ترفند شبکه های اجتماعی

مدیر دسترسی اعضاء گروه معمولی تلگرام

مدیریت دسترسی اعضاء گروه تلگرام

برخی مواقع می خواهید دسترسی سایر کاربران یک گروه تلگرام در راستای تغییر نام یا عکس گروه و اضافه کردن عضو جدید به آن جلوگیری نمایید، برای این کار لازم نیست که حتما گروه شما به سوپر گروه (Supergroup) تبدیل گردد! باید به شما بگوییم گروه معمولی تلگرام هم امکان مدیریت ادمین ها را فراهم کرده است. در این مقاله قرار است به آموزش چگونگی مدیریت دسترسی اعضاء درOrdinary gropتلگرام بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ مدیریت دسترسی اعضاء در گروه معمولی تلگرام

کاربران می دانند که در حالت کلی گروه های تلگرام شامل دو دسته یا نوع مختلف است. نوع اول گروه های معمولی محسوب شده که برای تمام اعضای آن به طور پیش فرض قابلیت تغییر عکس و نام گروه و همچنین اضافه کردن عضو جدید به گروه در آن وجود دارد. در این صورت، یعنی حالت پیش فرض اعضای یک Ordinary group تلگرام تقریبا تمام قابلیت ‌های ادمین گروه را دارند و همه کارهایی که توسط ادمین انجام می شود توسط اعضای گروه نیز قابل انجام خواهد بود. ولی در نوع دوم که به عنوان سوپر گروه (Supergroup) شناخته می‌ شود، اعضای یک سوپر گروه در حالت پیش فرض قابلیت تغییر عکس و نام سوپر گروه را نداشته، مگر در صورتی که ادمین اصلی گروه دسترسی آن‌ ها را ارتقاء و افزایش دهد!

حال می خواهیم بدانیم آیا این موضوع بدین معنی ست که کاربران قادر به مدیریت دسترسی اعضاء در گروه معمولی تلگرام نیست؟ آیا نمی‌تواند دسترسی اعضای گروه معمولی تلگرام را محدود کند؟ خوشبختانه این امر امکانپذیر می باشد. ما در این مقاله می خواهیم در مورد چگونگی مدیریت دسترسی اعضاء در گروه معمولی تلگرام صحبت کنیم.

چگونگی مدیریت دسترسی اعضاء در گروه معمولی تلگرام

در صورتی که بخواهید دسترسی اعضای گروه معمولی تلگرام را مدیریت کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • به پنجره گروه مورد نظر خود که ادمین آن هستید، مراجعه کنید.
  • بر روی نام گروه که در منوی فوقانی صفحه است بزنید تا صفحه تنظیمات و اعضای آن نمایان گردد.
  • بر روی آیکون مداد موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه تپ کنید.
  • حالا گزینه Set admins را انتخاب نمایید.
  • همانطور که می بینید در حالت پیش فرض تمام اعضای گروه قابلیت تغییر عکس و نام گروه و همچنین اضافه کردن عضو جدید به آن را دارند. پس در حالت پیش فرض تمام اعضای یک گروه تلگرام دسترسی ‌های مشابه با ادمین را خواهند داشت. برای اینکه این شرایط را لغو کنید، ابتدا گزینه All Members are Admins را بردارید.
مدیریت گروه معمولی تلگرام

مدیریت گروه معمولی تلگرام

چگونگی محدود کردن اعضای سوپر گروه تلگرام را مطالعه کنید.

  • در این قسمت با لمس باکس موجود در گوشه سمت راست نام هر یک از اعضای گروه می ‌توانید دسترسی آن را مشخص نمایید. با زدن تیک باکس کناری هر یک از اعضا به معنای دسترسی وی به قابلیت‌ های ادمین می باشد.
گزینه مدیریت در گروه تلگرام

گزینه مدیریت در گروه تلگرام

پس به همین راحتی می‌توانید نسبت به مدیریت دسترسی اعضاء در گروه معمولی تلگرام اقدام نمایید. بنابراین با این شرایط متوجه می شویم که نیازی نیست تا برای لغو دسترسی سایر اعضا در راستای انجام اقداماتی همچون تغییر عکس و نام گروه، گروه تان را به سوپر گروه تبدیل نمایید.

آموزش چگونگی مدیریت دسترسی اعضاء در گروه معمولی تلگرام

blank

مطالب مرتبط