ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی ویرایش عکس در تلگرام

چگونگی ویرایش عکس در تلگرام

همه ی کاربران می دانند که تلگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد است. در حال حاضر بازار استفاده از این شبکه اجتماعی، بسیار داغ است و حتی فیلترینگ نیز نتوانسته است تاثیری در کاهش تعداد کاربران این شبکه محبوب داشته باشد. پس کاربران زیادی علاقمند به آشنایی به قابلیت های آن هستند. برای مثال یکی از آن قابلیت ها این است که تلگرام پیش از ارسال عکس و در مرحله انتخاب آن، امکان ویرایش عکس انتخاب شده را در اختیار کاربران قرار داده است. در این مقاله به آموزش چگونگی ویرایش عکس در تلگرام می پردازیم.

مقدمه‌ ویرایش عکس در تلگرام

هر زمان که شما به منظور ارسال یک عکس از طریق تلگرام برای دوستان خود اقدام می‌ کنید، می‌توانید آن را ویرایش کرده و به شیوه‌ های مختلف آن را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید کنتراست آن را افزایش یا کاهش داده یا شدت نمایش سایه ‌ها را در آن شخصی‌ سازی کنید. همگی این کارها به سادگی صورت می گیرد.

در این مقاله قرار است در مورد چگونگی ویرایش عکس در تلگرام صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

چگونگی ویرایش عکس در تلگرام

برای اینکه قبل از ارسال یک عکس از طریق تلگرام آن را ویرایش کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • به پنجره ی گفتگوی مورد نظر خود وارد شوید.
  • در این بخش در سمت راست فیلد تایپ متن یک آیکون با نما “گیره” دیده می‌ شود. بر روی این آیکون تپ کنید.
  • در پایین صفحه در بخش فوقانی منوی جدید پدیدار شده، لیستی از عکس‌ های مختلف موجود در حافظه گوشی شما قابل مشاهده است که شما می‌توانید از این بخش عکس مورد نظرتان را انتخاب نمایید. اگر انتخاب عکس از این بخش برای تان سخت بود، کافیست که در بین گزینه‌ هایی که در منوی زیرین صفحه دیده می شود، گزینه Gallery را انتخاب نمایید.
  • عکس دلخواه تان را مشخص کنید.
  • پس از انتخاب عکس مورد نظرتان، سه آیکون مختلف را در بخش زیرین صفحه مشاهده می‌ گردد. عملکرد این آیکون ‌ها به ترتیب از راست به چپ به صورت زیر می باشد:

آیکون قاب‌بندی: اگر می خواهید ابعاد عکس انتخاب شده را تغییر دهید یا اینکه آن را به هر سمت بچرخانید می توانید از این گزینه استفاده نمایید. اگر برای استفاده از این آیکون به مشکلی برخوردید می توانید به مقالات مربوط به آن مراجعه نمایید.

آیکون قاب بندی عکس در تلگرام

آیکون قاب بندی عکس در تلگرام

آیکون قلم نقاشی: وقتی بر روی این آیکون می زنید، به منویی هدایت می ‌شوید که امکان نقاشی کشیدن روی عکس با انگشت تان فراهم می گردد. در این بخش امکان اضافه کردن متن بر روی آن عکس و اضافه کردن استیکر و ماسک بر روی عکس هم از طریق همین منو وجود دارد. اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید به مقاله چگونگی قرار استیکر روی عکس تلگرام مراجعه نمایید.

آیکون ویرایش (دو اسلایدر) اگر بخواهید عکس انتخاب شده خود را از نظر ظاهر آن ویرایش کنید، می توانید از این گزینه بهره ببرید. برای مثال می‌توانید کنتراست آن را افزایش یا کاهش داده یا شدت نمایش سایه ‌ها را در آن شخصی‌سازی نمایید.

آیکون ویرایش یا دو اسلایدر عکس در تلگرام

آیکون ویرایش یا دو اسلایدر عکس در تلگرام

چگونگی ویرایش پیام ارسال شده در تلگرام را مطالعه کنید.

  • پس اگر قصد دارید عکس مورد نظر را ویرایش کنید، باید آیکون ویرایش (دو اسلایدر) را لمس نمایید.
  • هر گزینه‌ ای که در زیر صفحه می باشد، مربوط به ویرایش خصوصیات خاصی از عکس می باشد. برای مثال اگر گزینه Exposure را انتخاب کنید، می توانید تغییرات مربوط به ویرایش نوردهی و پرتوگیری عکس را انجام دهید.
  • هر وقت بخواهید می توانید با قرار دادن انگشت خود بر روی اسلایدر نمایان شده و کشیدن آن به سمت راست و چپ به افزایش و کاهش شدت نور عکس اقدام کنید.
  • در نهایت وقتی به شرایط مناسب و مورد پسند خود در عکس رسیدید، باید آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و پایین صفحه را لمس کنید.
  • برای هر عکس به همین شیوه مشابه می توانید از گزینه‌ های ارائه شده استفاده کنید، شرایط مورد نظر خود برای هر کدام اعمال کنید. پس از تکمیل ویرایش عکس، باید گزینه DONE را لمس نمایید.
  • حال در آخر گزینه SEND را انتخاب کنید تا عکس ویرایش شده ارسال گردد.
آیکون کاهش و افزایش نور عکس در تلگرام

آیکون کاهش و افزایش نور عکس در تلگرام

پس همانطور که در مراحل بالا گفته شد، به همین راحتی از طریق خود اپلیکیشن تلگرام می‌توانید نسبت به ویرایش عکس ها و سپس ارسال آن‌ ها برای دوستان خود اقدام کنید. حتی می توانید هم برای عکس هایی که ارسال می‌کنید، توضیحی یا اصطلاحاً کپشن (Caption) اضافه نمایید که به این مورد در مقاله ای دیگر بصورت جداگانه می پردازیم.

مطالب مرتبط