ترفند شبکه های اجتماعی

غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید

غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید

عناوین این مقاله

غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید امکانی است که مشتریان عادی تلگرام این گزینه را ندارند. تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ایران است که در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد. وجود امکانات فوق‌العاده‌ای همچون اوپن سورس (منبع باز) بودن، قابلیت توسعه بات‌های تلگرامی، قابلیت ایجاد گروه‌ها، سوپر گروه‌ها و کانال‌های پرتعداد، این اپلیکیشن قدرتمند را به یکی از ابزارهای اصلی استفاده شخصی و یا حتی تجاری به صورت مستقیم و یا شخص سوم (Third Party) تبدیل کرده است.

قابلیت اپن سورس بودن تلگرام سبب شده تا ورژن‌های متعددی از این اپلیکیشن توسعه داده شود. در این میان شرکت‌های ایرانی نیز اقدام به توسعه سورس اصلی اپلیکیشن تلگرام گرفتند. در این مطلب قصد داریم به چگونگی حذف تیک دوم در اپلیکیشن تلگرام بپردازیم.

همان‌طور که اشاره شد مشترکان عادی تلگرام گزینه حذف تیک دوم تلگرام را ندارد اما برخی از مشترکان غیر رسمی که از  برنامه‌های غیررسمی تلگرام که دارای این امکان با نام‌هایی همچون حالت روح یا تنظیمات نامحسوس که در اپلیکیشن‌های محبوب و پرطرفداری همچون موبوگرام، تلگرامیتی و… قرار دارد می‌توان این تیک دوم تلگرام را حذف کرد و پیام‌ها را به همین شیوه تایپ و ارسال کرد. (البته در نسخه‌های اخیر موبوگرام و به دستور پاول دوروف مدیرعامل تلگرام این امکان از اپلیکیشن موبوگرام حذف گردید.)

همچنین بخوانید: نحوه ی خواندن پیام بدون سین شدن تیک دوم در تلگرام

موبوگرام چیست؟

موبوگرام اپلیکیشن ویرایش شده ایرانی تلگرام است که البته در مارکت پلی استور در دسترس نیست اما می‌توانید فایل apk آن را از طریق کافه بازار دانلود کنید. همچنین اپلیکیشن‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد که امکان غیرفعال کردن تیک دوم تلگرام روی آن‌ها فعال شده است.

غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید

روش حذف تیک دوم در همه این اپلیکیشن‌های ویرایش شده تلگرامی تقریباً یکسان است. کار همه آنها به این صورت است که پس از باز کردن اپلیکیشن‌تان کافیست که به شرح زیر عمل نماییم:

غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید

غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید

  • منوی برگری (که با ۳ خط افقی نمایش داده می‌شود) را لمس کنید.
  • وارد قسمت تنظیمات و یا تنظیمات اختصاصی آن برنامه شوید.
  • در قسمت تنظیمات نامحسوس، تیک وضعیت نامحسوس را بزنید (البته در بعضی از این اپلیکیشن‌ها) به جای قسمت تنظیمات نامحسوس در بخش تنظیمات امنیتی می‌توانید تیک مربوط به عدم نمایش خوانده شدن پیام را فعال کنید.
غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید

غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید

غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید

غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید

تنظیمات فعال سازی حالت روح (غیر فعال کردن تیک دوم اپلیکیشن تلگرام) در ورژن‌های قدیمی موبوگرام: 

غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید

غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید

  • برنامه موبوگرام را اجرا کنید.
  • از منوی فوقانی و سمت راست صفحه، آیکون «روح» (کنار آیکون با نماد «چشم» قرار دارد) را لمس کنید
  • با یک بار لمس این آیکون مشاهده می‌کنید که یک شکلک شبیه به روح در بخش فوقانی و وسط برنامه موبوگرام نمایان می‌شود. نمایان شدن این شکل به معنای فعال بودن حالت روح در موبوگرام است

برای غیر فعال کردن حالت روح (فعال کردن تیک دوم اپلیکیشن تلگرام) در موبوگرام کافیست:

  • بار دیگر آیکون روح را از منوی فوقانی و سمت راست صفحه در برنامه موبوگرام لمس کنید.
  • با لمس مجدد این آیکون، شکلک روح از بخش فوقانی و وسط صفحه حذف می‌شود.
  • پس نتیجه می‌گیریم که حالت روح غیر فعال شده است.

درباره حذف تیک دوم و امکان حالت روح

با توجه به اینکه امکان غیرفعال سازی خوانده شدن مطلب و یا حذف تیک دوم اپلیکیشن تلگرام خدمت شما معرفی شد اما باید بیان می‌کنیم که این قابلیت از نظر پاول دوروف مدیر عامل کمپانی تلگرام نقض حریم شخصی و یا نقض شفافیت و سیاست‌های شفاف‌سازی تلگرام است و در نسخه‌های معتبر و ورژن‌های ویرایش شده محبوب تلگرام این قابلیت حذف گردیده است. اما در صورتی که واقعا به این امکان نیازمند هستید، پس این آموزش برای شما مفید خواهد بود.

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از این اپلیکیشن به پست “ساخت دکمه شیشه ای تلگرام ” مراجعه نمایید.

سوالات متداول- غیرفعال کردن تیک دوم در تلگرام اندروید

1- چگونه در تلگرام می توانم تیک دوم را پنهان کنم؟

تیک دوم در چت گروهی تلگرام به این معناست که حداقل یکی از افراد پیام شما را خوانده اند، اما تلگرام نمی تواند مشخص کند که چه کسی این پیام را خوانده است. متاسفانه، هیچ راهی برای غیر فعال کردن تیک دوم پیام های خوانده شده در تلگرام وجود ندارد. این یعنی هر کسی در تلگرام متوجه خوانده شدن پیامش می شود.

2- چگونه در تلگرام قابلیت «Last seen» را حذف کنم؟

خوشبختانه می توانید تنظیمات «Last seen» را در تلگرام، شخصی سازی و مخفی کنید. شما می توانید افرادی را که می توانند لست سین شما را ببینند تغییر دهید و حتی موارد استثنایی را نیز به قوانین خود اضافه کنید. برای غیرفعال کردن یا شخصی سازی «last seen» در تلگرام، به تنظیمات> حریم خصوصی و امنیت> last seen بروید و این گزینه را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید.

3- تیک دوم در تلگرام چیست؟

تیک اول یعنی پیام به فضای ابری تلگرام تحویل داده شده است و دوستان شما اگر نتیفیکیشن تلگرام خود را فعال کرده باشند، متوجه این پیام خواهند شد. تیک دوم یعنی پیام ارسالی، توسط یکی از دوستان و یا مخاطب شما در تلگرام باز و خوانده شده است.

4- چگونه در تلگرام می توانم پیام را بخوانم بدون اینکه تیک دوم آن زده شود؟

وقتی شما در تلگرام پیام دریافت می کنید، گوشی و یا دستگاه موبایل خود را در حالت پرواز (airplane mode) قرار دهید. تلگرام را روی گوشی خود باز کنید و پیام را بخوانید. وقتی که پیام خوانده شد، برنامه تلگرام را ببندید و دوباره حالت گوشی خود را به قبل باز گردانید. فرستنده پیام هرگز متوجه نمی شود که شما پیام شان را خوانده اید.

5- چگونه می توانم تیک دوم پیام در تلگرام را حذف کنم؟

در تلگرام اصلی امکان حذف تیک دوم وجود ندارد اما برخی از کاربران که از برنامه ‌های غیر رسمی تلگرام مانند موبوگرام، تلگرام طلایی و غیره استفاده می کنند می توانند از قابلیت هایی مثل حالت روح یا تنظیمات نامحسوس استفاده کنند و به کمک آنها تیک دوم تلگرام را حذف کنند. (البته در نسخه‌های اخیر موبوگرام این امکان از اپلیکیشن موبوگرام حذف گردید.)

6- آیا از طریق تنظیمات نامحسوس می توانم تیک دوم پیام تلگرام را حذف کنم؟

در برنامه های غیر رسمی تلگرام با ورود به قسمت تنظیمات و یا تنظیمات اختصاصی، تیک مربوط به وضعیت نامحسوس را بزنید، در برخی از برنامه ها نیز می توانید وارد تنظیمات بخش امنیتی شده و تیک مربوط به عدم نمایش خواندن شدن پیام را فعال کنید.

7- چگونه در موبوگرام تیک دوم برنامه تلگرام را غیر فعال کنم؟

برنامه موبوگرام را باز کنید، از منو بالا در سمت راست صفحه، در کنار آیکن به شکل چشم، آیکن روح را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. اکنون شکلک روح که بیشتر در کارتن های انیمیشنی دیده ایم ظاهر می شود و از این پس می توانید پیام ها را بخوانید بدون اینکه تیک دوم زده شود.

8- آیا غیر فعال سازی تیک دوم از تلگرام غیر قانونی است؟

از آنجا که غیر فعال سازی تیک دوم در تلگرام حریم شخصی را نقض می کند و با سیاست های شفاف سازی تلگرام در تناقض می باشد، این موضوع در نسخه های اصلی و معتبر تلگرام حذف شده است و به نوعی خیر اخلاقی است تا غیر قانونی.

9- از کجا بدانم که پیام من در تلگرام دیده شده است؟

در چت گروه های تلگرامی نمی توانید تشخیص دهید که چه کسی پیام شما را خوانده است مگر اینکه شخص به پیام شما واکنش نشان داده باشد. در غیر اینصورت تنها تیک دوم نشان می دهد که پیام شما توسط فرد دیگری خوانده شده است.

10- اگر گزینه لست سین را در تلگرام مخفی کنید چه اتفاقی می افتد؟

برای مخفی کردن گزینه لست سین روی تلگرام از مخاطبین خاص، روی گزینه «Never Share With» ضربه بزنید و سپس مخاطبی که می خواهید لست سین خود را از او مخفی کنید را انتخاب نمایید. تلگرام دیگر آخرین بازدید شما را نشان نمی دهد و روی پروفایل شما عبارت «recently» و یا «within a week» و یا «within a month » درج می شود. بالاخره آخرین زمان دقیق بازدید شما از تلگرام دیده نمی شود.

مطالب مرتبط