ترفند شبکه های اجتماعی

پاک کردن مخاطب در بلاک لیست تلگرام

پاک کردن مخاطب در بلاک لیست

پاک کردن مخاطب در بلاک لیست تلگرام در این مقاله به صورت تصویری و کامل بررسی می شود.

چگونه می توان مخاطبی را در بلاک لیست حذف کرد و سوال دوم این است که نحوه ی پاک کردن فردی در لیست مخاطبین مان برای همیشه چگونه است؟ و سوال آخر، چگونه می توان لیست بلاک را در تلگرام حذف و پاک نمود؟

برای پاسخ به سوالات بالا به صورت کامل به آموزش ما در این مورد توجه کنید. گاهی اوقات کاربری اعلام می کند که شماره ای را در لیست مخاطبین گوشی خود، حذف کرده است ولی در لیست تلگرام همچنان موجود است و این به این دلیل است که وقتی مخاطبی را در لیست مخاطبین گوشی خود حذف می کنید، حتما باید از لیست مخاطبین تلگرام نیز حذف شود و پاک کردن اسم فرد در بین مخاطبین گوشی به تلگرام مربوط نمی شود و مجددا باید به تلگرام وارد شوید و از مخاطبین آنجا هم نام او را پیدا کرده و حذف کنید.

پاک کردن مخاطب در بلاک لیست تلگرام

برای حذف دائمی مخاطبی در تلگرام باید ایتدا از گوشی حذف شود و بعد از آن به منوی تلگرام وارد شده و به لیست مخاطبین تلگرام رفته ، نام فرد را پیدا کنید و وقتی صفحه ی گفتگوی او باز شد، بر روی نام او در بالای صفحه ضربه بزنید. و حالا سه نقطه را لمس کنید و با زدن بر روی گزینه ی Delete contact برای همیشه از تلگرام شما حذف می گردد، بعد از آن چت او را هم پاک کنید تا کاملا از گوشی شما حذف شود، و اگر او را بلاک هم کرده باشید، هیچ وقت آن اکانت را بر روی تلگرام خود نمی بینید، مگر اینکه مجددا نام او را ذخیره کنید.

پاک کردن مخاطب در بلاک لیست تلگرام

قابل ذکر است در صورتی که تمایل به حذف گروهی از مخاطبین را دارید، امکان حذف دست جمعی مخاطبین وجود ندارد و باید کاری را که در بالا گفتیم برای هر فرد انجام دهید. قابلیت حذف گروهی در موبوگرام وجود دارد.

نحوه ی بلاک کردن در تلگرام را مطالعه کنید.

پاک کردن فرد بلاک شده در بلاک لیست تلگرام

اگر فردی را ریپورت کرده اید و الان خواهان حذف او از لیست بلاک می باشید و دوست دارد او از این لیست پاک شود موارد زیر را به ترتیب انجام دهید، فقط اگر نامش را از بلاک لیست پاک کردید، او دیگر توسط شما بلاک نیست و مجددا می تواند برای شما پیام ارسال کند.

ابتدا به تلگرام خود وارد شده به بخش  Settings رفته و سپس بر روی گزینه ی Privacy and Security بزنید و در بخش بالایی Blocked Users را انتخاب نمایید تا لیست افرادی که شما، بلاک کرده اید، نمایان شود. اگر تمایل به حذف هر فردی را در این لیست دارید، آن فرد را انتخاب کرده و چند ثانیه انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، و در صفحه ای که جلوی شماست بر روی  Unblock بزنید، حالا شخص مورد نظر از این لیست حذف خواهد شد.

blank

وقتی فردی را از بلاک در می آوریم برای او پیامی ارسال نمی شود که او متوجه این کار شما شود، و فقط در حالتی که در حال چک کردن اسم افراد در لیست مخاطبین خود باشد و عکس شما را ببیند متوجه خارج شدنش از بلاک توسط شما می شود.

سوالات متداول در مورد پاک کردن مخاطب در بلاک لیست تلگرام

1- اگر یک مخاطب را از تلگرام پاک کنم چه اتفاقی می افتد؟

وقتی یکی از مخاطبان خود را از روی تلگرام حذف می کنید، تنها از برنامه تلگرام شما پاک می شود ولی هنوز در دفترچه تلفن گوشی شما قرار دارد. به طوریکه هر وقت بخواهید می توانید با او ارتباط برقرار کنید.

2- آیا پاک کردن مخاطب همان بلاک کردن است؟

حذف یک مخاطب و یا گفتگو روی برقراری ارتباط با آن مخاطب تاثیر نمی گذارد. اما با بلاک کردن یک مخاطب امکان برقراری ارتباط از دو طرف سلب می شود مگر اینکه آنبلاک شود.

3- وقتی کسی در تلگرام بلاک می شود، پروفایل او چطور دیده می شود؟

وقتی کسی را در تلگرام بلاک می کنید، 1) تصویر پروفایل آن شخص دیگر برای شما قابل روئت نیست. 2) پیام های شما همیشه تنها با یک تیک دیده می شود و هرگز دو تیک نمی شود، 3) آخرین زمان آنلاین بودن او را زمانی خیلی طولانی (last seen is a long time ago) خواهید دید.

4- چگونه می توانم شخصی را از لیست بلاک تلگرام حذف کنم؟

در تلگرام می توانید اطلاعات تماس مخاطب را ویرایش کنید، او را بلاک کنید یا اطلاعات را به اشتراک بگذارید. اگر کاری که می خواهید انجام دهید حذف مخاطب از لیست بلاک تلگرام است، بر روی آخرین گزینه، «delete» کلیک کنید. سپس برنامه تلگرام شما از شما می پرسد که آیا مطمئن هستید که می خواهید این مخاطب را از تلگرام پاک کنید. روی دکمه OK ضربه بزنید، مخاطب شما حذف خواهد شد.

5- اگر مخاطبی را از روی گوشی حذف کنم آیا این شماره هنوز بلاک باقی می ماند؟

اگر مخاطبی را قبلاً بلاک کرده باشید و اکنون از روی دفترچه تلفن گوشی خود پاک کنید، آن شخص هنوز بلاک است و اگر بازهم شماره او را در دفترچهتلفن وارد کنید، آنبلاک نمی شود.

6- چگونه می توانم تمام مخاطبین را از روی تلگرام حذف کنم؟

هیچ روشی برای پاک کردن چندین و یا تمام مخاطبین از روی تلگرام وجود ندارد، بلکه باید آنها را یکی یکی پاک کنید. ابتدا باید مخاطب را از دفترچه یا برنامه مخاطبین گوشی خود حذف کنید. اگر این کار نکنید، حتی اگر مخاطبین را از برنامه تلگرام حذف کرده باشید، دوباره ظاهر خواهند شد.

7- چگونه می توانم شماره تلفنم را از تلگرام حذف کنم؟

برای انجام این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه تلگرام را باز کنید و روی قسمت تنظیمات در پایین گوشه راست ضربه بزنید.
  • روی گزینه Privacy and Security (امنیت وحریم خصوصی) ضربه بزنید.
  • روی گزینه Phone number (شماره تلفن) ضربه بزنید.
  • روی گزینه My Contacts (مخاطبین شما شماره تلفن شما را می بینند) و یا روی Nobody (هیچ کس شماره تلفن شما را نخواهد دید) ضربه بزنید.

8- اگر شخصی را از بلاک خارج کنم آیا او متوجه می شود؟

وقتی فردی را از بلاک در می آوریم برای او پیامی ارسال نمی شود که او متوجه این کار شما شود، و فقط در حالتی که در حال چک کردن اسم افراد در لیست مخاطبین خود باشد و عکس شما را ببیند متوجه خارج شدنش از بلاک توسط شما می شود

9- چگونه مخاطب بلاک شده را از بلاک لیست تلگرام پاک کنم؟

اگر فردی را ریپورت کرده اید و الان می خواهید او را از لیست بلاک پاک کنید به صورت زیر عمل کنید: به تلگرام خود وارد شده به بخش تنظیمات بروید و سپس بر روی گزینه ی Privacy and Security بزنید و در بخش بالایی Blocked Users را انتخاب نمایید تا لیست افرادی که شما، بلاک کرده اید، نمایان شود. فرد مورد نظر خود را انتخاب کنید و چند ثانیه انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، در آخر در صفحه ای که ظاهر می شود بر روی Unblock ضربه بزنید.

10- دیلیت اکانت در تلگرام چیست؟

اکانت دیلیت شده در تلگرام نام پروفایل و یا نام اکانت کاربر تلگرام نیست. اکانت حذف شده به این معنی است که کاربر برای بیش از 6 ماه و یا یک سال فعال نیست و یا این حساب توسط کاربر غیر فعال شده است.

11- از کجا بفهمم که در تلگرام بلاک شده ام؟

وقتی در تلگرام بلاک شوید، نمی توانید هیچ پیامی دریافت کنید. وقتی مخاطب در تلگرام بلاک می شود، پیام های ارسال شده، دیگر به دست آنها نخواهد رسید.

مطالب مرتبط

8 thoughts on “پاک کردن مخاطب در بلاک لیست تلگرام

  1. blank پریناز محمدزاده گفت:

    سلام خسته نباشید.من چند وقت پیش با ی نفر دگ اکانت مشترک باز کردیم و مخاطب های من برای اون ظاهر شد و منم چند مدت بعد لوگ ات زدم و درومدم.ولی ظاهرا طرف هنوز مخاطب هامو میبینه و منم نمیدونم از کجا پاک کنم که نبینه لطفا راهنمایی کنید

    1. blank دهقان گفت:

      با سلام و احترام. در تلگرام، اگر شما اکانت خود را با یک نفر دیگر به اشتراک گذاشته باشید، مخاطبین شما برای آن فرد قابل مشاهده خواهند بود. اگر شما از اکانت خود خارج شوید، این فرد همچنان می‌تواند مخاطبین شما را ببیند.

      برای حل این مشکل، شما باید اکانت تلگرام خود را حذف کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

      ابتدا باید اکانت خود را حذف کنید تا با این کار تمامی مخاطبان فعلی حذف شوند.
      سپس از تلگرام کاملا خارج شوید.
      در مرحله بعدی شما نیاز به یک برنامه جانبی دارید، نرم افزار AppOps.
      برنامه را دانلود و سپس اجرا کنید.
      گزینه Luunch Stock AppOps را بزنید و از لیست برنامه‌هایی که پیش روی شما قرار دارد، تلگرام را انتخاب کنید.
      در این مرحله باید Read Contacts و Modify Contacts را غیر فعال کنید.
      حالا می توانید دوباره اکانت تلگرام بسازید و خیال تان از بابت دسترسی مخاطبین به شماره شما راحت باشد و در واقع یک اکانت تلگرام بدون دسترسی به مخاطبان داشته باشید.

  2. blank شبنم گفت:

    سلام من تو تلگرام یه سری کانال ها و ربات ها رو مسدود کردم میشه کاری کرد که تو حالت مسدود بمونه ولی از تلگرامم پاک بشه؟ چون اگه از مسدودی در بیارم دوباره پیام ارسال میشه ولی نمیخوام تو تلگرامم لیست مسدود سازیم معلوم باشه ممنون میشم راهنماییم کنین 🙏

    1. blank دهقان گفت:

      سلام! بر اساس جستجوهای انجام شده، به نظر نمی‌رسد راهی وجود داشته باشد که کانال‌ها و ربات‌های مسدود شده را از لیست مسدودیت حذف کنید. همانطور که خودتان گفتید، اگر کانال یا رباتی را از مسدودیت خارج کنید، آن‌ها مجدداً قادر به ارسال پیام خواهند بود.

  3. blank زهرا گفت:

    سلام وقتی کسی رو در تلگرام بلاک می کنیم و اون شخص شماره ی ما رو نداره و برای بار اول پیام فرستادیم و بلافاصله پاک کردیم و بعد بلاک کردیم آیا اون میتونه شماره ی ما رو ببینه؟

    1. blank دهقان گفت:

      طبق توضیح شما به نظر می رسد که اون نمی تواند شماره ی شما رو ببینه. زیرا وقتی شما پیام را پاک می کنید، آن پیام از چت های هر دو طرف حذف می شود و فقط گزینه “پیام حذف شده” نشان داده می شود. وقتی شما شخص را بلاک می کنید، اون دیگر نمی تواند با شما تماس بگیرد یا پروفایل شما را ببیند. پس احتمال زیاد اون نمی داند که شماره ی شما چه است.

  4. blank مریم گفت:

    میخواستم بپرسم که من مثلا نمیخوام اسم کسایی که در بلک لیست هستن را ان بلاک کنم. میخوام کلا پاک بشن و تو لیست نباشن. باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام. می تونید شماره شون رو از تو لیست مخاطبین تلگرامتون پاک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *