ترفند شبکه های اجتماعی

ویژگی های حساب بیزینس اینستاگرام

استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام

در سال های گذشته، تقریبا سال 2016، قابلیتی به اینستاگرام افزوده شد، این قابلیت بیزینس پروفایل  (Business Profile) می باشد که امکانات جدیدی را برای مدیران صفحات تجاری و کسب و کار به ارمغان می آورد و می توانستند استفاده های خیلی خوبی در جهت کسب و کار از آن داشته باشند. به همین دلیل با استقبال بالایی مواجه شد.

در صورتی که در اینستاگرام صفحه ای مربوط به کسب و کار خود را دارید و هنوز صفحه ی خود را به صفحه ای تجاری تبدیل نکرده اید، باید این مقاله مطالعه کنید تا بتوانید این قابلیت، چه امکاناتی را به همراه دارد. اگر می خواهید بدانید که بیزینس پروفایل اینستاگرام چه کاربردی دارد و نحوه ساخت آن چگونه می باشد، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام

در ابتدای کار، باید تعریفی از اکانت تجاری را بدانید. صفحات تجاری (Business Profile) برای کسانی تعبیه شده است که به هدف کسب درآمد در اینستاگرام فعالیت می کنند و در پی کسب و کار و استفاده های تجاری می باشند. اگر بیزینس پروفایل بر روی صفحه ی شما ایجاد شود، شما در جهت کار خود، امکانات بالاتری در جهت مدیریت صفحه ی خود خواهید داشت. این امکانات در نهایت باعث رشد کسب و کار و فروش بالای شما خواهد شد، که در صورتی صفحه ای عادی داشته باشید به این امکانات دسترسی نخواهید داشت.

اگر تا به حال حساب کاربری خود را به حساب کاربری تجاری تبدیل نکرده اید، جای نگرانی نیست زیرا این امکان هیچ هزینه ای برای شما در بر ندارد و به راحتی می توانید این قابلیت را به صفحه ی خود اضافه نمایید.

قابلیت های بیزینس پروفایل اینستاگرام

مطمئناً هر کاربری دوست دارد بداند اگر این قابلیت را به حساب کاربری خود اضافه کند، چه اتفاقاتی در انتظار اوست و با یک اکانت تجاری (Business Profile) چه کارهای می تواند انجام دهد که با حساب کاربری عادی خود نمی توانست انجام دهد.

اگر در ادامه ی مقاله با ما همراهی کنید، متوجه خواهید شد که چه امکانتی را در حال حاضر که اکانت شما تجاری شده است را دارید:

1) Contact Button (دکمه‌ ی تماس)

مهم ترین خصوصیت پروفایل بیزینس، قرار دادن دکمه ی تماس در پروفایل اینستاگرام است، که در حالت عادی، در اینستاگرام این امکان وجود ندارد.

کاربری که صفحه ی تجاری اینستاگرام مربوط به فروش محصول یا خدماتی را دارد، مطمئناً، خریداران محصول او، سوالاتی در مورد خرید خود خواهند داشت، و شما از طریق دکمه های تماس می توانید راه های ارتباطی را که تمایل به استفاده از آنها دارید، در اختیار کاربران قرار داده تا آنها فقط با یک کلیک بتوانند با شما ارتباط داشته باشند. با ایجاد این دکمه در بالای صفحه ی خود، می توان آدرس، شماره تلفن و ایمیل را در دسترس کاربران قرار داد.

blank

در حالتی که از این دکمه استفاده کردید، در کپشن هایتان این قابلیت را توضیح دهید و ازاین امکان برقراری تماس کاربران، اطلاعات کوتاهی در اختیار مخاطبان خود قرار داده تا بدانند که چگونه می توانند از آن استفاده نمایند.

2) Instagram Insights (ابزار آنالیز پست‌ها و مخاطبان)

در اینستاگرام مهم ترین چیز در یک صفحه شناخت سلیقه و بازدید کاربران است، یعنی اینکه شما بدانید کاربران و فالوورهای شما چه پست هایی از شما را می پسندند و با کدامیک تعامل بیشتری برقرار می کنند و با داشتن این اطلاعات می توانید هر روز پست هایی که باعث جذب مخاطب بیشتر می شود، را قرار داده و هر روزه در کسب و کار خود پیشرفت داشته باشید، خوب شاید بپرسید چگونه؟ بله حتما باید ابزاری در دسترس شما برای آنالیز صفحه ی خود داشته باشید تا بتوانید هر چه بهتر با آنها ارتباط داشته باشید. ابزار آنالیز پست‌ها و مخاطبان را از طریق پروفایل بیزینس، بدست آورید زیرا آنالیز و تحلیل پست ها یکی از امکانات صفحات تجاری می باشد. اطلاعاتی را که این قابلیت در اختیار شما قرار می دهد از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، زمان آنلاین بودن و … می باشد..

حتی اگر بخواهید اطلاعات و آمار از یکی از پست های خود داشته باشید، با همین ابزار امکان پذیر است. فقط باید حتما اکانت خود را تجاری (Business Profile) کرده تا این امکانات در اختیار شما قرار گیرد. تصویر زیر مربوط به آنالیز Instagram  Insightsاکانت های تجاری می باشد.

blank

3) امکان قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

اگر می خواهید از این قابلیت مهم بهره ببرید، اول باید حساب کاربری شما تجاری باشد .و این قابلیت مهم برای صفحات تجاری بوده، زیرا این کار با انتقال کاربران شما به سایت، تحولی جدید در سایت شما بوجود خواهد آورد. برای مثال، کالا یا محصول جدیدی را به سایت خود اضافه کرده اید و می خواهید آن را در استوری معرفی نمایید و در نهایت لینک سایت کالای مورد نظر را در استوری قرار داده، حالا اگر هر تعدادی از کاربران بعد از دیدن استوری، تمایل به خرید این محصول داشته باشند در همان لحظه بر روی لینک، کلیک می کنند و به صورت آنلاین خرید می کنند.

4) تبلیغات اینستاگرام (Instagram ads)

یکی از قابلیت های دیگر بیزینس پروفایل انجام تبلیغات راحت و آسان است. بدین صورت که امکان تبلیغ و تبدیل هر یک از پست های موجود در اینستاگرام تان وجود دارد. برای این کار می توانید با کلیک روی پست مورد نظرتان و زدن گزینه Promote، آن پست را به تبلیغ تبدیل کنید. این قابلیت در کشور ما فعال نیست اما راه های دیگری وجود دارند که با کمی جستجو می توانید آنها را امتحان کنید.

blank

پروفایل های تجاری نسبت به پروفایل های شخصی چه محدودیت هایی دارند

پروفایل تجاری با اینکه سودمند هستند و فایده های زیادی دارند اما دو محدودیت ایجاد خواهد کرد. محدودیت هایی که در حساب های کاربری و پروفایل های شخصی (حساب های عادی اینستاگرام) وجود ندارند. در اینجا محدودیت هایی که در حساب های کاربری تجاری وجود دارند را به طور مختصر بررسی می کنیم.

نحوه ی دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام را مطالعه کنید.

1.      حساب های کاربری تجاری هرگز خصوصی نمی شوند

پروفایل‌های شخصی، عمومی می شوند اما این امکان که بتوان پروفایل های تجاری را به خصوصی تبدیل کرد وجود ندارد. البته که یک پروفایل تجاری نمی خواهد خصوصی و شخصی باقی بماند بلکه مایل است همگان آن را ببینند و در واقع عمومی شود. در شرایطی که کسب و کار شما طوری است که مایل نیستید به راحتی فالوور جمع کنید و برای خود شرایط و سخت گیری هایی دارید، از پروفایل های تجاری استفاده نکنید.

2.      عدم امکان اتصال حساب تجاری به چند اکانت فیسبوک

پروفایل های تجاری تنها می توانند به یک صفحه فیسبوک متصل شوند، اما در پروفایل شخصی های اینگونه نیست و می تواند به چندین صفحه متصل شود. پس اگر صفحه تجاری شما چندین شاخه دارد که هر شاخه با صفحات مختلف فیسبوک از هم جدا شده اند، و قصد دارید که آنها را به هم متصل کنید، این عدم امکان اتصال را احساس خواهید کرد! این موضوع زمانی مهم می شود که مخاطبان فارسی زبان شما در صفحات فیس بوک زیاد باشند.

آیا لازم است پروفایل تجاری داشته باشید؟

تا به اینجا از مفید بودن حساب تجاری اینستاگرام گفتیم. اما اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا می‌خواهید پروفایل شخصی‌تان را به پروفایل تجاری تبدیل کنید، به اینفوگرافیک زیر مراجعه کنید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید. اگر این احساس را داشتید که پروفایل تجاری برای شما بهتر است و به کسب و کارتان کمک می کند، در بخش بعدی با ما باشید تا راهنمایی های لازم در مورد انجام آن را به شما یاد بدهیم.

blank

 

کلام آخر

اگر قصد دارید کسب و کاری راه اندازی کنید و از طریق اینستاگرام آن را تبلیغ کنید و کسب درآمد کنید، حتماً باید صفحه خود را به حالت تجاری تبدیل کنید. بیزینس پروفایل قابلیتی به شما می دهد که از طریق آن می‌توانید روی مخاطبان خود و فروش محصولات خود شناخت بهتری پیدا کنید، تعامل بیشتری با آنها برقرار سازید و راه های تماس مختلفی پیش پای مشتریان خود قرار بدهید.

در آخر اینکه اگر در مورد اکانت های تجاری اینستاگرام و چگونگی ایجاد آنها سوال دارید و یا در این زمینه تجربه ای دارید به بخش نظرات بروید و تجربیات و یا سوال خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *