ترفند شبکه های اجتماعی

متن دلخواه یا کپشن بر روی عکس و فیلم

متن دلخواه یا کپشن بر روی عکس و فیلم

در حال حاضر و در نسخه های جدید تلگرام این امکان فراهم شده است که کاربر بتواند متن (کپشن) به همراه محتوای چندرسانه ‌ای از قبیل تصاویر، فیلم و صدا در تلگرام را بدون استفاده از ربات ‌ها و یا برنام ه‌های غیر رسمی برای فرد دیگری ارسال کند. در این مقاله قرار است به آموزش قرار دادن متن دلخواه (کپشن) بر روی عکس، فیلم و صدا در تلگرام بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

در تلگرام، از مواردی که خصوصاً برای ادمین ها و مدیران کانال ها واجب و ضروری ست این است که بتوانند در پایین متن خود، لینک یا عکس و فیلم مورد نظر خود را قرار دهند. در گذشته به دلیل این احساس نیاز ادمین ها و بقیه ی کاربران بسیاری از نسخه های تلگرام های غیر رسمی و یا ربات ها به شدت برای این کار تبلیغ می کردند و بازار آنها بسیار داغ بود. اما به تازگی تلگرام در نسخه های جدیدش قابلیت ویرایش پیام ‌های ارسالی به کاربران داده شده، که با استفاده از همان قابلیت توانایی درج متن دلخواه (کپشن) در زیر محتواهای چند رسانه ‌ای تلگرام فراهم شده است.

اول از همه محتوایی که قرار است ارسال کنید به صفحه چت و مکالمه دلخواه خود بفرستید. بعد می‌ توانید به آیدی خود یا حتی اکانت رسمی تلگرام هم ارسال نمایید تا مزاحمتی برای شخصی ایجاد نگردد.

وقتی کاملاً ارسال شد، گزینه سه نقطه (گوشه بالای سمت راست) را انتخاب کرده تا منویی جلوی شما باز شود، یا می توانید به آهستگی عکس را لمس نمایید تا منوی مورد نظر باز شود.

گزینه سه نقطه (گوشه بالای سمت راست) را انتخاب کنید

گزینه سه نقطه (گوشه بالای سمت راست) را انتخاب کنید

در پاپ آپ باز شده گزینه ی ویرایش یا همان Edit را انتخاب نمایید. این گزینه در نسخه‌های 3.9.0 به بعد تلگرام در گوشی ‌های اپل و اندروید قابلیت دسترسی دارد.

گزینه ی ویرایش یا همان Edit را انتخاب نمایید

گزینه ی ویرایش یا همان Edit را انتخاب نمایید

حالا وقت آن است که به محیط ویرایش پیام وارد شوید و در اینجا می توانید متن دلخواه تان را وارد نمایید. در این شرایط متن به فیلم یا محتوای چندرسانه‌ ای ارسال شده در تلگرام تان ضافه می گردد.

متن دلخواه تان را وارد نمایید

متن دلخواه تان را وارد نمایید

نحوه ی ویرایش عکس در تلگرام را مطالعه کنید.

به همین سادگی با انجام مراحل بالا کپش دلخواه خود را بدون اینکه از ربات و یا برنامه خاصی استفاده کنید، به فیلم اضافه می کنید،. همین شرایط برای دیگر محتوای چندرسانه‌ای نیز قابل اجرا می باشد.

البته ما پیش از این در مقاله ای دیگر به آموزش ” چگونگی ارسال متن های طولانی به همراه عکس در تلگرام” راپرداخته ایم و مراحل آن را کامل توضیح داده ایم. در صورتی که به این مورد نیاز داشته باشید می توانید از آنها استفاده نمایید.

به این نکته توجه کنید، که اگر از راه های دیگری برای ورود به تلگرام استفاده می کنید، یا نسخه ی تلگرام تان قدیمی است، علاوه بر این روش، می‌ توانید از ربات TkanalSubTitleBot  نیز استفاده نمایید. این ربات ساده، فارسی بوده و دارای قابلیت ‌های بیشتری برای ارسال انواع محتوا می باشد. فط ایرادش این است که در محتوای ارسالی اسم روبات درج شده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *