ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی خواندن پیام بدون سین شدن تیک دوم در تلگرام

پیام بدون سین شدن در تلگرام

سین پیام تلگرام بدون اینکه تیک دوم بخورد، ترفند جالبی است که در این مقاله به 6 روش ممکن به شما آموزش می دهیم.

در دنیای پیام‌رسانی دیجیتال، اغلب ما با موقعیت‌هایی روبرو می‌شویم که می‌خواهیم پیام‌ها را بخوانیم، اما نمی‌خواهیم فرستنده متوجه شود. تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های پرطرفدار است که قابلیت “تیک دوم” یا “سین پیام” را دارد، که نشان‌دهنده خوانده شدن پیام توسط گیرنده است.

اما چگونه می‌توانیم پیام تلگرام را بخوانیم ولی تیک دوم نخورد؟ راه‌ها و ترفندهایی وجود دارد که می‌توانیم به وسیله آنها، پیام‌ها را بدون “سین خوردن” مشاهده کنیم.

علت یک تیک خوردن پیام در تلگرام نشان‌دهنده ارسال پیام به سرور تلگرام و دریافت آن توسط گیرنده است، اما بدون خوانده شدن آن. برای سین نکردن پیام در تلگرام و مشاهده پیام‌ها بدون اینکه تیک دوم ظاهر شود، راه‌ها و ترفندهایی وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید و حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

با ما همراه باشید تا به شما نحوه خواندن پیام در تلگرام بدون سین خوردن را آموزش دهیم.

ممکن است گاهی اوقات بخواهید پیام‌ها را بخوانید اما نخواهید فرستنده متوجه شود که شما پیام را خوانده‌اید. با استفاده از راه‌حل‌های ساده می‌توانید “چگونه پیام تلگرام را ببینید ولی تیک دوم نخوره” را یاد بگیرید و به راحتی پیام‌ها را مشاهده کنید بدون آنکه تیک دوم برای فرستنده نمایش داده شود.

سین پیام و تیک آبی تلگرام چیست؟

در تلگرام، وقتی یک پیام ارسال می‌شود، نماد‌هایی وجود دارد که وضعیت تحویل و خوانده شدن پیام را نشان می‌دهند:

1. تیک آبی (یا سین پیام): وقتی پیامی ارسال می‌شود و گیرنده آن را می‌خواند، دو تیک آبی کنار پیام ظاهر می‌شوند که به اصطلاح سین شدن پیام گفته می‌شود. این وضعیت به فرستنده نشان می‌دهد که پیام توسط گیرنده دیده شده است.

2. تیک سفید: وقتی پیامی ارسال می‌شود و به سرور تلگرام می‌رسد اما هنوز توسط گیرنده دیده نشده، یک تیک سفید کنار پیام ظاهر می‌شود. این نشان‌دهنده این است که پیام به سرور تلگرام رسیده اما هنوز توسط گیرنده مشاهده نشده است.

3.دو تیک سفید: وقتی پیام به دستگاه گیرنده تحویل داده می‌شود (اما هنوز توسط گیرنده خوانده نشده)، دو تیک سفید کنار پیام ظاهر می‌شوند. این نماد به فرستنده نشان می‌دهد که پیام به دستگاه گیرنده رسیده است.

این نماد‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که وضعیت تحویل و خوانده شدن پیام‌ها را بررسی کنند و با اطمینان بیشتری از وضعیت پیام‌های ارسالی خود مطلع شوند.

چگونه در تلگرام سین کنیم ولی تیک نخورد

blank

سوال بسیاری از کاربران این است که آیا می توان پیام را خواند بصورتی که تیک دوم نخورد و یا امکان حذف تیک دوم هست؟ در تلگرام های اندروید، آیفون و تلگرام PC این امکان وجود دارد و می توان پیام را بخوانید بدون اینکه تیک دوم بخورد. برای آموزش این موضوع با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید در تلگرام در یک گفتگوی خصوصی، وقتی شخصی برای شما پیامی ارسال می کند پیام یک تیک می خورد و به محض اینکه گفتگو را باز کنید و حتی اگر پیام را هم نخوانید، تیک دوم خورده می شود و برای شخص مقابل به این معنی است که شما پیام را خوانده اید مگر کاری کنید که بتوانید پیام را بخوانید ولی این تیک دوم نخورد.

در تلگرام ایکس می توان کاری کرد که تیک دوم نخورد بدین صورت که روی گفتگوی خصوصی که برای شما پیام آمده، انگشت خود را نگه دارید و برندارید و با دست دیگر گفتگو را پایین و بالا کنید و پیام تان را بخوانید. و همین طور در تلگرام اصلی می توان روی عکس گفتگوی مورد نظرتان بعد از لمس، نگه داشته و همان کار بالا را انجام دهید .

در این صورت شما توانسته اید پیام را بخوانید بدون اینکه تیک دوم زده شود ولی اگر با این روش موفق نشدید نگران نباشید از روش های گفته شده ی بعدی استفاده نمایید.

حذف تیک دوم در ارسال پیام تلگرام  نیز امکان پذیر است و ما در مقاله ای به طور کامل این ترفند را آموزش داده ایم.

همچنین مقاله چگونه سین تلگرام را ببندیم را بخوانید تا با نحوه غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید آشنا شوید.

6 روش خواندن پیام در تلگرام بدون سین خوردن

برای خواندن پیام‌ها در تلگرام بدون اینکه تیک دوم (تیک آبی) برای فرستنده ظاهر شود، چندین راه‌کار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

پیام‌رسان محبوب تلگرام، با ویژگی‌های برجسته‌ی خود، هنوز قابلیت‌هایی اساسی مانند خواندن پیام‌ها بدون نشان دادن تیک دوم را ندارد که در واتس‌اپ و اینستاگرام موجود است. با این حال، راه‌حل‌هایی وجود دارد تا این کار را انجام دهیم. در این توضیح، به برخی از روش‌ها برای خواندن پیام‌های تلگرام بدون سین شدن خواهیم پرداخت.

علاوه بر این، شما می‌توانید یاد بگیرید چگونه ویدیوهای محدود شده کانال تلگرام را دانلود کنید.

استفاده از حالت هواپیما

استفاده از حالت هواپیما برای خواندن پیام تلگرام بدون سین پیام

استفاده از حالت هواپیما برای خواندن پیام تلگرام بدون سین پیام

راحت‌ترین روش برای سین پیام تلگرام به صورت مخفی، مشاهده آن‌ها در حالت هواپیما است. پس از بررسی پیام، آن را از زبانه اخیر حذف کنید تا تیک دوم ظاهر نشود. در اینجا چیزهایی است که باید انجام دهید:

1. زمانی که پیام جدیدی در تلگرام دریافت می‌کنید و می‌خواهید آن را به صورت چراغ خاموش بخوانید، حالت هواپیما را فعال کنید.

2. سپس تلگرام را راه‌اندازی کرده و پیام را بخوانید.

3. پس از خواندن آن، برنامه را ببندید و آن را از زبانه‌های اخیر (Recent Tabs) حذف کنید.

4. در نهایت، حالت هواپیما را غیرفعال کرده و داده‌های تلفن همراه یا WiFi خود را روشن کنید تا اتصال اینترنت را بازیابی کنید.

سین پیام‌ از صفحه قفل/نوتیفیکیشن

خواندن پیام در تلگرام بدون سین خوردن با استفاده از نوتیفیکیشن روش دیگری است که در اینجا آموزش خواهیم داد.

در صورتی که خواهان این هستید که بتوانید پیام شخص مقابلتان را بخوانید و تیک دوم نخورد که متوجه خواندن پیام توسط شما شود، بهتر است از روش پاپ آپ استفاده کنید . برای این راه پیشنهادی مطالب زیر را بخوانید البته ناگفته نماند امکان دارد که در آپدیت های بعدی در تلگرام این قابلیت قابل اجرا نباشد.

در ابتدای کار مثل همیشه وارد بخش تنظیمات تلگرام خود شوید، و به قسمت Notification and Sounds رفته و گزینه ی Popup Notification را انتخاب نمایید.بعد از این مرحله، گزینه های پیش روی شما Only Screen On یا Always Show Popup می باشد، باید یکی از آنها را فعال نمایید.

به جز حالت هواپیما، تلگرام به شما این امکان را می‌دهد که پیش‌نمایش پیام‌ها را از طریق تنظیمات فعال کنید، تا بتوانید پیام‌های جدید را مستقیما از صفحه قفل یا پنل نوتیفیکیشن گوشی خود بخوانید بدون اینکه کسی متوجه شود.

این مراحل ساده را دنبال کنید تا همین کار را انجام دهید:

1. به تنظیمات تلگرام از منوی همبرگر در سمت چپ بروید.

2. اطلاعیه‌ها و صداها ( Notifications and Sound) را انتخاب کنید.

مراحل انتخاب Notifications and Sound در تلگرام

مراحل انتخاب Notifications and Sound در تلگرام

3. دسته چتی را انتخاب کنید که می‌خواهید این تنظیم را برای آن اعمال کنید، مثلاً چت‌های خصوصی، گروه‌ها یا کانال‌ها.

4. در نهایت، پیش‌نمایش پیام (Message Preview) را روشن کنید. حالا هر زمان که پیام جدیدی می‌رسد، می‌توانید آن را از صفحه قفل یا پنل نوتیفیکیشن خود بدون اطلاع دادن به کسی باز کنید و ببینید.

پیش نمایش پیام را روشن کنید

پیش نمایش پیام را روشن کنید

در این حالت، وقتی شخصی برای شما پیامی ارسال می کند بر روی صفحه نمایش شما، پنجره ی پاپ آپی نمایان می شود و شما می توانید پیام را بخوانید و تا لحظه ای که گفتگو را باز نکنید تیک دوم نمی خورد و شخص متوجه خوانده شدن پیام از طرف شما نمی شود و در صورتی هم که پاسخ ندهید، شخص مقابل فکر می کند چون پیام را نخوانده اید پاسخی به او نداده اید.

سین نخوردن پیام در تلگرام ایفون با این روش امکان پذیر است. در واقع این روش هم در تلگرام اندروید و هم برای iOS قابل انجام است.

توجه کنید که این کار ممکن برای شما هم اتفاق بیفتد و شخصی این بلا را سر شما بیاورد.

استفاده از ‘نگاه و جاسوسی’ (Snoop and Look) برای خواندن پیام‌ها

سین نکردن پیام در تلگرام راه و روش خاص خود را دارد.
تلگرام به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا با استفاده از این روش، بتوانند پیام‌های اخیر را بدون سین شدن مشاهده کنند. اما این روش فقط به مشاهده چت‌های اخیر محدود است نه کل مکالمه. برای استفاده از این روش، این مراحل ساده را دنبال کنید:

1. برنامه تلگرام را باز کرده و چتی را پیدا کنید که می‌خواهید در آن جاسوسی کنید.

2. حالا، بر روی تصویر پروفایل در لیست چت‌ها فشار طولانی دهید تا پیام اخیر را ببینید.

روی تصویر پروفایل فشار طولانی بدهید

روی تصویر پروفایل فشار طولانی بدهید

3. پیام‌هایی که به این طریق مشاهده می‌شوند، به عنوان خوانده شده علامت‌گذاری نخواهند شد.

توجه: به محض اینکه فشار طولانی را رها کنید، پیامی که با استفاده از این روش خوانده‌اید به طور خودکار ناپدید می‌شود. می‌توانید این روند را تا بارها تکرار کنید تا بتوانید مکالمات اخیر را بدون سین شدن بخوانید.

 خواندن پیام‌های تلگرام بدون سین شدن در دسکتاپ

علاوه بر گوشی‌های همراه، می‌توانید از دسکتاپ نیز برای خواندن پیام‌های تلگرام بدون سین شدن استفاده کنید. در اینجا چگونگی انجام این کار آورده شده است:

1. به تلگرام وب در دسکتاپ خود دسترسی پیدا کرده و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا حساب تلگرام خود را پیوند دهید و از آن استفاده کنید.

اسکن کد برای ورود به تلگرام دسکتاپ

اسکن کد برای ورود به تلگرام دسکتاپ

2. اتصال اینترنت سیستم خود را غیرفعال کرده و پیام تلگرام را بدون سین شدن بخوانید.

اتصال به اینترنت را غیر فعال کنید

اتصال به اینترنت را غیر فعال کنید

3. پس از اتمام خواندن، مرورگر را ببندید، کش آن را پاک کنید و اتصال اینترنت را دوباره برقرار کنید.

سین پیام تلگرام با استفاده از Siri/Google Assistant

یک گزینه موثر دیگر برای خواندن پیام‌های تلگرام به صورت پنهانی، استفاده از دستیار هوش مصنوعی گوشی‌تان است. به این ترتیب، می‌توانید پیام‌های اخیر تلگرام را بشنوید بدون اینکه برنامه را باز کنید.

سین پیام تلگرام با استفاده از سیری ایفون یا دستیار گوگل اندروید

سین پیام تلگرام با استفاده از سیری ایفون یا دستیار گوگل اندروید

1. دستیار Google/Siri را با فرمان بیداری‌اش (مثل: Okay Google, Hey Siri, و غیره) فعال کنید.

2. از دستیار بخواهید ‘آخرین پیام را در تلگرام بخواند.’

3. اگر پیام جدیدی دارید، دستیار بدون باز کردن پیام تلگرام آن را می‌خواند.

با این روش می توانید به این سوال که چگونه سین تلگرام را برداریم در ایفون پاسخ دهید.

 استفاده از برنامه‌های شخص ثالث برای خواندن پیام‌های تلگرام

علاوه بر برنامه اصلی تلگرام، می‌توانید از برنامه‌های رایگان شخص ثالث مانند برنامه Unseen در تلفن‌های اندروید برای مشاهده پیام‌های تلگرام بدون سین شدن استفاده کنید. با این حال، این به معنی دسترسی کامل به حساب تلگرام شماست که یک ریسک بزرگ برای حریم خصوصی شما محسوب می‌شود. می‌توانید آن را از Google Play Store نصب و امتحان کنید.

‌دانلود برنامه Unseen – No Last Seen

blank

برنامه ای که به شما معرفی کرده ایم کارش مخفی کردن آخرین بازدید پیام رسان هایی مثل لاین، وایبر، واتس آپ و تلگرام می باشد و با داشتن این برنامه به راحتی می توانید آخرین بازدیدتان را مخفی کنید، پیام ها را به صورت نامحسوس چک و بررسی کنید، و دو تیک آبی را پنهان نمایید تا کسی متوجه خواندن پیام توسط شما نشود.

پس این برنامه برای اشخاصی که از بیشتر پیام رسان ها استفاده می کنند می تواند بسیار بدرد بخور باشد.

مشاهده پیام ها بدون سین شدن در روبیکا

چگونه در روبیکا بدون اینکه سین کنیم پیام را بخوانیم؟

روبیکا در آخرین آپدیتش مثل تلگرام این قابلیت را به نرم افزارش اضافه کرده است که شما می توانید پیام ها را بخوانید بدون اینکه سین بخورد.

مشاهده پیام ها بدون سین شدن در روبیکا خیلی ساده است.

ابتدا اپلیکیشن روبیکا خود را به جدیدترین آپدیت به روزرسانی کنید.

انگشت خود را روی عکس پروفایل فردی که می خواهید پیام آن را بخوانید اما تیک دوم نخورد، قرار داده طولانی مدت نگه دارید.

پیام را بخوانید، انگشت خود را رها کنید.

با این ترفند که شبیه به یکی از روش های شرح داده شده در بالا برای سین پیام تلگرام است، به این سوال که چگونه در روبیکا پیام را بخوانیم ولی تیک نخورد پاسخ داده شد.

سخن پایانی 

امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده باشد تا بتوانید پیام‌های تلگرام را به صورت پنهانی روی گوشی هوشمند یا دسکتاپ خود بخوانید. اگر این مطلب برایتان مفید بوده است، با دوستانتان به اشتراک بگذارید. روش های بالا همگی بیشتر در تلگرام اصلی قابل کاربرد است و گرنه در تلگرام های غیررسمی مثل موبوگرام یا تلگراف و غیره خودشان این قابلیت را دارند که بدون تیک دوم، بتوانیم پیام را بخوانیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *