ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

blank

ریکاوری عکس واتساپ حقیقت دارد؟

چگونه عکس‌های حذف شده از واتساپ را بازیابی کنیم؟

ریکاوری عکس و ویدئو در واتساپ یکی از بهترین مزیت‌هایی که این پیام‌رسان داراست. واتساپ اگرچه در ایران با استقبالی همانند تلگرام مواجه نشد با این حال این نرم افزار پیام‌رسانی پر قدرت و بسیار کاراست که می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را پوشش دهد.

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

یکی از مشکلاتی که ممکن است در نرم افزار واتساپ، همانند دیگر نرم افزارها پیش آید، این است که احتمال دارد فردی چه به صورت آگاهانه و چه به شکل ناخودآگاه تصویری که شخصی برای او ارسال نموده را حذف کند، اما پس از مدتی به آن عکس‌ها نیاز داشته و یا به هر دلیلی خواستار این باشد که آن عکس‌ها و ویدئوها را دوباره در اختیار داشته باشد.

به نظر می‌رسد که در ارتباط با فردی که آن تصویر یا ویدئو را برای شما فرستاده، از او بپرسید که آیا آن تصویر یا ویدئو را هنوز در واتساپ خود، کامپیوتر خود، یا به صورت کلی در یکی از حافظه‌های جانبی خود، دارد یا خیر. ممکن است آن فرد هنوز آن عکس را در یکی از گزینه‌ها داشته باشد و بتواند با ارسال آن برای شما مشکل را برطرف کند.

دقت داشته باشید که اگر شما عکس یا ویدئویی را در واتساپ خود حذف کرده باشید، این به معنای حذف شدن آن تصویر در واتساپ فرد دیگر نخواهد بود. البته اگر گزینه‌ی Delete For Everyone را که اخیراً به واتساپ اضافه شده و به ارسال کننده‌ اجازه‌ی حذف پیام ارسالی برای مخاطب را برای زمان مشخصی می‌دهد، در نظر نگیریم و فرض کنیم که فرد از این گزینه نیز استفاده نکرده باشد.

چگونه عکس حذف شده واتساپ را برگردانیم؟

حذف تصادفی عکس‌ها در واتساپ امری آسان است. گاهی با یک لمس اشتباه، ممکن است در پی راهی برای ریکاوری عکس پاک شده واتساپ باشید.

در این مقاله، به بررسی روش‌های بازیابی عکسهای پاک شده واتساپ می‌پردازیم.

ما روش‌های ممکن برای ریکاوری عکسهای پاک شده واتساپ شما را بررسی خواهیم کرد و نکاتی را که باید برای برگرداندن عکس و ویدئو شما از واتس اپ در این شرایط ناخوشایند بدانید، توضیح خواهیم داد.

بازیابی عکس و ویدئو واتساپ که به طور خودکار ذخیره شده‌اند

به طور پیش‌فرض، در هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون، واتساپ به طور خودکار تصاویر را از چت‌های شما در دستگاه شما دانلود می‌کند. بنابراین، اولین جایی که باید برای بازیابی عکس‌ حذف شده در واتساپ بررسی کنید، برنامه عکس گوشی شما است.

در اندروید، به برنامه گالری یا Google Photos نگاه کنید. کاربران آیفون باید به برنامه Photos مراجعه کنند. برای تسهیل در جستجوی خود، به بخش Albums بروید و به دنبال واتساپ بگردید. همچنین می‌توانید از ابزارهای جستجوی برنامه گالری خود برای بررسی حوالی زمان ارسال تصویر استفاده کنید، اگر این اطلاعات را به خاطر داشته باشید.

اگر عکس حذف شده واتساپ خود را پیدا کردید، خوش شانس هستید! هنوز یک نسخه از آن را دارید و می‌توانید آن را در هر جایی که دوست دارید ارسال یا به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که آن را پشتیبان‌گیری کنید تا به طور دائمی از دست ندهید. همچنین باید بدانید که در آینده اگر واتساپ دانلود رسانه‌ها را متوقف کرد، چه کاری باید انجام دهید.

در صورتی که عکس را در اینجا نمی‌بینید، اما از ذخیره‌سازی ابری در گوشی خود استفاده می‌کنید، هنوز امیدی وجود دارد. اگر از ویژگی بارگذاری خودکار دوربین برنامه ذخیره‌سازی ابری خود استفاده می‌کنید، احتمال دارد که واتساپ به طور خودکار تصویر را دانلود کرده باشد، سپس برنامه ذخیره‌سازی ابری شما آن را به طور خودکار بارگذاری کرده باشد.

بازیابی عکس پاک شده واتساپ به کمک مخاطبین

اگر روش‌های بالا موفقیت‌آمیز نبودند، بازیابی یک تصویر حذف شده از واتساپ بدون پشتیبان گیری ممکن است هنوز هم آسان‌تر از آنچه فکر می‌کنید باشد. بعدی، باید بررسی کنید که آیا فرد (یا افراد) با که چت می‌کردید، نسخه‌ای از پیام حاوی عکس گم شده را دارند یا خیر. اگر شما یک تصویر را به چت واتساپ آپلود کرده و سپس آن را از سمت خود حذف کرده‌اید، ممکن است شخص دیگری در چت گروهی (یا شریک چت شما) همچنان آن را در دستگاه خود داشته باشد.

از فرد بخواهید که چت واتساپ خود را برای پیدا کردن تصویر بررسی کند. اگر آنها عکس را دارند، می‌توانند تصویر را برای شما ارسال کنند، یا حتی آن را در گوشی خود ذخیره کرده و از طریق ایمیل یا سرویس پیام‌رسانی دیگری به شما منتقل کنند. واتساپ به شما امکان می‌دهد تا تمام رسانه‌های به اشتراک گذاشته شده در یک چت را با زدن نام آن در بالا و انتخاب Media, links, and docs مشاهده کنید. همچنین می‌توانید به آنها توصیه کنید که از روش بالا استفاده کنند تا ببینند آیا گوشی آنها به طور خودکار تصویر را ذخیره کرده است یا خیر.

فقط به این دلیل که شما در واتساپ روی گزینه Delete For Me برای یک عکس زده‌اید، به این معنا نیست که برای همه ناپدید شده است. واتساپ گزینه Delete For Everyone را تقریباً دو روز پس از ارسال یک پیام نمایش می‌دهد، که این امر باعث می‌شود تا به طور تصادفی به سختی فعال شود.

عاقلانه است که هر چه سریع‌تر از افراد بخواهید تا تصاویر واتساپ را برای شما بازیابی کنند. هر چه بیشتر صبر کنید، احتمال حذف تصویر توسط فرد دیگر، از دست دادن آن هنگام تعویض به گوشی جدید یا موارد مشابه، بیشتر می‌شود.

ریکاوری عکسهای واتساپ پاک شده از طریق نسخه بکاپ

اگر هیچ کس دیگری نسخه‌ای از عکس حذف شده شما را ندارد، بهترین راه بعدی برای بازیابی عکس‌های گم شده واتساپ از طریق یک پشتیبان است. هر دو نسخه اندروید و آیفون واتساپ از بکاپ گیری پشتیبانی می‌کنند (به ترتیب به Google Drive و iCloud).

اگر زمان زیادی از زمان از دست دادن عکس(ها) نگذشته باشد، بازیابی آخرین پشتیبان واتساپ شما بهترین شرط است.

برای ریکاوری عکس و ویدئو در واتساپ روشی در خود نرم افزار اتخاذ شده است. اما شرط استفاده از این روش این است که شما پیش‌تر گزینه‌ی Chats را در قسمت نرم افزار گزینه‌‌ی Chat Backup را انتخاب کرده باشید.

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

به هنگام باز شدن این پنجره واتساپ پیامی مبنی بر «از پیام‌ها و رسانه‌های خود در گوگل درایو پشتیبان گیری کنید. می‌توانید آن‌ها را هنگام نصب مجدد واتساپ آنها را بازیابی نمایید. پیام‌ها و رسانه‌های شما همچنین در حافظه داخلی گوشی شما ذخیره می‌شوند. پیام‌ها و رسانه‌های شما در گوگل درایو با رمزگذاری سرتاسری محافظت نمی‌شوند.» به شما نمایش داده می‌شود، بعد از این مرحله مرحله واتس آپ از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید به طور روزانه از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و یا به صورت هفتگی یا ماهانه.

انتخاب این گزینه‌ها بستگی به درجه‌ی اهمیت اطلاعاتی است که توسط این نرم افزار از جانب شما مورد ریکاوری قرار می‌گیرد.

 

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

در اینجا اطلاعاتی از جمله زمان اجرای آخرین پشتیبان‌گیری و تنظیمات شما برای پشتیبان‌گیری داده‌هایتان را مشاهده خواهید کرد. اگر پس از آخرین پشتیبان‌گیری عکس‌ها را حذف کرده‌اید، اکنون نرم افزار واتساپ را از گوشی موبایل خود UNINSTALL نموده و مجدداً آن را نصب کنید تا پشتیبان را بازیابی کرده و بدین ترتیب تصاویر خود را بازیابی کنید.

کافی است برنامه را از دستگاه خود حذف کرده، سپس یک نسخه تازه از واتساپ را از App Store یا Google Play دوباره نصب کنید.

شما باید دوباره شماره تلفن خود را تأیید کنید، سپس یک پیام برای بازیابی داده‌های خود از یک پشتیبان، در صورت وجود، مشاهده خواهید کرد. این را قبول کنید و واتساپ تمام پیام‌های شما را همانطور که در زمان پشتیبان‌گیری بودند، بازیابی خواهد کرد.

توجه داشته باشید که انجام این کار باعث می‌شود تمام پیام‌های واتساپی که از زمان آخرین پشتیبان‌گیری خود تبادل کرده‌اید، از دست بروند.

پس از این مرحله پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که از شما می‌پرسد که برای ریکاوری اطلاعات از وای فای استفاده شود یا دیتا و یا هر دو. بسته به موقعیتتان می‌توانید هر کدام از این گزینه‌ها را انتخاب نمایید.

البته، باید قبل از حذف تصویر، ویژگی پشتیبان‌گیری واتساپ را فعال کرده باشید تا این روش کار کند. اگر قبلاً پشتیبان‌گیری نکرده‌اید، این روش گزینه‌ مناسب شما نیست.

بنابراین، قبل از بازیابی پشتیبان قدیمی برای بازیابی عکس در واتساپ، باید اطمینان حاصل کنید که پیام‌های مهم را ذخیره یا اسکرین‌شات کرده‌اید. باز هم، زمان در اینجا از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر پشتیبان دیگری از زمانی که عکس‌ها را حذف کردید، انجام شده باشد، احتمالاً شانسی برای بازیابی نخواهید داشت.

بازیابی عکس‌های حذف شده واتساپ از حافظه گوشی (فقط برای اندروید)

در اندروید، به طور پیش‌فرض، واتساپ هر تصویری که شما ارسال و دریافت می‌کنید را ذخیره و در یک پوشه خاص قرار می‌دهد. بنابراین، شما می‌توانید یک تصویر را از چت واتساپ حذف کنید و همچنان آن را در این پوشه روی گوشی خود داشته باشید.

برای بررسی، یک برنامه اکسپلورر فایل اندروید رایگان مانند Files by Google دانلود کنید، سپس به پوشه زیر بروید:

حافظه داخلی > WhatsApp > Media > WhatsApp Images

در اینجا شما تمام تصاویری که در واتساپ دریافت کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. درون این پوشه، پوشه‌ای به نام Sent وجود دارد که تصاویری که شما ارسال کرده‌اید را در خود جای داده است. مرور کنید و ببینید آیا عکس‌های گم شده شما از واتساپ در داخل آن هستند یا خیر.

اگر به دنبال نوع رسانه‌ای به جز عکس‌ها هستید، پوشه‌های WhatsApp Video و دیگر پوشه‌ها را نیز در اینجا مشاهده خواهید کرد – مطمئن شوید که به آنها نیز نگاهی بیندازید.

متاسفانه، این گام برای کاربران آیفون گزینه‌ای نیست. این به دلیل آن است که اندروید به شما اجازه می‌دهد تا بخش زیادی از سلسله مراتب پوشه‌های محلی دستگاه را مرور کنید، در حالی که برنامه Files در iOS در این زمینه محدودتر است.

دانلود برنامه ریکاوری عکس های پاک شده واتساپ

هنگامی که در گوگل به دنبال راه‌هایی برای بازیابی عکسهای پاک شده واتساپ می‌گردید، احتمالاً با ده‌ها برنامه‌ای که راه‌حلی را وعده می‌دهند، مواجه می‌شوید. در حالی که آنها بسیار جذاب به نظر می‌رسند، واقعیت بازیابی عکس‌های واتساپ به این شیوه ناامید کننده است.

همانند بازیابی پیام‌های حذف شده واتساپ، اکثریت قریب به اتفاق این نرم‌افزارهای «بازیابی» به شما کمکی نخواهند کرد. در حالی که ریکاوری عکس واتساپ کمی متفاوت از بازیابی پیام‌های متنی عادی است، این برنامه‌ها همگی با مشکلات بزرگ مشابهی روبرو هستند: آنها نیاز به دسترسی روت (در اندروید) دارند، بدون پرداخت هزینه کار نمی‌کنند، یا هر دو.

این برنامه‌های بازیابی داستان مشابهی دارند. آنها ادعا می‌کنند که می‌توانند به راحتی پیام‌های شما را با نصب نرم‌افزار روی دسکتاپ و اتصال گوشی شما بازیابی کنند. اما وقتی برنامه را اجرا می‌کنید، یا نتیجه‌ای نمی‌گیرید، می‌بینید که برنامه به دسترسی روت نیاز دارد، یا باید برای انجام بازیابی هزینه پرداخت کنید. این شامل dr.fone، Johosoft، iMyFone و ابزارهای مشابه است.

و آنها ارزان هم نیستند. معمولاً هزینه یک لایسنس از ۲۰ تا ۵۰ دلار متغیر است و حتی اگر تصمیم به پرداخت داشته باشید، هیچ تضمینی وجود ندارد که نرم‌افزار واقعاً چیزی را بازیابی کند. می‌توانید امتحان کنید اگر واقعاً نیازمند هستید، اما امیدهای خود را بالا نبرید.

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

آیا استفاده از نرم افزارهای ریکاوری می‌توانند به شما یاری رسانند؟

اگر در گوگل پلی و iOS بگردید، احتمالاً با شمار زیادی از برنامه‌هایی مواجه خواهید شد که ادعا می‌کنند می‌توانند اطلاعات موجود در تلفن همراه شما، از جمله واتساپ، را ریکاوری کنند. اما اغلب این نرم افزارها برای کار نیاز به روت تلفن همراه دارند و از سوی دیگر کارایی مد نظر کاربر را نیز تأمین نمی‌کنند.

پیشنهاد می‌شود که اگر به دنبال ریکاوری صددرصد عکس واتساپ هستید، حتماً گزینه‌ی گرفتن بکاپ و نگهداری از آن در فضای ابری را انتخاب نمایید تا از دردسرهای استفاده از انواع نرم‌افزاهای ریکاوری خلاص شوید.

حقیقت ریکاوری عکس واتساپ

چجوری عکس حذف شده واتساپ را برگردانیم؟

متاسفانه، تنها راه واقعی برای بازیابی عکس و ویدئو حذف شده از واتساپ، داشتن یک بکاپ گیری مناسب قبل از حذف است. واتساپ تاریخچه چت‌های شما را بر روی سرورهای خود نگه نمی‌دارد، به دلیل طبیعت این برنامه که رمزگذاری انتها به انتها دارد. شما نمی‌توانید با شرکت تماس بگیرید تا پیام‌ها یا فایل‌ها را بازیابی کنید.

حتی در صورت کنجکاوی، بهتر است از برنامه‌های بازیابی فایل مانند Recuva استفاده نکنید. این برنامه‌ها نمی‌توانند اسمارت‌فون‌های مدرن را برای بازیابی فایل‌ها اسکن کنند، زیرا گوشی‌های امروزی از پروتکل USB Mass Storage که درایوهای خارجی استفاده می‌کنند، استفاده نمی‌کنند.

هنگامی که شما یک پیام را حذف می‌کنید، تنها راهی که می‌توانید آن را بازیابی کنید از طریق فایل پشتیبانی است که روی گوشی یا حساب ابری شما نگهداری می‌شود. اگر پشتیبانی دارید، بهترین راه برای بازیابی آن استفاده از روش نصب مجدد و بازیابی است که در بالا توضیح داده شد.

بدون فایل بکاپ، شما نمی‌توانید آن عکس‌ها را بازیابی کنید. برنامه‌های ریکاوری عکسهای واتساپ توانایی ایجاد مجدد تصاویر حذف شده از هیچ را ندارند. به همین دلیل است که پشتیبان‌گیری از همه چیز قبل از وقوع چنین از دست دادن داده‌هایی بسیار مهم است.

اگر تصمیم به امتحان کردن یکی از برنامه‌های بازیابی عکس از واتساپ دارید (که ما توصیه نمی‌کنیم)، مطمئن شوید که به سرعت عمل کنید. وقتی یک فایل را از گوشی خود پاک می‌کنید، فوراً حذف نمی‌شود. در عوض، سیستم‌عامل آن را به عنوان امن برای حذف علامت‌گذاری می‌کند. سپس، هنگامی که داده‌های جدید وارد می‌شوند، داده‌های علامت‌گذاری شده برای حذف را جایگزین می‌کنند. این بدان معناست که شما بهترین شانس را برای بازیابی داده‌ها به زودی پس از حذف آنها دارید.

منبع: makeuseof.com

سوالات متداول

1- چگونه می توانم فیلم های حذف شده واتس اپ را بازیابی کنم؟

برای بازیابی فیلم ها و عکس های حذف شده در واتس اپ می توانید از برنامه اندرویدی PhoneRescue استفاده کنید. برای انجام این کار به راحتی به صفحه دانلود PhoneRescue بروید و PhoneRescue را برای اندروید انتخاب کنید و آن را دانلود کرده و در رایانه خود نصب و راه اندازی کنید، اکنون تلفن اندروید خود را با کابل USB به رایانه وصل کنید.

2- چگونه می توانم عکسهای حذف شده 2 ساله واتساپ خود را بازیابی کنم؟

مرحله 1: واتس اپ را بر روی تلفن خود حذف کنید. مرحله 2: مجدداً آن را نصب کرده و شماره تلفن خود را تأیید کنید. مرحله 3: پس از باز کردن مجدد واتس اپ، می توانید با ارسال یک پیام برای بازگرداندن کلیه فایل های خود اقدام کنید. روی “بازیابی” ضربه بزنید و فایل بکاپ را انتخاب کنید.

3- آیا می توانم عکس های حذف شده واتساپ را بازیابی کنم؟

متأسفانه ، تنها راه واقعی برای بازیابی رسانه حذف شده از واتس اپ این است که شما از قبل یک نسخه پشتیبان مناسب تهیه کرده باشید. واتس اپ سابقه چت شما را در سرورهای خود نگه نمی دارد ، بنابراین نمی توانید برای بازیابی پیام یا فایل با این شرکت تماس بگیرید. در عین تعجب، حتی نمی توانید از برنامه های بازیابی فایل مانند Recuva استفاده کنید.

4- چگونه می توانم تصاویر حذف شده از واتساپ را بازیابی کنم؟

مرحله 1: جعبه ابزار FoneDog را دانلود و نصب کنید.

مرحله 2: تلفن خود را به رایانه وصل کنید.

مرحله 3: فایل هایی را که می خواهدی از دستگاه شما اسکن شود را انتخاب کنید (در اینجا، پیام های واتس اپ).

مرحله 4: دستگاه خود را برای یافتن داده های از دست رفته اسکن کنید.

مرحله 5: داده های اسکن شده پیش نمایش داده می شود و بازیابی آنها انجام می شود.

5- چگونه می توان تصاویر واتس اپ را بدون تهیه نسخه پشتیبان بازیابی کرد؟

پس از حذف یک پیام ، تنها راهی که می توانید آن را بازیابی کنید ، از طریق فایل پشتیبان گیری شده در تلفن خود است. اگر نسخه پشتیبان تهیه کرده اید ، بهترین روش برای بازیابی آن استفاده از روش نصب مجدد است که در بالا توضیح داده شده است. بدون تهیه نسخه پشتیبان ، شما نمی توانید آن پیام ها را بازیابی کنید ، و برنامه های ریکاوری نمی توانند آنها را از هر جایی دیگر نمایش دهد.

6- چگونه می توانم چت واتس اپ را بازیابی کنم؟

برای بازیابی چت واتس اپ باید از قبل گرفتن نسخه پشتیبان را فعال کرده باشید، اگر این کار را کرده اید مراحل زیر را انجام دهید:

1- واتس اپ را حذف و مجددا نصب کنید.

2- واتس اپ را باز کنید و شماره خود را تأیید کنید.

3- هنگامی که از شما خواسته شد ، برای بازیابی گفتگوها و رسانه های خود از Google Drive روی RESTORE ضربه بزنید.

4- پس از اتمام مراحل بازیابی، روی NEXT ضربه بزنید.

5- واتس اپ پس از بازیابی چت های شما ، بازیابی فایل های رسانه ای شما را آغاز می کند.

7- چگونه می توانم پیام های بکاپ خود را در واتس اپ ببینم؟

  • از طریق تلفن اندروید خود به صفحه اصلی بروید.
  • در یک جای خالی روی صفحه ضربه بزنید و نگه دارید.
  • روی ویجت ها ضربه بزنید و ویجت تنظیمات را در لیست پیدا کنید.
  • اکنون ، ویجت تنظیمات را ضربه بزنید و نگه دارید و آن را در هر نقطه در صفحه اصلی قرار دهید.
  • به پایین بروید و گزارش اعلان (Notification Log) را انتخاب کنید.

8- آیا می توانیم تاریخچه چت واتس اپ را بازیابی کنیم؟

برای بازیابی نسخه پشتیبان خود: واتس اپ را نصب و نصب مجدد کنید. واتس اپ را باز کنید و شماره خود را تأیید کنید. هنگامی که از شما خواسته شد ، برای بازیابی گفتگوها و رسانه های خود از Google Drive روی RESTORE ضربه بزنید.

9- چگونه می توان پیام های واتس اپ را بدون نسخه پشتیبان بازیابی کرد؟

FoneDog Toolkit-  برنامه بازیابی اطلاعات اندروید را دانلود، نصب کرده و دستگاه اندروید خود را به رایانه وصل کنید. پس از اینکه مطمئن شدید برنامه را برای اندروید دانلود و نصب کرده اید، آن را در رایانه خود اجرا کرده اید.

10- چگونه می توانم پیام های واتس اپ قدیمی خود را بازیابی کنم؟

  • می توانید شماره تلفن واتس را به یکی از سیم کارت های جدید خود تغییر دهید.
  • از سرور نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • سیم کارت را در دستگاه جدید وارد کنید.
  • وارد همان حساب Google با حساب تلفن قدیمی خود شوید.
  • واتس اپ را نصب کنید. نسخه پشتیبان را پیدا کنید و پیامهای حذف شده را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط