ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی کار با IGTV اینستاگرام

کار با IGTV اینستاگرام

بسیاری از کاربران با این مورد اینستاگرام که فقط می شود فیلم های یک دقیقه ای آپلود کرد خیلی مشکل دارند و همیشه وقتی می خواهند ویدئویی با دوستان خود به اشتراک بگذارند، هنوز شروع نشده، تمام می شود. ویدئوی آنها همواره نصفه و نیمه آپلود می شود. در استوری هم همین طور است و مدت زمان یک استوری حداکثر 15 ثانیه می باشد، و این اصلا زمان کافی برای ویدئو نیست. خبر خوب اینکه در حال حاضر قابلیتی مبنی بر آپلود ویدئو حتی تا یک ساعت، به اینستاگرام اضافه شده است. این قابلیت جدید IGTV نام دارد که در تمامی نسخه های جدید اینستاگرام موجود است.

IGTV قابلیتی ست که باعث می گردد شما بتوانید ویدئویی با مدت زمان طولانی به مدت یک ساعت آپلود کنید. موردی قابل توجه این است که حتما باید ورژن جدید اینستاگرام را نصب کنید و اگر امکان بارگذاری ویدئو طولانی مدت برای شما فعال نیست به این دلیل است که نسخه ی اینستاگرام شما قدیمی ست.

لطفا وقتی شروع به خواندن مقاله ی ما در مورد قابلیت IGTV کردید، اطمینان داشته باشید که اینستاگرام تان بروزرسانی شده است. اگر توضیحات ما را با دقت مطالعه کنید متوجه خواهید شد که این IGTV چیست و چه سودی برای شما دارد و اینکه در چه موارد و چگونه از آن استفاده کنید.

IGTV اینستاگرام

قابلیت IGTV، پلت فرمی ست که با به کار بردن آن، کاربر می تواند ویدئویی آپلود کند که مدت زمان آن بیشتر از یک دقیقه است. همه ی کاربران اینستاگرامی می دانند که در نسخه های قبلی اینستاگرام، کاربر نمی توانست ویدئویی بیشتر از یک دقیقه در پست و 15 ثانیه در استوری آپلود کند. ولی در حال حاضر شرایط تغییر کرده است. کاربری که با ورژن جدید اینستاگرام، این قابلیت را داشته باشد بسته به جایگاه او از ده دقیقه تا یک ساعت می تواند ویدئو آپلود نماید. فعلا این مدت زمان برای سلبریتی ها و اینفلوئنسرها که دارای فالوورهای بسیار زیادی هستند، یک ساعات آپلود و برای کاربران با صفحه ی شخصی معمولی، تا 10 دقیقه فعال شده است.

blank

هدف اینستاگرام از قرار دادن این قابلیت در به روز رسانی های جدیدش، این است که اینستاگرام را تبدیل به تلویزیونی کوچک کند. تلویزیونی که به محض باز کردن برنامه، ویدئوی IGTV پخش نماید. ما حدس می زنیم اینستاگرام خود را به چالش کشیده و رقابتی سرسخت را با یوتیوب شروع کرده است که مطمئناً با این همه کاربر، حتی پتاسیل بیشتری نسبت به یوتیوب خواهد داشت.

خصوصیات  IGTV اینستاگرام

blank

با وجود این قابلیت، شما امکانات زیادی دارید، به شما این اطمینان را می دهیم که به زودی این قالبیت آن چنان فراگیر خواهد شد، که به دلیل وجود آن حتی کاربران زیادی به اینستاگرام بپیوندند و کاربرانی که اصلاً علاقه ای به آپلود ویدئو در اینستاگرام ندارند، نیز علاقمند به این کار شوند. زیرا در گذشته اشخاصی بودند که دوست داشتند ویدئویی را آپلود کنند ولی بدلیل اینکه مجبور به آپلود نصفه و نیمه فیلم بودند و یا مجبور بودند از قسمتی از ویدئوی خود صرف نظر کنند و یا آن را برش بزنند، خیلی تمایلی به این کار نشان نمی دادند، ولی با این قابلیت هر روز به علاقمندان آپلود ویدئو افزوده خواهد شد، پس باید کار کردن با آن را یاد بگیرید، زیرا حتما به کار شما خواهد آمد. با وجود قابلیت IGTV اینستاگرام، شما قادر خواهید بود:

1) ویدئوی مورد علاقه ی خود را به صورت کامل آپلود کنید.

2) ویدئو های دیگران را مشاهده کنید.

3) ویدئو های سریال، فیلم سینمایی، آموزشی، و حتی ویدئوهای بامزه و … را به صورت کامل ببینید

4) می توانید به راحتی ویدئوی مورد نظر خود را جلو بزنید، متوقف و یا به لیست ذخیره ی خود اضافه نمایید.

5) تمامی امکانات قبلی اینستاگرام، اعم از لایک، کامنت ، تگ و ارسال ویدئو در این قابلیت پا برجاست.

نحوه ی فعال کردن IGTV اینستاگرام

در اینستاگرام به دو روش می توان از این قابلیت بهره برد:

راه اول) برنامه ی اینستاگرام

وقتی اینستاگرام شما به روز رسانی می گردد، آیکون IGTV در بالای صفحه Home قابل مشاهده می باشد. و با کلیک کردن بر روی این آیکون وارد IGTV خواهید شد.

blank

راه دوم) اپیلیکیشن IGTV

شما می توانید اپلیکیشن IGTV را به صورت جداگانه دانلود و نصب کنید و سپس مشخصات حساب کاربری خود در اینستاگرام را در این اپلیکیشن وارد نمایید و حتی این امکان وجود دارد که با مشخصات جدیدی وارد این برنامه شوید. و با وجود این برنامه، به صورت خودکار وارد بخش ویدئوها می شوید. در حال حاضر می توانید اپلیکیشن IGTV را برای دستگاه های اندروید و ios از گوگل پلی و mirror دانلود و نصب نمایید.

نحوه ی مشاهده ی ویدئو از IGTV

وقتی به صفحه ی IGTV وارد می شوید در ابتدا با یک صفحه ی برفکی را روبرو می شوید، شاید دلیل اینستاگرام برای این کار، این باشد که حس تماشای تلویزیون در ذهن شما تداعی شود. پس از کنار رفتن صفحه ی برفکی، ویدئویی از دوستان خود خواهید دید، همین طور در پایین صفحه نیز در تب های مختلف هم کانال ها و اکانت هایی که ویدئو آپلود کرده اند برای شما قابل مشاهده می باشد.

blank

گزینه هایی که برای مشاهده ی ویدئو وجود دارد به شرح زیر است:

For You در این بخش، ویدئو ها بر اساس علایق شما چیده شده اند، بر اساس جستجوهایی که قبلاً انجام داده اید و ویدئوهایی که در گذشته مشاهده می کردید.

Following در اینجا ویدئو افرادی وجود دارد که شما آنها را دنبال می کنید و اصطلاحا جزء Following های شما می باشند.

Popular اگر به دنبال ویدئوهای معروف و پر بیننده هستید باید این قسمت را انتخاب نمایید.

Continue Watching گاهی اوقات موفق به دیدن کامل ویدئویی نمی شوید در این حالت با رفتن به این قسمت باقی ویدئوی خود را ببینید و نگرانی برای از دست دادن ویدئویی که تا آخر ندیده اید، وجود ندارد.

وقتی به آیکون IGTV وارد می شوید، با زدن بر روی علامت ذره بین می توانید، اسم افراد و کانال ها را در آن جستجو کرده و ویدئو هایشان را مشاهده کنید.

طبق معمول اینستاگرام در زیر هر ویدئو، گزینه های معروف لایک، کامنت و به اشتراک گذاری وجود دارد. گزینه ای دیگری به نام Browse هم در قسمت پایین صفحه وجود دارد، که برای این است که شما را به صفحه ی IGTV برگرداند. و همچنین اگر صفحه ی خود را به سمت بالا بکشید، به صفحه ی اصلی خود برمی گردید.

نحوه آپلود ویدئو از طریق IGTVتوسط کاربر

در نگاه اول، شاید فضای IGTV کمی پیچیده و سخت به نظر بیاید. ولی اصلاً نگران نباشید، زیرا این قابلیت تازه به اینستاگرام اضافه شده است، و برای کاربران تازه گی دارد. بسیاری کاربران در روز اولی که به اینستاگرام وارد شدند، حال و هوایشان همین گونه بود و فکر می کردند اپلیکیشنی سخت خواهد بود و بعدا متوجه شدند که این گونه نیست. اگر اپلیکشن های یاهو مسنجر را به یاد داشته باشید، آن هم در روز اول برای ما فضایی سنگین داشت و بعد از وارد شدن به آن متوجه شدیم که چقدر کار کردن با آن راحت است.

به شما این نوید را می دهیم که آپلود ویدئو در این قابلیت بسیار ساده بوده و خیلی آسان تر از چیزی ست که فکرش را بکنید.

مراحل زیر را جهت آپلود ویدئو طی کنید:

blank

اول از همه، IGTV را لمس کرده و به داخل آن وارد شوید، و روی آیکون تنظیمات یا همان چرخ دنده بزنید، حالا از بین گزینه های قابل رویت، گزینه ی Create Channel را لمس کنید، که کانال شما ساخته و عکس تان در گوشه ی آن نمایان شود. مرحله ی بعدی که باید انجام دهید این است که روی عکس پروفایل خود زده و بر روی علامت + بزنید. به همین سادگی شما می توانید ویدئوی خود را آپلود نمایید.

نکات کاربردی در مورد IGTV

  • در این قابلیت در حال حاضر امکان گذاشتن Live وجود ندارد، باید ویدئوی خود را از قبل آماده و ویرایش نمایید.
  • هر ویدئویی در IGTV، به صورت فریم مستطیل شکل قابل مشاهده هستند، ولی اگر دوست دارید به صورت تمام صفحه ببینید، یک بار بر روی صفحه ی ویدئوی در حال پخش، ضربه بزنید.
  • در این قابلیت نسبت تصویر در ویدئو ۹:۱۶ می باشد و فایل ها با حجم ۳٫۶ گیگابایت بارگذاری می شوند.
  • قابلیت IGTV ویدئوها را با رزولوشن 4k پشتیبانی می کند.

امکان دانلود ویدئو از IGTV

در پاسخ به این سوال که آیا می توان در این قابلیت ویدئویی را دانلود کرد، باید پاسخ دهیم، هم بله و هم خیر. خیر ما به این دلیل است که هم اکنون در IGTV، امکان دانلود مستقیم وجود ندارد و بله ی ما نیز برای این است که هر چیزی در اینترنت باشد، قابل دانلود است.

اگر ویدئویی را مشاهده کردید و تمایل به دنلود آن داشتید، بهترین مسیر برای این کار، دانلود از طریق لینک می باشد. وقتی لینک هر چیزی را اعم از عکس، فیلم و یا حتی کپشن داشته باشید به راحتی می توان آن را دانلود کرد. اگر می خواهید بدانید که از طریق لینک چگونه می توان این کار را انجام داد، باید مقاله ای کامل در این مورد مطالعه کنید.

چگونگی دریافت تیک آبی در اینستاگرام را مطالعه کنید.

مزیت IGTV اینستاگرام

از این که با حوصله تا اینجای مقاله با ما همراهی کردید سپاسگزاریم، در ادامه نیز دلیل اینکه می توان از IGTV بهره برد، را برای شما خواهیم گفت:

بسیاری از کاربران همیشه به دنبال مسیرهایی برای رسیدن به موفقیت هستند، و همیشه به دنبال راه پیشرفت برای کسب و کارشان می باشند، آنها دوست دارند بدانند چه امکانات جدید به شبکه های اجتماعی اضافه شده است تا بتوانند، از آن استفاده کرده و خود را به بالاترین نقطه در فروش و کسب و کار خود برسانند. این کاربران از هر قابلیتی بیشترین بهره برداری را می کنند و از قافله ی رغیبان خود عقب نمی مانند.

blank

بسیاری از کاربران قبلاً در تلگرام کسب و کارهای خوبی را راه انداخته بودند که متاسفانه با فیلتر شدن این شبکه مجازی، آنها به اینستاگرام وارد شده و کار خود را در آن ادامه دادند. در حال حاضر اینستاگرام دارای امنیت کامل بوده و فعلاً فیلترینگ تهدیدش نمی کند. مورد بعدی که شاید برای شما باور پذیر نباشد، این است که حدوداً یک میلیارد کاربر در اینستاگرام حضور دارند و اینستاگرام تبدیل به کشوری بزرگ شده است. امروزه هر فردی که گوشی اندروید تهیه می کند، در اولین فرصت به اینستاگرام وارد شده و برای خود، یک اکانت می سازد. گاهی اوقات افرادی اعم از بازیگران، هنرمندان، ورزشکاران و ….در این دنیا وجود ندارند ولی صفحه ای در اینستاگرام برای آنها ساخته شده است و این گونه در این دنیا حضور دارند.

هر کاربری بسته به سطح سوادش از اینستاگرام، استعداد و خلاقیتش از این برنامه استفاده کرده و کسب و کاری برای خود به راه انداخته است. پس چرا شما این کار را نکنید، عجله کنید، دست روی دست نگذارید، تلاش خود را شروع کنید و برای خود کاری دست و پا کنید.

به نظر ما، این بروز رسانی و امکان استفاده از قابلیت جدید، یکی از تحولات خیلی خوب اینستاگرام بوده است. وقتی بتوان ویدئویی با این مدت زمان در اینستاگرام آپلود کرد، خیلی کارها می توان کرد، برای آموزش، برای معرفی خدمات و هر کسب و کار دیگری که دارید از آن بهره ببرید.

در حال حاضر نظر کاربران این است که IGTV برای رقابت با یوتیب پا به این عرصه گذاشته و می خواهد مچ آن را بخواباند. همه مطمئناً می دانند رقیب قدری برای یوتیب خواهد بود. برای مثال یکی از کارهایی که در IGTV اتفاق افتاده است، پخش ویدئو به صورت عمودی می باشد، زیرا می داند در حال حاضر بسیاری از کاربران این گونه از گوشی استفاده می کنند، در صورتی که ویدئو ها در یوتیوب با کادری افقی پخش می شوند. اینستاگرام از این مورد که بسیاری از کاربران این گونه گوشی را در دست می گیرند، استفاده کرده و کار کاربران را برای آپلود ویدئو های عمودی بسیار راحت کرده است. مورد بعدی که برای کاربران کشور ما بسیار مهم و کاربردی ست این است که یوتیوب در کشور ما فیلتر شده است ولی اینستاگرام در حال حاضر پابرجاست و این باعث جذب کاربران بسیار زیادی به این اپ خواهد شد.

یکی دیگر از مزیت های این قابلیت در کشور ما، کم هزینه بودن مشاهده ویدئو های آنلاین با حجم کم با اینترنت های پرسرعت و حجمی می باشد و این یعنی شرایط استفاده های درست از این قابلیت فراهم است.

راه های استفاده از IGTV

استفاده از این قابلیت برای افراد بسیاری، لازم است:

1) برای هر کاربری که دارای کسب وکار اینترنتی ست و می خواهد ویدئویی در این ارتباط برای کاربران دیگر بارگذاری کند.

2) برای کاربرانی که صفحاتی در مورد آموزش های مختلف مثل، نقاشی، خوشنویسی و … دارند و از راه آموزش کسب درآمد می کنند.

3) افرادی که به دنبال افزایش فالوورهای خود هستند.

4) کاربرانی که می توانند از طریق اینستاگرام، ویدئویی ارزشمند از قبیل: نوازندگی، موزیک، آموزش دروس و غیره را در اختیار کاربران قرار دهند.

حرف آخر

هر کاربری که چند وقت کوتاه را هم در اینستاگرام بوده است، این را به خوبی می داند که اگر کسی بخواهد کسب و کار خود را در این برنامه رونق دهد و باعث رشد در کار خود شود باید ابتدا فالوورهایش را زیاد کند و یکی از مسیرهای افزایش فالوورها و تعامل برقرار کردن با آنها استفاده از قابلیت IGTV می باشد. زیرا اگر حتی تعداد فالوورهای ما زیاد باشد ما باید سعی کنیم با قرار دادن محتوایی ارزشمند آنها را حفظ کنیم، یکی از راه های حفظ فالوورهایمان، استفاده از این قابلیت می باشد.

توصیه می کنیم اگر بین افراد بیکار و دلقکی که روزانه برای رسیدن به اهداف شخصی شان، که از خود ویدئوهای پوچ و بی ارزش تهیه و آپلود می کنند، حرفی برای گفتن داشتید و می توانید محتوایی با ارزش تولید کنید، دست به کار شوید و اجازه ندهید این قابلیت هم بازاری برای افراد بی خلاقیت و بی فکر شود، و به خود بگویید چرا من طرحی جدید و ایده ای ناب از طریق این قابلیت برای کاربران قرار ندهم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *