ترفند اندروید

نحوه هارد ریست کردن گوشی اندرویدی

blank

در این مطلب نحوه فورس ری استارت کردن گوشی اندرویدی را زمانی که گوشی کار نمی کند، بررسی می کنیم. فورس استاپ کردن و ری استارت کردن یک گوشی موبایل اندرویدی کار بسیار راحتی است و به آسانی صورت می گیرد. اما در مواقعی که گوشی شما پاسخگو نباشد گاهی حتی نمی توان آن را ری استارت کرد. در این مطلب در مورد این صحبت می کنیم که اگر گوشی به هیچ عنوان پاسخگو نبود و هیچکدام از دکمه ها کار نمی کرد چطور آن را Force Restart کنیم. در این حالت صفحه از کار افتاده و نه دکمه پاور و نه هیچ دکمه دیگری کار نمی کند. هر چند در تمام این موقعیت ها گوشی کاملا قفل شده است اما شما باید راه دیگری را امتحان کنید.

فورس ری استارت متفاوت از Reset Factory

چیزی که اهمیت دارد این است که این Force restart کردن، با ریست فکتوری فرق دارد. ریست فکتوری گوشی موبایل اندروید وقتی است که شما تمام دیتاها را از گوشی پاک می کنید به طوری که از ابتدا چیزی در درون گوشی شما وجود نخواهد داشت. چیزی که در اینجا می خواهیم انجام دهیم به عنوان Hard Reset شناخته می شود. به نظر می رسد شاید کار غلطی را با این شیوه انجام دهید، اما باید گفت که این روش کاملا بدون ضرر است. در گوشی اندروید همچنین می توان فورس استاپ یا فورس کلوز برنامه های اندروید را هم در گوشی اجرا کرد.

در بعضی از دستگاه های اندرویدی دکمه های ترکیبی ویژه ای وجود دارد تا این فورس ری استارت صورت بپذیرد. اما یک حقه کوچک وجود دارد که برای تمام مدل های گوشی اندرویدی کاربرد دارد.

روش اول: نگه داشتن دکمه پاور گوشی اندروید برای هارد ریست

تمام کاری که در این روش باید انجام دهید این است که دکمه پاور را برای بیست تا سی ثانیه نگه دارید. به نظر می رسد این زمان خیلی طولانی باشد، اما ضروری است که دکمه خاموش روشن یا Power را برای همین مدت نگه دارید تا زمانی که گوشی موبایل شما خاموش شود. انواع گوشی موبایل سامسونگ یک روش سریعتر برای این کار دارد. دکمه کم کردن صدا را به همراه دکمه پاور در طرف دیگر گوشی موبایل بگیرید و برای 7 ثانیه نگه دارید. این مراحل به همین سادگی است که عنوان شد. فقط کافی است نگه دارید و منتظر بمانید.

روش دوم: جداکردن باتری گوشی اندرویدی برای فورس ری استارت

این روش خیلی رایج نیست اما در مواقعی تنها راه چاره برای فورس ری استارت کردن یک گوشی موبایل اندرویدی محسوب می شود. اگر باتری موبایل شما قابل جدا سازی از گوشی است، می توانید با دقت آن را از جای خود جدا کرده و سپس آن را برگردانید. این شیوه باعث خواهد شد که گوشی موبایل شما به سادگی ریبوت شود. سپس می توانید دوباره گوشی را روشن کنید. فقط وقتی باتری را دوباره سر جای خود برگرداندید چند ثانیه صبر کنید و سپس گوشی موبایل خود را مجددا روشن نمایید.

باتری را از دستگاه جدا کنید

باتری را از دستگاه جدا کنید

در این موارد اگر واقعا مشکل جدی ای برای گوشی شما به وجود نیامده باشد با این دو روش ری استارت شده و مشکل خاصی نخواهد داشت. اگر با این موارد گوشی روشن نشد ممکن است دستگاه شما آسیب دیده باشد و نیاز به تعمیر گوشی موبایل خود داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *