردن یا برش ویدیو مسیج تلگرام (Video Message) پرداخته است.

مقدمه در مورد کات کردن یا برش ویدیو مسیج تلگرام (Video Message)

در نسخه های جدید تلگرام، یعنی نسخه ی تلگرام 4.0 قابلیتی اضافه شدن است که در بین سه قابلیت دیگری که با این مورد به تلگرام اضافه شدند، محبوب تر است.

بسیاری از کاربران تلگرامی بیان می کنند، در بین قابلیت های جدید تلگرام 4.0، قابلیت ویدیو مسیج (Video Message) یا ارسال پیام های ویدیویی یکی از جذاب ترین امکانات ارائه شده، در این نسخه است. با این قابلیت شما می‌توانید مانند حالتی که برای ارسال ویس (Voice) انجام می دادید، نسبت به ارسال ویدیو مسیج های کوتاه (نهایتا 60 ثانیه‌ای) اقدام نمایید.

ولی این ویژگی به اینجا ختم نمی شود و یک ویژگی نهفته در ویدیو مسیج تلگرام (Video Message) وجود دارد، که بسیاری از کاربران از آن مطلع نیستند، و آن مربوط به امکان کات کردن یا برش ویدئو مسیج می باشد. حال در اینجا ما قرار است به چگونگی کات کردن یا برش ویدیو مسیج تلگرام (Video Message) بپردازیم.

چگونگی بریدن یا برش ویدیو مسیج در تلگرام (Video Message)

اگر می خواهید ویدیو مسیج های تلگرام پیش از ارسال، برش دهید باید مراحل زیر را به درستی انجام دهید:

ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کرده و وارد صفحه ی گفتگو یا چتی شوید که قصد دارید ویدیو مسیجی در آن ارسال نمایید. انگشت خود را بر روی آیکون دوربین موجود در گوشه سمت راست و پایین صفحه قرار دهید و نگه دارید تا پروسه ضبط ویدیو مسیج شروع شود.

مورد قابل توجه در این جا این است که اگر شما آیکون دوربین را در گوشه سمت راست و پایین صفحه نمی بینید، احتمالا حالت ویس (Voice) صفحه ی شما فعال است و آیکون میکروفون را در این بخش مشاهده می کنید. برای مشاهده ی آیکون دوربین، باید یک بار آیکون میکروفون را به آرامی لمس نمایید.

وقتی پروسه ضبط Video Message شروع شد، انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا “حالت قفل ضبط” فعال گردد.

blank

حالا شما Video Message خود را ضبط کرده اید، آیکون قرمز رنگ توقف (Stop) را از گوشه سمت راست و پایین صفحه انتخاب کنید.

blankبعد اتمام ضبط، همانطور که مشاهده می کنید یک نوار در بخش زیرین و میانی صفحه نمایان می‌شود. از این قسمت می‌توانید محدوده Video Message خود را تعیین و اصطلاحاً نسبت به کات کردن یا برش ویدیو مسیج تلگرام (Video Message)  اقدام کنید.

blank

حالا بعد از تنظیم محدوده مورد نظر خود، آیکون ارسال پیام را لمس کرده تا آن Video Message ارسال گردد.

نحوه ی ارسال video message در تلگرام را مطالعه کنید.

پس قابلیت مشخص کردن محدوده Video Message یا برش آن در تلگرام امکان پذیر است.

blank

در مقاله بالا در مورد قابلیت کات کردن یا برش ویدیو مسیج تلگرام (Video Message) صحبت کردیم و اینکه چگونه می توان این کار را انجام داد و به راحتی می توانید بخشی از ویدئو مسیج خود را که دوست ندارید برش داده و بعد آن را ارسال کنید. در قسمت پایین به آموزش تصویری این قابلیت پرداخته ایم.

مطالب مرتبط