ترفند اندروید

نحوه زمان بندی ارسال پیامک در اندروید

نحوه زمان بندی ارسال پیام در اندروید

نحوه زمان بندی ارسال پیامک در اندروید بسیار ساده آموزش داده می شود که به آن می پردازیم.

در این مقاله قصد داریم تا نحوه زمان بندی ارسال پیام یا اس ام اس در دستگاه های اندرویدی را بررسی کنیم. پیام های متنی یا SMS غالبا برای ارتباطات کوتاه و موقت استفاده می شود. شما وقتی چیزی در ذهنتان دارید یک پیام ارسال می کنید یا وقتی برای شما پیامی ارسال می شود پاسخ آن را می دهید.

اما اگر بتوانیم ارسال پیام یا ارسال مسیج را زمان بندی کنیم، به برنامه ریزی های ما کمک می کند. حتی از اینکه ارسال یک پیام را فراموش کنیم، جلوگیری می کند. برای مثال ارسال پیام های تبریک تولد برای دوستان و آشنایمان را می توانیم زمان بندی کنیم تا در روز تولدشان این پیام ها را دریافت کنند.

مراحل ارسال پیام زمان بندی شده در دستگاه های اندرویدی

برای ارسال پیام های زمان بندی شده، گوگل یک اپلیکیشن به نام Google Messages app را در اواخر سال 2020 معرفی کرد. این اپلیکیشن کاربردی را می توانید برای گوشی موبایل و تبلت اندرویدی خود از گوگل پلی استور دانلود کنید. برای فراموش نکردن لحظات مهم، این اپلیکیشن ارسال پیام بسیار مناسب است.

مرحله اول: دانلود برنامه Google Messages app از پلی استور

برای استفاده از این برنامه آن را از گوگل پلی استور دانلود کنید. سپس این برنامه را به صورت پیش فرض برای دریافت SMS تنظیم کنید. وقتی این برنامه را دانلود کردید و خواستید آن را نصب کنید این پیام نشان داده می شود: Set Default SMS App. پیام را تایید کنید تا اس ام اس های شما به صورت دیفالت بر روی گوگل میسج اپ ذخیره شود.

دانلود برنامه Google Messages app از پلی استور

دانلود برنامه Google Messages app از پلی استور

مرحله دوم: بر روی گزینه Set as Default بزنید

در این مرحله یک پیام دیگر برای شما نشان داده می شود که باید ابتدا بر روی گزینه Messages بزنید و سپس Set as Default را کلیک کنید.

بر روی گزینه Set as Default بزنید

ابتدا بر روی گزینه Messages بر روی گزینه Set as Default بزنید

مرحله سوم: روی مخاطب دریافت کنند پیام زمان بندی شده بزنید

در این مرحله تمام مکالمات شما بر روی این برنامه نشان داده می شود. مکالمه ای را که می خواهید برای آن پیام زمان بندی شده بفرستید را انتخاب کنید.

روی مخاطب دریافت کنند پیام زمان بندی شده بزنید

روی مخاطب دریافت کنند پیام زمان بندی شده بزنید

مرحله چهارم: متن پیام خود را وارد کنید

متن پیام خود را که می خواهید بعدا ارسال شود را تایپ کنید و انگشت خود را بر روی آیکون Send چند ثانیه نگه دارید.

متن پیام خود را وارد کنید

متن پیام خود را وارد کنید

مرحله پنجم: تاریخ ارسال را مشخص کنید

بعد از اینکه آیکون سند را نگه داشتید یک جدول برای شما باز می شود که می توانید زمان ارسال را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر در یک منطقه جغرافیایی نیستید زمان ارسال را بر حسب Time Zone مخاطب در نظر بگیرید. در قسمتPick date and Time و از گزینه های Pre-set times می توانید زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تاریخ ارسال را مشخص کنید

تاریخ ارسال را مشخص کنید

مرحله ششم: ساعت و زمان ارسال را مشخص کنید

بعد از اینکه تاریخ را از بین گزینه های موجود انتخاب کردید، می توانید ساعت ارسال را هم انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Next بزنید.

ساعت و زمان ارسال را مشخص کنید

ساعت و زمان ارسال را مشخص کنید

مرحله هفتم: تاریخ و زمان ارسال را تایید نهایی و ذخیره کنید

برای تایید نهایی تاریخ و ساعت ارسال به شما نشان داده می شود. بر روی گزینه Save بزنید تا گزینه هایی که انتخاب کرده بودید تایید شوند.

تاریخ و زمان ارسال را تایید نهایی و ذخیره کنید

تاریخ و زمان ارسال را تایید نهایی و ذخیره کنید

مرحله هشتم: مشاهده زمان ارسال بر روی آیکون Send

بعد از اینکه مراحل را به درستی پیش رفتید، زمان بندی که در نظر گرفته اید به شکل علامت ساعت بر روی آیکون Send در گوشه پایین سمت راست کنار باکس ارسال نمایش داده می شود.

مشاهده زمان ارسال بر روی آیکون Send

مشاهده زمان ارسال بر روی آیکون Send

مرحله نهم: ایجاد تغییرات در ارسال پیام زمان بندی شده

بعد از زمان بندی اگر خواستید تغییری در پیام ایجاد کنید می توانید با زدن بر روی آیکون ساعت که در کنار پیام نمایش داده می شود، تغییراتی را در ارسال پیام ایجاد کنید. می توانید متن پیام را تغییر دهید، زمان ارسال را تغییر دهید و یا پیام را Delete کنید و از ارسال آن جلوگیری کنید.

ایجاد تغییرات در ارسال پیام زمان بندی شده

ایجاد تغییرات در ارسال پیام زمان بندی شده

این روش آسانی برای ارسال پیام زمان بندی شده در تبلت یا گوشی موبایل اندرویدی می باشد. گوگل همچنین برای هم فعال کردن یادآور تولد در گوگل اسیستنت را در تنظیمات این برنامه قرار داده است و می توانید با بهره گیری از آن تاریخ های مهمی را در گوگل اسیستنت فعال کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *