ترفند شبکه های اجتماعی

نصب همزمان دو تلگرام در یک گوشی

نصب همزمان دو تلگرام در یک گوشی

عناوین این مقاله

بسیاری از کاربران به دلیل شرایط کاری یا به هر دلیلی مایلند دو تلگرام بر روی گوشی خود داشته باشند. این در اصل به این معنی ست که فرد دو اکانت تلگرام فعال در یک گوشی داشته باشد. ما در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا این امر، امکان پذیر است؟ و اگر ممکن است چگونه می توانیم دو تلگرام با دو اکانت فعال در یک گوشی داشته باشیم و فرقی نمی کند که این گوشی اندروید باشد و یا iOS.

نصب همزمان دو تلگرام در یک گوشی

همانطور که در بالا گفتیم می خواهیم بدانیم اصلا این کار یعنی نصب دو تلگرام بر روی یک گوشی امکان دارد و اگر پاسخ آری می باشد. چگونه و چه کاری باید انجام داد؟ اگر شما هم بی صبرانه منتظر پاسخ این سوالات هستید، با ما خواندن توضیحات بیشتر همراه باشید.

در ابتدا به شما بگوییم بله. امکان نصب دو تلگرام بر روی یک گوشی به طور همزمان وجود دارد و برای این کار، دو روش اصلی وجود خواهد داشت:

راه اول:

استفاده از اپ های پیام رسان مشابه تلگرام

زمانی که این اپلیکیشن طراحی گردید، بصورت اوپن سورس (Open Source)یا متن باز اجرا شده است و این موضوع باعث شده که اپ های مشابه زیادی مانند آن حتی با قابلیت های بیشتر بوجود آیند. در حال حاضر اپ هایی مانند موبوگرام، آیدیگرام، پلاس و ….. نمونه هایی از اپلیکیشن های غیر رسمی تلگرام هستند. پس اگر بخواهید دو اکانت فعال در گوشی داشته باشید، می توانید یک اکانت خود را با تلگرام فعال نموده و دیگری را با یکی از اپلیکیشن های مشابه گفته شده اجرا کنید. در اینجا دو تلگرام نصب نکرده اید ولی دو اکانت فعال بر روی گوشی خود دارید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر در گوشی اندروید خود می خواهید دو اکانت داشته باشید، بهتر است از اپلیکیشن موبوگرام یا تلگرام پلاس استفاده نمایید و در گوشی های با سیستم عامل iOS، اپلیکیشن های تله گرام و لوپی (Loopy) نسبت به بقیه ترجیح داده می شوند. اگر هم به امنیت این نوع اپلیکیشن ها اطمینان ندارید، حتما مقالاتی در مورد آنها را مطالعه کرده و بعد تصمیم بگیرد که از کدام اپ مشابه استفاده کنید. پس راه اول فعال کردن دو اکانت تلگرام بر روی یک گوشی، استفاده از اپلیکیشن های مشابه تلگرام است.

راه دوم

به کاربردن اپلیکیشن های کپی کننده برنامه

برای گوشی های اندروید، راه دیگری که وجود دارد، استفاده از برنامه های کپی کننده است. که با این کار می توانید دو تلگرام را بر روی گوشی خود نصب کنید. کار این برنامه بدین صورت است که هر اپلیکیشنی مانند تلگرام، واتس اپ، حتی بازی هایی را که بخواهید می توانید از آن کپی تهیه کرده و آن را مجدداً در گوشی خود نصب کنید. تا باین کار شما دو نسخه ی مجزا از آن برنامه در گوشی خود داشته و هر کدام را که بخواهید با اکانت مورد دلخواه تان اجرا می کنید.

راه حل دوم، را فقط می توان در دستگاه های اندروید اجرا کرد و متاسفانه در سیستم عامل های iOS امکان نصب آنها وجود ندارد. اگر تصمیم به استفاده از راه دوم را گرفته اید، چند برنامه را جهت این کار، می توان معرفی کردکه با آنها دو تلگرام و یا حتی بیشتر بر گوشی نصب می شود، ولی از بین آنها دو برنامه ی Parallel Space و App Cloner از بقیه بهتر بوده و کیفیت آنها بسیار بالاتر است و بین کاربران طرفداران بیشتری دارد. بسیاری از کاربران از این برنامه برای کپی از بازی های مهمی همچون کلش اف کلنز استفاده می کنند. در ادامه مقاله می خواهیم به نحوه کار کردن با این برنامه و نحوه ی نصب آن صحبت کنیم.

چگونگی نصب دو تلگرام همزمان در یک گوشی اندرویدی با برنامه App Cloner

اگر می خواهید از این برنامه استفاده کنید، باید به شما بگوییم کار کردن با این برنامه، به هیچ عنوان مشکل نیست و کار بسیار راحتی است، کافی ست توضیحات گفته شده را با دقت پیاده کرده و با کپی کردن برنامه مورد نظرتان دو اکانت اختصاصی بر روی گوشی خود داشته باشید. برای کار کردن با این برنامه به صورت زیر عمل کنید:

blank

ابتدا جدیدترین نسخه ی اپلیکیشن App Cloner را در گوگل پلی استور، دانلود کرده و نصب نمایید. فقط نکته ای که نباید فراموش کنید که این برنامه در گوشی های اندروید نصب می شود. حالا در گوشی اندروید خود آن را اجرا کنید، همانطور که در تصویر بالا می بینید، به محض اجرا لیستی از اپلیکیشن هایی که شما در گوشی خود دارید، در صفحه ی آن نمایان می گردد. در لیست مقابل خود، برنامه ی مورد نظرتان را انتخاب کنید، چون در اینجا هدف ما کپی گرفتن از اپ تلگرام می باشد، پس بر روی تلگرام می زنیم.

blank

وقتی برنامه ی تلگرام را انتخاب می کنید، نوبت تنظیم آن است. درابتدا در فیلد اولی که مشاهده می کنید اسم مورد نظر خود را برای نسخه کپی شده، تایپ کنید. مثلاً می توانید نام آن را تلگرام 2 قرار دهید و در فیلد بعدی که Clone Number می باشد، هر تعدادی که می خواهید از این برنامه کپی کنید، را وارد نمایید. فرض کنید شما می خواهید سه تلگرام داشته باشید، در اینجا عدد 2 را وارد می کنید که با تلگرام خودتان، مجموعاً 3 تلگرام داشته باشید. ولی ما عدد یک را انتخاب می کنیم. حالا باید تنظیمات مربوط به آیکون نسخه های کپی یا کلون برنامه را انجام داده و می‌توانید با انتخاب گزینه Flip icon، آیکون نسخه کپی برنامه را به صورت آینه وار ایجاد نمایید و با تغییر گزینه Change icon Color رنگ آیکون آن را تغییر بدهید. گزینه هایی که در قسمت Other Options  وجود دارند، برای تنظیمات نسخه کلون برنامه می باشند که بهتر است آن ها را به حالت پیش فرض نگه دارید.

آموزش نصب همزمان چند تلگرام در کامپیوتر را مشاهده کنید.

blank

وقتی تنظیمات مورد نظرتان را تایید کردید و آیکون تیک، پیغام فوق نمایان شد، گزینه تایید یا همان OK را بزنید.

blank

وقت آن رسیده که به منوی اپلیکیشن های گوشی خود بروید، و ببینید که تلگرام دارای دو آیکون مختلف می باشد و به نوعی دو نسخه از آن در گوشی شما وجود دارد. با لمس هر یک از آیکون ها، تلگرام به صورت مجزا و کاملا انحصاری اجرا خواهد می شود. حالا شما می‌توانید در هر تلگرام یک اکانت مجزا را فعال کرده و به صورت همزمان از چند اکانت تلگرام در گوشی خود استفاده نمایید. بنابراین اپلیکیشن App Cloner یکی از بهترین روش های نصب دو تلگرام در یک گوشی را برای دستگاه های اندروید ارائه کرده است.

حرف آخر

هدف ما در این مقاله آموزش چگونگی نصب همزمان دو تلگرام با دو اکانت مجزا در یک گوشی بود. همانطور که گفتیم دو راه برای این کار وجود دارد یکی استفاده از اپلیکیشن های مشابه تلگرام و دیگری استفاده از برنامه کپی کننده ی App Cloner بود که اولی در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS، قابل اجراست و راه دوم فقط برای دستگاه های اندروید پیاده می شود.

 

سوالات متداول- نصب همزمان دو تلگرام در یک گوشی

1- آیا می توانم روی یک گوشی، دو اکانت تلگرام داشته باشم؟

برنامه اندروید قبلاً از چندین تم پشتیبانی می کرد، از اندروید 4.7 به بعد امکان استفاده از چندین اکانت تلگرام روی یک گوشی وجود دارد. می توانید حداکثر سه حساب با شماره تلفن های مختلف به برنامه تلگرام خود اضافه کنید و سپس به سرعت از منوی کناری بین آنها جابجا شوید.

2-چگونه از چندین اکانت تلگرام روی گوشی اندرویدم استفاده کنم؟

برای استفاده از چندین اکانت در تلگرام روی گوشی اندرویدتان، برنامه تلگرام را باز کنید، در بالا گوشه چپ، روی آیکن سه خط افقی ضربه بزنید، سپس روی گزینه add account ضربه بزنید. شماره تلفن جدید خود را وارد کنید و روی علامت تیک در بالا گوشه راست ضربه بزنید. اکنون تلگرام با خط شما تماس می گیرد و یک کد تایید به شما اعلام می کند، کد را وارد کنید و روی تیک بالا سمت راست ضربه بزنید، اکنون با دوستان خود چت کنید.

3- چگونه می توانم اکانت دوم تلگرامم را باز کنم؟

به محض اینکه با شماره تلفن تان وارد تلگرام شدید، به منو تنظیمات برویدو روی نام خود ضربه بزنید. روی گزینه اضافه کردن اکانت ضربه بزنید و شماره جدید خود را وارد کرده روی گزینه Next ضربه بزنید. اکنون تلگرام به شما یک کد تایید از طریق اس ام اس ارسال می کند که می توانید از آن برای شماره دوم خود استفاده کنید.

4- آیا می توانم برنامه تلگرام را در گوشی اندرویدم دو نسخه ای کنم؟

کاربران تلگرام امکان افزودن رمز ورود اضافی به فرآیند را دارند ، اما به ندرت پیش می آید که کاربر چنین کاری انجام دهد. در نتیجه ، هرکسی که شبکه های شرکت تلفن را کنترل کند می تواند به طور موثر اکثر حساب های تلگرام را کلون کند.

5- آیا می توانم از دو اکانت تلگرام دسکتاپ استفاده کنم؟

برنامه تلگرام رسمی را روی کامپیوتر خود نصب کنید و سپس به setting>>Edit>>add account بروید. برای ورود به سیستم از شماره تلفن جدید خود استفاده کنید. با این روش می توانید اکانت دیگری را به تلگرام خود اضافه کنید. اما همزمان فقط می توانید از یک اکانت استفاده کنید.

6- آیا همزمان می توانم از تلگرام رسمی و غیر رسمی روی یک گوشی استفاده کنم؟

تلگرام رسمی به صورت اوپن سورس (Open Source)یا متن باز اجرا شده است و این موضوع باعث شده که اپ های مشابه و غیر رسمی زیادی مانند آن حتی با قابلیت های بیشتر ساخته شوند. از اپ های غیر رسمی تلگرام می توان به موبوگرام، آیدیگرام، نسخه پلاس و تلگرام طلایی، ایکس و غیره اشاره کرد. بنابراین این امکان وجود دارد که اگر بخواهید روی یک گوشی دو اکانت تلگرام داشته باشید می توانید یکی را با تلگرام رسمی و دیگری را با غیر رسمی فعال کنید.

7- آیا می توانم از اپ های کلون و یا کپی کننده استفاده کنم و همزمان دو اکانت تلگرام روی یک گوشی داشته باشم؟

بله با استفاده از برنامه های کلون و یا اپ هایی که برنامه ها را دو نسخه ای می کنند می توانید روی یک گوشی دو اکانت تلگرام داشته باشید. یکی از برنامه های شخص ثالث کپی کننده را روی گوشی خود نصب کنید و طبق دستورات پیش بروید و اکانت دوم تلگرام خود را نیز فعال کنید.

8- آیا می توانم روی گوشی آیفونم برنامه اپ کلونر را نصب کنم و همزمان دو تلگرام داشته باشم؟

جواب صریح، خیر است. چرا که در گوشی های iOS امکان نصب و استفاده از برنامه های کلون وجود ندارد و نمی توانید از یک برنامه مثل تلگرام دو اکانت داشته باشید.

9- آیا استفاده همزمان از دو تلگرام در یک گوشی سیف و بی خطر است؟

بله کاملاً بی خطر است. امنیت و حریم خصوصی در تلگرام به شدت رعایت می شود و اصلی ترین سیاست این برنامه حفظ حریم خصوصی افراد است. بنابراین در استفاده همزمان از دو اکانت تلگرام روی یک گوشی جای هیچ نگرانی نیست.

10- استفاده همزمان از دو اکانت تلگرام در یک گوشی چه مزیت هایی دارد؟

استفاده از این ترفند از مزیت هایی برخوردار است:
– نیازی به خروج از حساب تلگرام اصلی نیست.
– دوستان و اعضای خانواده می توانند از همان دستگاه موبایل برای ورود به تلگرام خود استفاده کنند.
– می تواند برای اکانت هایی که فعال است نتیفیکیشن ارسال شود.
– تاخیر در ارسال پیام ها وجود ندارد و روی سرعت موبایل تاثیری ندارد. و خیلی های دیگر.

مطالب مرتبط