ترفند آیفون

نحوه آپدیت آیفون به جدیدترین نسخه iOS

نحوه آپدیت آیفون به جدیدترین نسخه iOS

به روز کردن نرم افزار آیفون

به روز کردن نرم افزار آیفون (iOS) ایده خوبی است. به روزرسانی های ارائه شده از طرف اپل، به طور رایگان در دسترس هستند. این نسخه های آپدیت شده، از آخرین پچ ها و ویژگی های امنیتی برخوردار هستند و با رفع مشکلات نسخه قبلی، یک سیستم عامل تقریباً بی نقص و تر و تازه ای برای آیفون شما ارائه می کنند. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه بروزرسانی آیفون شما به آخرین نسخه iOS را مرور کنیم.

قبل از بروزرسانی نسخه پشتیبان تهیه کنید

در حالی که در طی مراحل نصب، مشکلات خیلی کم پیش می آیند، ممکن است چیزی اشتباه پیش برود، و باعث شود داده ها و اطلاعات گوشی خود را از دست بدهید.

بنابراین، قبل از بروز رسانی iOS در آیفون در یک ماموریت بحرانی نصب رام، نسبت به تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و داده های دستگاه خود اقدام کنید.

iOS را از طریق برنامه تنظیمات به روز کنید

این روزها اکثر کاربران بدون اتصال آیفون خود به رایانه، آن را مستقیماً بر روی دستگاه به روز می کنند. به این کار نصب بی سیم گفته می شود در این مقاله به نحوه انجام این کار پرداخته ایم.

ابتدا برنامه «تنظیمات» (آیکون چرخ دنده) را راه اندازی کنید. این برنامه به طور پیش فرض، در صفحه هوم (صفحه اصلی آیفون) قرار دارد. اگر برای پیدا کردن آن به کمک نیاز دارید از جستجوی spotlight اپل استفاده کنید.

برنامه «تنظیمات» را راه اندازی کنیددر منوی تنظیمات، روی گزینه «عمومی» ضربه بزنید.

روی گزینه «عمومی» ضربه بزنید

سپس، روی «به روز رسانی نرم افزار» ضربه بزنید.

روی «به روز رسانی نرم افزار» ضربه بزنید

در این مرحله می توانید اطلاعات مربوط به آخرین به روزرسانی، از جمله شماره نسخه و جزئیات مربوط به بهبود به روزرسانی را ببینید. اطلاعاتی همچون بهبود عملکرد و ویژگی های جدید و جالبی که نسخه جدید برای آیفون و آیپد به ارمغان می آورد. نسخه اپدیت عکس ها ویژگی های جدیدی را برای کمک به شما در جستجوی مجدد و به اشتراک گذاری عکس ها در لایبرری دستگاه شما ارائه می کند، همچنین، مموجی، انیموجی جدید با قابلیت تنظیم بیشتر که مفهوم پیام ها را رساتر و سرگرم کننده تر می کند، نمایش زمان روی صفحه نمایش که به شما و خانواده کمک می کند تا با توجه به زمان صرف شده در دستگاه ها اطلاعات برنامه ریزی شده برای خود را بهتر درک کنند و بیشترین استفاده را از آن ببرند، میانبرهای Siri که راهی سریعتر برای انجام کارها با توانایی هر برنامه برای کار با Siri ارائه می دهند، واقعیت افزوده با توانمندسازی توسعه دهندگان برای ایجاد و ارائه تجربیات هوش مصنوعی مشترک را جذابتر می کند و ویژگی های جدید حریم خصوصی را اضافه کرده است به این نسخه افزوده شده است.

روی «دانلود و نصب» ضربه بزنید

اگر آیفون شما قبلاً هیچ فایل آپدیت و به روزرسانی را دانلود نکرده است، روی «دانلود و نصب» ضربه بزنید و در صورت درخواست کد عبور خود را تایپ کنید. سپس منتظر بمانید تا دانلود به پایان برسد.

وقتی عمل دانلود به پایان رسید، ممکن است یک پنجره پاپ اپ و یک پیام مبنی بر اینکه آیا قصد دارید فایل آپدیت را اکنون نصب کنید و یا بعدا در وقتی دیگر نصب شود ظاهر می شود. اگر می خواهید فایل را همین الان نصب کنید روی گزینه «Install Now» ضربه بزنید.

پس از شروع مراحل نصب، پیامی با متن «تأیید به روزرسانی» مشاهده خواهید کرد. صبر کنید تا نصب تمام شود. پس از اتمام تأیید، صفحه آیفون شما خاموش و دوباره راه اندازی می شود.

سپس در وسط صفحه، آرم اپل و یک نوار پیشرفت کوچک را مشاهده می کنید.

در وسط صفحه، آرم اپل و یک نوار پیشرفت کوچک را می بینید

پس از اتمام نصب، می توانید دوباره طبق معمول، آیفون خود را قفل کرده و از آن استفاده کنید.

iOS را در Finder یا iTunes به روز کنید

در روش دیگر به روزرسانی سیستم عامل iOS همچنین می توانید آیفون خود را از طریق اتصال کابل شارژ به رایانه شخصی خود با سیستم Mac یا ویندوز خود به روز کنید. در رایانه Mac که دارای نسخه MacOS 10.15 یا بالاتر است،Finder  را باز کنید. در رایانه شخصی با سیستم عامل ویندوز یا Mac که دارای نسخهMacOS 10.14 یا بالاتر است، آیتیونز را باز کنید.

آیفون خود را با کابل لایتنینگ به USB به رایانه متصل کنید. اگر اولین بار است که آیفون خود را به رایانه وصل کرده اید، در پیامی که از شما می پرسد آیا به رایانه اعتماد دارید، روی گزینه «Trust» ضربه بزنید.

پس از اتصال آیفون به رایانه، آیفون خود را روی رایانه شخصی پیدا کنید. در Finder، این گزینه در سمت چپ در زیر گزینه «Location» دیده می شود؛ روی آن کلیک کنید.

آیفون خود را روی رایانه شخصی پیدا کنید

در آیتیونز، به دنبال آیکون کوچک آیفون کوچک در نوار ابزار در نزدیکی بالای صفحه بگردید. آن را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

راه حل قفل شدن دکمه ی آپدیت ios در آیفون را مطالعه کنید.

آیکون کوچک آیفون در نوار ابزار

در پنجره ای که حاوی اطلاعات مربوط به آیفون شماست، در Finder به گزینه General بروید و در آیتیونز به تنظیمات و سپس خلاصه (Summary) بروید. اکنون برای بررسی آپدیت بر روی گزینه «Check for Update» کلیک کنید.

بر روی گزینه «Check for Update» کلیک کنید

اگر به روزرسانی در دسترس است، روی «دانلود» و سپس «Update» کلیک کنید. در صورت درخواست کد رمز عبور خود را وارد کنید. اکنون بروزرسانی نصب می شود، و منتظر بمانید تا عملیات نصب کامل شود و از به روزرسانی خود لذت ببرید.

دوبار بررسی کنید که آیفون شما به روز شده است

بعد از اینکه به روزرسانی گوشی انجام شد، می توانید بررسی کنید تا مطمئن شوید که جدیدترین نسخه های آپدیت را روی آیفون خود نصب کرده اید.

برای این کار در آیفون، به تنظیمات >عمومی > بروزرسانی نرم افزار بروید. اگر دستگاه شما به طور کامل به روز شده است، می توانید صفحه ای مشابه آنچه در زیر مشاهده می کنید را ببینید که نشان می دهد و تایید می کند که نرم افزار شما به روز شده است.

پیغام آیفون به روز شده

اکنون آیفون شما به به روز شده و آماده استفاده و لذت بردن است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *