راهنمای خرید لپ تاپ

لپ تاپ مناسب اقشار مختلف جامعه

blank

همه اقشار مختلف جامعه برای رفع نیاز های تکنولوژی خود نیاز به دستگاه هایی دارند که از مهم ترین آن ها می توان به لپ تاپ ها اشاره نمود. این دستگاه ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هرکدام برای انجام کار های عادی و برخی فعالیت های تخصصی مناسب می باشد. در صورتی که قصد خرید لپ تاپ دارید می توانید با مطالعه ادامه این متن، از مشخصات رایانه شخصی مورد نیاز خود آگاهی پیدا کنید.

لپ تاپ | تعمیرات تخصصی موبایل
لپ تاپ دقیقا چیست؟

لپ تاپ دستگاهی شبیه کتاب، تولید شده از پلاستیک و برخی فلزات سبک مانند آلومینیوم با وزن بین ۲ تا ۷ کیلوگرم که تمامی کاربرد های یک کامپیوتر رومیزی را دارد و قابل حمل نیز می باشد. لپ تاپ ها در انواع مختلفی تولید می شوند و در دسته بندی های مختلف جای می گیرند که از مهم ترین آن ها می توان به محصولات مالتی مدیا، گیمینگ، مهندسی و کاربری عادی اشاره نمود. قیمت این دستگاه ها نیز بر اساس مشخصات سخت افزاری تعیین شده و مهم ترین برتری آن ها نسبت به رایانه های رومیزی، قابلیت کار بدون پریز برق و با استفاده از باتری داخلی آن می باشد.

لپ تاپ | تعمیرات موبایل
چه مدل لپ تاپ مناسب کار من است؟

این سوال یکی از رایج ترین پرسش ها از طرف خریداران می باشد. اما واقعا هر فرد باید چه مدل لپ تاپ را تهیه کند که مناسب کار او باشد؟ ابتدا باید مطرح نمود که شغل شما چیست؟ چه میزان بودجه برای خریداری لپ تاپ در نظر دارید؟ آیا علاقمند به بازی های کامپیوتری هستید یا بیشتر وقت خود با لپ تاپ را صرف وب گردی و انجام کار های تحقیقاتی می کنید؟ آیا چشم های شما ضعیف هستند؟ و بر اساس این سوالات نسبت به خریداری مدل های مختلف لپ تاپ اقدام نمایید.

لپ تاپ | تعمیرات تخصصی موبایل
لپ تاپ مناسب برای چشم های ضعیف

دستگاهی را انتخاب کنید که از بهترین صفحه نمایش استفاده کرده باشد. کمپانی ایسر، ایسوس و اپل از جمله شرکت هایی هستند که محصولاتی با صفحه نمایش قوی تولید می کنند. اگر حین استفاده از لپ تاپ دچار سردرد و حالت تهوع می شوید یا قصد کار با لپ تاپ خود در محیط باز دارید، بهتر است از محصولاتی با صفحه نمایش مات استفاده شود. تقریبا تمامی کمپانی ها اکنون چند مدل از محصولات با این مشخصه را تولید کرده و در بازار عرضه کرده اند که این امر سبب انتخاب با دست باز برای شما می شود.

لپ تاپ | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل
لپ تاپ مناسب برای افراد مسن

با گسترش تکنولوژی و افزایش مشغله های ذهنی، اکثر فرزندان از سر زدن به والدین خود غافل شده اند و یا به دلیل زندگی در شهر یا کشوری دیگر قادر به ملاقات والدین خود در بازه های زمانی کوتاه نیستند. به همین دلیل می توان با تهیه یک لپ تاپ برای افراد مسن و والدین خود با آن ها ارتباط برقرار نمود. همچنین استفاده از این کامپیوتر شخصی برای کنترل میزان سلامت و ارائه مطالبی در زمینه بهبود بیماری ها مناسب می باشد. برای این دسته از افراد بهتر است لپ تاپ با صفحه نمایش مات، بدنه آلومینیوم، سخت افزار نه چندان قوی و وب کم باکیفیت خریداری شود. همچنین در صورت امکان، از لپ تاپ دارای حسگر اثر انگشت استفاده گردد تا در ضمن حفظ حریم شخصی، در صورت از یاد بردن کلمه عبور، اجازه ورود به سیستم به فرد داده شود.

لپ تاپ | تعمیرات تخصصی موبایل
لپ تاپ مناسب برای مهندسین

این دسته از لپ تاپ ها در صورتی که بیش از ۵ ساعت در روز باید کار کنند بهتر است از صفحه نمایش باکیفیت برخوردار باشند. همچنین استفاده از پردازشگر intel core i3 به بالا حتما باید در خصوصیات سخت افزاری دستگاه رعایت شود. در صورتی که می خواهید از نرم افزار های گرافیکی مانند کتیا استفاده نمایید، بهتر است در انتخاب محصول بیشتر به گرافیک دقت کنید. پردازنده گرافیکی واقعی دستگاه باید حداقل ۲ گیگابایت باشد. شرکت NVIDIA یکی از بهترین کمپانی های تولید کننده انواع قطعات سخت افزاری گرافیک بوده و برای اینکه از مدل های جدید آن آگاه شوید می توانید از سایت این شرکت استفاده کنید.

لپ تاپ | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل
لپ تاپ مناسب برای دانش آموزان

این دسته از افراد، بیشتر علاقمند به استفاده از گرافیک سیستم برای بازی کردن هستند. پس بهتر است از محصولاتی با گرافیک، رم و پردازشگر نسبتا قوی استفاده شود. لازم به ذکر است که برای برنامه نویسی، کار های تخصصی و حرفه ای دانش آموزان و دانشجویان رشته های کامپیوتر، دستگاهی با رده کاربری عمومی مناسب است و والدین میتوانند لپ تاپ هایی با قیمت مناسب برای این افراد خریداری کنند.

لپ تاپ | تعمیرات تخصصی موبایل

لپ تاپ مناسب برای وب گردی، تایپ و تولید محتوا

افرادی که به صورت روزانه وب گردی و تولید محتوا می کنند مثل اساتید دانشگاه در دروس عمومی نیازمند لپ تاپ معمولی هستند. حداقل سخت افزار های استفاده شده در تولید لپ تاپ می تواند نیاز این دسته را برطرف سازد. همچنین کدبانو ها و کارمندان نیز می توانند با این دستگاه ها برای افزایش اطلاعات عمومی کار کنند.

لپ تاپ | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل

لپ تاپ مناسب گیمر ها

اگر گیمر هستید و روزانه وقت خود را بیشتر صرف بازی های رایانه ای می کنید، می توانید از لپ تاپ های گیمینگ استفاده نمایید. این دستگاه ها دارای قیمت بسیار بالایی بوده و سیستم خنک کننده بسیار قوی روی آن ها نصب شده است. پس برای بازی باید حتما روی دستگاه یا جعبه آن گیمینگ نوشته شده باشد. راه دیگر تشخیص این کامپیوتر های همراه، غیر همرنگ بودن دکمه های W A S D می باشد.

لپ تاپ | تعمیرات تخصصی گوشی
کلام آخر

خریداری یک دستگاه بیشتر به توانایی مالی خریدار بستگی دارد اما همه نوع لپ تاپی در رنج های مختلف عرضه شده است. مهم ترین نکته ای که در تهیه این دستگاه وجود دارد، استفاده از صفحه نمایش باکیفیت است. همچنین بهتر است والدینی که نوزاد یا خردسال دارند، دستگاه خود را خارج از دسترس آن ها قرار دهند. اشعه صفحه نمایش لپ تاپ ها برای این دسته از کودکان بسیار مضر بوده و کار مداوم آن ها سبب تنبلی و ضعف چشم در آن ها می شود. در صورتی که دستگاه خود را پس از خرید می خواهید تست کنید، آزمایش بلندگو ها را فراموش نکنید و حتما در دفترچه راهنما، در مورد کلید های میانبر قسمت بوت اطلاع کسب نمایید. در صورتی در هنگام خرید لپ تاپ و یا خرید گوشی های موبایل نیاز به مشاوره دارید می توانید با مشاوران ما با شماره 02167319 تماس بگیرید.

لپ تاپ | تعمیرات تخصصی موبایل

مطالب مرتبط