ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی خصوصی کردن حساب اینستاگرام

خصوصی کردن حساب اینستاگرام

وقتی شما اکانت جدیدی در اینستاگرام ایجاد می کنید، در حالت عادی و پیش فرض همه ی کاربران وقتی به صفحه ی شما وارد می شوند، می توانند محتوای آن را ببینند. این قابلیت در حالتی که شما صفحه ای مربوط به کسب و کار داشته باشید، مشکلی نداشته و حتی امکان خوبی هم می باشد، زیرا کاربران به راحتی با دیدن محتوای صفحه ی شما، شاید از دنبال کنندگان شما شوند ولی وقتی صفحه ای شخصی دارید، خیلی از کاربران دوست ندارند، عکس های خانوادگی آنها توسط کاربران دیگر رصد شود و یا فکر می کنند اگر همه ی کاربران صفحه شان را مشاهده کنند، امکان ایجاد مزاحمت برای آنها وجود دارد و در این حالت حریم خصوصی آنها به خطر می افتد. اینستاگرام، برای رفع این مشکل قابلیتی در اختیار کاربران قرار داده است که اگر کاربری مایل به دیده شدن صفحه اش توسط دیگران نبود، بتواند صفحه اش را خصوصی (private) کرده و فقط فالوورهایش بتوانند صفحه ی او را ببینند و هر شخصی بخواهد او را فالوو کند باید در ابتدا درخواست او به دایرکت ارسال می شود و در صورت تایید، شخص مقابل می تواند جزء فالوورهای آن صفحه شده و محتوای آن را ببیند.

ما در اینجا، به شما ، نحوه خصوصی کردن یک حساب کاربری به صورت کامل توضیح خواهیم داد. با خصوصی کردن اکانت خود، کسی جزء فالوورهایتان به صفحه ی شما،دسترسی نخواهد داشت.

یک نمونه حساب خصوصی اینستاگرام

همانطور که در تصویر زیر می بینید، اکانت زیر، مربوط به یک حساب خصوصی می باشد. در حساب کاربری خصوصی ما به، عکس پروفایل و بیو دسترسی داریم ولی پست ها تا وقتی که شخص مقابل، درخواست فالو کردن شما را پاسخ ندهد، بصورتی ست که نمی توان به آن دسترسی پیدا کرد.

blank

نحوه ی خصوصی کردن حساب کاربری اینستاگرام

در ابتدا باید گفت، خصوصی کردن اکانت اینستاگرام فقط مربوط به نسخه های اندروید و iOS می باشد، و اینستاگرامی که روی کامپیوتر است را نمی توان خصوصی کرد. همین طور یک صفحه ی تجاری نمی تواند حساب کاربری خود را خصوصی کند.

حالا برای خصوصی کردن حساب کاربری اینستاگرام به صورت زیر پیش خواهیم رفت:

در ابتدا به اپلیکیشن اینستاگرام خود وارد شوید، و به پروفایل شخصی تان بروید. با زدن بر روی آیکن چرخ دنده به بخش تنظیمات بروید،(در گوشی اندروید به جای چرخ دنده، سه خط دیده می شود)

blank

در قسمت پایین ، تنظیمات بروید و گزینه ی Private Account را پیدا کنید. با فعال کردن این گزینه، حساب شما بلافاصله تبدیل به یک حساب خصوصی می شود.

آموزش مدیریت اکانت اینستاگرام را مطالعه کنید.

blank

فقط با همین دو مرحله، حساب کاربری اینستاگرام شما، خصوصی خواهد شد. وقتی کاربری صفحه ای خصوصی داشته باشد، هر شخصی او را فالو کند، اصطلاحاً باید اجازه بگیرد، برای شما پیامی ارسال می شود، که این کاربر مایل به دنبال کردن صفحه ی شماست. اگر پیامی به این مظنون برای شما ارسال شد، به بخش نوتیفیکشن ‌های اینستاگرام رفته و از طریق بخش Follow Request، درخواست کاربران مختلف را مشاهده نمایید. در اینجا در کنار نام هر کاربری که این درخواست را داده، دو گزینه ی، Confirm و Delete وجود دارد. اگر فرد را می شناسید و یا با دنبال کردن صفحه ی شما، توسط او مشکلی ندارید، با لمس گزینه ی Confirm، کاربر به دنبال کنندگان خود اضافه نمایید ودر صورتی که تمایلی به این مورد ندارید، بر روی Delete بزنید تا درخواست او حذف شود. همانطور اگر شما هم درخواست Follow برای یک اکانت خصوصی بدهید، اگر او تمایلی نداشته باشد و درخواست شما را پاسخ ندهد، به لیست دنبال کنندگان او اضافه نخواهید شد.

آیا می توان پست های یک صفحه خصوصی را بدون دنبال کردن مشاهده کرد؟

سوال بسیاری از کاربران این است که آیا می توان پست های یک صفحه ی خصوصی را دید؟ پاسخ این سوال خیر است، مگر این که آن اکانت شما را فالو کند.

اگر به هر دلیلی نمی توانید اکانتی را فالو کنید، وب سایت هایی برای دور زدن فالو نکردن حساب کاربری مذکور وجود دارد، که راه ها یا مسیری را برای این کار دارند. ولی ما هر کدام از آنها را بررسی کردیم، متوجه شدیم بیشتر آنها به هدف سوء استفاده چنیین کاری را انجام می دهند و یا در قبال این کار درخواستی از شما دارند. برای مثال یکی از وب سایت ها گفته بود باید چندین برنامه را نصب کنید و یا یکی از آنها ایمیل ما را خواسته بود که ما هیچ کدام از آنها ار قبوا نکردیم. اگر دوست دارید خودتان می توانید این راه ها را امتحان کنید ولی ما دوست نداشتیم به خواسته های آنها پاسخ دهیم.

قابل مشاهده بودن، پست‌های به اشتراک گذاشته شما

مشکل دیگری که وجود دارد این است که اگر دوست یا فالووری پستی از شما را در جایی غیر از صفحه تان، به اشتراک بگذارد، آن پست برای دیگران قابل مشاهده خواهد بود و مخاطبان آنها امکان دسترسی به پست مذکور را خواهند داشت. در صورتی که اکانت اینستاگرام شما به سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و یا توئیتر متصل باشد وقتی پستی را منتشر می کنید چون در این شبکه ها نیز منتشر می شود، تنظیم اینستاگرام کافی نبوده و باید دیگر شبکه های اجتماعی متصل به حساب کاربری تان را نیز از دسترس افرادی که نمی خواهید خارج نمایید.

حرف آخر

در این آموزش یاد گرفتیم چکونه حساب کاربری خود را از دسترس افرادی به جزء فالوورها و دوستان خود خارج کنیم. پس اگر کاربری بخواهد محتوای صفحه ی شما را ببیند، باید اول درخواست فالو دهد و در صورت تایید کردن شما می تواند جزء دنبال کنندگان شما شود و تا وقتی شما نخواهید صفحه ی شما را به حالت قفل می بیند. اگر دوستان و کاربری برای هر کدام از سوالات بالا، پاسخی که خودشان امتحان کرده اند و به جواب رسیده اند، دارند در بخش نظرات و ایده ها بیان کنند تا بقیه ی کاربران نیز از آن استفاده کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *