ترفند شبکه های اجتماعی

شخصی سازی اعلان پیام های چت در تلگرام

شخصی سازی اعلان پیام های چت در تلگرام

یکی از امکاناتی که همواره همراه گوشی های تلفن همراه بوده، تغییر صدای زنگ و هشدار در گوشی های تلفن همراه، می باشد. در حال حاضر، اپلیکیشن های مختلف نیز به این قابلیت مجهز شده اند و هر کدام صدای نوتیفیکشن یا همان هشدار مخصوص به خود را ارائه می کنند. تلگرام این قابلیت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا تنظیمات اعلان متفاوتی را برای گفتگوهای انفرادی (چت ها) و گروهی در نظر بگیرید. در این مقاله در مورد چگونگی متمایز کردن اعلان پیام های گروه و چت ها در تلگرام صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ متمایز کردن اعلان پیام های گروه و چت ها در تلگرام

همانطور که می دانید در منوی تنظیمات اعلان های تلگرام دو بخش مختلف وجود دارد که به ترتیب Message notifications  و Group notifications نام دارند. بخش اول تنظیمات اعلان گفتگوهای فردی یا همان چت های معمولی تلگرام را در شامل می شود، ولی بخش دوم که با عنوان Group notifications معین شده است، امکان شخصی سازی اعلان گروه های تلگرام را ایجاد می ‌کند.

پس با در نظر گرفتن هر یک از تنظیمات خاص مورد نظر خود برای این دو بخش می توانید به متمایز کردن اعلان پیام های گروه و چت ها در تلگرام بپردازید. در این مقاله قرار است به آموزش چگونگی انجام این کار بپردازیم.

چگونگی شخصی سازی اعلان پیام های گروه و چت در تلگرام

در صورتی که می خواهید اعلان های تلگرام برای گفتگوهای فردی نسبت به گفتگوهای گروهی به شیوه متفاوتی ارائه گردد، باید به صورت زیر عمل کنید:

گزینه Notifications را لمس نمایید

گزینه Notifications را لمس نمایید

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • بر روی آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه تپ کنید تا منوی اصلی تلگرام برای شما باز شود.
  • در منوی نمایان شده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در بخش تنظیمات، گزینه Notifications and Sounds را انتخاب نمایید.

در صفحه‌ای که جلوی شما نمایان شده است دو بخش مختلف را می بینید که با نام های Message notifications  و Group notifications مشخص شده‌ اند و هر یک شامل تنظیماتی مربوط به خود هستند، که مشابه یکدیگر می باشند. بخش Message notifications در واقع بخش تنظیمات اعلان پیام های فردی یا چت های تلگرام است، اما بخش Group notifications مربوط به تنظیمات اعلان برای گفتگوهای گروهی تلگرام است.

عدم نمایش پیام جدید تلگرام روی صفحه گوشی را مطالعه کنید.

پس اگر تصمیم گرفته اید که در تنظیمات اعلان چت های تلگرام تغییری ایجاد نمایید باید در بخش Message notifications  تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید و در صورتی که می خواهید تغییر در اعلان گفتگوهای گروهی تلگرام ایجاد کنید، باید از بخش Group notifications استفاده نمایید. گزینه ‌هایی که در هر بخش به ایجاد شخصی سازی اعلان ها ارائه شده است، به صورت زیر می باشند:

گزینه یAlert : برای فعال یا غیر فعال کردن هشدار از این گزینه استفاده کنید.

گزینه یMessage Preview : اگر بخواهید بخشی از متن پیام در اعلان به نمایش دربیاید، می توانید این گزینه را فعال کنید.

گزینه یLED Color : اگر بخواهید رنگ چراغ LED اعلان را برای نوتیفیکیشن های تلگرام تغییر دهید، باید از این گزینه استفاده کنید.

رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

گزینه ی Vibrate: این گزینه مربوط به هشدار لرزشی می باشد.

گزینه یPopup Notifications : این گزینه مربوط به ارائه یا عدم ارائه اعلان پاپ آپ می باشد.

گزینه یSound : پیش از این در مقاله ای جداگانه به آموزش تغییر صدای هشدار تلگرام پرداخته ایم. بنابراین از طریق این گزینه می‌توانید صدای هشدار تلگرام را برای گفتگوهای گروهی یا انفرادی شخصی سازی نمایید.

گزینه ی  Priority: این گزینه مربوط به تعیین اولویت یا ضریب اهمیت می‌ باشد.

همانطور که متوجه شدید، با استفاده از گزینه های بالا به راحتی می‌توانید بین نوتیفیکیشن های چت ها و گروه های تلگرام تمایز ایجاد نمایید. برای مثال می‌ توانید در بخش Message notifications گزینه LED Color را لمس و چراغ اعلان تلگرام برای گفتگوهای فردی را به رنگ قرمز یا هر رنگ دیگری را انتخاب کنید. بعد از آن، همین کار را در بخش Group notifications تکرار کرده و برای این بخش رنگ آبی را انتخاب کنید. به این صورت هر زمان که چراغ LED دستگاه تان شروع به چشمک زدن با رنگ آبی کرد، می‌دانید که یک پیام از گروه های تلگرام دریافت نموده ‎اید و اگر در سمت مقابل اگر این چراغ قرمز رنگ بود، می ‌دانید که یک پیام جدید در پنجره گفتگوی انفرادی برای شما ارسال شده است.

مطالب مرتبط