ترفند شبکه های اجتماعی

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

blank

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل بسیار ساده صورت می گیرد که در این مقاله آن را آموزش می دهیم.

جیمیل یک سرویس پست الکترونیکی بر پایه وب است که توسط گوگل ارائه‌شده است. این سرویس حجمی با ظرفیت پانزده گیگابایت در اختیار کاربر قرار می‌دهد و ایمیل‌های دریافتی را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌دهد تا دسترسی به آن‌ها از طریق یک جستجوی ساده امکان‌پذیر شود. گوگل با طراحی برنامه اندروید امکان استفاده از جیمیل را به‌صورت مستقیم و با استفاده از چند دستگاه اندروید مختلف به‌طور هم‌زمان در اختیار کاربر قرار داده است.کاربر برای استفاده از امکانات برنامه باید آن را روی گوشی نصب کند و اکانت جیمیل بسازد تا با ورود به این برنامه به ایمیل‌هایش دسترسی پیدا کند و بتواند تغییراتی را در حساب کاربری خود اعمال کند. برخی از این موارد به این شرح هستند: امکان تغییر روز تولد، نام، رمز عبور و تغییر عکس پروفایل.همان‌طور که گفته شد یکی از امکاناتی که برنامه جیمیل در اختیار کاربر قرار می‌دهد، قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل است. در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی انجام این کار را به‌صورت تصویری یاد بگیرید.

نکته: اطمینان حاصل کنید که آخرین ورژن برنامه جیمیل روی گوشی شما نصب باشد.

1.ابتدا برنامه را اجرا کنید و از قسمت چپ و بالای صفحه وارد منو شوید.

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

2.در پنجره منو برای ورود به صفحه تنظیمات روی گزینه Settings کلیک کنید.

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

3.در صفحه تنظیمات روی ایمیل مدنظرتان که می‌خواهید عکس پروفایل آن را تغییر دهید، کلیک کنید.

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

4.در این مرحله گزینه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که برای مدیریت پروفایل و انجام تغییرات در اکانت جیمیل باید روی گزینه My Account کلیک کنید.

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

5.در صفحه اکانت جیمیل برای قرار دادن عکس بر روی پروفایل، گزینه UPDATE PHOTO را انتخاب کنید.

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

6.در این مرحله پنجره‌ای برای شما باز می‌شود با این متن، دقت کنید که عکس پروفایل شما برای تمامی کاربرانی که از محصولات مختلف گوگل استفاده می‌کنند قابل‌ مشاهده خواهد بود. برای قرار دادن عکس باید روی گزینه SET PROFILE PHOTO کلیک کنید.

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

7.در این مرحله پنجره‌ای باز می‌شود که شما دو گزینه در پیش رو خواهید داشت. با کلیک بر گزینه اول یعنی Take photo دوربین باز می‌شود و شما می‌توانید عکس بگیرید. با کلیک بر گزینه دوم یعنی Choose photo شما می‌توانید یکی از عکس‌های موجود در گالری را برای عکس پروفایلتان انتخاب کنید.

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

سوالات متداول در مورد قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل

1- آیا امکان قرار دادن عکس بر روی پروفایل جیمیل وجود دارد؟

جیمیل سرویس ایمیل مبتنی بر وب است که توسط شرکت گوگل ارائه شده است. از Gmail برای ارسال و دریافت پیام های متنی و چند رسانه ای استفاده می شود. در این سرویس امکانات زیادی از جمله امکان تغییر روز تولد، نام، رمز عبور و قرار دادن عکس پروفایل وجود دارد.

2- چه کسی می تواند عکس پروفایل جیمیل مرا ببیند؟

افراد و افرادی که از سرویس Google استفاده می کنند، از جمله هنگام برقراری ارتباط یا به اشتراک گذاری مطالب، نام و تصویر پروفایل شما را می توانند مشاهده کنند. تنها برخی از اطلاعات اضافی را می توانید خصوصی کنید و یا کاری کنید که تنها برای برخی از افراد قابل مشاهده باشد.

3- چگونه می توانم به پروفایل جیمیلم عکس اضافه کنم؟

برای اضافه کردن عکس به پروفایل جیمیل خود براحتی اکانت Gmail خود را باز کنید. در بالا سمت راست روی profile picture کلیک کنید. روی گزینه مدیریت اکانت گوگل کلیک کنید، درسمت چپ، روی اطلاعات شخصی کلیک کنید، زیر قسمت اطلاعات اصلی (Basic info)، روی تصویر پروفایل کلیک کنید و عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی گزینه Set کلیک کنید.

4- آیا امکان قرار دادن آواتار بجای عکس پروفایل وجود دارد؟

درپروفایل جیمیل امکان قرار دادن هر عکسی وجود دارد. این عکس در واقع معرف و نشان دهنده شخصیت شماست و به این منظور قرار داده می شود که مخاطبین شما با دیدن آن سریع تر شما را پیدا کنند. می توانید به ترتیب به Settings → General → My picture → Change picture بروید و با انتخاب آواتار دلخواه خود عکس پروفایل را تغییر دهید.

5- چرا با اینکه عکس پروفایلم را چند وقت پیش تغییر داده ام هنوز عکس قدیمی نمایش داده می شود؟

در صورتی که پس از تغییر عکس پروفایل، عکس جدید شما نمایش داده نمی شود، ممکن است مشکل نرم افزاری وجود داشته باشد، بهترین کار این است که کوکی های مرورگر خود را حذف کنید تا عکس جدید نمایش داده شود.

6- عکس پروفایل جیمیلم را برداشته ام اما هنوز مخاطبین من آن را می بینند، چه کنم؟

برای برداشته شدن دائمی عکس پروفایل در قسمت تنظیمات آن، گزینه No picture را انتخاب کنید. همچنین کسانی که آدرس جیمیل خود را به برنامک های مدیریت مخاطبین خود ذخیره کرده اند، همچنان عکس قدیمی شما را می بینند هر چند شما عکس را حذف کرده باشید.

7- چگونه عکس پروفایلم را از روی گوگل پلاس خودم بردارم؟

راه حل این کار این است که از ویژگی اطلاعات صفحه مرورگر خود تصاویر روی صفحه Google Search را بررسی کنید و تصویر پروفایل خودتان را در آنجا قرار دهید. برای فایرفاکس براحتی به right click -> page info -> media tab بروید. یک فیلتر را به AdBlock Plus اضافه کنید. اکنون وقتی از اینترنت استفاده می کنید عکس پروفایل تان از گوگل پلاس پنهان می شود.

8- چرا عکس پروفایل Gmail من تغییر نمی کند؟

تمام تنظیمات موجود در سرویس گیرنده جیمیل که ممکن است از آن استفاده کنید را بررسی کنید. معمولاً قبل از تغییر آواتار و یا نام آن 24 ساعت تأخیر وجود دارد. پس از انجام تغییر، از سایر حساب های Google کاملاً خارج شوید، و بهتر است مجدداً وارد سرویس جیمیل شوید.

9- چگونه برای عکس پروفایلم آواتار بسازم؟

برای ساخت آواتار به آدرس plus.google.com بروید و وارد اکانت گوگل و یا حساب جیمیل خود شوید. روی نام پروفایل بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. از منو سمت چپ روی گزینه Upload Photos کلیک کنید. عکس خود را روی کادر بکشید و منتظر خروجی آواتار آن باشید.

10- آیا تغییر عکس پروفایل در دستگاه اندروید و یا گوشی آیفون با یکدیگر متفاوت است؟

فرایند تغییر عکس پروفایل در دستگاه اندروید و یا گوشی آیفون به طور کلی مشابه یکدیگر هستند و منوها تقریباً شبیه به یکدیگر هستند. شاید تفاوت در چیدمان و قرار گرفتن منوها در صفحه نمایش باشد.

اگر چنانچه احتیاج به مشاوره و راهنمایی بیشتر در این زمینه داشتید می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل ما ارتباط برقرار نمایید.

مطالب مرتبط