رپورتاژ آگهی

چه عواملی قیمت زیرو کلاینت را تعیین می‌کند؟

چه عواملی قیمت زیرو کلاینت را تعیین می‌کند؟

هنگام جستجوی یک کامپیوتر مناسب، ممکن است با عبارت زیرو کلاینت مواجه شوید اما زیرو کلاینت چیست و چه مزایایی دارد؟ چه عواملی قیمت آن را تعیین می‌کند؟ در این مقاله قصد داریم به تمام سوالاتی که هنگام خرید زیرو کلاینت اهمیت دارند پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

زیرو کلاینت چیست؟

زیرو کلاینت یا ترجمه عجیب آن؛ دستگاه مشتری صفر! به سیستمی اطلاق می‌شود که عملکرد آن کاملاً به وجود یک سرور بستگی دارد. زیرو کلاینت ها اغلب در محیط‌های دسکتاپ مجازی استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها هیچ منبع حافظه ای نظیر هارد دیسک ندارند و اطلاعات آنها فقط به در دسترس بودن سرور وابسته است.

از نظر فیزیکی، Zero Client شبیه به یک جعبه جمع و جور، کوچک و ساده است که لوازم جانبی مانند صفحه کلید و ماوس به آن متصل می‌شود. همچنین برخی از این سخت افزارها به گونه ای طراحی شده‌اند که می‌توان همزمان یک یا چند نمایشگر را به آنها متصل کرد. زیرو کلاینت با یک کابل یا به صورت بی سیم با سرور خود ارتباط برقرار می‌کند و به طور کلی تمام نیازهای آن؛ یک اتصال شبکه و یک منبع تغذیه است.

زیرو کلاینت دارای مجموعه ای از ویژگی های استاندارد است که از نیاز کاربران پشتیبانی می‌کند. این دستگاه‌ها دراصل برای دسترسی به راهکارهای دسکتاپ مجازی در شرکت‌ها طراحی شده‌اند. جایگزین شدن مجازی سازی با رایانه‌های شخصی یک راه حل معقول و کارآمد برای اکثر شرکت‌ها است که مزایای قابل توجهی به همراه دارد. در ادامه به این مزایا اشاره می‌کنیم.

مزایای زیرو کلاینت چیست؟

زیرو کلاینت یک فناوری محبوب به ویژه برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ است. مدیران IT به خاطر دلایل و مزایای مختلفی از آنها استفاده می‌کنند که در ادامه مهم‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم:

مدیریت ساده سیستم‌ها

وابستگی به سرور در این دستگاه‌ها باعث شده تا به مدیریت و به‌روزرسانی هر کدام از کامپیوترها نیازی نباشد؛ بلکه به راحتی می‌توان همه دستگاه‌ها را از طریق سرور مدیریت کرد.

به طور مثال، اگر به‌روزرسانی جدیدی برای یک نرم افزار منتشر شده باشد به جای دانلود و بروزرسانی آن در هر رایانه، می‌توانید به سادگی آن را روی سرور خود نصب کرده و سپس برای همه زیرو کلاینت ها منتشر کنید. همچنین پشتیبان‌گیری، تنظیمات امنیتی و استقرار برنامه‌ها نیز از طریق سرور انجام می‌شود.

مدیریت ساده سیستم‌ها

مدیریت ساده سیستم‌ها

کاهش هزینه ها

بهره برداری از فناوری زیرو کلاینت در شرکت‌ها نسبتاً اقتصادی‌تر از سایر روش‌های موجود است. زمان راه اندازی سریع و کارآمد، سخت افزارهای ارزان‌تر، مصرف انرژی کم‌تر و کاهش هزینه‌های نگهداری از جمله مواردی هستند که این دستگاه‌ها را نسبت به انواع کامپیوتر، از جمله آل این وان و لپ تاپ به صرفه تر می‌کند.

امنیت بیشتر

زیرو کلاینت برای ایمن‌سازی سیستم‌ها در برابر حملات سایبری بسیار کارآمد است. در واقع از آنجایی که امنیت آنها به صورت مرکزی از طریق یک سرور مدیریت می‌شود؛ بنابراین بعید است که توسط ویروس یا نفوذ به شبکه در معرض خطر قرار بگیرد.

مواردی که در قیمت زیرو کلاینت تاثیر می‌گذارد

به طور کلی اگر می‌خواهید در هزینه سیستم IT خود صرفه جویی کنید، یکی از راه‌های انجام این کار، خرید زیرو کلاینت است که قیمت پایین تری نسبت به کامپیوترهای رومیزی دارد اما این بدان معنا نیست که شما باید به مدل‌های ارزان، قدیمی یا بی کیفیت بسنده کنید.

در واقع پیدا کردن و خرید یک دستگاه زیرو کلاینت با کیفیت بالا که از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد بهترین راهکار است. در این بخش به مواردی که روی قیمت زیرو کلاینت ها تاثیر می‌گذارد می‌پردازیم.

ابعاد زیرو کلاینت

ابعاد این دستگاه‌‌ها بسیار متنوع است و بر اساس کاربردی که در صنایع و محیط‌های تجاری یا آموزشی دارد می تواند در سایزهای کوچک، متوسط، بزرگ و اینترپرایز تولید شود که هر کدام قیمت متفاوتی خواهند داشت.

ابعاد زیرو کلاینت

ابعاد زیرو کلاینت

برند زیرو کلاینت

در حال حاضر کمپانی‌های زیادی زیرو کلاینت ها را به بازار عرضه کرده‌اند که بهترین آنها شامل ایسوس، اچ پی، دل، سنترم، تسکو و سامسونگ است. برندهای برتر قطعا کیفیت و قیمت بالاتری دارند اما باز هم می‌توان یک دستگاه مناسب با قیمت نسبتا پایین در میان آنها پیدا کرد.

مدل زیرو کلاینت

همانند تکنولوژی‌های دیگر، تنوع مدل در این نوع سخت افزارها نیز بسیار زیاد است که روی قیمت آنها تاثیر می‌گذارد. در واقع هر کدام از برندهای معروف، زیرو کلاینت ها را در چندین مدل به بازار عرضه کرده‌اند.

شایان ذکر است مدل‌ها بر اساس پروتکلی که پشتیبانی می‌کنند نظیر ICA، PCO/IP، RDP قیمت متفاوتی دارند. معمولا باکیفیت ترین دستگاه‌های موجود در بازار دارای ویژگی مولتی پروتکل هستند.

پردازنده (CPU) زیرو کلاینت

پردازنده زیرو کلاینت ها و تین کلاینت ها می‌تواند از نوع intel، Atom، AMD و غیره باشد که جزئیات عملکرد و قیمت هر کدام از آنها متفاوت است.

حافظه داخلی و RAM

برخی از زیرو کلاینت ها و تین کلاینت ها ممکن است از حافظه داخلی و رم برخوردار باشند و برخی دیگر نه؛ همچنین میزان حافظه رم می‌تواند در آنها تغییر کند، مثلا رم 1گیگ، 2 گیگ و غیره که این ویژگی نیز روی قیمت دستگاه تاثیر می‌گذارد.

تعداد نمایشگر قابل پشتیبانی زیرو کلاینت

برخی از مدل‌ها از یک یا دو نمایشگر پشتیبانی می‌کنند؛ در حالی که برخی دیگر می‌توانند به طور همزمان از چهار نمایشگر پشتیبانی کنند. البته این یک آپشن است و کاملا به نیازهای شرکت شما بستگی دارد.

کیفیت تصویر و ویدئو زیرو کلاینت

یکی دیگر از ویژگی‌های تاثیرگذار روی قیمت زیرو کلاینت ها، کیفیت قابل پخش تصویر و ویدئو در آنها است. مثلا ممکن است فیلم و تصاویر را با کیفیت HD یا با کیفیت 4K پخش ‌کنند.

تعداد و نوع پورت‌ها زیرو کلاینت

انواع مدل‌های زیروکلاینت، دارای تعداد و نوع پورت‌های متفاوتی هستند. پورت‌های DVI،WIFI ،HDMI ،Mic ،Audio و همینطور پورت برای قفل سخت افزاری فقط برخی از آنها به شمار می‌روند. بنابراین هنگام خرید زیرو کلاینت به تعداد و نوع پورت دستگاه نیز توجه نمایید.

تعداد و نوع پورت‌های زیرو کلاینت

تعداد و نوع پورت‌های زیرو کلاینت

زیرو کلاینت را از کجا بخریم؟

همانطور که گفته شد، استفاده از فناوری زیرو کلاینت راهی آسان و اقتصادی برای کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری، کاهش مصرف برق و افزایش امنیت سایبری در شرکت‌ها است.

شما می‌توانید با یک سرچ ساده در گوگل انواع مدل‌های زیرو کلاینت را ببینید و آنها را از لحاظ قیمت و قابلیت‌هایی که دارند بررسی کنید. مطمئنا خرید اینترنتی این کالا در زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد.

اگر می‌خواهید از تمام مزایای این دستگاه ها برخوردار شوید، باید بهترین برند زیرو کلاینت را در بازار پیدا کنید. به عبارت دیگر، اگر به دنبال یک تجربه دسکتاپ عالی هستید توصیه می‌کنیم حتما برندهای معروف و معتبر این دستگاه را تهیه نمایید.

فروشگاه تین سیس در حال حاضر بهترین برندهای زیرو کلاینت را به صورت اینترنتی و با قیمت ویژه به فروش می‌رساند. خرید این دستگاه با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه ای مثل تین سیس توصیه می‌شود.

سخن پایانی

اگر هنوز در مورد انتخاب این فناوری مطمئن نیستید، حتما با مشاوران تین سیس تماس بگیرید. ما با ارزیابی تمام نیازهای فنی شما؛ تعیین می‌کنیم که چه نوع زیرو کلاینتی با چه قیمتی برای موفقیت شرکت شما مناسب‌تر است.

شما همچنین می‌توانید محصولات دیگری نظیر مینی پی سی ها، لوازم جانبی و قطعات کامپیوتر را از بهترین برندهای موجود در بازار در تین سیس پیدا کنید. پس همین الان وارد این فروشگاه شده و محصول مورد نظر خود را با تخفیف ویژه خریداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *