ترفند اندروید

فلش گوشی های Motorola به وسیله RSD lite

blank

در این مقاله قصد داریم به شما فلش گوشی های Motorola به وسیله RSD lite را خدمت شما ارائه دهیم. هدف از فلش کردن گوشی ها دلایل مخالفی مانند هنگ کردن گوشی، روی لوگو ماندن گوشی، ویا برای آپدیت گوشی نیز میتواند باشد. اما آنچه اهمیت دارد این است که شما روی گوشی آن فایل فریمور مد نظر را رایت میکنید، یعنی نسخه مورد علاقه خود و با منطقه دلخواه از اندروید را نصب میکنید.

برنامه RSD lite مخصوص گوشی های اندرویدی موتورولا میباشد، و باید به این نکته توجه فرمایید که این امر باعث پاک شدن کلیه اطلاعات داخل دستگاه شما میشود. لذا حتماً قبل از انجام هر امری در صورت اهمیت دیتا های داخل گوشی، بکاپ تهیه بفرمایید. در ضمن به دلیل این که در گوشی های اندرویدی برند موتورولا به دلیل امنیت بالاتر و یا سیاست کمپانی، شما در حالت عادی دسترسی به مدیریت فایل یا File manager ندارید لذا باید به صورت مجزا یک اپلیکیشن File manager بابت دسترسی و بکاپ را روی گوشی نصب کنید. حال بپردازیم به فلش گوشی های Motorola به وسیله RSD lite، لطفاً به ترتیب زیر عمل بفرمایید:

ابتدا باید آخرین درایور مربوط به گوشی خود را روی سیستم کامپیوتری خود نصب کنید، برای این کار نیز میتوانید از داخل اینترنت سرچ کنید و یا مدل گوشی مد نظر را داخل این لینک پیدا و دانلود کنید. ( ممکن است به صورت دسته جمعی همگی را داخل یک فایل بیابید که خیلی پیشنهاد نمیشود)

آخرین ورژن برنامه RSD lite را دنلود کنید. بعد از آنزیپ کردن و نصب نرم افزار، درایور مورد نظر را اجرا کنید و نصب کنید، دقت داشته باشید که هنگام نصب نیز یا به صورت دستی انجام دهید و یا اگر فایل نصبی درایور را دریافت کردید حتماً آنتی ویروس را غیر فعال کنید تا به مشکلی در رابطه با نصب آن بر نخورید.

حال باید فایل فریمور خود را بر اساس شماره فنی دستگاه خود بیابید و دانلود کنید، برای این امر باید با به منوی تنظیمات وارد و در قسمت درباره دستگاه به دنبال شماره ساخت( Build number یا Product number) بروید که در این حالت با آن شماره فنی باید به فریمور بگردید، این شماره فنی را نیز میتوانید از طریق منوی ریکاوری مود نیز در قسمت Product شماره فنی گوشی خود را بیابید.

فلش-گوشی-های-Motorola-به-وسیله-RSD-lite

حال بعد از دانلود فریمور، برای فلش گوشی های Motorola به وسیله RSD lite نیاز است تا گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و در حالتی قرار دهید تا برای برنامه قابل شناسایی باشد، برای این امر باید گوشی را ابتدا به منوی ریکاوری مود ببرید، ابتدا گوشی را خاموش کنید، در بعضی از گوشی های موتورولا با نگه داشتن دکمه ولووم پایین ( دکمه کاهش صدا) و پاور به صورت همزمان یا با نگه داشتن هر سه دکمه ( ولوم بالا و پایین و پاور) به منوی ریکتوری هدایت میشوید، در این قسمت تاچ گوشی کار نمیکند و شما باید از طریق کلید های ولوم روی گزینه مورد نظر و با دکمه پاور انتخاب کنید، پس به این شکل از منوی ریکاوری گزینه AP Fastboot را انتخاب کنید، حال بعد از باز کردن برنامه گوشی را به کامپیوتر متصل کنید.

حال باید در قسمت File name فریمور مد نظر را جای دهید دقت داشته باشید که فریمور باید با پسوند xml…. باشد، بعد از آن گزینه uncompress and start flashing را انتخاب کنید، حال میتوانید صبر کنید و فلش شدن گوشی خود را تماشا کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در صورتی که گوگل اکانت خود را روی گوشی فعال کرده باشید بعد از عملیات فلش در قسمت گوگل اکانت از شما جیمیل و پسورد را در خواست میکند و در صورت حضور ذهن نداشتن اجازه ادامه را به شما نمیدهد. به همین دلیل اگر نام کاربری و رمز گوگل اکانت خود را نمیدانید، پیش از انجام هر کاری آن را پاک کنید، چون بعد از آن ممکن است برای شما دردسر ایجاد کند.

آنچه خدمت شما ارائه شد آموزش فلش گوشی های Motorola به وسیله RSD lite بود، باز هم در صورت عدم اطمینان برای انجام این امر لطفاً به یک کارشناس در بخش تعمیر گوشی موبایل مراجعه کنید و یا با کارشناسان کوک موبایل تماس حاصل فرمایید. برای تفهیم بهتر مطالب فوق به فیلم زیر هم توجه بفرمایید.

مطالب مرتبط