راهنمای خرید موبایل

مقایسه گوشی شیائومی Redmi 9C و گوشی سامسونگ Galaxy M11

در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه دو گوشی موبایل یعنی گوشی شیائومی Redmi 9C و گوشی سامسونگ Galaxy M11 بپردازیم. وقتی صحبت از میان رده ها می شود معمولا افراد فکر می کنند که این گوشی های موبایل کیفیت بالایی نخواهند داشت. اما با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، این فکر درستی نیست. چرا که کمپانی های تولید کننده گوشی موبایل اغلب کیفیت کار خود را به خاطر میان رده بودن یک گوشی پایین نمی آورند. میان رده ها در بعضی موارد چیزی از یک گوشی پرچمدار و بالارده کم ندارند. سامسونگ این را در سری M ثابت کرد. شیائومی هم با تولید گوشی های اقتصادی در سال های اخیر توانسته است جایگاه خوبی را در بازار به دست بیاورد. هر دو این گوشی ها در سال 2020 و به فاصله دو ماه از هم عرضه شده اند.

مقایسه نمایشگر گوشی های Xiaomi Redmi 9C و Samsung Galaxy M11

گوشی موبایل سامسونگ مدلGalaxy M11  در ابعاد 161 * 76.3 * 9 میلی متر و با وزن 197 گرم طراحی شده است. ابعاد صفحه نمایش آن 6.4 اینچ بوده و از فناوری صفحه نمایش PLS TFT برخوردار است. در مقابل گوشی موبایل شیائومی چند میلی متر بزرگتر و در ابعاد 164.9 * 77 * 9 میلی متر عرضه شده است و وزنی تقریبا برابر یعنی 196 گرم دارد. ابعاد صفحه نمایش در این مدل از گوشی شیائومی هم 6.53 اینچ است. پس تا اینجای کار این دو گوشی از لحاظ ابعاد و اندازه نسبتا برابر هستند.

صفحه نمایش هردو گوشی موبایل شیائومی ردمی 9 سی و گلکسی ام 11 لمسی بوده و 16 میلیون رنگ را پشتیبانی می کند. رزرولوشن تصویر در گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی ام 11 720 * 1560 پیکسل است و در گوشی شیائومی مدل ردمی 9 سی 720 * 1600 پیکسل است. جنس بدنه، قاب پشتی و فریم هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شده و قاب جلو آنها از شیشه می باشد. نوع نمایشگر در گوشی ام 11 سامسونگ PLS IPS بوده و در گوشی شیائومی از نوع IPS LCD می باشد. نکته قابل توجه این است که در هر دو گوشی موبایل سنسور اثر انگشت بر روی قاب پشتی قرار دارد.

مقایسه نمایشگر در گوشی شیائومی ردمی 9 سی و گلکسی ام 11 سامسونگ

مقایسه نمایشگر در گوشی شیائومی ردمی 9 سی و گلکسی ام 11 سامسونگ

مقایسه ویژگی های فنی در گوشی شیائومی ردمی 9C و گلکسی M11 سامسونگ

در مورد هر دوی این گوشی ها باید گفت که از دو سیم کارت سایز نانو به طور همزمان پشتیبانی می کنند. هم گوشی سامسونگ ام 11 و هم ردمی 9 سی هر دو 32 گیگابایت حافظه داخلی دارند و از 3 گیگابایت رم هم پشتیبانی می کنند. پس این دو مدل از نظر اندازه حافظه و رم هم یکسان هستند. هر دو مدل از کارت حافظه میکرو اس دی هم پشتیبانی می کند که در گوشی سامسونگ Galaxy M11 این میزان تا 512 گیگابایت فضا را به شما خواهد داد. این میزان حافظه رم در کنار پردازنده هشت هسته ای قدرتمند باعث می شود به راحتی بتوانید بازی های سنگین را بر روی این گوشی اجرا و از آن لذت ببرید.

ویژگی های فنی در گوشی گلکسی M11

ویژگی های فنی در گوشی گلکسی M11

برای فیلم دیدن یا گفتگوهای صوتی و تصویری طولانی مدت به تلفنی نیاز دارید که ماندگاری شارژ بالایی داشته و به کار خود ادامه دهد. در هر دو مدل گوشی شیائومی 9C و سامسونگ گلکسی M11 باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعت به شما امکان می ‌دهد وقت بیشتری برای کارهایی که دوست دارید صرف کنید، در حالی که قابلیت شارژ سریع در ام 11 سامسونگ تا 15 وات و در شیائومی 9 سی 10 وات است. این دو گوشی موبایل از سیستم عامل اندروید 10 پشتیبانی می کنند و قابلیت پشتیبانی از شبکه های اینترنت 2G، 3G و 4G را دارند.

ویژگی های فنی در گوشی شیائومی 9C

ویژگی های فنی در گوشی شیائومی 9C

تراشه به کار رفته در گوشی سامسونگ گلکسی M11 از نوع اسنپدراگون 450 است و از پردازنده گرافیکی Aderno 506 GPU نیز پشتیبانی می کند. اما تراشه به کار رفته در شیائومی Redmi 9C از نوع MediaTek G3 است و از پردازنده گرافیکی PowerVR پشتیبانی می کند. هر دو تراشه اسنپدراگون و مدیاتک از نظر سخت افزار و کاربرد در سطحی مشابه قرار دارند که به نسبت اندازه نمایشگر و رزولوشن برای این دو گوشی موبایل مناسب هستند. درگاه ارتباطی با اندکی تفاوت در گوشی سامسونگ M11 از نوع Type-C و در گوشی شیائومی 9C از نوع microUSB v2.0 می باشد.

مقایسه دوربین در دو گوشی شیائومی Redmi 9C و گوشی سامسونگ Galaxy M11

در حال حاضر یکی از عوامل رقابت بین گوشی های موبایل مربوط به دوربین می شود. چه در گوشی های پرچمدار و چه در گوشی های میان رده دیگر کمتر گوشی موبایل را می توان یافت که از پنل دوربین دوگانه بهره برده باشد. این دو مدل گوشی شیائومی و گوشی موبایل سامسونگ هم هر دو از پنل سه گانه دوربین در پشت با اندکی تفاوت در جزئیات برخوردار هستند.

دوربین گوشی موبایل سامسونگ Galaxy M11

دوربین با قابلیت این گوشی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و آن را به یک گزینه مناسب برای عکاسی با موبایل تبدیل کرده است. ماژول سه گانه دوربین در گوشی موبایل سامسونگ مدلGalaxy M11  با اضافه کردن چشم‌ انداز بیشتر به عکس ها، کیفیت آنها را افزایش می‌دهد. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی تصاویر واضحی را در روز و شب می‌گیرد. لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی منظره بازتری را در پیش روی شما ثبت می‌کند. در حالی که لنز عمق‌ سنج 2 مگاپیکسلی با تار کردن پس‌ زمینه، سوژه عکس را برجسته می‌کند. همچنین در این ماژول سه گانه با لنز فوق عریض مناظر بیشتری در عکس‌ هایی که با این گوشی گرفته می شود، ببینید.

زاویه عریض 77 درجه و زاویه فوق عریض 115 درجه صحنه را همانطور که می ‌بینید به تصویر می‌کشد. حتی گرفتن عکس پانورامای بزرگ هم با گلکسی ام 11 راحت ‌تر است. لنز عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی در Galaxy M11 به شما این امکان را می‌دهد که قبل و بعد از گرفتن عکس عمق میدان را تنظیم کنید. این دوربین تاری ناخواسته پس‌ زمینه را در عکس‌های شما از بین می ‌برد و باعث می شود که عکسهایتان حرفه ‌ای ‌تر به نظر برسند.

در مورد دوربین سلفی این گوشی هم باید گفت با دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی Galaxy M11  بهترین زوایا را برای عکس سلفی در اختیار شما قرار می دهد. می توانید از فوکوس زنده که به ‌تدریج پس ‌زمینه را محو می‌کند استفاده کنید تا به زاویه مناسب خود دست یابید.

دوربین گوشی گلکسی ام 11 سامسونگ

دوربین گوشی گلکسی ام 11 سامسونگ

دوربین گوشی شیائومی Redmi 9C

در پنل سه گانه دوربین گوشی شیائومی ردمی 9 سی هم از دوربین عریض با رزولوشن 13 مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی، به همراه لنز ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل و حسگر عمق با رزولوشن 2 مگاپیکسل استفاده شده است. از لحاظ کیفیت دوربین این گوشی چیزی از ام 11 کم ندارد. همچنین قابلیت عکاسی HDR و عکاسی پانوراما به همراه ثبت موقعیت جغرافیایی عکس ها از دیگر مزایای دوربین این گوشی موبایل محسوب می شود. ضمن اینکه این ماژول دوربین از قابلیت تشخیص چهره به همراه قابلیت فوکوس لمسی برخوردار است. دوربین سلفی نیز در این گوشی شیائومی با رزولوشن 5 مگاپیکسل است و توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 1080 در 1920 را دارد.

دوربین گوشی شیائومی ردمی 9 سی

ویژگی های دوربین گوشی شیائومی ردمی 9C

هر چند در هر دو این گوشی های موبایل سامسونگ و شیائومی شاهد سخت افزار و پنل دوربینی تقریبا در حد و اندازه هم بودیم، اما گوشی سامسونگ گلکسی ام 11 با قیمتی بالاتر از گوشی شیائومی ردمی 9 سی چه در بازار جهانی و چه در بازار ایران عرضه می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *