راهنمای خرید

معرفی گوشی ارزان قیمت HMD 110 و HMD 105 با الهام از طراحی نوکیا

معرفی گوشی ارزان قیمت HMD 110 و HMD 105 با الهام از طراحی نوکیا

امروز با خبرنامه کوک موبایل همراه باشید تا از جدیدترین اخبار دنیای فناوری مطلع شوید: دو گوشی دکمه‌ای ارزان‌قیمت HMD 110 و HMD 105 با الهام از طراحی نوکیا معرفی شدند، گوگل تاریخ رونمایی پیکسل ۹ را زودتر از انتظار اعلام کرد، هوآوی پیش‌بینی می‌کند گوشی‌های هوشمند با هوش مصنوعی تا سال 2030 90 درصد بازار را تصاحب خواهند کرد و محققان ژاپنی موفق به ایجاد پوست زنده روی صورت ربات‌های انسان‌نما شدند.

دو گوشی دکمه‌ای ارزان‌قیمت HMD 110 و HMD 105 با الهام از طراحی نوکیا معرفی شدند

شرکت HMD Global دو گوشی ساده با نام‌های HMD 110 و HMD 105 را معرفی کرده که طراحی آن‌ها یادآور گوشی‌های کلاسیک نوکیا است. این دو دستگاه با برند خود HMD روانه بازار می‌شوند.

گوشی HMD 110 دارای پنل پشتی رنگی سایه‌دار و فریم داخلی فلزی است. این گوشی همچنین دارای گواهی IP54 می‌باشد، که آن را در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاوم می‌کند. ابعاد این مدل ۱۱۵.۵ در ۴۹.۵ در ۱۴ میلی‌متر و وزن آن ۷۸ گرم است و در رنگ‌های سبز و مشکی عرضه خواهد شد.

HMD 110 از نمایشگر ۲ اینچی TFT با وضوح ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل بهره می‌برد. دوربین پشتی این گوشی عکس‌هایی با وضوح ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، درگاه USB-C و باتری قابل تعویض ۱۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد.

HMD اعلام کرده که HMD 110 با هر بار شارژ می‌تواند تا ۱۸ روز در حالت آماده‌به‌کار و ۱۴ ساعت مکالمه دوام بیاورد. این گوشی 2G با سیستم‌عامل RTOS، ۴ مگابایت رم و ۴ مگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود و از کارت حافظه microSD تا ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

گوشی HMD 105 تقریباً نسخه بدون دوربین HMD 110 است. این گوشی نیز از نمایشگر ۲ اینچی با وضوح ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، درگاه USB-C و باتری ۱۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و دارای کیبورد بزرگ و کلیدهای برجسته است.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت رسمی HMD، گوشی HMD 105 از چراغ قوه دوگانه، ذخیره ۲,۰۰۰ مخاطب، رادیو FM و پخش‌کننده MP3 پشتیبانی می‌کند و بازی محبوب Snake را نیز ارائه می‌دهد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، بنفش و آبی عرضه خواهد شد. قیمت گوشی‌های HMD 110 و HMD 105 هنوز اعلام نشده است.

برای خرید گوشی نوکیا مدل های ساده و کلاسیک و همچنین با نمایشگر لمسی به فروشگاه کوک موبایل مراجعه کنید.

گوگل رسماً تاریخ رونمایی پیکسل ۹ را اعلام کرد؛ تاریخ زودتر از انتظار است

گوگل تاریخ برگزاری مراسم Made by Google 2024 را اعلام کرده است. در این مراسم، رونمایی از پیکسل ۹ و پیکسل واچ ۳ انجام خواهد شد.

گوگل دعوت‌نامه‌های مراسم سالانه‌ی Made by Google را به رسانه‌ها ارسال کرده است. این مراسم معمولاً در مهرماه برگزار می‌شود، اما امسال تاریخ برگزاری آن به ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) منتقل شده که بسیار غیرمعمول به نظر می‌رسد.

مراسم Made by Google 2024 به‌جای نیویورک، در مقر مرکزی گوگل در مانتین‌ویو، کالیفرنیا و ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود گوگل در این مراسم از سه مدل گوشی‌های سری پیکسل ۹ رونمایی کند که شامل مدل عادی، مدل پرو و مدل پرو XL می‌شود. همچنین احتمالاً یک دستگاه تاشدنی نیز معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود گوگل در مراسم Made by Google 2024 از پیکسل واچ ۳ در دو مدل ۴۱ میلی‌متری و ۴۵ میلی‌متری نیز پرده‌برداری کند.

هوآوی می گوید: گوشی های هوشمند با هوش مصنوعی تا سال 2030 90 درصد بازار را به خود اختصاص خواهند داد

در کنفرانس راه‌اندازی برنامه آزمایشی تجاری جهانی 5G-A که دیروز در شانگهای برگزار شد، وانگ تائو، مدیر اجرایی هواوی و رئیس کمیته مدیریت کسب و کار زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات، سخنرانی اصلی را ارائه کرد. او در این سخنرانی سه تغییر کلیدی در ترکیب 5G-A و هوش مصنوعی را بررسی و پیش‌بینی کرد که نسبت گوشی‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی تا سال 2030 به 90 درصد خواهد رسید.

به گزارش کوک موبایل به نقل از گیزموچاینا، وانگ تائو از مقامات هواوی اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی امسال 11 درصد از محموله‌ها را تشکیل می‌دهند و این میزان می‌تواند تا سال 2030 به 90 درصد افزایش یابد. او بیان کرد که ادغام مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و ویژگی‌های اصلی هوش مصنوعی به‌زودی به استانداردی برای تلفن‌های هوشمند تبدیل خواهد شد.

او افزود که ما به زودی شاهد افزایش شدید ترافیک از طریق هوش مصنوعی خواهیم بود و شبکه‌های 5G-A می‌توانند سرعت‌های بالاتر، تأخیر کمتر و ظرفیت بیشتری را برای برآورده کردن نیازهای شبکه در عصر هوش مصنوعی ارائه دهند.

در حال حاضر، بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار از تولیدکنندگان مختلف مانند Huawei، OPPO، سامسونگ، گوگل و اپل، مدل‌های زبانی بزرگ نسبتاً سبک‌وزنی را برای انجام برخی وظایف بر روی دستگاه ادغام کرده‌اند که چند مزیت از جمله افزایش امنیت و عدم نیاز به اتصال به اینترنت را فراهم می‌کند. برای ویژگی‌های پیشرفته‌تر، تلفن با سرور ابری ارتباط برقرار می‌کند که مدل‌های زبانی بزرگ‌تری را اجرا می‌کند.

همچنان که مدل‌های زبانی بزرگ کارآمدتر می‌شوند و تراشه‌ها توانمندتر، شرکت‌ها قادر خواهند بود ویژگی‌های بیشتری را بر روی دستگاه اجرا کنند که نه تنها برای کاربران جذاب‌تر خواهد بود، بلکه احتمالاً با کاهش هزینه‌های عملیاتی به تولیدکنندگان نیز سود می‌رساند.

شایان ذکر است که اپل آخرین شرکتی بود که وارد بازار گوشی‌های هوشمند با هوش مصنوعی شد. آخرین نسخه iOS این شرکت، iOS 18، با “هوش اپل” عرضه می‌شود که قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیزی را به برنامه‌های سیستمی و دستیار صوتی سیری اضافه می‌کند.

دستاورد محققان ژاپنی: پوست زنده روی صورت ربات‌های انسان‌نما

محققان ژاپنی موفق به ابداع روشی برای چسباندن پوست زنده به صورت ربات‌ها شده‌اند که این امکان را فراهم می‌کند تا خنده و حالات صورت این ابزارها واقعی‌تر به نظر برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، این پیشرفت نتیجه تلاش گروهی از محققان دانشگاه توکیو است که با کپی کردن ساختار بافت بدن انسان، نمونه اولیه‌ای از پوست ژله‌ای مانند را تولید کرده‌اند. به گفته محققان، این ابداع می‌تواند باعث شود ربات‌های انسان‌نمای متحرک با پوستی قابل ترمیم و مقاوم در برابر پارگی، بسیار واقعی‌تر به نظر برسند.

پوست مذکور در آزمایشگاه از سلول‌های زنده تولید شده است و نه تنها نرم و لطیف است، بلکه مانند پوست واقعی توانایی خودترمیمی دارد. تلاش‌های پیشین برای ساخت چنین پوستی به دلیل سختی و آسیب‌های وارده به پوست ربات‌ها هنگام حرکت ناکام مانده بود. در این تلاش‌ها از قلاب‌های کوچک به عنوان لنگر استفاده می‌شد که به پوست ربات آسیب می‌رساند.

در بدن انسان، پوست با پیوندهایی به ساختارهای زیرین متصل است که از جنس کلاژن انعطاف‌پذیر هستند. محققان برای بازسازی این پیوندها، سوراخ‌های ریزی در ربات ایجاد کرده و ژل حاوی کلاژن را در آن‌ها ریخته‌اند. در مرحله بعد، یک لایه پوست مصنوعی روی آن قرار داده‌اند. ژل سوراخ‌ها را پر کرده و در نتیجه پوست به ربات متصل مانده است.

شوجی تاکوچی، محقق ارشد پژوهش، بیان می‌کند: “با تقلید از ساختارهای رباتی پوست انسان و با استفاده از سوراخ‌های V شکل مخصوص ساخته شده در مواد جامد، راهی برای اتصال پوست به ساختارهای پیچیده پیدا کردیم. انعطاف‌پذیری طبیعی پوست انسان و روش قدرتمند چسباندن پوست، به این معناست که پوست می‌تواند با قطعات مکانیکی ربات حرکت کند و پاره نمی‌شود.”

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *