ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی حذف کردن تاريخچه استيكر تلگرام

حذف کردن تاريخچه استيكر تلگرام

نحوه حذف کردن تاریخچه ی استیکر تلگرام چگونه است؟ شاید این سوال برخی از کاربران تلگرام در آیفون و اندروید باشد که در آموزش زیر به نحوه ی انجام آن می پردازیم.

برخی اوقات برای هر شخصی ممکن است این اتفاق بیفتد که در حال ارسال استیکری بوده و اشتباها استیکری دیگر فرستاده است یا حتی استیکر نامناسب و بدی برای شخص مقابلش ارسال کرده و او می خواهد آن استیکر را حذف کند و یا در حالت دیگر استیکری را برای شخصی با میل خود ارسال می کنیم و آن در تاریخچه ی ما باقی می ماند و اگر دوست یا یکی از اعضای خانواده وارد تلگرام ما شود، برای ما خوبیت ندارد و گران تمام می شود و در این حالت دوست داریم، آن استیکر را برای همیشه از تاریخچه ی تلگرام حذف کنیم.

در تعریف استیکر باید گفت، در اصل همان شکلک هایی هستند که به حالات مختلف و گرافیک های متفاوت، در مورد هر موضوعی می توان به جای متن، بکار برد. از این رو طرفداران خاص خود را دارد و خیلی از کاربران تلگرام از آن استفاده می کنند. قابل توجه است که در بین کاربران کشور خودمان نیز بسیار پرطرفدار می باشد و خیلی تخصصی از آن استفاده می کنند و کاربران اهل فن به راحتی استیکرهایی با موضوعات مختلف ساخته و در محیط های مختلف تلگرام ترویج می دهند.

جهت آموزش حذف استیکر از تلگرام اینجا کلیک کنید.

بسیاری از کاربران بعد از مدتی استفاده از یکسری استیکرها، از آن خسته شده و دوست دارند آن را از تاریخچه سرور تلگرام خود حذف کرده و استیکرهای جدید را بیاورند و بعضی دیگران هم به دلایل شخصی بعد از دیدن بعضی از استیکرها دوست ندارند آن استیکر را در تاریخچه ی تلگرامشان داشته باشند.

حذف استیکر های اد شده در تلگرام

اگر قصد حذف کردن تاریخچه ی استیکرهایی را در تلگرام دارید، ابتدا منوی تلگرام خود را باز کرده و به بخش تنظیمات بروید و در قسمت message ، بر روی گزینه ی استیکر بزنید.

blank

حالا تمامی استیکرهایی که شما در قسمت شکلک های خود دارید، در اینجا بصورت گروه گروه نمایان می شوند، حالا هر کدام را می خواهید حذف کنید بر روی سه نقطه ی کنار آن بزنید و کلمه Remove  را انتخاب کنید. با این کار برای همیشه از تاریخچه ی سرور تلگرام شما حذف می شود. اگر تاریخچه آن هنوز پابرجاست، به cache گوشی خود بروید و حافظه ی آن را پاک کنید و با ارسال چند استیکر جدید در گروه یا گفتگوی خصوصی، تاریخچه ی استیکر مدنظر شما پاک می شود.

blank

حذف استیکر ارسال شده

برای این کار مانند حذف کردن پیام یا حتی عکسی که به اشتباه ارسال شده، بر روی استیکر مورد نظرتان یک ضربه زده و در قسمت پنجره ی باز شده گزینه دیلیت را انتخاب کنید، بعد مجددا از شما می پرسد برای فقط شما حذف شود یا برای همه، در حالتی که در آن مربع مشاهده شده تیک را بزنید برای هر دو طرف حذف می شود. مواظب باشید اگر حواستان نباشد و تیک را نزنید برای شما حذف شده ولی متاسفانه در گفتگوی شخص مقابل یا گروه حذف نمی شود، و در اینجا چون شما در گوشی خودتان استیکر را حذف کرده اید دیگر راهی برای حذف آن برای طرف مقابلتان ندارید.

پاک کردن استیکر از سرور تلگرام

اگر درخواست حذف کردن استیکری از روی سرور تلگرام را دارید، باید به شما بگوییم فقط در حالتی که شما پکی (pack) از یک استیکر را ساخته باشید، می توانید آن را از سرور پاک کنید . در این حالت اگر خودتان سازنده اید و شماره ای که با آن پک استیکر را درست کرده اید دارید، پس به بات sticker@ بروید و با استارت کردن و دادن دستور delpack/ ، پک های مختلف استیکری نمایان می شوند و هر کدام را که می خواهید، حذف کنید. این اتفاق باعث حذف این پک استیکر از روی تمام گوشی ها و دستگاه ها می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *