ترفند آیفون

فونت در آیفون

blank

امروزه در سراسر دنیا افراد زیادی از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند که ممکن است تمایل داشته باشند فونت گوشی خود را عوض کنند. در این ترفند با ما همراه باشید تا روش نصب فونت فارسی، انگلیسی و نحوه تغییر سایزفونت را به شما آموزش دهیم.

برای خرید جدیدترین گوشی های برند اپل به صفحه فروش ما مراجعه کنید. آیفون های ما با ارزان ترین قیمت و با شرایط فروش ویژه همراه با تخفیف های جالب در اختیار شما قرار داده شده اند.

نصب فونت فارسی

اگر قصد تغییر فونت آیفون خود را دارید تنها کافیست تا برنامه BytaFont 2 را از سیدیا نصب کنید و سپس فونت‌های آن را بنا بر سلیقه خود تغییر دهید.

برای تغییر فونت و استفاده از این برنامه به شکل زیر عمل کنید:

ابتدا برنامه BytaFont 2 را از سیدیا نصب کنید.

بعد از نصب برنامه نیاز هست که فونت‌های دلخواه خود را نصب کنید. برای این کار :

– سیدیا را اجرا کنید.

– به انتهای صفحه رفته و گزینه (Fonts (BytaFont 2 را پیدا کنید و وارد آن شوید.

– فونت مورد نظر خود را یافته و سپس آن را انتخاب و در ادامه آن را نصب کنید. بعضی از فونت‌های فارسی و عربی:

Al Hor Font, Aljazeera Font, Alladden Font, Ferdaos Font, Bkoodak Font, Hayah Font, Yekan Font

* حال نوبت به تغییر فونت از طریق برنامه BytaFont 2 می‌رسد.

– از روی صفحه نمایش آن را اجرا کنید.

به بخش More رفته و گزینه Arabic را انتخاب کنید، در این مرحله نام فونت‌های که نصب کرده‌اید را مشاهد می‌کنید، به روی نام فونت مورد نظرتان تب کنید.

– سپس به بخش Basic بروید.

– فونتی که نصب کرده بودید را انتخاب کنید.

– سپس گزینه Yes را بزنید تا دیوایس را Respring کند.

پس از این مراحل خواهید دید که فونت گوشی آیفون شما تغییرخواهد کرد.

نصب فونت‌های انگلیسی

روش راه اندازی فونت‌های انگلیسی در Bytafont متفاوت می‌باشد برای فونت‌های انگلیسی می‌توانید در قسمت Basic فونت مورد نظرتان را انتخاب کنید و در پنجره‌ای که نمایان می‌شود گزینه yes را انتخاب کنید، همچنین شما می‌توانید در بخش Advanced  مشخص کنید فونت کدام یک از بخش‌های آیفون‌تان تغییر کند.

تغییر سایز فونت در آیفون

خوشبختانه امکان افزایش سایز فونت در آیفون وجود دارد، با دانستن اینکه باید به کدام قسمت گوشی مراجعه کنید، می‌توایند با توجه به توانایی دید چشم خود، فونت‌ها را تغییر دهید.

برای این‌کار به این صورت عمل کنید:

اول : از قسمت Settings وارد بخش Accessibility شوید.

دوم : گزینه Large Text را انتخاب کنید.

سوم: یکی از اندازه‌های موجود را انتخاب کنید.

گوشی های آیفون دستگاه های منحصربفردی هستند که کار کردن با آنها بسیار لذت بخش است. این گوشی که از سیستم عامل iOS بهره می برد، از ویژگی ها و قابلیت های جالب توجهی برخوردار است که زندگی کردن در دنیای هوشمند و مدرن امروزی راحت کرده است. همانطور که در این ترفند مطالعه کردید، می توانید اندازه و فونت ها را تغییر دهید و یا برای گوشی خود فونت فارسی و یا انگلیسی نصب کنید. چنانچه با انجام روش های فوق نتوانستید، تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید، شاید در آیفون شما مشکلی بوجود امده است. نگران نباشید و روی کمک تکنسین های آموزش دیده کوک موبایل حساب کنید. کارشناسان تعمیرات اپل ما قادر به تعمیر انواع ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری هستند که خدمات فوری و مقرون به صرفه ای را به شما عزیزان ارائه می دهند. برای راهنمایی و مشاوره رایگان با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید.

سوالات متداول فونت در آیفون

1- آیا می توانید فونت را در آیفون تغییر دهید؟

متأسفانه ، هیچ راهی برای تغییر فونت سیستم آیفون از داخل تنظیمات یا با دانلود یک برنامه وجود ندارد. اگر می خواهید فونت مورد استفاده در آیفون خود را به یک فونت متفاوت تغییر دهید ، باید iPhone خود را جیلبریک کنید.

2- چگونه می توانید فونت را بر روی آی فون خود تغییر دهید بدون اینکه جیلبریک کنید؟

هیچ راهی برای تغییر فونت سیستم وجود ندارد ، مگر اینکه آی فون خود را جیلبریک کنید. اما برنامه هایی وجود دارند که می توانند فونت ها را روی iPhone / iPad شما نصب کنند و از فونت های مختلف در برنامه های پشتیبانی شده استفاده کنند. برای تغییر فونت پیش فرض در آیفون های X / 8 / 7/ 6s / 6 / 5s / 5 / 4s بدون جیلبریک کردن، می توانید از برنامه AnyFont استفاده کنید.

3- فونت پیش فرض اپل چیست؟

بعد از گذشت دو سال سنگین و تصمیم گیری در مورد تایپیوگرافی اپل، Helvetica Neue جای خود را فونت San Francisco به عنوان فونت پیش فرض در OS X El Capitan و iOS 9 داد. سان فرانسیسکو نخستین نوع فونت داخلی است که کوپرتینو در بیش از 20 سال طراحی کرده است.

4- چگونه می توانم از فونت های مختلف در آیفون استفاده کنم؟

فونت های مورد نظر خود را در iOS نصب کنید.

  • در AnyFont ، روی فایل فونت خود ضربه بزنید.
  • روی علامت Aa ضربه بزنید.
  • روی نصب در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • در گوشه سمت راست بالا روی Next ضربه بزنید.
  • سپس یک پیام “رضایت” دریافت خواهید کرد که به شما می گوید این پروفایل پیکربندی؛ این فونت را نصب خواهد کرد. روی Next ضربه بزنید.
  • مجدداً روی نصب ضربه بزنید.
  • روی انجام شد ضربه بزنید و تمام.

5- آیا می توانید فونت ها را به آیفون خود اضافه کنید؟

نصب فونت ها

با استفاده از Safari در iPad یا iPhone خود ، به typography.com وارد شوید و از منوی حساب کاربری خود، «Font Library» را انتخاب کنید. برای هر پکیج فونتی که می خواهید نصب کنید، روی دکمه دانلود ضربه بزنید: iOS از شما می پرسد که می خواهید به typograf.com اجازه دهید، یک پروفایل پیکربندی را دانلود کند. برای ادامه ، روی «Allow» ضربه بزنید.

6- چگونه می توان اندازه  فونت را در آیفون خود تغییر دهم؟

در iOS 11 یا بالاتر ، به تنظیمات> نمایش و روشنایی> اندازه متن بروید و با عقب و جلو بردن نوار لغزنده، اندازه فونت خود را افزایش یا کاهش دهید. در iOS 10 یا قبل از آن، به تنظیمات> عمومی> اندازه متن بروید. اگر می خواهید قلمفونت شما خیلی بزرگتر از حد باشد (معمولاً برای کاربران کم بینا)، به تنظیمات> عمومی> دسترسی> متن بزرگتر بروید.

7- چگونه می توان فونت متن خود را تغییر داد؟

به تنظیمات> نمایش> اندازه و سبک فونت بروید.

برای استفاده به عنوان فونت سیستم، روی فونت جدید ضربه بزنید. فونت بلافاصله اعمال می شود.

8- چگونه می توان فونت های خاصی را در آیفون داشته باشم؟

با استفاده از مرورگر سافاری در آیپد و یا آیفون خود، به وب سایت typography.com بروید و از منوی Welcome، «لایبرری فونت خود» را انتخاب کنید. برای هر بسته فونت که می خواهید نصب کنید، روی «افزودن به دستگاه» ضربه بزنید. iOS به شما می گوید که می خواهید قلم ها را نصب کنید: برای ادامه، روی «نصب» ضربه بزنید.

9- چگونه می توانم فونت های مختلفی را در اینستاگرام در آیفون دریافت کنم؟

اینستاگرام را باز کنید و به ویرایش پروفایل بروید، سپس فونت جدید خود را بچسبانید. روی گزینه Submit ضربه بزنید و تمام. اگر ظاهر فونت انتخابی را دوست ندارید، می توانید به راحتی به مرحله قبل برگردید و فونت دیگری را انتخاب کنید. اگر انتخاب گسترده تری از فونت ها را ترجیح می دهید، فونت های iOS را برنامه اینستاگرام را ببینید.

10- آیا آیفون دارای صفحه کلید با تایپ حروف متصله است؟

AllCoolFonts Free یک کیبورد سفارشی برای وارد کردن متن فانتزی جالب در آیفون و آیپد است. با این صفحه کلید می توانید حروف متصله و به اصطلاح خط کاترپیلار بنویسید، می توانید ایموجی های مرتبط با متن، متن واقعی وارونه و بسیاری موارد دیگر را امتحان کنید!

مطالب مرتبط